• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.057 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.388.023 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Klopt. Voor de buitenwacht is dit ook maar een flutcompetitie. Het bijtincident en het teleurstellende CL optreden verhogen je waarde ook niet echt.

Ehm, Suarez heeft zich in de CL aardig gepresenteerd hoor. Oa zijn heerlijke poort tegen Nesta (Milan) waaruit El Hamdaoui scoorde is de wereld wel rond gegaan. En hij scoorde ook nog tegen Auxerre en gaf een assists in de laatste wedstrijd, uit tegen Milan. En hij schoot Ajax met aardig wat goals ook de CL in. Dat zien clubs ook. Suarez is een klasse apart. En zo flut is deze competitie niet. Waar komt dat minderwaardigheids complex toch altijd vandaag? We staan onder de 4 topcompetities en deels Frankrijk, maar verder doet de Eredivisie voor geen competitie onder.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Babel, de Mul, Vermaelen, Heitinga, Sneijder, Huntelaar...Ajax verkoopt hun spelers nu altijd voor behoorlijk forse bedragen, vaak meer dan dat zij waard zijn. Dus ja, Ajax spelers zijn meer waard dan andere spelers. Kijk eens wat PSV en Feyenoord door de jaren heen voor hun topspelers kregen...denk dat Robben naar Chelsea en Kuijt naar Liverpool het beste is wat topclubs hen betaalden. En dat zit vaak nog niet in de buurt aan wat Ajax vraagt en krijgt

Mjaw, 13 miljoen voor Royston Drente vond ik niet verkeerd hoor.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hij presteerde wel aardig maar niet bijzonder verder. Voor een bedrag van wat Ajax vraagt moet je toch wel wat indrukwekkender presteren. In de grote competities denken ze zo wel over de eredivisie, en terecht. Wat mij betreft zijn er wel veel meer betere competities dan de Nederlandse.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dat is dan ook de enige goede transfer die Feyenoord deed deze eeuw..

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Mjaw, 13 miljoen voor Royston Drente vond ik niet verkeerd hoor.

Die vergat ik nog even. Maargoed, dat bedrag ligt ook vele malen lager nog dan wat Ajax kreeg voor transfers. Al is prijs-kwaliteitsverhouding voor Drenthe natuurlijk een werelddeal geweest. Dat zou 7 miljoen voor Castagnois ook zijn, maar dat gaat er niet meer komen als ik het zo las.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Gelukkig gooit Ajax dat geld weer net zo makkelijk over de balk met de megabedragen voor Silva, Sulejmani, Cvitanich en Wielaert.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Hij presteerde wel aardig maar niet bijzonder verder. Voor een bedrag van wat Ajax vraagt moet je toch wel wat indrukwekkender presteren. In de grote competities denken ze zo wel over de eredivisie, en terecht. Wat mij betreft zijn er wel veel meer betere competities dan de Nederlandse.

Ajax, PSV en Twente hebben de laatste jaren zichzelf Europees best leuk vertoond. En er komen elk jaar topspelers van onze clubs vandaag. Nu weer Afellay, Emanuelson en Suarez. In de zomer vast Ruiz en Stekelenburg. Dat levert je als competitie een goede naam op. Ik vind de Eredivisie in niveau de 6e competitie van Europa.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Reinbo schreef:

Ik vind dat Dirk zijn transfer ook wel verdiende, ook al was het maar 16 miljoen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

Euhm, Kuyt, Kalou?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Gelukkig gooit Ajax dat geld weer net zo makkelijk over de balk met de megabedragen voor Silva, Sulejmani, Cvitanich en Wielaert.

Ja, want dat is het enige wat Ajax al 40 jaar doet, kutspelers halen...

Daarnaast heeft Ajax genoeg voltreffers gekocht de laatste 10 jaar. Al is het alleen maar financieel bekeken een voltreffer. Huntelaar en Suarez leveren je als club toch al 50 miljoen op.

Sjonge, is het een hobby van jou, het leven zo negatief mogelijk bekijken?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Big-T schreef:

(quote)

Ik vind dat Dirk zijn transfer ook wel verdiende, ook al was het maar 16 miljoen.

17 Miljoen zelfs. Gewoon een goede deal. Zeker als je hier telkens hoort dat hij eigenlijk helemaal niet kan voetballen.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8216 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Babel, de Mul, Vermaelen, Heitinga, Sneijder, Huntelaar...Ajax verkoopt hun spelers nu altijd voor behoorlijk forse bedragen, vaak meer dan dat zij waard zijn. Dus ja, Ajax spelers zijn meer waard dan andere spelers. Kijk eens wat PSV en Feyenoord door de jaren heen voor hun topspelers kregen...denk dat Robben naar Chelsea en Kuijt naar Liverpool het beste is wat topclubs hen betaalden. En dat zit vaak nog niet in de buurt aan wat Ajax vraagt en krijgt

De verkoop van Van Nistelrooij leverde PSV meer op dan Ajax ooit voor een speler heeft ontvangen.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Spetie schreef:

(quote)

De verkoop van Van Nistelrooij leverde PSV meer op dan Ajax ooit voor een speler heeft ontvangen.

