- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan zou ik de reglementen nog maar eens doornemen. Dat doelkans ontnemen is niet eerste graad criteria. Simpel.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Wat kletst die Vink dan als hij juist in zijn gehate Nederlandse voetbal blijft fluiten?
Je zou denken dat hij na zoiets met zijn dochter alleen nog maar in Europa wil fluiten.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Dan zou ik de reglementen nog maar eens doornemen. Dat doelkans ontnemen is niet eerste graad criteria. Simpel.
Nee, wat dan wel. Was gewoon een terechte beslissing. Maar ja, ik ga er verder niet over door. Heb ik helemaal geen zin in. Ik heb genoten van de wedstrijd en de scheids floot een goede wedstrijd met een zwaar terechte penalty. Punt 
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1327 stemmen
Simpele reflex om het gezicht te beschermen... Ik ben benieuwd wat de scheidsrechter(s) hier over te zeggen hebben. Ik vind het dubieus.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Er moe teerst een bewuste intentie zijn de doelkans te ontnemen. Als je je gezicht al niet meer mag beschermen. Anyway, vond het ook maar raar dat Landzaat zijn pingel over moest nemen, als er nou een Twente speler te vroeg in kon lopen ok. Dit sloeg nergens op.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik denk dat Landzaat de penalty over moest nemen, omdat hij zijn aanloop onderbrak. Het te vroeg inlopen van een Tottenhamspeler maakt niet uit als de penalty gewoon zit. Als hij mis was geweest, had hij dan wel overgenomen moeten worden.
Andere uitleg is dat hij de penalty al had afgefloten voordat hij genomen was, omdat er al 10 spelers in het strafschofgebied stonden.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
FC Twente heeft jongere broer en kopie van Douglas op proef
Woensdag, 8 december 2010 om 09:54
FC Twente heeft wellicht een ruwe goudklomp in haar handen. Douglas kreeg na een oefenstage een contract aangeboden en wordt inmiddels door veel clubs uit Europa begeerd. Nu kan ook zijn broer Thiago een contract bij de regerend landskampioen verdienen.
Thiago is de achttienjarige broer van de centrumverdediger en traint voorlopig mee met de A1 van de Enschedeërs. De tiener is een kopie van Douglas. Ook de proefspeler is een fysiek sterke centrumverdediger.
Thiago is afkomstig van het Braziliaanse Joinville Esporte Clube, de voormalig werkgever van Douglas. Volgens het Algemeen Dagblad mist de tiener alleen nog de voetballende finesse, maar is er over zijn talent geen discussie mogelijk.
Hopelijk gaat ie het net zo goed doen, alhoewel Douglas zelf de laatste tijd niet echt goed in zijn vel zit. Veel te wisselvallig, vooral in de CL. Lijkt wel of ie zich TE graag wil bewijzen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Stop dan helemaal als je je zo bedreigd voelt.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Het is wel (gedeeltelijk) zijn baan. Ik snap niet dat je doet alsof dat zo makkelijk is. In plaats van klagen over bedreigingen, moet je daarom moet je fluit aan de wilgen hangen? Zou een mooie bedoening worden als bedreigingen zo effectief worden.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dan gaat hij toch gewoon door met fluiten. Hij zal absoluut geen extra vrienden hebben gemaakt met zijn stukje. Als ik hem was zou ik een ander baantje bij de KNVB gaan vragen als het allemaal zo verschrikkelijk is.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Hij ontneemt met die handsbal, gezichtsbescherming of niet, Twente wel een scoringskans. Dan is het dus een penalty. Simpel.
Nee hoor, zo simpel is die regel niet. Als je vanaf een halve meter tegen iemands arm aan schiet die zijn arm weghaalt voor de bal dan is het geen penal. Gaat puur om de bewustheid of niet. Maar het kan wel gezien worden als scoringskans ontnemen als je het zo zwart wit als jij bekijkt. Zo herinner ik die penal van Groningen laatst ook nog wel. Erg zuur.
