• 17.529 nieuwsartikelen
  • 182.796 films
  • 12.608 series
  • 34.919 seizoenen
  • 658.165 acteurs
  • 200.631 gebruikers
  • 9.481.402 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

otherfool schreef:

Wat een klasbak die Guardiola:

(quote)

En dan na de verloren bekerfinale:

(quote)

Een parel voor de sport. Vergelijk dat eens met de huilebalken hier, maar ja die zijn ook hun geliefde Martin 'iedereen is tegen ons' Jol gewend natuurlijk...

Een voorbeeld voor elke trainer inderdaad.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Het is maar net hoe je het ziet natuurlijk. Genoeg mensen noemen het voetbal van Barca overdreven heen-en-weer-getik.. En daar zit wat in moet ik zeggen..

De laatste week wel, maar normaal koppelen ze dat getik ook aan goals. Real met 5-0 wegtikken. Als je Real wegtikt en 0-1 verliest, dan heb je er inderdaad niks aan gehad. Maar Barca heeft toch een hoop gewonnen de laatste jaren.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Een parel voor de sport. Vergelijk dat eens met de huilebalken hier, maar ja die zijn ook hun geliefde Martin 'iedereen is tegen ons' Jol gewend natuurlijk...

Uiteraard, daar is otherfool weer. De grootste jankbal onder de trainers heet Mourinho. Elke week jankt hij wel, maakt hij mensen boos en spreekt hij over benadeeld worden. Maar uiteraard moet je Jol noemen en is Mourinho je holmaatje. Lachwekkend.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Nomak schreef:

Euh neen, de prijzenkast van Real is toch wel wat voller dan die van Barça. Of gaat dat dan weer te ver terug voor jou?

Hier erger ik me mateloos aan, mensen die niet kunnen lezen. Ik zeg toch duidelijk: DE AFGELOPEN JAREN. Bovendien speelde Real vroeger wel aanvallend voetbal, daarmee hebben ze ook het meeste succes gehaald.

Nomak schreef:

Moet iedereen nu ineens voor Barça zijn omdat ze de laatste paar jaren wat successen hebben behaald en vervelend tikkietakkie voetbal spelen? Ik vind dat niet mooi. Ik ben een liefhebber van een ander soort voetbal.

Dat zeg ik toch ook niet? Ik reageerde op jou post dat tikie-takie voetbal geen resultaat oplevert, wat dus niet waar is.

Nomak schreef:

Je bedoelt de huidige houder van de Champions League? De club die bijzonder succesvol was onder The Special One? Bedoel je dat Inter?

Ik bedoel dat Inter dat de afgelopen 10 jaar maar 2x de halve finales in de CL wist te bereiken(2002/2003 en winst vorig jaar). Als je kijkt naar Barça is dat toch een stuk beter.

Wat mijn punt is, wat jij blijkbaar niet begrijpt, is dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Eerst zeg jij dat resultaat het enige is wat telt en vervolgens zeg jij dat het rondtikken van Barça geen nut heeft, want het gaat maar om een ding volgens jou: het resultaat. Zoals ik al zei, is dat onzin, mijn argumenten ga ik niet herhalen. Blijkbaar is de weg die Barça bewandelt, de beste weg naar Rome.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

otherfool schreef:

Ja, en Mourinho doet dat zeker nooit?

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Ook een compliment naar Pep kan niet gewaardeerd worden als het van de verkeerde kant komt zie ik.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

LOL, de zoveelste inconsequentie van otherfool. Als iemand veel zeikt in de media is het Mourinho wel. Er is altijd wel wat Het begint nu wel extreme vormen aan te nemen hoor.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

Wat een onzin dat geklaag over laf voetbal. Verdedigen, schoppen en de tegenstander een kaart aan naaien horen er allemaal bij. Dat maakt het juist zo leuk, zaken om je over op te winden. Geen sport zo saai als handbal waar men altijd maar op de aanval speelt.

