- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Blij dat het niet in de Benelux gehouden wordt. Weet je hoeveel dat zou gekost hebben voor het volk?
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Mijn hemel. Die was toen echt aan het einde van zijn Latijn.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Blij dat het niet in de Benelux gehouden wordt. Weet je hoeveel dat zou gekost hebben voor het volk?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nee hoeveel?
Houd jij opeens van voetbal Age?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat een zootje was Oranje toen ook... Cruyff zegde met veel bombarie op het laatste moment toch maar af, Gullit wilde niet meer mee, Van Basten was al jaren geblesseerd en ging opeens toch als een soort joker meetrainen, Wouters was over de hill maar moest toch spelen en kwam opeens op links-mid, de vleugelspelers werden per wedstrijd omgewisseld, Ronald de Boer begon als spits en werd na een uur afgeserveerd, Rijkaard kwam er om één of andere reden naast te staan, en Ulli van Gobbel stond gewoon doodleuk in de basis (nou dan weet je het wel). Een godswonder dat Nederland uberhaupt de kwartfinale haalde...
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja, maar toen we van 0-2 naar 2-2 terugkwamen speelden we Brazilie helemaal zoek.We hadden toen verdiend te winnen, maar ja Stan Valckx en Edje die niet helemaal lekker stonden. De naam Branco zal ik nooit meer vergeten in ieder geval. Die goal komt nog wel eens langs in mijn dromen.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
@ otherfool Vier jaar eerder was natuurlijk een nog grotere ramp. Toen hebben ze door ordinair geruzie de kans gemist met het zelfde spelersmateriaal als de gewonnen EK van '88 de wereldtitel te halen. Op voorhand was er nooit een grotere kans om wereldkampioen te worden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat WK van '90 heb ik niet goed genoeg meegemaakt, ik kan me zelfs niet meer herinneren of ik die wedstrijden toen wel allemaal heb gezien. Alleen die vreselijke finale Duitsland - Argentinie staat me bij, ergens in een troosteloze kantine op een Franse camping.
Maar het is inderdaad vrij bizar dat die gouden generatie er zo weinig van bakte toen...
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Het spuug incident tussen Rijkaard en Völler zegt jou niets?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Beenhakker is toen ook wel erg tegen gewerkt natuurlijk. Een missie die alleen maar kon mislukken.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het spuug incident tussen Rijkaard en Völler zegt jou niets?
Van later sowieso wel natuurlijk, maar ik zou niet durven zeggen of ik die wedstrijd live heb gezien... Dat WK is vrijwel volledig aan me voorbij gegaan (was ook pas 11 natuurlijk).
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik weet eigenlijk wel zeker van wel...
Lijn is inderdaad onderdeel van het strafschofgebied. Heb de overtreding verder niet gezien.
Ik geloofde jullie niet, maar ik heb het opgezocht en jullie hebben inderdaad gelijk.
Ik merk steeds vaker op dat zowel spelers als amateur scheidsrechters de regels niet goed beheersen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Of een overtreding wordt gemaakt op de lijn is natuurlijk ook heel erg lastig te constateren. Daar heb je dan echt beeldmateriaal voor nodig. Ik zal 'm, voor de zekerheid, er ook buiten leggen.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Het WK 90 was een drama wat de groeps wedstrijden betreft en aanstelling van welke trainer en dan iemand nemen die ze niet willen, maar als Rijkaard zich had ingehouden hadden we gewoon wereld kampioen geworden.
edit. enige leuke aan dat wk was SALVATORE 'TOTO' SCHILLACI
kwam zomaar uit het niets en de enige die dat wk een beetje glans gaf.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Nee hoeveel?
Houd jij opeens van voetbal Age?
Neen, maar ik dacht dat het hier wel over het WK 2018 zou gaan, dus kwam ik even mijn zegje doen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vond David Platt anders ook wel een eyecatcher.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Vond David Platt anders ook wel een eyecatcher.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
WK 2022 in Qatar.
