• 15.962 nieuwsartikelen
  • 178.939 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.240 gebruikers
  • 9.387.556 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Hij liet zich wel behoorlijk gaan hoor. Je maakt jezelf als zender volstrekt ongeloofwaardig als je zo iemand daarna week in week uit gewoon zijn wedstrijdjes blijft laten becommentariëren.

Was Adebayor trouwens ook niet die speler die na zijn transfer naar City in de eerste de beste wedstrijd tegen Arsenal doodleuk de Arsenal supporters begon te provoceren en zijn noppen bij Van Persie in zijn gezicht zette? Helemaal hypocriet werd het toen hij werd uitgenodigd om bij de BBC in het panel te gaan zitten dat WK-wedstrijden besprak. Toen het Nederlands elftal en met name Van Persie ter sprake kwamen was het blijkbaar weer een ongelofelijk aardige vent en één van de beste spitsen waarmee hij ooit mee samen had mogen werken. Inmiddels ook niet voor niets één van de meest onpopulaire spelers in de Premier League.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Hopelijk doet Leo Driessen ook zoiets eens en krijgt hij een verbod voor elke zender in dit land.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ach, je moet het met een korreltje zout nemen. Ik hou niet zo van censuur, wat edgy commentaar mag best m.i. Ik kan dat wel hebben.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Mhow wees objectief, NW. Hij ging best wel ver. Vind ontslag terecht.

Hij doet of deed toch ook de Fifa games? Andy Gray en Mark Lawrence ofzoiets?

Hier kan je het fragment nog horen:

Voetbalzone - Update: Sky ontslaat één van twee seksistische commentatoren

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Bleek uiteindelijk ook nog eens dat de vrouwelijke grensrechter gewoon gelijk had.

Nee, dit kan gewoon niet. In ieder geval zeker niet op nationale televisie, zeker aangezien Gray het wel degelijk meende. Dit valt eerder in de categorie lompe borrelpraat, bij voorkeur als grap bedoeld. Dit laat maar weer eens pijnlijk zien hoe ongelofelijk conservatief, macho-georiënteerd en proleterig dat hele voetbalwereldje is. De eerste voetballer die uit de kast komt lijkt me weer verder weg dan ooit.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Mhow wees objectief, NW. Hij ging best wel ver. Vind ontslag terecht.

Hij doet of deed toch ook de Fifa games? Andy Gray en Mark Lawrence ofzoiets?

Hier kan je het fragment nog horen:

Voetbalzone - Update: Sky ontslaat één van twee seksistische commentatoren

Ik wil toegeven dat in de tijd van nu, waar de vrijheid van meningsuiting wordt beperkt, het een terecht ontslag is. Maar op basis van mijn standaarden vind ik het overtrokken. Ik vind het niet zo schokkend hoor.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicholas123 schreef:

De eerste voetballer die uit de kast komt lijkt me weer verder weg dan ooit.

Ik zie de link tussen een vrouw en een homo niet zo maar goed. Vrouwen worden niet afgezeken omdat ze op mannen vallen hoor.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Laat je vriendin dit maar niet horen

Een tv commentator kan niet zulke dingen zeggen. Gewoon erg dom. Ik zit er verder niet mee, maar als tv zender moet je zoiets natuurlijk wel bestraffen.

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Het is ook niet de eerste keer dat ik dit soort uitspraken hoor. Vrouwonvriendelijke grappen moeten op zijn tijd ook gewoon kunnen. Het punt is alleen dat Gray zich behoorlijk liet kennen en wel degelijk vond dat vrouwen niets te zoeken hebben in het voetbal. Dit was pak hem beet twintig jaar geleden ook gewoon een schandaal geweest.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat mij betreft wel, ik vraag me af waarom niet. Zo excessief is het allemaal niet. Voor mij is wel wat meer nodig om volgens mijn standaarden een dergelijk ontslag acceptabel te vinden. Ik ben dan ook een flinke tegenstander van censuur.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kijk, dit vind ik dan wel weer te ver. Maar Gray? Verre van.

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ik zie de link tussen een vrouw en een homo niet zo maar goed. Vrouwen worden niet afgezeken omdat ze op mannen vallen hoor.

Het is wat ver gezocht, maar het is wel een uiting van diezelfde sneue macho-cultuur waar de gehele sport van doordrongen is. Als zelfs een commentator voor een grote tv-zender niet het goede voorbeeld kan geven hoeft van de supporters helemaal niets verwacht te worden. Als een vrouwelijke grensrechter voor het nemen van nota bene een juiste beslissing er in het heetst van de strijd al op zeer seksistische wijze van langs kan krijgen van een commentator, wat dan te denken van een scenario waarin een openlijk homoseksuele voetballer in een belangrijke finale een cruciale kans mist. Als je ziet hoe met name die Engelsen soms spelers en coaches (McLaren) er van langs kunnen geven zie ik de situatie somber in.

