- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, maar met een anderei ntentie. De jong doet het bewust, hij is een sloper, hij geniet van het gekraak en het geschreeuw van zijn prooi.
Jat je nu otherfools schrijfstijl? Beetje onorigineel Naomi.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Daarnaast noem jij elke overtreding moedwillig. Ik blijf erbij dat die trap op Alonso gewoon pech was. De Jong ging voor de bal en zag hem niet goed.
Dat is misschien ook wel zo, maar dan is het puur lompheid en ben je niet goed genoeg. Zeker niet als het zo vaak gebeurt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, maar met een anderei ntentie. De jong doet het bewust, hij is een sloper, hij geniet van het gekraak en het geschreeuw van zijn prooi.
Zoals ik al schreef. Klinkt als de ideale verdedigende middenvelder. Eentje in de traditie van Haan, Israel, Lazeroms, Wouters, Van Tiggelen, Hovekamp, Van Hanegem, Troost, Fraser, De Wolf, Surbier, etc. En wat hebben we met z'n allen hard gelachen hoe Rijkaard en Koeman samen Völler op de grond hielden.... 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Haha daar noem je me een rijtje op zeg. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De Jong ging voor de bal en zag hem niet goed.
Bij Xabi ook zeker?
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Zoals ik al schreef. Klinkt als de ideale verdedigende middenvelder. Eentje in de traditie van Haan, Israel, Lazeroms, Wouters, Van Tiggelen, Hovekamp, Van Hanegem, Troost, Fraser, De Wolf, Surbier, etc. En wat hebben we met z'n allen hard gelachen hoe Rijkaard en Koeman samen Völler op de grond hielden....
Sportbeleving op zijn mooist.
Maar de oudsten konden ook lekker hun gang gaan, met maar 1 camera, die niet alles kon vast leggen. Nu kun je niets meer doen (des te dommer de acties van de Jong), zonder dat één van de 50 camera's het vast legt.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Bij Xabi ook zeker?
.
Daar doelde A&L op.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat is misschien ook wel zo, maar dan is het puur lompheid en ben je niet goed genoeg. Zeker niet als het zo vaak gebeurt.
Dat is wat anders. Het kan gebrek aan controle of spelintelligentie zijn. Zeker in combinatie met zijn ruwe spel kan dit slecht aflopen. Maar niet dat hij moedwillig anderen graag kapot schopt en er van geniet. Mijn reactie ging ook tegen NW in die wenste dat de Jong einde carriere wordt geschopt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee hoor, het is puur de waarheid. Hij moet gewoon onmiddelijk gestopt worden voordat het nog erger wordt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Bij Xabi ook zeker?
.
Ik had het juist over dat voorbeeld.
Net of je moedwillig kan oefenen en het ook wil om je been precies zo hoog te krijgen dat je op het goede moment iemands borstkas in kan trappen. Geloof je toch zelf niet he?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor, het is puur de waarheid. Hij moet gewoon onmiddelijk gestopt worden voordat het nog erger wordt.
Call 911! Voor het Tribunaal met die boef.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het zou wel zonde zijn als er over een tijd door al die camera's en regels er geen spelers zoals Reinbo opsomde meer op de velden zullen rondlopen. Het moet ook geen mietjes-sport worden met alleen maar Messi's etc.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar de oudsten konden ook lekker hun gang gaan, met maar 1 camera, die niet alles kon vast leggen. Nu kun je niets meer doen (des te dommer de acties van de Jong), zonder dat één van de 50 camera's het vast legt.
Ik zeg niet dat De Jong niet dom is, pleit enkel voor hard spel. Sport op zijn mooist wat mij betreft (Excessen zoals gebroken benen horen daar niet bij, maar er hard in gaan is niets mis mee. Ook al gaat het dan soms mis.)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mijn reactie ging ook tegen NW in die wenste dat de Jong einde carriere wordt geschopt.
Jouw ethische grenzen hebben weinig met de mijne te maken. Zo je doet, mag je van mij ontmoeten. Hij verloedert de sport die ik lief heb, trapt voetballers bewust een gebroken been, weigert ook enig respijt of zelfreflectie te tonen. Hij is gewoon een beest, de waanzin moet gewoon stoppen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Doe maar de stoel.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jouw ethische grenzen hebben weinig met de mijne te maken. Zo je doet, mag je van mij ontmoeten. Hij verloedert de sport die ik lief heb, trapt voetballers bewust een gebroken been, weigert ook enig respijt of zelfreflectie te tonen. Hij is gewoon een beest, de waanzin moet gewoon stoppen.
Het gebeurd overal. Schopte er laatst niet 1 van Atletico Messi van Barca overhoop?
En nogmaals, de Jong trapt niet iemand bewust een gebroken been.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het gebeurd overal. Schopte er laatst niet 1 van Atletico Messi van Barca overhoop?
