• 17.529 nieuwsartikelen
  • 182.801 films
  • 12.608 series
  • 34.919 seizoenen
  • 658.166 acteurs
  • 200.631 gebruikers
  • 9.481.424 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Prachtig ook hoe The Special One hier reageert op de kritiek van Cruijff.

Mourinho: 'Ik wil Cruijff hartelijk bedanken voor zijn mooie woorden'

José Mourinho werd door Real Madrid aangetrokken om prijzen te winnen en woensdag werd ten koste van Barcelona de Copa del Rey veroverd. Na afloop was de coach van mening dat hij 'een geweldige wedstrijd' had gezien. "En ik weet zeker dat ik om deze woorden zal worden bekritiseerd. Voor veel mensen bestaat een goede wedstrijd namelijk uit veel balbezit, maar voor mij bestaat een goede wedstrijd uit een uitstekend defensief plan, een geweldige counter en vele andere dingen."

Mourinho kon het niet laten om een sneer uit te delen aan Barcelona-icoon Johan Cruijff, die de Portugees afgelopen week omschreef als 'iemand die traint om titels te winnen, maar zeker geen voetbaltrainer is'. "Een paar dagen geleden noemde iemand mij een trainer die traint om titels te winnen en ik wil die persoon graag bedanken, dat zijn mooie woorden." Mourinho heeft in vier verschillende landen het bekertoernooi gewonnen. "Maar elke wedstrijd is anders", zei hij met oog op de halve finales in de Champions League. "Omdat we nu de Copa del Rey hebben gewonnen, zijn we niet bij voorbaat beter dan Barcelona. Elke keer zullen we ons moeten bewijzen."

"Deze prijs is van iedereen", benadrukte Mourinho. "Deze prijs geeft mij hoe dan ook niet meer of minder rust, ik ga door met mijn werk. Mijn werk heeft niets met het winnen van titels te maken. Ik probeer structureel dingen te veranderen en beetje bij beetje gebeurt dat ook. We hebben weinig fouten gemaakt, hebben geconcentreerd gespeeld en ook tactisch was alles in orde. Iedereen wist wat hij moest doen en in de verlenging speelden we compact. De spelers van Barcelona waren in mentaal opzicht gefrustreerd. Ze zijn niet gewend om te verliezen."

Ik ben het hier volledig mee eens.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Zo denken is al dwaas. Als Real op de aanval had gespeeld dan zouden ze misschien wel gewonnen hebben en was het gat 5 punten. Dat valt nog te doen, als Real alles wint.

Het is dus dwaas om prijzen te pakken? De competitie is bijna gedaan, waar gaat Barcelona nog 5 punten laten liggen?

AjaxRulezzz schreef:

En als je dan iets wil uittesten moet je juist mooi voetbal te spelen met Özil en laten zien dat je Barça compleet van de mat kan vegen.

Mooi voetbal is allemaal onzin. Tactisch moet het sterk staan. Wat heb je aan 70% balbezit als je niet wint? Een ingespeeld team als Barcelona heeft 70% balbezit, tikt de bal 300 keer naar elkaar en wint uiteindelijk nog niet tegen 10 man. Sterker nog, nu verliezen ze zelfs. Daar sta je dan met je "mooi voetbal".

Gelukkig begrijpt The Special One wel waar het om draait.

AjaxRulezzz schreef:

Nu heb je laten zien dat je een laffe schijterd bent en dat Barça 100000x beter voetbalt dan Real.

Wie heeft er gewonnen?

kos

• 36230 berichten
  • 8951 stemmen

Oh wacht 'het was toch geen belangrijke prijs'

Nu is het wachten op 'ze speelden met de handrem er op' .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Mourinho: 'Ik wil Cruijff hartelijk bedanken voor zijn mooie woorden'

José Mourinho werd door Real Madrid aangetrokken om prijzen te winnen en woensdag werd ten koste van Barcelona de Copa del Rey veroverd. Na afloop was de coach van mening dat hij 'een geweldige wedstrijd' had gezien. "En ik weet zeker dat ik om deze woorden zal worden bekritiseerd. Voor veel mensen bestaat een goede wedstrijd namelijk uit veel balbezit, maar voor mij bestaat een goede wedstrijd uit een uitstekend defensief plan, een geweldige counter en vele andere dingen."

Goh, Mourinho en Van Marwijk zijn wel twee handen op een buik. Snap net dat otherfool niet net zo lovend is over Bert of Mourinho The Frightened One noemt....

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Maar Oranje onder Bert speelt nu juist wel mooi tiktak voetbal met sublieme passes en aanvallen.. dat herkend otherfool niet meer als "mooi" voetbal. Liever psv, die spelen pas aanvallend!

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

rep_robert schreef:

Al is die Stone ijsland gozer uit de 4e generatie vriend ook wel grappig van Ajax.

nou grappig haha wat een kneusje was dat

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

orbit schreef:

en gedoemd in de marge te blijven

ga jij nou maar onder die domtoren slapen

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Nomak schreef:

Mourinho:

Voor veel mensen bestaat een goede wedstrijd namelijk uit veel balbezit, maar voor mij bestaat een goede wedstrijd uit een uitstekend defensief plan, een geweldige counter en vele andere dingen."

