• 17.529 nieuwsartikelen
  • 182.796 films
  • 12.608 series
  • 34.919 seizoenen
  • 658.165 acteurs
  • 200.631 gebruikers
  • 9.481.406 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

kos schreef:

En een onmetelijke inzet natuurlijk, heerlijk, erg jammer dat die kopbal er niet invloog, maar op zeker 1 van de succesfactoren van gisteren.

5,5 meter door de lucht schroeven en de Barca verdediger die machteloos stond toe te kijken, dat was illustratief voor de hele eerste helft

Spetie

• 38871 berichten
  • 8516 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Nee joh, Kah-mikaze is een lieve jongen, die doet zulke vieze dingen helemaal niet!

Nee duidelijk, stom van me.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Spetie schreef:

Bedankt Orbit, iemand bewust op de knie schoppen is duidelijk vuil spel. Maar goed als Roda supporter kijkt Nomak duidelijk door een gekleurde bril.

Komt niet eens in de buurt van wat Nigel de laatste 2 seizoenen allemaal heeft uitgespookt. Hoeveel slachtoffers heeft ie gemaakt? Het walgelijkste blijft die trap op de borst van Xabi Alonso.

Spelers als Nigel, Pepe en Totti zijn uitschot. Maken regelmatig de meest afschuwelijke overtredingen en zouden een wereldwijd stadionverbod voor het leven moeten krijgen.

Daar kan je een harde maar faire verdediger als Kah niet mee vergelijken.

schram101

• 16752 berichten
  • 2368 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Ik had het over de vergelijking met Madrid.. geloof best dat Barca ook een enorm budget heeft. Madrid gaf alléén al in 2009 200 miljoen uit aan transfers, bijna de helft van het totaal dat Barca dus sinds 2007 uitgegeven heeft

Het is allebei belachelijk veel. Vind het dus een beetje vreemd dat Madrid afrekent op hun aankoopbeleid terwijl bij Barca ook met tientallen miljoenen gesmeten wordt.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Komt niet eens in de buurt van wat Nigel de laatste 2 seizoenen allemaal heeft uitgespookt. Hoeveel slachtoffers heeft ie gemaakt? Het walgelijkste blijft die trap op de borst van Xabi Alonso.

Spelers als Nigel, Pepe en Totti zijn uitschot. Maken regelmatig de meest afschuwelijke overtredingen en zouden een wereldwijd stadionverbod voor het leven moeten krijgen.

Daar kan je een harde maar faire verdediger als Kah niet mee vergelijken.

Ik vind Kah, ondanks dat het een matige verdediger is, normaal gesproken ook geen benenbreker. Maar de tackle op het betreffende filmpje is wel meteen de meest smerige die je kunt maken. Gestrekt been, over de bal en op knie hoogte. Als je dan goed geraakt wordt heeft je been er een scharnier bij en is het einde carrière.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Die Kah heeft me al wel wat meegemaakt zeg. Zijn vriendin overleden doordat een auto achterop ze reed. En zijn beste vriend die zelfmoord pleegt.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8516 stemmen

Nomak schreef:

.Daar kan je een harde maar faire verdediger als Kah niet mee vergelijken.

Daar is de roze bril weer.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

Maar de tackle op het betreffende filmpje is wel meteen de meest smerige die je kunt maken.

Netjes is het niet. Het is een keiharde tackle. Maar als je ziet dat Leonardo het slachtoffer is, tja, die gaat sowieso wel liggen. Als je hem niet raakt maakt ie wel een schwalbe. Dat soort spelers kan je beter een reden geven om naar de grond te gaan.

Spetie schreef:

Daar is de roze bril weer.

Kah ooit zien natrappen terwijl er een speler op grond ligt? Zoals Pepe en Totti dat doen?

Kah ooit benen zien breken zoals Nigel dat al een paar keer heeft gedaan?

Je hoeft niet te antwoorden, ik ken het antwoord al.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8516 stemmen

Nomak schreef:

Kah ooit zien natrappen terwijl er een speler op grond ligt? Zoals Pepe en Totti dat doen?

Kah ooit benen zien breken zoals Nigel dat al een paar keer heeft gedaan?

Je hoeft niet te antwoorden, ik ken het antwoord al.

Mooi, dan weet je dat het antwoord ja is.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Spetie schreef:

Mooi, dan weet je dat het antwoord ja is.

Troll.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8516 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Troll.

Zo zien mensen jou inderdaad ja. Eindelijk een zinnige opmerking.

rep_robert schreef:

[

Hoogmoed komt voor de val Nomak. Ik bewaar deze opmerkingen in ieder geval a la otherfool. Arrogantie ten top. Domme troll post.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Barça verliest een keertje, kan gebeuren. Nu dat gore Real uit de CL knikkeren.

