- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Misschien kan Qatar Nigel de Jong neutraliseren. Tot Qatarees, Qatariër, Qatter, Qatariaan of Qatark????
In 2022 zit-ie allang in één of andere TBS-kliniek.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ja, we zouden er wat honderden miljoenen verlies op kunnen krijgen. Of jij en ik dat meteen zouden voelen in de portemonnee geloof ik niet. Verder gaan er ook heel veel bedrijven geld aan verdienen natuurlijk. En als ik zie wat we afgelopen jaar voor geld in banken hebben gestopt en zo kan dit er wat mij betreft wel bij. Is gewoon de beste reclame voor je land dat je kan krijgen. Nederland is voetbal-minded en zou echt 1 grote gekte worden wat we wel weer zagen bij afgelopen WK. Ik wil nog wel eens verder kijken dan geld, iets kan ook gewoon heel erg mooi zijn.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
In 2022 zit-ie allang in één of andere TBS-kliniek.
Dan is ie sowieso al wel ontsnapt tijdens zijn verlof en gevlucht naar Qatar om Qatarees, Qatariër, Qatter, Qatariaan of Qatark te worden.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ja, we zouden er wat honderden miljoenen verlies op kunnen krijgen. Of jij en ik dat meteen zouden voelen in de portemonnee geloof ik niet. Verder gaan er ook heel veel bedrijven geld aan verdienen natuurlijk. En als ik zie wat we afgelopen jaar voor geld in banken hebben gestopt en zo kan dit er wat mij betreft wel bij. Is gewoon de beste reclame voor je land dat je kan krijgen. Nederland is voetbal-minded en zou echt 1 grote gekte worden wat we wel weer zagen bij afgelopen WK. Ik wil nog wel eens verder kijken dan geld, iets kan ook gewoon heel erg mooi zijn.
Het zou de natte droom zijn geweest van zowel verschillende branches. Het mocht helaas niet zo zijn.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Het kabinet moet miljoenen bezuinigen en dan zouden ze zeker zoveel euro uit moeten geven hiervoor. Wij voelen het niet direct in onze portemonee, maar dat komt later wel, als het kabinet dat geld terug wil verdienen over de rug van Jan Modaal. Plus wat Derksen mbt de stadions die ge-/verbouwd moeten worden, die de meeste eredivsie clubs niet vol krijgen. Je weet wel, die eredivisie clubs, die zoveel schulden hebben.
En dat alleen maar, omdat een aantal mensen zo nodig een voetbalfeestje wil vieren. Net als maffe politicus van een koopmans, die van de week bij Flauw en Pitteman zat.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zit gelukkig niet zo cynisch en zwartgallig in elkaar. Ik vind soms bepaalde zaken belangrijker dan geld. Nederland is dan even het middelpunt van de wereld en we zijn gewoon erg goed in organiseren. Wordt gewoon een doorsnee WK in Rusland, dat volk zit ook gewoon anders in elkaar dan wij maffe Nederlanders. Ik vind het in ieder geval erg jammer. Had graag een wedstrijd in eigen land eens willen meemaken.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
De FIFA heeft voor het geld gekozen. Viel ook te verwachten met die corrupte Blatter...
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Misschien kan Qatar Nigel de Jong neutraliseren. Tot Qatarees, Qatariër, Qatter, Qatariaan of Qatark????
Om vervolgens Nederlanders doormidden te schoppen? 
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Ik zit gelukkig niet zo cynisch en zwartgallig in elkaar. Ik vind soms bepaalde zaken belangrijker dan geld. Nederland is dan even het middelpunt van de wereld en we zijn gewoon erg goed in organiseren. Wordt gewoon een doorsnee WK in Rusland, dat volk zit ook gewoon anders in elkaar dan wij maffe Nederlanders. Ik vind het in ieder geval erg jammer. Had graag een wedstrijd in eigen land eens willen meemaken.
Heeft niks met cynisme en zwartgalligheid te maken. Ik ben gewoon een nederlander, die serieus hier over nadenkt en niet kijkt naar het zogenaamde "vrolijke feestje" dat hier anders zou plaatsvinden.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Heeft erg weinig met cynisme of zwartgalligheid te maken. Er is momenteel gewoon geen financieel draagvlak voor een dergelijke geldverslindend toernooi.
En onderschat die Russen maar niet.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Je hebt nog niet gereageerd dat het geweldig zou zijn dat België op deze manier weer op een WK zou kunnen meedoen. Misschien brengt dat de Belgen zelfs weer iets dichter bij elkaar zoals in Zuid-Afrika ook een beetje het geval was. Ik vind het erg jammer. Rusland en Qatar is toch geen zak aan. Polen en Oekraïne is ook al niet zaligmakend.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Nou, voor mij hoeven de Belgen op die manier niet deel te nemen aan het WK. We hebben gezien hoe het op Euro 2000 was
Laat ze maar op de normale manier proberen deel te nemen aan een WK. Lukt het niet, so be it.
merijn82
-
- 1932 berichten
- 460 stemmen
Beste nieuws van de week zover, dat het WK niet hier komt. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Apart dat het je amper uitmaakt of Belgie nog eens meedoet op een WK. Je houdt toch van voetbal en je land? Raar gedoe.
