• 16.000 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.277 series
  • 34.096 seizoenen
  • 649.280 acteurs
  • 199.288 gebruikers
  • 9.391.083 stemmen

Het grote voetbaltopic

zoeken in:

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Wilfred Genee schreef:

Blijft op vele momenten een afgrijselijk programma dat Barend&Barend.

Zeker, gelukkig was dit de laatste.

Theo vond ik overigens best een interessante gast, vooral omdat ik hem nog nooit in zo'n programma heb gezien.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Ach dat zielige gejank van Jol is dan weer zo zwak. Als je bij Ajax trainer bent is er altijd druk, klaar. En het commentaar op hem de laatste tijd is gewoon 100% terecht.

Toch is het de laatste maand wel een overdreven hetze tegen hem geworden. Er is al jaren zoveel mis binnen en met Ajax, dat Jols falen dit seizoen (en dan vooral de laatste 2 maanden) niet de hoofdreden van de bedroevende staat is waarin Ajax verkeert.

Het zit intern gewoon niet goed. Ajax heeft sowieso een technisch manager nodig en daarnaast moest er ook enorm veel gesaneerd en opgeruimd worden uit voorgaande jaren. Van Basten heeft Ajax aardig ten gronde gericht met de flutaankopen die 35 miljoen kosten. Al heb ik nu enige hoop dat Sulejmani het toch nog gaat laten zien, al had Ajax nooit 16 miljoen mogen betalen. De helft, max.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Ach dat zielige gejank van Jol is dan weer zo zwak. Als je bij Ajax trainer bent is er altijd druk, klaar. En het commentaar op hem de laatste tijd is gewoon 100% terecht.

Hij heeft voor het eerst in lange tijd CL gehaald, overwintert in Europa, zit in de beker, won due vorig jaar en is nog vollop in de race voor de titel. Zo slecht deed hij het volgens mij niet. En dit jaar verliezen alle clubs veel punten.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zeg toch dat het commentaar op hem van de laatste tijd terecht is. Was hartstikke tevreden met de resultaten van vorig seizoen. Maar je kon langzamerhand wel zien dat er geen verbetering meer in zat onder hem. Als je als Ajax 35% balbezit thuis tegen NEC hebt in de 1e helft zit het echt heel erg fout.

Jol zou Ajax dit seizoen in ieder geval geen kampioen meer maken, ben ik van overtuigd. Misschien is er onder de Boer nog een ommekeer mogelijk. En de situatie Blind en Jol was natuurlijk ook niet florissant en kon niet langer zo. Maar Jol moet nu niet gaan janken dat er een hetze is en zo. Na de winterstop staat hij alweer in Duitsland of Engeland langs de lijn. Hij wou aan het begin van het seizoen ook al weg, terwijl hij juist een prima seizoen had meegemaakt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Hij heeft voor het eerst in lange tijd CL gehaald, overwintert in Europa, zit in de beker, won due vorig jaar en is nog vollop in de race voor de titel. Zo slecht deed hij het volgens mij niet. En dit jaar verliezen alle clubs veel punten.

Ach, het wordt traditie. Als het even niet loopt vertrekt de coach bij Ajax. Komt er een nieuwe, gaat het effe goed, maar daarna vertrekt ook die weer met de woorden dat het niet langer gaat.

Als Ajax intern niet alles overhoop gooit, dan maakt het niet uit wie de nieuwe coach wordt. Dan sneuvelt de Boer ook. Jol is een goede coach. Misschien past hij niet helemaal bij Ajax, maar daar hoorde je vorig jaar niemand over in het superseizoen van 85 punten. Jol heeft een hoop fout gedaan, maar ook een hoop goed gedaan. Dat hij Pantelic/Rommedahl ongewild kwijt raakte, WK gangers van de finale slechts een week vakantie kon geven vanwege voorrondes CL en het feit dat bepaalde spelers wel gigantisch uit vorm zijn geraakt (De Zeeuw, De Jong, Suarez, El Hamdaoui, vd Wiel vooral) zijn wel factoren waar hij mee zit maar weinig aan kon doen.

