- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Piepkleine geneugten des levens
Piepkleine geneugten des levens
huVILEub
-
- 3081 berichten
- 537 stemmen
- Iets geks doen voor de spiegel
- Heel hard om jezelf lachen
- Je laatste huiswerk afmaken
- Een goede avond hebben met vrienden
- Iets nieuws ontdekken wat je erg leuk blijkt te vinden (film, muziek, game, eten)
- Een LP draaien en mijn oude puzzelboekjes uitmaken tegelijk
- Iets doen voor iemand dat hij waardeert, of iemand aan het lachen maken
- Mensen die iets leuks voor je doen
- Iemand ontmoeten die dezelfde muziek of films als jij waardeert
- Bij de wc aangekomen zijn als je erg nodig moet
- Dromen over later
- Het gekraak van iets dat je tijdens het lopen expres plat trapt
- Ware liefde of vriendschap zien bij andere
- Goede gesprekken met onbekende
- Mensen die een mooi verhaal over hun tegen je vertellen
- Andere mensen iets uitleggen waardoor ze het echt begrijpen
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
Bestaan die nog? Mensen die LP's draaien? 
huVILEub
-
- 3081 berichten
- 537 stemmen
Best veel stiekem. Zelf vind ik het erg sfeervol.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
LP's zijn cool! Heb zelf een aantal van mijn favoriete albums op LP gehaald (heb er een collage van gemaakt tegen mijn muur) maar heden ten dage prefereer ik wel de cd's, dat speelt simpelweg makkelijk af. Het pronkstuk der LP's moet toch wel diezelfde Thick as a Brick (waar ik het al eens hier over heb gehad) zijn. Een LP hoes die compleet uitvouwt als een krant en die compleet gevuld is met teksten en artikels geschreven door de zanger zelf. Er zit zelfs een connect the dots bij!
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
Best veel stiekem. Zelf vind ik het erg sfeervol.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik denk dat je serieus zou verschieten hoeveel LP's er nog worden verkocht hoor. Ik heb een enkele van mijn vader maar het merendeel heb ik zelf gekocht.
huVILEub
-
- 3081 berichten
- 537 stemmen
Ik heb bij mijn vaders loods een kofferplatenspeler gevonden (een met ingebouwde versterker en waarvan de deksel een box is) waardoor ik niet met een extra versterken en boxen zit. Toen heb ik enkele platen van de zolder gehaald, maar ben intussen ook begonnen met zelf kopen/verzamelen.
Ik denk dat je serieus zou verschieten hoeveel LP's er nog worden verkocht hoor. Ik heb een enkele van mijn vader maar het merendeel heb ik zelf gekocht.
Inderdaad, en de markt groeit zelfs de laatste tijd een beetje. Maar er zijn zeker nog wat platenbeurzen, maar ook echte LP winkels in de grote steden. En de rommelmarkten/marktplaats etc. natuurlijk nog. Deze vrijdag is er nog een platenbeurs in Eindhoven, ik hoop daar nog wat te scoren.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Mocht je ooit in Antwerpen zijn, Record Collecter in de buurt van de Melkmarkt is ook zeker een aanrader! Tikkeltje duur maar in perfecte staat en een ruime keuze van alles. Dat is ook wel een geneugte geworden, een Lp pakken, hem opzetten en eerst wat gekraak horen waarna de muziek begint. Heerlijk!
huVILEub
-
- 3081 berichten
- 537 stemmen
Inderdaad, dat gekraak is geweldig, ook een kleine geneugte des levens.
Maar Antwerpen is wat ver weg voor mij. Maar hebben ze daar nieuwe LP's of ook oudere en/of 2e handse?
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
@ Metalfist:
prima zaak.
Je moet wel geen claustrofobie hebben, haha.
Ik vond daar ooit een LP die ik al zeker 25 jaar lang zocht (een filmsoundtrack)
Een echt collector's item.
En die stond daar, in perfecte staat, in een kartonnen doos, gewoon onder een tafel.
Ik heb er 1000 Bfr.voor betaald, terwijl de verzamelwaarde zeker 15000 Bfr. was destijds.
Eigenlijk was dat een groot geneugte tegen een kleine prijs.
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Ik vind een bad dus echt helemaal niks. Na 5 minuten heb ik het wel weer gezien, snap niet waar mensen dat geduld vandaan halen.
Tenzij je met zn 2en bent.
.
Doe mij maar een douche.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Doe mij maar een VI erbij. 