Terechte beslissing lijkt me, als voetballand in opkomst en als land qua infrastructuur en economie is het een logische beslissing.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Lopen toch echt wel een paar heerlijke spelers in die EL rond, met name aanvallers. Die Hoarau, Necid en Falcao bijvoorbeeld. Die komen er wel.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
WK 2022 in Qatar.
Terechte beslissing lijkt me, als voetballand in opkomst en als land qua infrastructuur en economie is het een logische beslissing.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Rusland vind ik niet zo onaardig verder. Zou er sowieso graag nog heen willen, maar dan niet voor voetbal.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk Don. Weet je wat je moet doen: ga er lekker naartoe met moeder de vrouw en zoen haar op straat. Kan je de wedstrijd in een cel bekijken.

Daar heb ik het nu niet over. Anders krijg je dezelfde onzindiscussie weer over het WK 1978 of daar nou wel of niet gevoetbald moest worden.
Ik snap dat er gefronste wenkbrauwen zijn bij deze toewijzing, maar ik vind het een goede beslissing. Ben ook erg benieuwd hoe ze dat aan gaan pakken daar.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Ik snap dat er gefronste wenkbrauwen zijn bij deze toewijzing, maar ik vind het een goede beslissing. Ben ook erg benieuwd hoe ze dat aan gaan pakken daar.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
WK 2022 in Qatar.
Je provoceert. Je weet ook wel dat zon keuze puur is gebaseerd op geld en meer niet.
Voetbal moet je spelen in landen waar het prettig vertoeven is en waar een voetbalklimaat heerst. Niet in de zandbak van Qatar, hoe mooi de stadions vast ook gaan worden.
Vind dat soort kunstmatige gecreeerde geld-staatjes sowieso niet symphatiek.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Nou ja, het midden-oosten is natuurlijk wel 1 van de grootst opkomende voetbalregio's.
Ze hebben het daar nog nooit gehouden en we hebben het over 2022. Dan kan er aardig wat veranderd zijn op voetbalgebied en competities.
Bovendien hebben ze daar hele goede mogelijkheden om ultramoderne infrastructuur voor zo'n WK aan te leggen en alle ruimte.
Dus om het alleen op geld te schuiven lijkt me onzin.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik zeg niet dat daar geen WK gehouden kan worden. Ik zeg dat de keuzes van Fifa niet gericht zijn op maximaal voetbalfun. Maximaal incashen, daar gaat het bij hen om.
Idem met de 4 Europese keuzes. Por-Spa zijn 2 enorme voetbalnaties. Engeland is misschien wel de grootste, Nederland behoort tot de grootste voetballanden en dan kies je Rusland? Waarom? Omdat daar geld zit. Niet omdat je daar het mooiste WK zal krijgen.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ik merk steeds vaker op dat zowel spelers als amateur scheidsrechters de regels niet goed beheersen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
In Qatar zijn de facaliteiten top notch, beter dan waar dan ook. Volledige spa's zijn er bij de stadions, met masseurs, sauna's, de hele mikmak. Er zijn nergens betere sportfaciliteiten dan in Qatar denk ik. Rusland heeft de zaken ook dik voor elkaar.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
In Qatar zijn de facaliteiten top notch, beter dan waar dan ook. Volledige spa's zijn er bij de stadions, met masseurs, sauna's, de hele mikmak. Er zijn nergens betere sportfaciliteiten dan in Qatar denk ik. Rusland heeft de zaken ook dik voor elkaar.
Zoals ik al zei, ik geloof best dat het op gebied van stadions e.d. prima geregeld zal zijn. Maar er is meer dan dat om van het WK een succes te maken he...
Zo uitbundig als bv de Afrikanen het WK vierden in 2010, dat zal je never bij het ingetogen Qatar krijgen waar je om elke scheet 100 stokslagen krijgt van je overheid.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.