Waar hij wel schuld aan heeft is het in diskrediet brengen van Ajax met zeikuitspraken in de media en het feit dat hij Ajax niet meer op de rails kreeg de laatste 2 maanden. En natuurlijk vooral mislukte en overbodige aankopen. Ooijer als je Oleguer al hebt. Tainio als 5e controleur terwijl je de talentvolle Bonevacia hebt. El Hamdaoui halen die een totaal ander type spits is dan Pantelic (foute inschatting van Jol achteraf). Etc etc.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Overwinteren in Europa is nog geen zekerheidje hoor.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Alles is nu toch verknald en kan niet slechter, sportief en financieel. Wat mij betreft komt Cruijff inderdaad nu Ajax doorlichten.

Even goede vrienden hoor, maar stond/sta jij niet altijd aan de kant van vd Boog, Jol, Coronel etc.?

Dat is dus allemaal exit als het aan Cruijff ligt.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Nou, ik denk dat dit de enige oplossing was voor Ajax, mocht er een oplossing zijn. Nu Van der Boog nog weg, als ie zich aan zn woord houdt tenminste.

En zo'n Frank de Boer, dat zie ik wel zitten. Lekker met vleugelspelers spelen, jeugd erin en ook al word je dan 4e, dan heb je in elk geval getoond dat er toekomst in zit en krijgt Ajax weer een beetje de bravoure terug. Maar de laatste 10 jaar, hebben ze niet iets van 10 trainers gehad ofzo?

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Ik heb trouwens even gekeken naar het Nederlandse trainersgilde, maar de langstzittende trainer in de Eredivsie is....... Jan van Dijk (sinds de zomer van 2008). Dat vind ik wel een erg beperkt langetermijnsbeleid.

En Jan van Dijk staat ook onder druk.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

De waanzin en emotie regeert inderderdaad in het wereldje vol slangenkuilen die de voetballerij heet.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Kanshebber voor de Nigel de Jong-award.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Don Dijk schreef:

Nou, ik denk dat dit de enige oplossing was voor Ajax, mocht er een oplossing zijn. Nu Van der Boog nog weg, als ie zich aan zn woord houdt tenminste.

En zo'n Frank de Boer, dat zie ik wel zitten. Lekker met vleugelspelers spelen, jeugd erin en ook al word je dan 4e, dan heb je in elk geval getoond dat er toekomst in zit en krijgt Ajax weer een beetje de bravoure terug. Maar de laatste 10 jaar, hebben ze niet iets van 10 trainers gehad ofzo?

Ajax-trainers sinds 2000

01-07-2000 Co Adriaanse (weg 29-11-2001)

03-12-2001 Ronald Koeman (weg 25-02-2005)

26-02-2005 Ruud Krol/Tonny Bruins Slot (interim)

14-03-2005 Danny Blind (weg 30-06-2006)

01-07-2006 Henk ten Cate (weg 08-10-2007)

09-10-2007 Adrie Koster (interim)

01-07-2008 Marco van Basten (weg 06-05-2009)

06-05-2009 John van 't Schip (interim)

01-06-2009 Martin Jol (weg 06-12-2010)

06-12-2010: Frank de Boer (interim)

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Precies tien.

Krijgen we trouwens ook weer een mooi nieuw rapportje van Coronel?

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Rinus Michels en Louis van Gaal zijn de coaches die met afstand het meeste succes bij Ajax hebben gehad. Niemand is er ooit in geslaagd daar dichtbij te komen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Interim-trainers vind ik trouwens een beetje flauw om mee te tellen, aangezien er nou eenmaal even iemand voor die groep moet staan voor er een echte nieuwe trainer komt. Maar goed, het blijft een rommeltje ja.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Maar tis nog geen Willem II.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Die pakken in tegenstelling tot VVV-Venlo wel zo nu en dan een puntje waardoor hun achterstand op ons nog maar vijf punten betreft.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

'Jol grote kandidaat bij Newcastle United'

(jhedmedia) Martin Jol heeft mogelijk al een aanbieding van Newcastle United op zak. De 54-jarige trainer stapte maandagavond op bij Ajax, maar wordt enkele uren later door vele Engelse media al gelinkt aan een terugkeer naar de Premier League. De promovendus ontsloeg vandaag coach Chris Hughton.

Jol bood maandag zijn ontslag aan bij de clubleiding van Ajax. Het kan maar zo dat de Haagse oefenmeester toen Newcastle United al in zijn achterhoofd had zitten. De ervaren trainer flirtte afgelopen zomer ook al nadrukkelijk met Fulham, maar toen blokkeerde Ajax nog zijn vertrek. Enkele maanden later volgt misschien alsnog zijn gedroomde rentree in de Premier League.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

Die pakken in tegenstelling tot VVV-Venlo wel zo nu en dan een puntje waardoor hun achterstand op ons nog maar vijf punten betreft.