Ik koop overigens ook nog wel platen, zij het 2e hands. Voor nieuwe platen heb ik simpelweg niet de cash.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
- Een heerlijk groot glas warme chocolademelk opdrinken.
- Een goed (telefoon) gesprek voeren met leuke mensen.
- Het kraken van chips, voor je het in je mond stopt.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
- Een lahmacun bestellen, vervolgens drie kwartier wachten en verheugen op je lahmacun. En dan gaat de deurbel..en dát is weer een geneugte van het leven. Klein doch zo fijn.
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
@Metalfist & huVILEub
Had ik niet verwacht. Zeker in de leeftijdscategorie 20- zou ik niet verwachten dat er nog LP's gekocht worden. Platen die er toch liggen draaien, ok. CD's kopen zou ik ook nog wel in mee kunnen gaan, maar LP's?
Naja, ieder z'n hobby. 
Lijkt me overigens wel wijs, zo'n platencollectie.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
- Bier drinken.
- Het erna weer uitkotsen.
- Thuis komen als je een tijdje weg bent geweest.
- Je computer opstarten en vervolgens in het niet onaantrekkelijke gezicht van Charlize Theron moeten kijken.
- Op zondag lekker lui op je bed sport kijken.
- Donuts.
- Filosoferen over stoeptegels in opstand.
- Mooie vrouwen.
- Eehm dingen die je met mooie vrouwen kunt doen
.
- Geur van het voorjaar.
- Lege blikjes in de prullenbak deponeren
- Je katten knuffelen.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Dat is toch geen piepkleine geneugte? Of in jouw geval wel? 
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Ik hou het maar bij wat geneugtes m.b.t. films:
- Een stapel dvd's uit de brievenbus vissen en in (lichte) 'spanning' zitten om het open te maken (ook al weet je zo ongeveer wat er in zit), om ze vervolgens welkom te heten in de familie.
- Zonder weet een winkel binnen lopen en onverwachts in de rekken (een van) je grote liefde(s) tegenkomen, om daarna de inhoud van je broekzak te laten bewijzen dat je hem mee kan nemen ook.
- Lage verwachtingen hebben bij een film en ongelijk hebben.
- Hoge verwachtingen hebben bij een film en gelijk hebben.
- Naar mijn collectie staren en indenken hoe het er over 10 jaar uit zal zien.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Die van hem is blijkbaar piepklein.
Dat bedoelde ik. 
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
Maar als je die gedachtegang volgt, klopt het toch niet? Je kunt het immers met iedere vrouw doen.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Maar als je die gedachtegang volgt, klopt het toch niet? Je kunt het immers met iedere vrouw doen.
Dan moet de vrouw in kwestie wel willen, he? Beetje raar om zoiets te zeggen imo... Getuigt ook niet echt van respect ten opzichte van vrouwen.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Dan moet de vrouw in kwestie wel willen, he? Beetje raar om zoiets te zeggen imo... Getuigt ook niet echt van respect ten opzichte van vrouwen. Waarom?
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Dan moet de vrouw in kwestie wel willen, he? Beetje raar om zoiets te zeggen imo... Getuigt ook niet echt van respect ten opzichte van vrouwen.
Ik denk dat hij het theoretisch bedoeld. 
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Waarom?
. Rare en vreemde gedachtegang.
Ik denk dat hij het theoretisch bedoeld.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
nou... Daar zijn wel uitzonderingen op hoor. Sommige vrouwen zijn er wel heel makkelijk in...
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
Omdat het denigrerend en respectloos overkomt. Alsof elke vrouw zou willen slapen met wie dan ook
. Rare en vreemde gedachtegang.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Theoretisch of niet, ik vind het echt een vreemde opmerking. Vrouwen duiken echt niet zomaar met iemand het bed in. Er moet toch zoiets zijn als van iemand houden, voor je je overgeeft aan zoiets prachtigs.
.
Come back to Kansas, Dorothy.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Vrouwen duiken echt niet zomaar met iemand het bed in. Er moet toch zoiets zijn als van iemand houden, voor je je overgeeft aan zoiets prachtigs.
Zeker nooit in Engeland wezen stappen of in Lloret de Mar/Malya/whatever geweest 
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Is Soom een beetje naïef?
Er zijn heel veel vrouwen (op de wereld) die zich zomaar aanbieden voor een seks-avontuurtje .
p.s. geldt trouwens ook voor mannen.