Ja erg leuk om mensen zien te trappen wat geheel tegen de regels is, waarbij een speler zomaar zijn been kan breken. Ja dit vind ik ook heel erg leuk, als ze ingaan als een stelletje primitieven. Ja, dat is veel leuker dan kijker naar dat mietje Messi, Zidane, Ronaldinho en al dat soort flutspelers. Je hebt helemaal gelijk. Jongen, haal dat bord eens voor je kop vandaan. Dat zijn wel zaken om je over op te winden, dat hoort gewoon niet op het voetbalveld thuis. En al helemaal lachwekkend is het dat mensen zeggen dat je met aanvallend voetbal vaak geen prijs pakt. Dan zijn de mensen zeker Real (vroeger), Benfica, Bayern, Ajax, AC Milan, Barcelona etc. vergeten. Wat waren dat voor ploegen? Juist ja, die prachtig aanvallend voetbal speelde. Net als Brazilië (vroeger), Argentinië onder Maradona, Frankrijk in het tijdperk van Platini en Zidane. Juist ja, met aanvallend voetbal kom je het verst en het is nog leuk om te zien. Weet je wat ik haat? Ik haat het als ik naar mijn club kijk en ik zie ze geen enkele seconde in balbezit, dat haat ik pas. Ik wil mijn club aan de bal zien, combineren, schitterende goals maken etc. Daarnaast toon je zelfvertrouwen als je aanvallend voetbal speelt, je neemt het heft in eigen handen. Als je verdedigend speelt dan ben je een schijterd en toon je aan dat je angst heb voor de tegenstanders. Je neemt niet het heft in handen omdat je dat simpelweg niet durft, je bent bang om foutjes te maken. Nou iets laffer bestaat er niet. Ik weet trouwens ook waarom Sergio Ramos die beker liet vallen, hij dacht aan de twee CL wedstrijden waarin ze weer helemaal zoek zouden worden gespeeld en toen scheet hij opeens zeven kleuren stront...

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Laten we trouwens niet doen of Mourinho zo briljant is. Hij doet eigenlijk precies wat bijna alle Spaanse ploegen tegen Barca doen. Breken, tegenhouden en hopen dat je kan counteren. Daar is niks bijzonders aan. 1 verschil is dat Real genoeg kwaliteit heeft om dit de hele wedstrijd te kunnen, terwijl pakweg Getafe en Zaragoza na een uurtje kapot is en daarna overhoop gespeeld wordt.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Laten we trouwens niet doen of Mourinho zo briljant is. Hij doet eigenlijk precies wat bijna alle Spaanse ploegen tegen Barca doen. Breken, tegenhouden en hopen dat je kan counteren. Daar is niks bijzonders aan. 1 verschil is dat Real genoeg kwaliteit heeft om dit de hele wedstrijd te kunnen, terwijl pakweg Getafe en Zaragoza na een uurtje kapot is en daarna overhoop gespeeld wordt.

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maarja otherfool, kos en co krijgen spontaan een orgasme als ze Mourinho horen...

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Laten we trouwens niet doen of Mourinho zo briljant is.

In een definitie waarin Rick van der Boog of Martin Jol dat wel zijn lijkt me dat niet verstandig idd.

AjaxRulezzz schreef:

otherfool, kos en co krijgen spontaan een orgasme als ze Mourinho horen...

Nog een paar nachtjes slapen en hij komt weer 90 minuten op tv

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

En zoals helemaal verwacht gaat een burgemeestertje van een of ander boerengat zich belangrijk voelen en de kleine bekerfinale verbieden. Weer een voetbalfeestje naar de klote. 4000 Feyenoorders en 70 Vitesse-man, dat gaat natuurlijk he-le-maal fout.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Inderdaad triest.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Inderdaad triest.

t Zal wel naar Excelsior stadion worden verplaatst denk ik.

Over twee wedstrijden, zonder bezoekende supporters, prikkeldraad rondom het stadion

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

ZIe je wel dat het bij de bekerfinale vorig jaar dus gewoon ook aan jullie lag!

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

The Oceanic Six schreef:

ZIe je wel dat het bij de bekerfinale vorig jaar dus gewoon ook aan jullie lag!

nee dan moet je bij je vrindjes van die (l)afca zijn

Angstig kutland leven we tegenwoordig in. Enige plezier die je nog kunt beleven in een stadion van een andere club is groundhoppen in het buitenland . De combi's hier zijn voor schapen.

schram101

• 16752 berichten
  • 2368 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vertel jij mij dan eens wat dan de beste manier is om Barca te bestrijden op een manier zonder hard te spelen, verdedigend, georganiseerd en de ruimtes klein te houden..?

En daarbij een ploeg die dat ook (met succes uiteraard) heeft gedaan?

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

schram101 schreef:

Vertel jij mij dan eens wat dan de beste manier is om Barca te bestrijden op een manier zonder hard te spelen, verdedigend, georganiseerd en de ruimtes klein te houden..?

Hard spelen is een ding, smerig spelen is iets anders. Real speelde smerig, niet hard. Ze namen het wel heel letterlijk dat scherven geluk brengen.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Waarschijnlijk de Mourinho manier, zonder dat dit de Mourinho manier is. Dit doet bijna elke ploeg tegen Barcelona, alleen heeft Mourinho met Inter en Real wel spelers van wereldniveau die dit kunnen uitvoeren.

