- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Gast, het is daar 1 groot feestresort voor Westerlingen. Wat nou stokslagen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Volgens mij verwar je Qatar met Noord Korea Jari.
In Qatar zijn dem ogelijkheden eigenlijk eindeloos en zoals kos aangeeft, is het een ehct resort voor westerlingen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je snapte ook wel dat ik het wat aandikte.
Vrouwenrechten, het gebruik van alcohol...nee, dat wordt leuk daaro.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Daar merk je dus absoluut niks van, vergelijkbaar met Dubai.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Qatar is inderdaad een mengelmoes van allerlei nationaliteiten, met allerlei massale bouwprojecten, die tegen de tijd dat het 2022 is, wellicht wel tot een hele bijzondere spooksteden geleidt kunnen hebben.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Qatar is inderdaad een mengelmoes van allerlei nationaliteiten, met allerlei massale bouwprojecten, die tegen de tijd dat het 2022 is, wellicht weleens tot hele bijzondere spookstad geleidt kunnen hebben.
Jep. Het geld blijft daar ook niet eeuwig zitten. Dit soort luchtkastelen kunnen zo in elkaar donderen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Verder is het natuurlijk bepaald geen modelland enzo, wat dat betreft begrijp ik de weerzin best wel.
De eigen steenrijke bevolking kan daar alles maken en al het 'smerige' werk wordt daar gedaan door geimporteerde Indiers enzo die als een soort 2de rangsburgers worden behandeld, of nog minder.
Via mijn werk ben ik ook wel betrokken geweest bij enkele grote bouwprojecten daar. Het duurste van het duurste, allerlei materialen die wij hier in Europa niet eens kunnen krijgen, allemaal cash betaald, maar voor die werknemers is het levensgevaarlijk, die krijgen geen zak en soms gaat er zelfs eentje dood, die dan gewoon opzij wordt geschoven en dat wordt er een nieuwe neergezet.
Gaat echt nergens over.
Maar dat zijn allemaal zaken die je als bezoeker echt niet merkt, bij een WK al helemaal niet.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Jep. Het geld blijft daar ook niet eeuwig zitten. Dit soort luchtkastelen kunnen zo in elkaar donderen.
Mwa, Qatar is geen Dubai. Dat geld daar is oneindig. Als die geen geld meer hebben heeft de hele wereld geen geld meer aangezien ze de grootste investeerders zijn van de Westerse banken en multinationals.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Verder is het natuurlijk bepaald geen modelland enzo, wat dat betreft begrijp ik de weerzin best wel.
De eigen steenrijke bevolking kan daar alles maken en al het 'smerige' werk wordt daar gedaan door geimporteerde Indiers enzo die als een soort 2de rangsburgers worden behandeld, of nog minder.
Via mijn werk ben ik ook wel betrokken geweest bij enkele grote bouwprojecten daar. Het duurste van het duurste, allerlei materialen die wij hier in Europa niet eens kunnen krijgen, allemaal cash betaald, maar voor die werknemers is het levensgevaarlijk, die krijgen geen zak en soms gaat er zelfs eentje dood, die dan gewoon opzij wordt geschoven en dat wordt er een nieuwe neergezet.
Gaat echt nergens over.
Maar dat zijn allemaal zaken die je als bezoeker echt niet merkt, bij een WK al helemaal niet.
De WK gangers zullen het misschien niet merken, maar het bestaat allemaal natuurlijk wel. Verwerpelijk dat zon land die rechten zo schendt toch het WK krijgt terwijl normale, veilige landen (Australie bv) het niet krijgt. Op ieder land valt wel wat aan te merken, maar op een land als Qatar (en idem voor Rusland) valt wel heel veel aan te merken. In Rusland crepeert de bevolking op straat van de armoede, maar het WK moet er wel gehouden worden..
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Exact, zo is de regel. Ik meende zelf dat 'op de lijn' niet in het gebied was, immers een bal op de zijlijn is ook geen inworp. Maar dit was een kromme redenatie. Overigens heb ik in het amateur voetbal regelmatig te maken gehad met een vrijetrap op de lijn van het strafschopgebied.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
De WK gangers zullen het misschien niet merken, maar het bestaat allemaal natuurlijk wel. Verwerpelijk dat zon land die rechten zo schendt toch het WK krijgt terwijl normale, veilige landen (Australie bv) het niet krijgt. Op ieder land valt wel wat aan te merken, maar op een land als Qatar (en idem voor Rusland) valt wel heel veel aan te merken. In Rusland crepeert de bevolking op straat van de armoede, maar het WK moet er wel gehouden worden..
Maar dat is natuurlijk al zo lang als het WK bestaat.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Maar dat is natuurlijk al zo lang als het WK bestaat.
