- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ajax was ook niet super vanavond. Maar na Utrecht uit vind ik het vanavond weer een stuk beter. Nu zorgen dat je zondag niet verrast wordt. NAC zal zeker geen pushen en stormen, wat Utrecht ook deed. De Zeeuw en Ebecilio eruit en dan Anita en Suarez erin (als Luis er nog is dan).
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Suarez erbij zou een verademing zijn denk ik, ook al zou hij niet in vorm zijn. Die gozer houdt zoveel verdedigers bezig en is de hele wedstrijd maar in de weer.
Ben dus alleen bang dat die supporters en spelers van NAC wel zin hebben in een kleine wraakactie dus als zij er vanaf het begin weer tegen aanvliegen krijgt Ajax het gewoon weer verdomd lastig. Zeker als een aantal Ajacieden na deze overwinning denkt een gemakkelijke middag te kunnen hebben.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Ik heb het eindelijk door. Feyenoord WIL graag degraderen. Fer dus ook waarschijnlijk weg, deze maand nog. Ongelooflijk. Ik begrijp dat Feyenoord het geld kan gebruiken, maar we houden niks over. Ben benieuwd naar de versterkingen. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als ie niet bij wil tekenen erg begrijpelijk. Ach spelen op vrijdag, what the heck, dan heb je nog wat aan je weekend.
Nee, Rico, het komt echt wel goed.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Monaco heeft Diarra gehaald, als je tenminste die club bedoeld voor Fer, NR. Die blijft vast wel. Maar als zij echt 5,5 miljoen willen betalen, dan moet je dat natuurlijk altijd doen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gaat inderdaad om Monaco. Al hebbe nze idd Diarra al gehaald, dus wat ze dan met Fer moeten. Al hoop i kstiekem wel dat het waard is. 5,5 is best genereus.
stfuympos
-
- 13361 berichten
- 731 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
En er loopt bij de D2 vast nog wel een vervanger voor Fer rond 
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Wat een klere loting, uitspelende ploeg in de finale
.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Twente-Utrecht en Ajax-RKC
Ik baal, meest zouteloze kutduel voor Ajax.
Ajax-Twente als finale 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Haha , Ajax - RKC 
Laat het klagen maar weet beginnen 
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Twente-Utrecht en Ajax-RKC
Ik baal, meest zouteloze kutduel voor Ajax.
Ajax-Twente als finale
Twente - Ajax
.
stfuympos
-
- 13361 berichten
- 731 stemmen
Ajax-Twente als finale
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Haha, ja dat klagen is dan wel leuk.
Maar puur als affiche is Ajax-RKC als halve finale natuurlijk verschrikkelijk. RKC-Ajax had nog een beetje spanning gehad misschien, maar Ajax-RKC?
Ben maar een keer voor de Tukkers in die andere pot. Ajax vs. Twente is een bekerfinale waardig. Twente-Ajax 2-2 eerder dit seizoen is ook de beste Eredivisiewedstrijd die ik dit seizoen nog heb gezien.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Had Twente - Utrecht liever andersom gezien. Ook liever RKC - Ajax, hadden ze in Waalwijk ook eens echt voetbal gezien. Al is dat een walk in the park voor Ajax.
stfuympos
-
- 13361 berichten
- 731 stemmen
Die hele beker kan me gestolen worden maar dan het liefst tegen Utrecht aangezien we tegen hun nog wat goed te maken hebben.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Bij de bekerfinale maakt het niet zoveel uit of je nou thuis of uit speelt. Het is toch in de Kuip met aan beide kanten evenveel supporters. Wat was die goal van Sulejmani trouwens schitterend 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Als Ajax de finale haalt winnen ze hem ook.
Alleen al in de laatste 10 jaar:
2002: Ajax-Utrecht 3-2
2005: Ajax-PSV 2-1
2006: Ajax-AZ 1-1, WNS
2010: Ajax-Feyenoord: 2-0, 1-4
2011: ..... 
stfuympos
-
- 13361 berichten
- 731 stemmen
Ja we worden nu echte cupfighters. 
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Ja we worden nu echte cupfighters.
Pakken we de Europa League er dan ook maar bij, gewoon omdat het kan
.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ajax altijd geluk met de loting
Moet je niet zeggen, voor hetzelfde geld verlies je thuis van zo'n ploeg. Beetje een ploeg als...ik zal er eens 1 noemen...de Graafschap?

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bij de bekerfinale maakt het niet zoveel uit of je nou thuis of uit speelt. Het is toch in de Kuip met aan beide kanten evenveel supporters. Wat was die goal van Sulejmani trouwens schitterend
Mij wel, straks zit er een jood op MIJN stoel
.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Blijkbaar mag Ajax de beker weer hebben, want ik vertrouw die loting voor geen meter. Ajax heeft alleen maar makkelijke tegenstanders gehad, zoals bijna ieder jaar. Maar ach, het blijft een troostprijs.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
KNJB! KNJB!
Als NAC er zondag ook maar een beetje ingaat verwacht ik net zo'n zaad-partij als afgelopen zondag tegen Utrecht. Een beetje wind en dit middenveld ligt om. Hopen dat Suarez mee kan en wil doen en voorop gaat in de strijd. Baltempo moet ook veel hoger, evenals de beweging van mensen zonder bal, anders heb je niks aan balbezit (is het juist extra link wanneer je hem kwijt raakt). Plus graag meer lef aan de bal en vooruit denken i.p.v. weer het tikkie terug. Hopelijk gaat dit met de week beter worden, dan heb ik wel vrede met een - in de competitie - verloren seizoen (zeker gezien de hoeveelheid spelers die vorig jaar nog tot Jong Ajax behoorden). En alsjeblieft voorlopig geen De Zeeuw meer.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nou de strijd om de macht is nu echt begonnen.