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Naomi Watts schreef:

Kijk, dit vind ik dan wel weer te ver. Maar Gray? Verre van.

(embed)

Kijk, dit is héééél overduidelijk niet serieus bedoeld. Wel ietwat foute humor, maar niettemin nog steeds humor. Dit is niet als serieus bedoeld commentaar uitgezonden. Gray levert daarentegen serieus commentaar voor een gerespecteerd netwerk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

ik vind sowieso het Britse taalgebruik gewoon wat forser. Trth be told, dat het moeilijk relativeren voor mensen met een dikke huid, maar in het heetst van de strijd kan je wel eens wat roepen. Voetbal = emotie, maar had ie het grappend geformuleerd had er geen haan naar gekraaid. Nu gaan ze doen alsof ze zo principieel zijn is het gewoon onzin. Ik ben ook van mening dat een vrouw evenmin op het voetbalveld te zoeken heeft dan achter het stuur . Iedereen roept wel eens wat na een juiste beslissing wat uit jouw perspectief eerst een foute beslissing lijkt. Ik vond Gray nou niet echt haat prediken, hij was gewoon erg cynisch over vrouwen in de voetballerij. Moet kunnen.

Al snap ik best waar je heen wilt, voor sommigen zal er een ethische grens zijn overschreden. Mij lijkt het dat je met wat relativering al een eind komt om te concluderen dat de uitspraken van Andy nog wel meevielen qua gewicht.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicholas123 schreef:

(quote)

Kijk, dit is héééél overduidelijk niet serieus bedoeld. Wel ietwat foute humor, maar niettemin nog steeds humor. Dit is niet als serieus bedoeld commentaar uitgezonden. Gray levert daarentegen serieus commentaar voor een gerespecteerd netwerk.

Zoals ik al zei, het is helemaal geen principiële kwestie. Vrouwonvriendelijkheid mag je wel aandragen in humoristische vorm maar als je het ook nog deels serieus bedoelt is de wereld te klein. Typische double standards of society.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ze waren gewoon bang om een horde vrouwelijke voetbalfans kwaad schreeuwen aan de lijn te krijgen en misschien ook wel een heleboel kijkende vrouwelijke supporters. Zijn wat eerder op hun teentjes getrapt dan mannen.

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Ja, dat is inderdaad erg persoonlijk. Zelf houd ik wel van commentatoren die enige afstand kunnen bewaren tot datgene wat zich op het veld afspeelt (Theo Reitsma ). Verbaas me ook met regelmaat over wat sommige supporters en spelers er in het heetst van de strijd allemaal uitflappen. Heb zelf een aantal wedstrijdjes op amateurniveau als vrijwilliger gefloten en als ik daar net zo principieel was geweest als in het geval van Gray was de wedstrijd voortijdig gestaakt vanwege te weinig overblijvende spelers.

En zelf kan ik best wel relativeren hoor. Kan zelf ook echt wel grof uit de hoek komen. Het verschil is dat het bij mij humor is en bij Gray in dit geval duidelijk niet. Daarnaast was Gray zich duidelijk even niet bewust van zijn publiek.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik bedoelde ook niet dat jij niet kon relativeren maar de mensen die dit echt aanstootgevend vinden. Ik ga Chuck eens opzetten, ik raad jou aan hetzelfde te doen, en nog vandaag . Over vrouwen met verstand van voetbal gesproken .

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Heb ik al gedaan. Fijne ep weer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Good boy .

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Trouwens, voor de liefhebbers: Arsenal vs Ipswich in de halve finale v/d Carling Cup is nu live op de BBC.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Man Utd maakt een 2-0 achterstaan bij Blackpool toch nog goed: 3-2 winst

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het is Blackpool nooit gegund .

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Man Utd maakt een 2-0 achterstaan bij Blackpool toch nog goed: 3-2 winst

Waarom je die smiley doet is me een raadsel.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Waarom je die smiley doet is me een raadsel.

Omdat ik in Engeland voor Man Utd ben als je kijkt naar de titelkandidaten. Mooie club, interessante coach en met Sar en Giggs 2 grote helden.

Al hoop ik wel dat vd Vaart met Tottenham volgend jaar de titel gaat pakken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

De titel is volgend jaar al geserveerd voor The Magpies. Sorry .

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Interessante coach? Dikke vette aso dat altijd in zijn lange jas asociaal kauwgom zit te kauwen met zn mond open. Gadsie. Waar zijn z'n manieren Maar we hebben deze discussie wel is eerder gevoerd. Doe mij ook maar liever Tottenham ja.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

De titel is volgend jaar al geserveerd voor The Magpies. Sorry .

Ja, gaan ze Shearer weer in de spits zetten dan?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vroeger was alles beter .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.