Valt wel mee. Met oa Duitsland, Korea-Japan, Frankrijk, Amerika en Italie was weinig mis. Mexico weet ik niet of er toen wat schandelijks bezig was? Ieder geval nooit geweten. Volgens mij was alleen Argentinie 1978 een geval waarin het allemaal niet goed zat. En Afrika 2010...tsja..ik denk dat dat land er qua intrastructuur goed van heeft geprofiteerd. Maar wat ik daar ook niet fijn vond was dat de bevolking het deels slecht heeft, terwijl er wel een duur WK binnengehaald wordt.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik ben het opzich wel met Litmanen eens; landen waar veelvuldig de mensenrechten worden geschonden zouden geen WK/OS etc. mogen organiseren.
Echter zit het wereldje zo niet in elkaar en blijven er weinig locaties buiten Europa over.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tja, alsof dat hier niet het geval is? Erg vreemd dat Nederlanders lopen te zeiken over de toestand in een ander land, alsof we hier zo heilig zijn.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik ben het opzich wel met Litmanen eens; landen waar veelvuldig de mensenrechten worden geschonden zouden geen WK/OS etc. mogen organiseren.
Echter zit het wereldje zo niet in elkaar en blijven er weinig locaties buiten Europa over.
Ligt eraan in welke mate. De meeste opties voor 1922 vond ik best oke. Amerika, Japan, Australie etc. Maar niet Qatar....
Het midden oosten is gewoon nog niet toe aan een WK. Vraag is of ze het ooit wel worden. Ze hebben daar zoveel problemen, die kunnen ze beter eens oplossen. Ik vraag me ook af hoe veilig het is in Qatar. Stel dat pakweg Amerika zich kwalificeert....dat land is nou niet erg geliefd in die regio, op zijn zachtst gezegd.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
We gaan zo wel richting een politieke discussie, maar vergeleken andere landen vind ik dat we behoorlijk heilig zijn.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tja, alsof dat hier niet het geval is? Erg vreemd dat Nederlanders lopen te zeiken over de toestand in een ander land, alsof we hier zo heilig zijn.
Hou toch op zeg. Zelfs jij die graag tegen de wind in wil zeilen snapt wel het verschil. In Nederland is alles vele malen beter geregeld voor burgers.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Stel dat pakweg Amerika zich kwalificeert....dat land is nou niet erg geliefd in die regio, op zijn zachtst gezegd.
Daar hoef je je geen zorgen over te maken denk ik, er zijn juist heel veel handelsbetrekkingen met Amerika.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
We gaan zo wel richting een politieke discussie, maar vergeleken andere landen vind ik dat we behoorlijk heilig zijn.
Ik vind het nogal makkelijk praten, aangezien dat gewoon een cultuurverschil is. Maar typisch Nederlands om daar kritiek op te leveren zonder eens naar zichzelf te kijken.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Het is ook typisch Nederlands om dingen 'typisch Nederlands' te vinden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hou toch op zeg. Zelfs jij die graag tegen de wind in wil zeilen snapt wel het verschil. In Nederland is alles vele malen beter geregeld voor burgers.
Ja, nogal logisch. Bovendien is Qatar de laatste jaren in opkomst, totaal niet te vergelijken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het is ook typisch Nederlands om dingen 'typisch Nederlands' te vinden.
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
De meeste opties voor 1922 vond ik best oke. Amerika, Japan, Australie etc. Maar niet Qatar....
Moeten we wel eerst een teletijdmachine aanschaffen. Hoe duur zijn die dingen?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Moeten we wel eerst een teletijdmachine aanschaffen. Hoe duur zijn die dingen?

Ik neem even contact op met dhr. Barabas of W. Wortel.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, nogal logisch. Bovendien is Qatar de laatste jaren in opkomst, totaal niet te vergelijken.
Financieel zijn ze in opkomst ja. Op gebied van mensenrechten blijft het een derde wereldgebied zonder visie.
Ga daar eens vreemd, drink er eens alcohol of wees er eens homoseksueel. Leuk land...
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Je provoceert. Je weet ook wel dat zon keuze puur is gebaseerd op geld en meer niet.
Voetbal moet je spelen in landen waar het prettig vertoeven is en waar een voetbalklimaat heerst. Niet in de zandbak van Qatar, hoe mooi de stadions vast ook gaan worden.
Vind dat soort kunstmatige gecreeerde geld-staatjes sowieso niet symphatiek.
De keuze is inderdaad gebaseerd op geld, maar daar is niks mis mee toch? Geef ze eens ongelijk, die sjeiks zijn zo rijk als een Romein, maar gek zijn ze niet.
Zoals Zuid-Afrika de laatste keer, dát vond ik nou weer niet kunnen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Zie de offerte wel verschijnen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ga daar eens vreemd
Mag van mij ook wel strafbaar worden.
Ligt bij de islam ook wel anders.
Tja, Christenen en Katholieken hier zijn daar gelukkig veel meer open minded over.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mag van mij ook wel strafbaar worden.
wtf 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ach man, ze zijn gek in dat soort landen. Behandelen vrouwen als ezels. Eerst maar eens alles op de rit zetten daar voor ze een W.K. organiseren. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.