We hebben weinig fouten gemaakt, hebben geconcentreerd gespeeld en ook tactisch was alles in orde. Iedereen wist wat hij moest doen en in de verlenging speelden we compact. De spelers van Barcelona waren in mentaal opzicht gefrustreerd. Ze zijn niet gewend om te verliezen."

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

kos schreef:

Oh wacht 'het was toch geen belangrijke prijs'

Je bent overigens niet de enige die er zo over denkt

Ik zie nu net op televisie dat de Copa del Rey is verpulverd onder de bus nadat Ramos hem op de grond liet donderen vanaf de bovenkant van de bus. Wat een mongool die Ramos

NOS Sport - Sergio Ramos laat Copa del Rey vallen

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Nomak schreef:

Heerlijk dat het Real Madrid van The Special One heeft gewonnen. En nog heerlijker dat Net Cristiano Ronaldo voor de overwinning zorgt. Ik vraag me echt af wat dit Real Volgend seizoen allemaal kan presteren. Ongelooflijk hoeveel potentie er nog in dat team zit.

En zoveel pagina's vol met haat hier.

Want oh, wat is Real toch gemeen en wat speelt Pepe toch hard, dat is niet eerlijk.

Ook mooi om op Voetbalzone de huilie huilie reactie te lezen van iemand als Xavi.

The Special One

Cristiano Ronaldo

Tikkietakkie balbezit

Hoogmoed komt voor de val. Ik bewaar deze opmerkingen in ieder geval a la otherfool. Arrogantie ten top. Domme troll post.

Pepe maakt overigens gewoon een schandalige overtreding, viezer vind je ze gewoon niet eigenlijk. Zoiets mag je dan ook niet goedkeuren, er zit dus eerder een draadje los in jouw koppie. Heeft verder dus ook niets met de Real "haat" te maken, maar meer met zijn verdorven karakter. Want het gebeurt keer op keer. Ik hoop nu alleen dat Pepe even gruwelijk onderuit wordt getrapt hehe

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

rep_robert schreef:

Nu zou je eigenlijk hopen dat er even iemand op het hoofd van Kah gaat staan het komende weekend, maar zo ver ga ik niet.

Je komt toch echt zelf met de gedachte hoor.

Hypocriet.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Voor zover lykathea's bijdrage aan het topic. Maar ik verwijder die zin wel even, vind zelf ook dat ik iets te ver ga

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

rep_robert schreef:

Voor zover lykathea's bijdrage aan het topic.

Tja, kwaliteit boven kwantiteit he.

Maar ik verwijder die zin wel even, vind zelf ook dat ik iets te ver ga

Bij deze ook mijn "hypocrietje" weg .

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Hoogmoed komt voor de val. Ik bewaar deze opmerkingen in ieder geval a la otherfool. Arrogantie ten top. Domme troll post.

Mwah dit is gewoon zoete wraak van Mourinho (en dat smaakt het lekkerst) op Barca en alle criticasters en de halve wereld die denkt dat voetbal enkel bestaat uit balbezit en dat dat het enige is dat 'mooi' kan zijn.

Btw het gepoch over balbezit en 'dus dominantie'.. maak je daar ook gelijk een lijstje van..

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Nounou, kwaliteit 10 Dagen voetbaltopic en 2 opmerkingen waaronder

lykathea schreef:

JAAA GOALLL!!!! RONALDO! HEERLIJK JONGEN!!

vind ik nou ook niet echt kwaliteit hoor. Of bedoel je de volgevreten Ronaldo? Die vind ik liever.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Je bent overigens niet de enige die er zo over denkt

Ik zie nu net op televisie dat de Copa del Rey is verpulverd onder de bus nadat Ramos hem op de grond liet donderen vanaf de bovenkant van de bus. Wat een mongool die Ramos

NOS Sport - Sergio Ramos laat Copa del Rey vallen

De UEFA maakt zich vast al grote zorgen......

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Mwah dit is gewoon zoete wraak van Mourinho (en dat smaakt het lekkerst) op Barca en alle criticasters en de halve wereld die denkt dat voetbal enkel bestaat uit balbezit en dat dat het enige is dat 'mooi' kan zijn.

Btw het gepoch over balbezit en 'dus dominantie'.. maak je daar ook gelijk een lijstje van..

Balbezit en dominantie is natuurlijk goed als je het ook goed uitvoert. Zoals in de tweede helft. Als de goals uitblijven heb je het uiteindelijk niet goed gedaan.

Zo heb ik gezegd dat Ajax bv. ook in elk duel eigenlijk wel dominant is, maar zonder echt veel kansen te creëren de laatste tijd.

Volgens mij zei ik ook dat het meer over het speltype van een ploeg en het spelbeeld zegt dan dat het echt kwaliteit is.