Maar ik zou het veel meer klasse vinden als je gewoon eens probeert Barca voetballend te bestrijden. Zij kunnen goed voetballen, maar dat kunnen andere ploegen ook.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2276 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

[Maar ik zou het veel meer klasse vinden als je gewoon eens probeert Barca voetballend te bestrijden. Zij kunnen goed voetballen, maar dat kunnen andere ploegen ook.

En juist in dat opzicht is Barcelona onovertroffen. Je kan Barcelona alleen maar op de Mourinho-Hiddink manier bestrijden. Spel ontregelen, harde overtredingen, onrust zaaien, doel hermetisch afsluiten, counteren etc. Het is een tactiek.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2276 stemmen

De taak is nu dan ook aan Guardiola om met een oplossing te komen. Als hij dat kan, dan is hij écht een goede coach.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

En juist in dat opzicht is Barcelona onovertroffen. Je kan Barcelona alleen maar op de Mourinho-Hiddink manier bestrijden. Spel ontregelen, harde overtredingen, onrust zaaien, doel hermetisch afsluiten, counteren etc. Het is een tactiek.

Onzin. Barca is niet de enige ploeg die goed kan voetballen. Zie die selectie van Real eens. Het is een schande dat je met spelers als Ronaldo, Maria, Ozil etc zo laf wil voetballen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Real heeft net als Barça spelers die tot de wereldtop behoren (Ronaldo, Özil, Di Maria, Higuain, Xabi Alonso etc.). Met dat materiaal kan je van Barça voetballend winnen, maar nee Real gaat als een angsthaas verdedigen en schoppen op alles wat beweegt. Nogmaals, het is mij een wonder dat er niemand zijn been heeft gebroken bij Barça. Dat smerige spel van Real kan je toch niet goed praten?! Het was gewoon smerig, vuil en laf wat Real deed.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Mooi voetbal, laf voetbal, daar heb ik allemaal geen boodschap aan. Voetbal is voetbal, iedereen speelt het spelletje zoals hij het zelf wil.

Met dit citaat van The Special One ben ik het volledig eens:

Voor veel mensen bestaat een goede wedstrijd namelijk uit veel balbezit, maar voor mij bestaat een goede wedstrijd uit een uitstekend defensief plan, een geweldige counter en vele andere dingen.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Net of het ons boeit waar jij geen boodschap aan hebt. Ieder zijn eigen smaak. Gelukkig vind het meerendeel van de wereld aanvallend voetbal nog altijd mooier dan verdedigend voetbal. Uiteindelijk sterven clubs als Inter of een laf Real als dit wel weer weg en denken mensen alleen terug aan de mooie aanvallende teams.

Wie herinnert nog Bayern 2001 of Milan 2003 als CL eindwinnaar? De mensen praten over het Ajax 1995, Barca 2006, 2009 of Man Utd 1999.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Net of het ons boeit waar jij geen boodschap aan hebt. Ieder zijn eigen smaak.

Wat is dat nu weer voor een dooddoener? Op die manier kan je het topic sluiten. Alsof het ons boeit dat jij Real een gemene club vindt, alsof het ons boeit dat jij ....

Het is toch een discussieforum waar iedereen zijn mening kwijt kan. Leer dan ook eens om anderen hun mening te respecteren in plaats van als een dwaas net of het ons boeit te roepen.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Wat is dat nu weer voor een dooddoener? Op die manier kan je het topic sluiten. Alsof het ons boeit dat jij Real een gemene club vindt, alsof het ons boeit dat jij ....

Het is toch een discussieforum waar iedereen zijn mening kwijt kan. Leer dan ook eens om anderen hun mening te respecteren in plaats van als een dwaas net of het ons boeit te roepen.

Ik zei toch al, ieder zijn mening. Maar het doet mij niks dat jij er geen boodschap aan hebt. Beetje nutteloos om dat te posten.

Ik heb er geen moeite mee dat Mourinho een hoop aanhangers heeft, maar de tegenstanders overheersen gelukkig nog wel.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Barca liefhebbers zijn nog steeds flabbergasted

Zij het beste/mooiste/aantrekkelijkste whatever voetbal. Des te groter de kunst en moeilijkheidsgraad om daarvan te winnen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Beetje nutteloos om dat te posten.

Als jij post dat je hoopt op een 4-1 voor Barcelona is dat ook nutteloos. Maar dat maakt niet uit.

Laat gewoon iedereen in zijn waarde, ook al ben je het er niet mee eens.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Net of het ons boeit waar jij geen boodschap aan hebt. Ieder zijn eigen smaak.

Dit is echt het domste wat je ooit hebt gepost

Vind je het erg als ik deze nog regelmatig even quote?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.