• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.961 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.343 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.638 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Je doelt op Spanje - Chili. Die gaan het Portugal en Brazilië ongetwijfeld heel moeilijk maken. Maar Chili reken ik niet tot de vijf eerder genoemde kanshebbers.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

Bra-Por was ook op vrijdag.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Straks het imho mooiste affiche van de 1/8 finale: Duitsland - Engeland. Ik hoop dat de Engelsen eindelijk een keer Duitsland verslaan op een eindronde.

Come on England

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik mis er ééntje speranza... Ik schaar dit maar onder psychologische oorlogsvoering

Dan moeten ze toch eerst afreken met de herboren Engelsen vanmiddag. Het God Save The Queen zal boven de Vuzeala's uitknallen.

Arnie

• 1082 berichten
  • 1889 stemmen

Hahahahahahahahahaha wat een held die Terpstra! Geweldige finale!

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Joy4ever schreef:

Straks het imho mooiste affiche van de 1/8 finale: Duitsland - Engeland. Ik hoop dat de Engelsen eindelijk een keer Duitsland verslaan op een eindronde. Come on England

Engeland laat de Duitsers snakken naar adem. Sorry otherfool. Dat denk ik echt.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Engeland is echt hopeloos uit vorm.

Tegen Slovenië was er de (nationale) druk om niet af te gaan en sleepten ze er overwinning uit, terwijl ze gewoon groepswinnaar moesten worden.

Tegen Duitsland hebben ze iets recht te zetten en hun hoop is dat deze (eenzijdige) rivaliteit, ze weer vleugels geeft.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Naomi Watts schreef:

Brazilië is niet meer blind aanvallen en mooi spel te laten zien. Brazilië staat qua organisatie gewoon erg goed, Brazilië is slim geworden, ze kiezen zeer kundig de momenten dat ze eruit kunnen komen. Ze zijn dodelijk in de omschakeling en daar ben ik Dunga erg dankbaar voor.

Ze hebben een nieuwe vlag, he.

(afbeelding)

"Nice article about our yellow shirt," writes Tiago Maranhao, from Recife, Brazil. "But we are probably seeing its last days. Because, as you might know by now, our flag has already been redesigned to fit this Age of Dunga. Next is the yellow kit. The two most boring teams of the world, unite! Viva Dunga! I hope Uruguai or Holland take us down. Maybe they'll save the future of Brazillian football."

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb te doen met Dunga. Ze moeten daar toch ook beseffen dat sambavoetbal niet meer tot de WK titel leidt.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

Ik heb te doen met Dunga. Ze moeten daar toch ook beseffen dat sambavoetbal niet meer tot de WK titel leidt.

Want? Spanje won anders met dat soort voetbal 2 jaar geleden nog het EK. Of zie Barcelona als perfect voorbeeld. Die pakten de laatste jaren heel veel prijzen met schitterend combinatievoetbal.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Het klinkt misschien raar, maar ik denk dat een land als Brazilië (gezien hun historie) zich wel kan 'permitteren' om niet mee te gaan in de 'Nieuwe Zakelijkheid'. Samba zit toch wel in hun DNA.

'Wij', nog zonder mondiale titel (maar wel de erkenning) zijn beter bereid om mooi voetbal even in de ijskast te zetten, als het de titel oplevert.

Maar ik durf te wedden, dat daarna iedereen weer begint te morren dat het weer mooi moet.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

@ Ajax&Litmanen1 Mag ik jou eraan herinneren tegen welke club Barcelona het met dat schitterende combinatievoetbal aflegde?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ten onrechte goal goedgekeurd van Inter en bij Barcelona was natuurlijk ook geluk dat de goal van Barca werd afgekeurd wegens "hands".

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Want? Spanje won anders met dat soort voetbal 2 jaar geleden nog het EK. Of zie Barcelona als perfect voorbeeld. Die pakten de laatste jaren heel veel prijzen met schitterend combinatievoetbal.

Buiten het feit dat het nu een WK is en we twee jaar verder zijn, is er ook inmiddels een nieuwe situatie ontstaan. Namelijk het antwoord op het voetbal dat o.a. Barcelona, Arsenal en Spanje speelt.

De zet is nu aan de voetballende ploegen om dat kapot te spelen.

Tijdens de Confederation Cup was Spanje ook niet de winnaar.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Nederland speelt inderdaad ook zoals Inter. Helemaal niets mis mee uiteraard! Wesley Sneijder maakte die vergelijking gisteren nog. Hij wees ook nog even op de thuiswedstrijden van Inter tegen Chelsea en Barcelona waarin Inter gewoon heel goed speelde en er geen sprake was van betonvoetbal.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

speranza schreef:

@ Ajax&Litmanen1 Mag ik jou eraan herinneren tegen welke club Barcelona het met dat schitterende combinatievoetbal aflegde?