Ik hoor hier mensen zeggen: 'Mourinho wat een genie' en dat gelul. Wat is er nou een genie aan 7 verdedigers opstellen en zeggen dat ze Messi neer moeten schoppen? Dat kan iedere trainer, maar niet iedere trainer speelt zo laf (gelukkig).

Als Real zo wil winnen, prima, moeten zij weten. Ik walg i.i.g. van de voetbalfilosofie van Mourinho.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zolang je Pepe niet keihard aan durft te pakken ben je helemaal niet meer serieus te nemen, hoeveel spam je ook over Mourinho plaatst.

Iemand die Oranje verdoordeeld om hun defensieve spel en vervolgens in de kont van Mourinho kruipt, omdat hij defensief speelt, is niet serieus te nemen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Whaha, Ramos die de beker laat vallen en vervolgens de bus die er nog overheen rijdt

Jammer dat Pepe niet onder de bus viel .

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Spetie schreef:

Zo zien mensen jou inderdaad ja. Eindelijk een zinnige opmerking.

Blijf vooral off-topic lullen. Ben je heel goed in.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

otherfool schreef:

Mooi voetbal?

De goal van Ronaldo, da's pas mooi voetbal. Uit het boekje, over de vleugels. Ik neem aan dat iedereen daar van genoten heeft? Vraag het even, want ik hoor er niemand over...

Moet toegeven, was een mooie aanval en prachtig ingekopt. Maar iedereen is het er denk ik wel over eens dat Barça het mooiste voetbal van de wereld speelt.

schram101

• 16752 berichten
  • 2368 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Moet toegeven, was een mooie aanval en prachtig ingekopt. Maar iedereen is het er denk ik wel over eens dat Barça het mooiste voetbal van de wereld speelt.

Het is maar net hoe je het ziet natuurlijk. Genoeg mensen noemen het voetbal van Barca overdreven heen-en-weer-getik.. En daar zit wat in moet ik zeggen..

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Nomak schreef:

Mooi voetbal is allemaal onzin. Tactisch moet het sterk staan. Wat heb je aan 70% balbezit als je niet wint? Een ingespeeld team als Barcelona heeft 70% balbezit, tikt de bal 300 keer naar elkaar en wint uiteindelijk nog niet tegen 10 man. Sterker nog, nu verliezen ze zelfs. Daar sta je dan met je "mooi voetbal".

Jij kijkt naar 1 wedstrijdje. Ik kijk liever naar een aantal jaren. Wie heeft er de afgelopen jaren gedomineerd in Europa? Juist ja, Barça. Wie heeft er de meeste prijzen gewonnen de afgelopen jaren? Juist ja, Barça. Wie heeft er met prachtig voetbal 5-0 van Real gewonnen? Juist ja, Barça. Mooi voetbal loont, anti-voetbal niet, kijk maar naar Inter.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

schram101 schreef:

Het is maar net hoe je het ziet natuurlijk. Genoeg mensen noemen het voetbal van Barca overdreven heen-en-weer-getik.. En daar zit wat in moet ik zeggen..

Ja, maar ik snap niet waarom die mensen kritiek hebben. Diezelfde mensen vinden het logisch dat Mourinho zo verdedigend speelt, omdat hij resultaat haalt. Terwijl Barça met hun speelwijze veel meer prijzen heeft gewonnen de afgelopen jaren. Niet zeuren dan, Barça wint toch gewoon met hun speelstijl?

schram101

• 16752 berichten
  • 2368 stemmen

Klopt, maar je moet natuurlijk niet vergeten dat dit Mourinho zijn eerste jaar is.. Veel fans van Barcelona lachen 'Real' uit omdat ze niets winnen maar het is toch logisch dat zoiets tijd nodig heeft..? Waarom denkt/verwacht iedereen dat Real dit jaar al alles zou winnen.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8516 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Blijf vooral off-topic lullen. Ben je heel goed in.

Tegen jou kan ik niet op.! Kahnjer

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

Jij kijkt naar 1 wedstrijdje. Ik kijk liever naar een aantal jaren. Wie heeft er de afgelopen jaren gedomineerd in Europa? Juist ja, Barça. Wie heeft er de meeste prijzen gewonnen de afgelopen jaren? Juist ja, Barça.

Euh neen, de prijzenkast van Real is toch wel wat voller dan die van Barça. Of gaat dat dan weer te ver terug voor jou?

Wat boeit het mij trouwens wie er de meeste prijzen heeft of wie met 5-0 heeft gewonnen?

Moet iedereen nu ineens voor Barça zijn omdat ze de laatste paar jaren wat successen hebben behaald en vervelend tikkietakkie voetbal spelen? Ik vind dat niet mooi. Ik ben een liefhebber van een ander soort voetbal.

