• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.372.056 stemmen

Piepkleine geneugten des levens

zoeken in:

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Bij de bakker Bart is het altijd standaard het Bartje met filet american, peper, zout en uitjes. Ook heerlijk.

maar dan zonder uitjes.

samijo

• 151 berichten
  • 358 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ja, je kan er van alles krijgen. Ik ga altijd voor het broodje kalkoensfilet met sla

Bij de bakker Bart is het altijd standaard het Bartje met filet american, peper, zout en uitjes. Ook heerlijk.

wist jullie ook dat mcdonalds suiker toevoegen aan hen "gezonde maaltijdsalades" ja het is gezonder dan een bigmac. daarom denk ik dat de subway broodje is ook hetzelfde.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

zout en azijn chips

(afbeelding)

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

Enige Pringles die lekker zijn, in mijn ogen.

kos

• 46688 berichten
  • 8846 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

maar dan zonder uitjes.

Filet Americain zonder uitjes???

(afbeelding) .

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

samijo schreef:

zout en azijn chips.....

Inderdaad vreemd dat die hier niet gemakkelijk te krijgen zijn (heb ze wel eens zien liggen in de supermarkt maar dan van die hele dure speciale chips) want die smaak is echt overheerlijk.

Poepgezicht

• 298 berichten
  • 1247 stemmen

Heb een keer azijnchips van lay's gehad op vakantie, wat was dat vies zeg. Wist toen ik het kocht ook niet dat het azijnchips was.

samijo

• 151 berichten
  • 358 stemmen

Poepgezicht schreef:

Heb een keer azijnchips van lay's gehad op vakantie, wat was dat vies zeg. Wist toen ik het kocht ook niet dat het azijnchips was.

haha dat hebben veel mensen. het is gewoon ff wennen! wij eten ze vanaf een jaar of 3 dus wij zijn keihard gewend. ook prawn cocktail chips!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

(afbeelding) .

Inderdaad. Filet American zonder uitjes is als Bassie zonder Adriaan

samijo

• 151 berichten
  • 358 stemmen

Madecineman schreef:

(quote)

Inderdaad vreemd dat die hier niet gemakkelijk te krijgen zijn (heb ze wel eens zien liggen in de supermarkt maar dan van die hele dure speciale chips) want die smaak is echt overheerlijk.

mijn moeder neemt ze altijd mee en als ik echt niet kan wachten dan koop ik ze van een engelse winkel in leiden...want de supermarkt dure zijn niet zo sterk!

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(afbeelding) .

Yep. Ik ben meer een pure genieter, moet niet te veel gedoe op.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

samijo schreef:

(quote)

ok brix wat zijn mattentaartjes?

Dit samijo:

Mattentaart - Wikipedia - nl.wikipedia.org

samijo

• 151 berichten
  • 358 stemmen

oh klinkt heerlijk!

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Oh, wat is het toch fijn als je zelf een beetje chaggie bent, om dan de 'pech' van andere mensen te aanschouwen.

Vanochtend een blond en niet al te snugger blondje, die in pappie's dure bak aan het rijden was, pontificaal tegen een paaltje zien aanknallen. En ze had het zelf niet eens door. Stapte uit, en liep richting winkel.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Brix schreef:

(quote)

Dit samijo:

Mattentaart - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Beschermd door de Europese Unie lol, lijkt wel alsof het om een met uitsterven bedreigde diersoort gaat.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Dat is met heel veel van die streekgerechten en producten, Champagne is daarvan wel het bekendste voorbeeld.

kos

• 46688 berichten
  • 8846 stemmen

En volkomen terecht ook!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Betekent dit dat het nergens anders in Europa zo mag heten of mag het gewoon nergens anders (na)gemaakt worden?

kos

• 46688 berichten
  • 8846 stemmen

Beide.

Zoals allerlei rommel die ze opeens pizza, mozzarella of feta gaan noemen. Dat kan gewoon niet.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Het beland toch allemaal in het riool.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Madecineman schreef:

(quote)

Vreemd, hier is die smaak gewoon te koop bij de Albert Heijn. Sterker nog, ik heb twee bussen in de kast liggen.

narva77 (crew films)

• 12725 berichten
  • 6540 stemmen

moviemafketel schreef:

Betekent dit dat het nergens anders in Europa zo mag heten of mag het gewoon nergens anders (na)gemaakt worden?

Allebei!

Champagne is het bekendste voorbeeld. Net 2 weken geleden ofzo moest er een product uit de schappen in de supermarkten worden gehaald, omdat er "Champagne" op de verpakking stond. Volgens mij ging het om een wasmiddel, maar dat weet ik niet meer zeker. Iets van "Champagne-fris" of zoiets...

Tja, dat feest ging dus even niet door voor die fabrikant (en geheel terecht trouwens)!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Meer een soort octrooi hebben we het hier dus over? Niet een bepaalde regio zijn cultuur/gebruiken laten houden die niemand mag kopiëren?

narva77 (crew films)

• 12725 berichten
  • 6540 stemmen

moviemafketel schreef:

Meer een soort octrooi hebben we het hier dus over? Niet een bepaalde regio zijn cultuur/gebruiken laten houden die niemand mag kopiëren?

Nee, toch echt dat laatste!

Dat wasmiddel komt niet uit de Champagne-streek in Frankrijk, dus mag het gewoon niet die naam dragen. Maar het zal best óók met een octrooi te maken kunnen hebben. In ieder geval is het streek-gerelateerd.

narva77 (crew films)

• 12725 berichten
  • 6540 stemmen

Volgens mij geldt dat ook voor bv. de Bossche Bol en de Zeeuwse Bolus maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ik hoorde mijn oude vakantievriendin net op de radio, vanwege een rel over haar foto's van SuitSupply. (?) Grappig om op die manier iemand die je al een tijd niet hebt gesproken tegen te komen. Kleine wereld. Toch best bijzonder. Keek altijd enorm tegen dr op. Ze is blijkbaar 'bekend' nu, leuk voor dr!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

http://www.suitsupply.nl/#/...

Staat iets over Reclame Commissie en zo. Dat zal het welzijn geweest.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Slowchat verwijderd.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

moviemafketel schreef:

http://www.suitsupply.nl/#/...

Staat iets over Reclame Commissie en zo. Dat zal het welzijn geweest.

Ze is nu toevallig ook bij Pauw en Witteman @ Ned 1, wat een toeval.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.