Als je naar de spelers an sich kijkt, denk ik ook dat Willem II relatief beter/minder slecht materiaal heeft.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Nou dat denk ik toch niet.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Willem II beschikt inderdaad over beter spelersmateriaal dan VVV-Venlo.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Denk dat v.d. Heijden meer talent in zijn knobbels heeft dan het hele VVV elftal bij elkaar

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Cruijff: 'Kapitein vervangen lost probleem niet op'

07/12/2010 08:05

Johan Cruijff denkt niet dat het opstappen van voormalig Ajax-trainer Martin Jol de oplossing is voor de problemen bij de Amsterdamse club. Het clubicoon uitte de laatste weken ferme kritiek en heeft inmiddels een gesprek met voorzitter Uri Coronel achter de rug.

'Ik hoop niet, dat deze actie ingegeven is om tijd te winnen', tekende De Telegraaf op uit de mond van Cruijff. 'Als je de ene kapitein op het schip vervangt door een ander, los je het probleem niet op. Het probleem is nu eenmaal veel breder.'

Frank de Boer promoveert van Ajax A1 naar de hoofdmacht en is technisch eindverantwoordelijke tot de winterstop en mogelijk tot het einde van het seizoen. 'Frank de Boer moet nu ook een breed gedragen steun krijgen vanuit de club. Ajax is een voetbalclub, daar moeten mensen met voetbalverstand de grote lijn gaan bewaken.'

Overigens meldde Coronel maandagavond op de Amsterdamse club dat hij een gesprek achter de rug heeft met Cruijff. Volgens de voorzitter was er sprake van een 'zeer constructieve bijeenkomst'

Helemaal mee eens. Hopelijk blijft het niet bij een 'zeer constructieve bijeenkomst' maar wordt het Johan Cruijff die een cart blanche krijgt! Als er niks verandert dan zal de Boer ook gewoon weer sneuvelen na een paar jaar.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Nou dat denk ik toch niet.

De keeper en de spits is beter, vooruit dan maar.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

otherfool schreef:

Gaat weer lachen worden met Seniele Jopie's masterplan:

1. alle jeugdcoaches ontslaan

2. ?

3. winnen

rofl .

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Bij dat puntje 2 heeft Cruijff vast en zeker een plan staan. En ik ben ervan overtuigd dat dat een uitstekend plan zal zijn.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

De Boer: belangrijke periode voor Ajax breekt aan

(Novum) - De interim-trainer van Ajax, Frank de Boer, beseft dat er direct prestaties van hem worden verwacht. Om te beginnen woensdag in San Siro voor de Champions League tegen AC Milan. "Ik ben toch wel een beetje gespannen", zegt De Boer tegen Ajax TV. "Er breekt een belangrijke periode voor Ajax aan. In de komende drie weken kan er veel gebeuren."

De 40-jarige De Boer is de vervanger van Martin Jol, die maandagavond zijn ontslag indiende bij de Amsterdamse club. Hij neemt minimaal tot de winterstop de honneurs waar, samen met Danny Blind.

De Boer heeft nog geen ervaring als hoofdtrainer. Na het beëindigen van zijn carrière in 2006 werkte de oud-international de afgelopen twee jaar als trainer van Ajax A1 en is hij ook assistent-trainer van bondscoach Bert van Marwijk bij het Nederlands elftal.

Ajax moet woensdag in Milaan overwintering veiligstellen in de Europa League. De Amsterdammers verdedigen een punt voorsprong op het Franse Auxerre, dat op bezoek gaat bij Real Madrid.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Otherfool, wat ben je toch een pessimist pur sang. Cruijff heeft bij Barça laten zien dat hij een club helemaal opnieuw op kan bouwen en daarbij komt ook nog dat hij ontzettend veel verstand van voetbal heeft (misschien wel het meeste van de hele wereld). Je zit weer te janken zonder je standpunt goed te onderbouwen, zoals altijd

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Helemaal opnieuw opbouwen? Wanneer was Barca dan volledig afgebrand? Een club met 100.000 socio's en een stadion van dito afmetingen in een stad/regio met meer dan 5 (of is het 10) mjn potentiele volgelingen is het toch niet zo heel erg moeilijk om een flink succesvol voetbalbolwerk op te zetten.... Geef Jol (of Been) de begroting van Barca en het komt ook wel goed met die clubs.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.