Het is en blijft een maatregel die nauwelijks goed uit te voeren is. Of net zoals met Hockey iedere handsbal(per ongeluk) bestraffen. Alleen dan niet met een penal, maar iets wat tussen een penal en een vrije bal in zit.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Opstelling
Woensdagochtend trainde de selectie licht in aanloop naar de laatste groepswedstrijd in de Champions League. Na afloop lichtte de nieuwe coach zijn spelers in over de opstelling van vanavond. Na het slechte nieuws voor El Hamdaoui liet de aanvaller duidelijk zijn ongenoegen blijken
Een verstandige beslissing, twee dezelfde type spelers gewoon is een keer niet tegelijk laten spelen. Kan Jol nog wat van leren 
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Sulejmani is als een hond: snel, wendbaar en dolenthousiast, maar zodra je hem een bal geeft, heeft hij geen flauw benul wat hij er mee moet!
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Leuk gezegd, klopt over het algemeen ook nog. Al laat hij de laatste weken toch wel betere(beslissende) dingen zien.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dat is wel een beslissing gebaseerd op ballen zeg. De duurste aankoop gewoon wissel zetten. Lekker voor hem, dat wel.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Hij is dan ook vooral gehaktballen gewend, je moet die jongen even de tijd geven om in te zien dat je hele leuke dingen kan doen met een voetbal.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Hij was toch gepromoveerd tot wat lekkerders bij jou Frank? 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nee Mido vind ik de bereklauw en Sulejmani blijft uiteraard de gehaktbal.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Een verstandige beslissing, twee dezelfde type spelers gewoon is een keer niet tegelijk laten spelen. Kan Jol nog wat van leren
Kunnen ze weer een paar miljoen afschrijven.....
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Wanbeleid blijft wanbeleid Reinbo. We zitten nu in principe met 3 centrumspitsen. Waar zou je dan in godsnaam Suarez naar de zijkant verbannen? Terwijl dat onze beste speler is.
Voorlopig heeft het gewoon uitgewezen dat Suarez op rechts geen succes is. Dus moet je hem standaard naar het centrum verplaatsen. De vraag is dan alleen, wat doe je dan met El Hamdaoui?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Uiteindelijk was een voorhoede met Pantelic en Rommedahl véél goedkoper en beter geweest. En het voetbal waarschijnlijk ook.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Suarez speelt minder door Hamlap, dus laat vooral Suarez nu de one-man-show krijgen. Dan pakken we heel wat meer poen voor die jongen als nu het geval is. Blijft natuurlijk een schitterende speler.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Ach, dat zijn nog altijd heel veel minder miljoenen dan wanneer ze Miralem -16,5 miljoen
- Sulejmani op de bank zetten Reinbo.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Je zet hoe dan ook een speler op de bank die miljoenen heeft gekost. Is het El Hamdaoui (5 miljoen) niet, dan is het wel Suarez(8/9 miljoen) of Sulejmani(16,5 miljoen) wel. Duur zooitje hoor 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Suarez levert uiteindelijk het meeste op, dus die zet je dan in de schijnwerpers week in week uit.
Dan moet de rest er maar even aan geloven. Sulejmani en Suarez op 1 veld gaat prima. Hamlap is dan de klos wat de Boer dus goed heeft gezien.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Als hij het een beetje normaal blijft doen de 2e seizoenhelft dan is Luis weg en krijgt Mounir alle kans om te schitteren. Hij is immers als vervanger voor Suarez gehaald, nu blijkt Suarez nog gewoon bij Ajax te voetballen en zit je met de gebakken peren.
Erg voorbarige aankoop ook als je het zo analyseert.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Daarom heeft Jol ter compensatie natuurlijk ook spelers als Lodeiro, Ooijer, Tainio, Atouba, Verhoeven en Mido gehaald. Anders werd de bank te duur!
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Lodeiro heeft ook 5 miljoen gekost Pruim 
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
De vraag is natuurlijk of Suarez uberhaupt beter is dan El Ham. En dan met name op CL niveau.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
OP WK-niveau met Forlan naast hem kon hij in ieder geval prima mee. Het is maar in welk systeem je hem zet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.