Ben benieuwd of er hier nog wat mensen zijn te vinden die het wel jammer vinden. Heel apart.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ik hou zeker van voetbal, van m'n "land" is nog wat anders
Serieus, ik zou het fantastisch vinden mocht België nog een keertje meedoen, maar niet op die kneusjesmanier. Enkel als ze het voor de volle 100% zelf hebben afgedwongen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heeft niks met cynisme en zwartgalligheid te maken. Ik ben gewoon een nederlander, die serieus hier over nadenkt en niet kijkt naar het zogenaamde "vrolijke feestje" dat hier anders zou plaatsvinden.
Dat geld zou toch asn nieuwe stadions, wegen ov ed worden uitgegeven. Zou goed zijn geweest voor de werkgelegenheid. Kosten zijn nooit enkel kosten, maar vaak ook investeringen. Kortzichtig om dat niet te zien. Je kan beter geld investeren in bouwwerken dan het weggeven als subdidie of uitkering.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
ik zou het fantastisch vinden mocht België nog een keertje meedoen, maar niet op die kneusjesmanier. Enkel als ze het voor de volle 100% zelf hebben afgedwongen.
Was ons bid het winnende geweest, dan had België het zelf 100% afgedwongen!
(met wat steun van jullie fantastische buren).
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ja goed, je begrijpt wel wat ik wil zeggen he 
merijn82
-
- 1932 berichten
- 460 stemmen
@Reinbo
Een hoop woorden zonder goede onderbouwing. Niet mee eens dan ook. Verder is al wel vaker onderzocht dat een WK economisch gezien niks oplevert.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zoals verwacht, aan de ene kant blij dat we het niet geworden zijn, aan de andere kant erg balen. Ik had hier elke wedstrijd van Spanje kunnen bezoeken, in het buitenland zal ik eenmalig gaan. Jammer maar goed. Rusland en Qatar, lijkt me duidelijk op welke gronde er besloten is.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Als je puur kijkt dat het wat geld kost en dat de doorslaggevende factor is om maar niet meer te bieden voor een toernooi, zal dus geen enkel land meer een EK of WK of OS willen hebben.
Nederland voor 4 weken op de kaart zetten in de wereld is mij ook wat waard. En helemaal met al die miljarden die overal in worden gestopt schrik ik niet van een verlies van een aantal honderden miljoenen. Zou echt zo geweldig zijn als zo'n echt voetballand als wij het hadden gekregen. Helaas, ik hoop dat we het in de toekomst zeker weer gaan proberen.
Voor mijn pa had ik het ook geweldig gevonden dat hij dat nog mee kan maken.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Ik had opzich wel wat Amerikaanse en Argentijnse meisjes de weg willen wijzen door de mooie steden hier hoor 
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
Aan de andere kant hadden die Engelse meisjes ook de oversteek gemaakt. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
@Reinbo
Een hoop woorden zonder goede onderbouwing. Niet mee eens dan ook. Verder is al wel vaker onderzocht dat een WK economisch gezien niks oplevert.
Dat ligt er maar helemaal hoe je het berekend. Niet al het geinvesteerde geld hoeft wat mij betreft ook terug verdient de worden. Een groot deel wordt immers geinvesteerd in werkgelegenheid, Als je dat niet doet moet je een deel van die mensen een uitkering geven of sectoren met andere subsidies aan de praat houden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zoals verwacht, aan de ene kant blij dat we het niet geworden zijn, aan de andere kant erg balen. Ik had hier elke wedstrijd van Spanje kunnen bezoeken, in het buitenland zal ik eenmalig gaan. Jammer maar goed. Rusland en Qatar, lijkt me duidelijk op welke gronde er besloten is.
Hoezo zou je blij zijn? Ik snap werkelijk niet dat voetbal liefhebbers niet blij zouden zijn. Ik vind het overigens heel jammer dat de Fifa voor het geld heeft gekozen. Rusland is op zich wel ok, vanwege de voetbal traditie, maar Qatar is echt een ramp. 0 sfeer, lege tribunes (of gevuld met excuus tulbands) en voetballen bij 35 graden.
Hoe kan je daar nu voor kiezen? $$$ verder helemaal niets.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Mooi dat die corrupte boevenbende van een FIFA lekker wegblijft hier
. Zolang het op een normale tijd uitgezonden wordt en mensen die blazen op vuvuzelas onmiddellijk doodgeschoten worden maakt het me niets uit waar het gehouden wordt.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Aan de andere kant hadden die Engelse meisjes ook de oversteek gemaakt.
Die sturen we door naar Rotterdam, Reinbo en consorten mogen hun wel bezig houden. Zij geilen immers op hun Engelse sfeertje 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.