Overigens hoop ik nooit dat mijn ploeg extreem verdedigend gaat spelen, zou niet goed zijn voor mijn hart. Met de bal in de voeten kan je in ieder geval geen goal tegen krijgen

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Hoogmoed komt zeker voor de val, kijk alleen maar eens naar veel van die reacties van de Barca-mannetjes hier..

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

rep_robert schreef:

Nounou, kwaliteit 10 Dagen voetbaltopic en 2 opmerkingen waaronder

(quote)

vind ik nou ook niet echt kwaliteit hoor. Of bedoel je de volgevreten Ronaldo? Die vind ik liever.

Arme stakkerd. Even in de hartjes prikken van de Barca fans vind ik toch van aardig wat kwaliteit betuigen. En tja, liever wat vreugde van mijn kant dan dat oeverloze gemekker van jullie, want alhoewel ik niet veel posts lees ik wel mee, en wat is het een treurnis vaak.

Ik zou bijna gaan hopen dat Ajax toch maar eens iets wint, dat het dan wat vrolijker wordt. Maar uiteraard, ik ben net zo zeer een hypocriet... dan liever weer dat oneindige gejank op moviemeter. Soms is dat nog best vermakelijk .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Balbezit en dominantie is natuurlijk goed als je het ook goed uitvoert. Zoals in de tweede helft. Als de goals uitblijven heb je het uiteindelijk niet goed gedaan.

Zo heb ik gezegd dat Ajax bv. ook in elk duel eigenlijk wel dominant is, maar zonder echt veel kansen te creëren de laatste tijd.

Volgens mij zei ik ook dat het meer over het speltype van een ploeg en het spelbeeld zegt dan dat het echt kwaliteit is.

Overigens hoop ik nooit dat mijn ploeg extreem verdedigend gaat spelen, zou niet goed zijn

voor mijn hart. Met de bal in de voeten kan je in ieder geval geen goal tegen krijgen

Eigengoal.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Nomak schreef:

Tikkietakkie balbezit

Als het een beetje meezat, had Barca het karweitje 'gewoon' afgemaakt in de 2e helft met dat voetbal, hoor. Real was echt nergens meer.

Ben gewoon een voetballiefhebber. Heb zowel een Barca shirt als een Real shirt in mijn kast hangen en heb weleens met een Real-shirt en een Barca-broekje over het vliegveld van Mallorca gelopen. Ze stonden raar te kijken.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Wilfred Genee schreef:

(quote)

Hoogmoed komt zeker voor de val, kijk alleen maar eens naar veel van die reacties van de Barca-mannetjes hier..

Dat bedoel ik dus, iedereen heeft het altijd maar over Ajax en Barca arrogantie. Maar als hun eigen ploeggie wint vervallen in hetzelfde gedrag. Uiteindelijk is iedereen hetzelfde

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb toch het gevoel dat die hele kunstmatige Real-Barca vete die hier heerst toch een soort kromme afspiegeling is van een andere (vermoeiende) vete, dichter bij huis

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

orbit schreef:

Ik heb toch het gevoel dat die hele kunstmatige Real-Barca vete die hier heerst toch een soort kromme afspiegeling is van een andere vete, dichter bij huis

IJsselmeervogels - Spakenburg?

robertus65

• 1130 berichten
  • 0 stemmen

Twee draken van wedstijden gezien tussen RM en B, ik zie niet veel Spaans voetbal, maar wat me opviel is dat de scheidsrechter wel erg vaak de andere kant uitkeek op de schandalige overtredingen van Real. Ik kwam zelf tot 4 rode kaarten voor Real, in de CL komen ze er niet zo makkelijk mee weg, dus ik tip toch Barcelona.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Gisteren was allesbehalve een draak, vanaf de 2e helft. Er zat echt veel in. Het kan allemaal wat indrukwekkender, maar heb me echt prima vermaakt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

Ik heb toch het gevoel dat die hele kunstmatige Real-Barca vete die hier heerst toch een soort kromme afspiegeling is van een andere (vermoeiende) vete, dichter bij huis

Alleen zijn de kampen nogal vreemd verdeeld.... Ik steun hier zowaar de arrogante hoofdstedelijke club met een overschot aan prijzen en anderen zijn nu opeens weer voor de club uit de tweede stad (en havenstad) van het land, die (bijna) altijd in de schaduw van de andere zal staan.....

En otherfool juicht opeens de verdedigend denkende coach toe....

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2394 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Alleen zijn de kampen nogal vreemd verdeeld.... Ik steun hier zowaar de arrogante hoofdstedelijke club met een overschot aan prijzen en anderen zijn nu opeens weer voor de club uit de tweede stad (en havenstad) van het land, die (bijna) altijd in de schaduw van de andere zal staan.....

De laatste jaren staat Real in de schaduw van Barca. Zal nog wel een tijdje zo zijn, waarschijnlijk.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

IJsselmeervogels - Spakenburg?

Dat is em!

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4172 stemmen

Enige wat ik nog niet heb meegemaakt hier zijn irritante Feyenoorders omdat ze van Ajax hebben gewonnen. Zal voorlopig ook niet gebeuren denk ik

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.