The Almighty schreef:

Mooi voetbal loont, anti-voetbal niet, kijk maar naar Inter.

Je bedoelt de huidige houder van de Champions League? De club die bijzonder succesvol was onder The Special One? Bedoel je dat Inter?

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Barca speelt over het algemeen zeker het mooiste voetbal, even vergetende dat er andere definities bestaan bij sommigen wat mooi voetbal is.

Des te genialer en mooier ik het vind dat ene Mourinho het elke keer voor elkaar weet te krijgen die machine te stoppen .

schram101

• 16752 berichten
  • 2368 stemmen

Nomak schreef:

Je bedoelt de huidige houder van de Champions League? De club die bijzonder succesvol was onder The Special One? Bedoel je dat Inter?

Hij bedoeld de huidige houder van wereldbeker volgens mij. De enige club die zich écht de beste van de wereld mag noemen.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

Ik kom er net achter dat Erik Pieters in Tiel geboren is. Netzoals Barry Maguire. Toch leuk dat er twee relatief bekende voetballers in je relatief onbekende woonplaats zijn geboren.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Euh neen, de prijzenkast van Real is toch wel wat voller dan die van Barça. Of gaat dat dan weer te ver terug voor jou?

Wat boeit het mij trouwens wie er de meeste prijzen heeft of wie met 5-0 heeft gewonnen?

Moet iedereen nu ineens voor Barça zijn omdat ze de laatste paar jaren wat successen hebben behaald en vervelend tikkietakkie voetbal spelen? Ik vind dat niet mooi. Ik ben een liefhebber van een ander soort voetbal.

(quote)

Vroeger speelde Real ook aanvallend voetbal Wel je geschiedenis kennen he! Nu speelden ze gewoon laf voetbal. Ze zaten gewoon de hele tijd te schoppen. Die tackle van Xabi Alonso moest rood zijn (van achteren, het is een wonder dat Messi zijn been niet brak), die van Pepe was ook rood en dan nog van Arbeloa (of een van die andere verdedigers, in ieder geval nr. 17). Hij tikt de bal weg, maar gaat daarna bewust met zijn been tegen de kruis van een Barça speler schoppen. Nou wat een prachtige overwinning, met smerig, laf, verdedigend voetbal! Nou Gefeliciteerd! Het was echt genieten Waar iedereen over Nederland viel over het harde spel (wat meeviel), dan moet dat nu ook bij Real gebeuren. Zij speelde namelijk 1000x smeriger dan Nederland.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat een onzin dat geklaag over laf voetbal. Verdedigen, schoppen en de tegenstander een kaart aan naaien horen er allemaal bij. Dat maakt het juist zo leuk, zaken om je over op te winden. Geen sport zo saai als handbal waar men altijd maar op de aanval speelt.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Ik ben een liefhebber van een ander soort voetbal.

Australian football misschien?

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Wat een klasbak die Guardiola:

De trainer van FC Barcelona weigert zich echter negatief uit te laten over Mourinho. "Ik wil het werk van een collega niet bekritiseren", zei hij op een persconferentie in de aanloop naar de Spaanse bekerfinale van woensdagavond. "Ze hebben ons problemen veroorzaakt en mijn collega's mogen spelen zoals zij willen."

"Mourinho is een goede coach, ik zou mijzelf nooit toestaan om tactische meningen te geven over het werk van een collega", aldus Guardiola die zijn zinnen heeft gezet op de Spaanse beker. "Het is een eer voor ons om in de finale te spelen tegen een groots team als Real Madrid. Zij hebben dingen die wij niet hebben en vice versa", besloot hij.

En dan na de verloren bekerfinale:

De Catalaan weigerde woorden vuil te maken aan de tegenstander en het bij vlagen harde spel van De Koninklijke. Guardiola keek vooral naar zijn eigen ploeg. 'We hebben niet best gespeeld. We hadden te weinig controle en leden te veel balverlies.'

'Voor de komende wedstrijden in de Champions League tegen Real moeten we ons spel aanzienlijk verbeteren. We moeten het verlies snel verteren en zorgen dat we hen in de halve finale wel verslaan, zodat wij straks op Wembley spelen (waar de finale van de CL plaatsvindt, red.).

Een parel voor de sport. Vergelijk dat eens met de huilebalken hier, maar ja die zijn ook hun geliefde Martin 'iedereen is tegen ons' Jol gewend natuurlijk...

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Genoeg mensen ook die Cruyff, Maradona, Pele, Messi, Bergkamp, Zidane en dat soort spelers de beste ter wereld ooit vinden, geen van alle schoppers of natrappers, mensen die buitengewoon goed konden combineren en weergaloos spelinzicht hadden (door anderen hier smalend tikkitakki voetbal genoemd ). Tenzij de definitie mooi ineens in één jaar tijd drastisch is veranderd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.