Het bericht ‘Einde gesprekken tussen supporters en club’ zoals eerder vanavond door diverse Feyenoord-sites gelijktijdig gepubliceerd, heeft veel los gemaakt. En even zovele vragen opgeroepen. Deze vragen zullen wij de komende tijd allemaal beantwoorden. Immers hebben wij de club er met regelmaat op gewezen niet naar de gepredikte Openheid & Transparantie te handelen. Deze openheid en transparantie mogen en kunnen alle Feyenoorders dus wel van ons verwachten.
Dit laatste betekent dat er veel -heel veel- naar buiten zal komen. Over datgene zich de voorbije maanden achter de schermen heeft afgespeeld. En dat daarbij bepaalde mensen binnen de club beschadigd zullen worden, is een consequentie die de bewuste personen aan zichzelf te danken hebben. Wij hebben immers altijd maar één belang voor ogen gehad: het clubbelang. Helaas geldt dit niet voor iedereen die in de loop van de tijd is aangeschoven…
Zoals gesteld zullen we de komende tijd op alle vragen een antwoord geven. Om te beginnen met de belangrijkste: Welke eisen zijn er door de supporters bij de club neergelegd? Op deze vraag zullen wij antwoorden door het publiceren van de brief zoals zondag -naar aanleiding van het bekende nachtelijke overleg- naar Mark Koevermans en Pim Blokland verstuurd:
Beste Pim en Mark,
Hierbij herinneren wij jullie er aan dat wij binnen één week zullen vernemen welke acties zijn genomen naar aanleiding van het gesprek in de nacht van 22 januari op 23 januari 2011. Hieronder is als leidraad (en ter herinnering) een aantal punten opgenomen. De ratio achter het merendeel van deze punten is in het gesprek naar voren gebracht.
Niet alles van hetgeen hierboven is aangegeven zal binnen één week daadwerkelijk te realiseren zijn, maar een deadline van twee weken moet haalbaar zijn. Hetzij door daden, hetzij door uitspraken over hetgeen men wanneer wil realiseren.
De directie en de RvC van de club dienen er zorg voor te dragen dat op 1 juli 2011 Feyenoord klaar is voor de wederopstanding. Dit betekent onder andere dat de organisatie er staat (inrichting van de organisatie en juiste mensen op de juiste plaats), de bedrijfsprocessen zijn ingericht zoals het hoort en de spelers respect tonen voor de club en haar supporters. Voorts de afweging maken of een TD wel noodzakelijk is of dat een manager Topsportbeleid niet meer toegevoegde waarde kan hebben. Ook de afweging maken of een financieel directeur wel echt nodig is, of dat kan worden volstaan met een controller.
Daarnaast dient de club te worden vertegenwoordigd door een echt boegbeeld. Dat dit consequenties heeft voor Eric Gudde moge duidelijk zijn. Behoeft niet direct zijn ontslag te betekenen, maar een rol op de achtergrond ligt voor de hand. Ook Van Well dient zijn conclusies te trekken. Als voorzitter van de RvC is ook hij verantwoordelijk voor de huidige malaise. Zoals eerder aangegeven trachten Dhr. Poelman aan de RvC toe te voegen. Ingrepen op diverse vlakken zijn nodig. Rekening houden met persoonlijke belangen van mensen is nu niet opportuun meer. Het clubbelang prevaleert boven alles!
* Mario Been contact op laten nemen met Willem van Hanegem. Wordt dit niet gedaan, dan Mario op non actief of zijn ontslag laten aanbieden. Trainers vanuit Varkenoord voor de groep.
* Dhr. Jacobs ontslaan of bewerkstelligen dat hij vrijwillig opstapt zonder afkoopsom.
* De actie rondom de Vrienden van Feyenoord-wedstrijd afblazen. Dit gaat nu geen effect sorteren.
* Selectie aanspreken op hun respectloze gedrag richting club en supporters.
* Directe lijnen tussen de Feyenoorddirectie en de VvF enerzijds en vertegenwoordigers van de supporters en voetbaleenheid open houden.
* Beenhakker per direct wegsturen.
Wij zouden het op prijs stellen als wij inzage krijgen in het nieuwe vijfjaren beleidsplan zodra een gedegen concept versie gereed is. Wij menen vanuit onze achtergrond hiervoor een kwalitatieve bijdrage te kunnen leveren.
Voor ons is het aanspreekpunt van de directie nu alleen nog maar Mark Koevermans. Eric Gudde heeft zich in eerdere crisissituaties niet laten zien en gisterenavond ook niet. Ondanks het feit dat intern misschien afspraken zijn gemaakt over de gesprekspartners van Feyenoord in het overleg van gisterenavond.
Als Feyenoord nu geen daadkracht toont, dan komen wij nooit het dal meer uit. Alle goede bedoelingen ten spijt. Hetgeen in deze brief is vermeld, wordt gedragen door alle supportersgeledingen.
Met rood/witte groet,
Namens de Feyenoordsupporters
Bron: FR12.nl | Feyenoord nieuws: Openheid: De gestelde eisen
Ben het volledig eens, met alle punten. Maar vooralsnog wil het bestuur niet volledig mee.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ook, op kleine details na. Voor de rest prima eisen, jammer dat de gesprekken gestaakt zijn.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik vind het altijd verbijsterend dat supporters denken dat ze iets kunnen eisen van de clubleiding.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Waarom Knisper? Dankzij supporters hebben de clubs iets wat je noemt: BESTAANSRECHT.
Misschien is de manier waarop niet altijd even goed, maar supporters bij een club betrekken vind ik niet meer dan logisch.
Gisteren ook een zeer mooie avond gehad. Echt een gigantisch mooi jubileum. Mijn week is in ieder geval geslaagd 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.