Maar Van Nistelrooij is/was dan ook een klasse apart en nog een stuk beter dan Suarez.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Euhm, Kuyt, Kalou?

Kalou was veel meer waard dan het bedrag waarvoor hij wegging. Hetzelde geldt voor van Persie.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat er in een ver verleden gebeurd is op dat gebied lijkt me niet zo relevant. Onder Van Basten is op infantiele en onverantwoorde wijze ontzettend veel geld in de prullenbak gemieterd, dat moet zelfs jij met me eens zijn

Overigens is het halen van kutspelers niet zo erg, dat doet iedre club wel eens per ongeluk, maar wel als het structureel en voor megabedragen gebeurt.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Clubs in Nederland moeten sowieso geen spelers aankopen boven de 10 miljoen. Of het moet Messi zijn. Die 16,5 miljoen voor Sulejmani was echt belachelijk. Zeker omdat hij pas een half jaar echt goed voetbalde bij Heerenveen.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

(quote)

Ofwel, laat Ajax zich niet altijd een kleine club uit de Eredivisie voelen. Als men hier onze topspelers weg wil kopen, dan betalen ze ook maar topbedragen.

Dat is natuurlijk een mooie geste van Wenger en goed voor het moraal van een voetballer of het team, maar als je even realistisch bekijkt dan zal Wenger echt niet meer hebben betaald voor een 23-jarige Vermaelen die zich in principe nog moest bewijzen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Die 16,5 miljoen voor Sulejmani was echt belachelijk. Zeker omdat hij pas een half jaar echt goed voetbalde bij Heerenveen.

Precies, drie maanden om precies te zijn. Daarna lag ie weer in de lappenmand.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

De meeste bedragen die Ajax betaald heeft voor spelers begrijp ik in principe nog wel, alleen Sulejmani is gewoon een kansloos geval.

Voor een lager bedrag had hij er van mij best bij gemogen, wie weet had hij zich dan zelfs nog bewezen ook.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Kalou was veel meer waard dan het bedrag waarvoor hij wegging. Hetzelde geldt voor van Persie.

Persie lag toen al overhoop met Feyenoord, dus best nog redelijke opbrengst. Kalou was ook prima, maar was toen voor die tijd ook een prima bedrag. Die was 1 jaar echt erg goed.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Als Suarez weggaat lach ik me echt rot. Voor de winterstop zeiden m'n Ajax-vrienden dat Twente en PSV wel flink zouden verzwakken. Janssen zou weggaan en Ruiz bleef de rest van het seizoen geblesseerd. Bij PSV zouden Dzsudzsak en Toivonen wel snel vertrekken. De waarheid is straks echter dat alleen Ajax bepalende spelers is kwijtgeraakt...

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Clubs in Nederland moeten sowieso geen spelers aankopen boven de 10 miljoen. Of het moet Messi zijn. Die 16,5 miljoen voor Sulejmani was echt belachelijk. Zeker omdat hij pas een half jaar echt goed voetbalde bij Heerenveen.

Klopt, ik hoor Verbeek nog zeggen: als ik ajax was zo ik Sulejmani halen

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Persie lag toen al overhoop met Feyenoord, dus best nog redelijke opbrengst. Kalou was ook prima, maar was toen voor die tijd ook een prima bedrag. Die was 1 jaar echt erg goed.

Van Persie lag overhoop ja, maar dan nog was het een te laag bedrag voor zo'n talent.

Kalou speelde wel langer goed. Hij was nog jong en speelde ook maar 2 seizoenen voor Feyenoord, waarin hij 1 seizoen 20 x scoorde en 1 seizoen 15 x. Niet verkeerd voor een buitenspeler. Daarnaast zorgde hij ook voor de nodige assists. Eén van de betere spelers die de laatste 10 jaar in de Kuip heeft gespeeld. En hij ging voor 2,5 miljoen weg ofzo?

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Volgensmij lag het bedrag voor Kalou tussen de 8-9 miljoen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Oké, dan heb ik het mis. Dacht destijds bedragen rond de 2,5 miljoen gehoord te hebben.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

8 miljoen was dat ja.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

17 Miljoen zelfs. Gewoon een goede deal. Zeker als je hier telkens hoort dat hij eigenlijk helemaal niet kan voetballen.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Big-T schreef:

(quote)

Klopt, ik hoor Verbeek nog zeggen: als ik ajax was zo ik Sulejmani halen

Als ik een zak van 10 miljoen had dan weet ik het wel.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Daarnaast heeft Ajax genoeg voltreffers gekocht de laatste 10 jaar. Al is het alleen maar financieel bekeken een voltreffer. Huntelaar en Suarez leveren je als club toch al 50 miljoen op.

Sjonge, is het een hobby van jou, het leven zo negatief mogelijk bekijken?

Soms heeft Ajax een goede aankoop, maar meestal niet. Je kunt concluderen dat Ajax over het algemeen veel minder goed inkoopt dan het verkoopt. Ik heb eerlijk gezegd ook niet zoveel vertrouwen in het aankoop beleid van Ajax, al hoop ik dat het nu middels scoutingsrapporten echt anders wordt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.