Mag ik jou eraan herinneren dat Barcelona het jaar daarvoor alle nationale en internationale prijzen won die je als voetbalclub maar kunt winnen? Tuurlijk kan je een keer verliezen zoals Barcelona deed dit seizoen tegen Inter maar Brazilië kan makkelijk met veel aantrekkelijker voetbal net zoveel bereiken als wat nu ze laten zien. Vroeger was vrijwel iedereen fan van het Braziliaanse voetbal. Nu zijn de liefhebbers op één hand te tellen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

Volgens mij heeft Barcelona 2x de CL gewonnen de laatste jaren met schitterend combinatie voetbal. Dat er 1 jaar wat pech is en een uitschakeling, doet daar niets vanaf. Niemand herinnert zich over 10 jaar het Inter van Mourinho. Wel herinner iedereen zich het Barcelona van Rijkaard en Guardiola.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

@ Joy4ever Zal ik jou iets verklappen? Ik was vroeger helemaal niet voor Brazilië. Hun huidige speelwijze, het lef van Dunga om de schreeuw om sambavoetbal te negeren en de drie Inter spelers in de basis hebben mijn sympathie voor Brazilië gegeven. Maar nogmaals. Ik heb niets tegen Oranje. Als Wesley Sneijder dit seizoen met vijf prijzen afsluit heb ik daar vrede mee.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

@ Joy4ever Zal ik jou iets verklappen? Ik was vroeger helemaal niet voor Brazilië.

Dat wisten we al aangezien je nogal vaak switcht van favoriet team

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Met vroeger bedoel ik hier wel 1982. Toen moest jij nog geboren worden.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Hoe oud ben jij eigenlijk als ik nu vragen mag?

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Veertig. Al mijn vrienden waren in 1982 voor Brazilië. Ik was voor Italië. Niemand gaf een cent voor de kansen van dat land.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Damn, dacht altijd dat jij 18 ofzo was

En ik moest toen inderdaad nog geboren worden. Ben nog een jonge god he

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

speranza schreef:

Met vroeger bedoel ik hier wel 1982. Toen moest jij nog geboren worden.

Vanaf 1982 nam Brazilië idd afscheid van het sambavoetbal. Kan geen toeval zijn .

Ik heb het WK daarop pas echt bewust meegemaakt. Ik kan me nog de prachtige wedstrijd tussen Frankrijk en Brazilië herinneren. Toen was ik fan van Frankrijk. Heerlijk elftal hadden ze toen. Brazilië had toen nog wel Zico(??) in het veld staan meen ik. Dat WK speelden ze een prachtige voorronde. Ik denk dat de klad er vanaf 1990 zo een beetje in kwam. Hoewel ik in 2002 nog wel blij was toen ze Duitsland versloegen. Maar toen voetbalden ze ook al vrij zakelijk. Ik geef toe dat alles draait om het resultaat maar ik vind wel dat als je de kwaliteiten hebt dat je best wat attractiever mag spelen.

Was jij voor Italië in 1982? Damn. Het kan verkeren. Ik was toen voor Duitsland omdat ene KH Rummenige daar speelde. Nu ben ik al jaren voor Italië. Vier jaar terug na de uitschakeling van Oranje ook volop met ze meegeleefd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Al die Brazilianen spelen tegenwoordig in systemen in Europa. Dat sambavoetbal is er niet meer zo 123 in te krijgen.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Als Brazilië dat zou doen worden ze weggespeeld door landen met betere voetballers, zoals Spanje. Dat zou zelfmoord zijn.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Al die Brazilianen spelen tegenwoordig in systemen in Europa. Dat sambavoetbal is er niet meer zo 123 in te krijgen.

Als je jongens als Ronaldinho thuis laat niet nee.

Maar met spelers als Maicon, Ronaldinho, Kaka en Fabiano moet zulk voetbal nog best kunnen. Spanje en Barcelona kunnen het ook. Nederland in 2008 idem. Als je het echt nastreeft, dan kan het heus wel. Alleen spelen een hoop coaches liever op safe.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Puur op techniek en positiespel leunen vraagt natuurlijk totale beheersing, een magnifieke techniek, extreem accurate passing en ga zo maar door. Goede resultaten haal je sneller met andere alternatieven. Je moet er de selectie naar hebben maar bij enige twijfel zal ik het ook niet doen. Al blijven Brazilianen de meest verfijnde voetballers natuurlijk. Brazilianen die met hun hersens denken, oneerlijker kunnen de verhoudingen niet worden.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Nederland speelt nu terecht ook geen sambavoetbal. Van Marwijk wordt echter niet met de grond gelijk gemaakt, zoals Dunga in Brazilië. Zelfs als hij de hoofdprijs meeneemt naar Rio de Janeiro zullen daar heel veel criticasters blijven.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.