Ook daar op gereageerd maar totaal niet in contrast met de Jong natuurlijk. Ook totaal een andere intentie, en was zijn been gebroken? Dacht het niet, Messi voetbalt gewoon weer hoor.
En nogmaals, de Jong trapt niet iemand bewust een gebroken been.
Nee, dit soort ongelukjes komen per abuis structureel voor. Wat een pech heeft die Nigel toch. Ik weet zeker dat ie het bewust doet.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Het is 1 van de 2:
1) Nigel de Jong schopt spelers bewust het ziekenhuis in
2) Nigel de Jong is telkens te laat, is een lompe boer, en is dus niet goed genoeg voor dat niveau.
Conclusie: de Jong moet een andere baan zoeken of een paar niveautjes lager gaan voetballen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja in het 2e van de zondag of het 1e van de zaterdag komt hij wekelijks zijn gelijke tegen 
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
De Jong zegt niet voor niks dat ie over lijken gaat. Hij gaat expres het duel extreem hard in. Hij zal niet bewust iemands been eraf schoppen, alhoewel zijn actie tijdens de WK-finale mij enorm aan het twijfelen brengt of hij al dan niet echt een killer is, hij schuwt en veroordeeld (zichzelf) ook niet als het dan wel gebeurd en iemand z'n been finaal breekt.
En dat is abject. De man schuwt het niet om iemand anders z'n carrière te vernietigen en heeft daarna niet eens spijt ook. Een gek.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ook daar op gereageerd maar totaal niet in contrast met de Jong natuurlijk. Ook totaal een andere intentie, en was zijn been gebroken? Dacht het niet, Messi voetbalt gewoon weer hoor.
Nee, dit soort ongelukjes komen per abuis structureel voor. Wat een pech heeft die Nigel toch. Ik weet zeker dat ie het bewust doet.
Ow, dus het gaat erom of iemands been is gebroken? Dan kan je bij de Jong ook bijna alles wel wegstrepen, want dit was pas zijn 2e beenbreuk.
Zag je Messi's voet? Die Ujfalusi schopte hem moedwillig in de blessuretijd overhoop, puur om te blesseren. In de stoel met die gek!
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Voetbal Centraal:
Ola Toivonen: 'Nederlands elftal een stel varkens'
Gepubliceerd door Jurriën Schuiringa | 05-10-10 | 12:27 74 reacties
Ola Toivonen is blij dat Nigel de Jong uit de selectie van het Nederlands elftal is gezet. De middenvelder kwam afgelopen weekend negatief in het nieuws, nadat hij Hatem Ben Arfa een gebroken been had bezorgd.
"Oranje speelde als een stel varkens op het afgelopen WK", zegt Toivonen in De Telegraaf. "Ze hebben betere varkens dan alleen Robben. Op het middenveld lopen er twee die je op willen vreten."
Over het duel van volgende week tussen Zweden en Nederland is Toivonen duidelijk. "Ik denk dat ze tegen ons enorm gedisciplineerd zullen voetballen. Het is een sleutelduel in de Poule en ze zullen ons niets cadeau geven."

Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Zo heeft hij dat helemaal niet gezegd, die Toivonen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Moviemafketel loopt inderdaad achter...
PS wie bezoekt nu in godsnaam een site als Voetbal Centraal? 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
wat heeft hij wel gezegd dan?
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Nee, ik hoop dat verantwoordelijke journalist is ontslagen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ow, dus het gaat erom of iemands been is gebroken? Dan kan je bij de Jong ook bijna alles wel wegstrepen, want dit was pas zijn 2e beenbreuk.
Geen referentiekader maar wel een juiste maatstaf voor hoe onbesuid iemand is en wat voor intentie die heeft. Vooral als het zo structureel is. Gebroken rib van Xabi mag ook wel mee tellen hoor.
Ja, en het was oo kweer dom. Maar is een verschil tussen moedwillig iemand irreglementair van de bal te krijgen dan iemand te willen pijnigen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat zijn woorden verkeerd geciteerd zijn. In zijn land betekent die verwijzing naar varkens (zoiets) dat het gaat om hard spel, niet dat het daadwerkelijk varkens zijn.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Moviemafketel loopt inderdaad achter...
PS wie bezoekt nu in godsnaam een site als Voetbal Centraal?
Och, ik surf dagelijks even door de sport-sites heen. Wat is er mis met Voetbal Centraal?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, en het was oo kweer dom. Maar is een verschil tussen moedwillig iemand irreglementair van de bal te krijgen dan iemand te willen pijnigen.
Die overtreding op Messi WAS een moedwillige poging om die jongen zwaar te blesseren. Sterker, die overtreding was veel gerichter dan welke overtreding de Jong ook heeft gemaakt. Enige intensie van Ulfalusi was om Messi de benen onder zijn lijf te schoppen. Wedstrijd was gespeeld, spel zat diep in blessuretijd en de overtreding was bepaald niet bij de 16 in de buurt. Dus...je doet hypocriet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.