- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Piepkleine geneugten des levens
Piepkleine geneugten des levens
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Vanmiddag was ik met een collega, net zo'n autogek als ik, in de pauze naar mijn auto wezen kijken. Hij was compleet onder de indruk van de net-uit-de-fabriek-uitstraling van mijn inmiddels acht jaar oude auto. Altijd leuk! 
Anyway, na een half uur vraag ik aan hem "Heb jij enig idee wat dat zwarte dingetje boven m'n achterruit is?" Ik heb mijn auto nu precies twee jaar en pas vandaag kom ik erachter dat ik ook een ruitenwisservloeistofsprayer op m'n achterruit heb...
Ik moet af en toe wel erg lachen om mezelf.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik heb een paar weken geleden meegedaan aan het insturen van de top 10 uit 2010 voor het programma "Cinema" op ATV. Vandaag komt er opeens bij de uitzending op dat ik 5 cinema tickets heb gewonnen door mijn top in te sturen 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
He, nice Metalfist! Altijd mooi meegenomen. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Ik heb een paar weken geleden meegedaan aan het insturen van de top 10 uit 2010 voor het programma "Cinema" op ATV. Vandaag komt er opeens bij de uitzending op dat ik 5 cinema tickets heb gewonnen door mijn top in te sturen
Dat is nog eens een leuke meevaller 
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Vandeweek nog bij de FRS met de dvd van "Der Himmel Über Berlin" in mijn handen gestaan, met *ahum* mijn eigen synopsis op de hoes.

Ben ik toch stiekem altijd wel een klein beetje trots...
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Ja, ik heb weinig echte geneugten in het leven, maar dat is er toch zeker één van... 
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3922 stemmen
Vandeweek nog bij de FRS met de dvd van "Der Himmel Über Berlin" in mijn handen gestaan, met *ahum* mijn eigen synopsis op de hoes.

En hoe heb je dat gedaan?
(ik wil ook een synopsis op een hoes, en niet bij een Torrent.
)
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Moet je natuurlijk wel zorgen dat je een juiste synopsis schrijft.
Die op de dvd van Chaiya komt ook van MovieMeter, en daar klopt niets van. Jammer dat ze zomaar dingen overnemen zonder te kijken of het ook wel klopt.
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2579 stemmen
Boer zoekt vrouw kijken op zondagavond met een kopje thee. Wat een heerlijk eerlijk programma 
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Dat Programma daarna doet me toch wat meer.
''Ari, je zegt binnen 3 seconden wat je op je lever hebt, anders ga ik op je gezicht zitten''
Spaanse Schaep.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen

Tof Bas 
Zoiets had ik jaren geleden ook toen ik in de Veronica de plotomschrijving van First Blood las die door mij was geschreven. Als ik zoiets ooit bij Das Boot zie, dan ga ik huilen.
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2579 stemmen
Dat Programma daarna doet me toch wat meer.
''Ari, je zegt binnen 3 seconden wat je op je lever hebt, anders ga ik op je gezicht zitten''
Spaanse Schaep.
Haha, ja is ook geweldig!
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Met een ballpoint 
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Tof Bas 
Zoiets had ik jaren geleden ook toen ik in de Veronica de plotomschrijving van First Blood las die door mij was geschreven. Als ik zoiets ooit bij Das Boot zie, dan ga ik huilen.

Als ik bij de Statistieken kijk, zie ik dat zowel "First Blood" en "Das Boot" niet door jou zijn toegevoegd? Ze zijn allebei toegevoegd door Kappeuter....?
(ik wil ook een synopsis op een hoes, en niet bij een Torrent.
)

Nee, even serieus: ik heb daar zelf helemaal niets voor hoeven doen. Ze hebben het waarschijnlijk niet eens gevraagd. Ook zitten er geen copyrights op volgens mij, maar dat kan je beter aan Jordy of Kappeuter kunnen vragen.
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Wanneer je wél gevraagd wordt om plotbeschrijvingen te maken voor DVD hoesjes, en ze veranderen je tekst achteraf nog lichtelijk, maar dusdanig dat het niet meer klopt, dan is dat ook niet erg prettig 
(hoort eigenlijk in het frustratie topic)
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Is dat wel eens gebeurd bij jou?
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Yup.
Maar gelukkig staat mijn naam er niet bij, haha.
De films moeten overigens nog op de markt komen.
(Het gaat daarbij om oude Tarzan films)
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Uhm, die snap ik niet helemaal?! 
Als ik bij de Statistieken kijk, zie ik dat zowel "First Blood" en "Das Boot" niet door jou zijn toegevoegd? Ze zijn allebei toegevoegd door Kappeuter....?
Ik ging ervan uit dat synopsis (wat een vaag woord trouwens) hetzelfde is als plotomschrijving. Die heb ik van beide films destijds geschreven. Flutteksten, maartoch.
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Maar heeft Kappeuter die dan van jou overgenomen en/of gebruikt ofzo, want ik snap het nog steeds niet helemaal geloof ik?
Edit: Of heb jij soms later correcties aangebracht, en dat die toevoegingen op Kapps naam zijn blijven staan of zoiets...?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Dat waren correcties. Daarna blijven ze altijd nog op de naam van de toevoeger staan.
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Oh oké, dan snap ik het!
Dus jouw synopsis van First Blood was overgenomen in het Veronica Magazine? Ook leuk toch? 
Heb je die gids nog wel bewaard dan?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Welnee
Zo bijzonder vond ik het niet.
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Owh, ik toch wel hoor. Had hem vanmiddag weer in mijn handen. 
Ik dacht trouwens dat ze voor de NL dvd van "Les Amants du Pont-Neuf" ook mijn synopsis hadden gebruikt, maar dat blijkt toch niet zo te zijn.
Ik zou zweren dat er nóg zo'n geval was, waarbij ze mijn synopsis van MM hadden geleend...
_Se7en_
-
- 2041 berichten
- 1777 stemmen
De dvd nog niet gekocht? Krijg je vast spijt van als je het niet doet
.
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Nee, nog steeds niet in mijn bezit. Maar dat komt omdat ik toendertijd via een mede-user op MM de Britse import R2 van "Der Himmel Über Berlin" had aangeschaft, en die was best prijzig...
Misschien dat ik de NL dvd ooit nog eens koop, speciaal voor de hoes. Heb er al vaak aan getwijfeld.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Toen ik net de hond uitliet in het bos hoorde ik opeens iets. Het was regenachtig en opeens op nog geen 5 meter afstand kwam vader, moeder en 3 kleine wilde zwijnen over het pad gerend naar de andere kant van het bos. Ik moet zeggen dat ik gewoon even zat te genieten.
Zat er ook nog 1 van te janken. Jankerds. 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Toen ik net de hond uitliet in het bos hoorde ik opeens iets. Het was regenachtig en opeens op nog geen 5 meter afstand kwam vader, moeder en 3 kleine wilde zwijnen over het pad gerend naar de andere kant van het bos. Ik moet zeggen dat ik gewoon even zat te genieten.
Zat er ook nog 1 van te janken. Jankerds.
Waren het geen nordic walkers?