• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.954 films
  • 12.386 series
  • 34.314 seizoenen
  • 651.306 acteurs
  • 199.646 gebruikers
  • 9.416.343 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Gisteren zei Gijpie wat ik hier al tijden roep: NL speelt met 6 verdedigers en daarvoor 4 middenvelders en 0 spitsen. Het is extreem verdedigend. Maar zelfs met dat soort lafhartig spel zul je de semi-profs uit Slowakije nog wel op kunnen rollen. Die raken al in de war als ze Sneijdertje zien en zullen vooral bezig zijn de juiste shirts te mogen ruilen. Die mensen denken nog echt dat Dirkie Kuyt kan voetballen.

Ai ai ai, jij toch altijd met je semi-profs. Lijkt wel of het merendeel van dit WK uit semi-profs bestaat als ik jou bezig hoor. Beetje respectloos als je het mij vraagt.

Maar goed, NL moet en zal volgens mij ook wel winnen van Slowakije. Maar een walk-over verwacht ik toch niet.

Straks Engeland- Duitsland, daar kijk ik naar uit We gaan weer strijd te zien krijgen, met op het einde de Duitsers die winnen, zo gaat dat nou eenmaal

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Suarez, whoohoo!

Snoert ie weer even mooi alle criticasters de mond die beweerden dat hij alleen in de Eredivisie wat kon. Met 3 goals, 1 assist en een versierde penalty is hij gewoon 1 van de meest rendabele spelers van dit WK. En die 3 goals waren allemaal beslissende doelpunten in de wedstrijden.

Ik was helaas werken gister maar viel in de 75e minuut toch nog binnen. Zag ik gelukkig die geniale winnende goal van onze held! Het is hem gegund. Of Ajax vangt een megabedrag of we krijgen gewoon een aanvaller in goede vorm na de zomer weer terug. Ik gok dat 2e, want Suarez is voor 90% van de clubs nauwelijks te betalen.

PS: Wat heb ik zin in de pot van 16.00 uur zeg

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Gaat Nederland nog aantreden zonder Robben? Zonde, dan heb ik het niet goed gevolgd. Heb die er namelijk ingegooid bij Fifa Fantasy.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Robben zal maandag niet in de basis staan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Ai ai ai, jij toch altijd met je semi-profs. Lijkt wel of het merendeel van dit WK uit semi-profs bestaat als ik jou bezig hoor. Beetje respectloos als je het mij vraagt.

Jij denkt dat je rond kunt komen van een contractje bij Vaslui, Cesena, Spartak Trnava, Skoda Xanthi, MSK Zilina, Ankaragucu of Plitechnica? Die brengen 's avonds na de training nog wat pizza's rond.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Geen idee, zeg jij het maar, jij schijnt toch van alles op de hoogte te zijn.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

Ik wens het woord glory-hunter in één adem met mijn naam niet meer te horen.

Je bent me toch wel een ouwe glory-hunter, speranza.

Ik lach me dood als ik de pagina's weer terugblader

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Jij denkt dat je rond kunt komen van een contractje bij Vaslui, Cesena, Spartak Trnava, Skoda Xanthi, MSK Zilina, Ankaragucu of Plitechnica?

Maar wel van een contract bij Manchester City, Schalke 04 of Besiktas.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Doe jezelf een plezier en ga niet meer met serieuze bedoelingen op zijn getroll in. Heb je niks aan

Uiteraard moet je respect hebben voor Slowakije. Ik neem aan dat we wel doorgaan, maar iedere knockout zal een lastige zijn. Sowieso heb je op een uitzondering na (Noord Korea, Honduras) geen echt slechte ploegen op een WK eindronde.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Dat zijn heel, heel, heel matige voetballers, daar gaat het om. Die moet je vooral niet overschatten, wat weer massaal wordt gedaan.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Honduras vond ik helemaal niet zo slecht. Nieuw-Zeeland hoort daar eerder bij maar die zaten klaarblijkelijk in een flutgroep.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Finisterra schreef:

Honduras vond ik helemaal niet zo slecht. Nieuw-Zeeland hoort daar eerder bij maar die zaten klaarblijkelijk in een flutgroep.

NZ toonde wel niveau, vechtlust en ze lieten bij vlagen leuk voetbal zien. En een flutgroep? Je zit wel bij Italie en Paraguay. Als je tegen hen een punt kan pakken als klein fluteilandje dan heb je het gewoon extreem goed gedaan.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dat zijn heel, heel, heel matige voetballers, daar gaat het om. Die moet je vooral niet overschatten, wat weer massaal wordt gedaan.

Van overschatting van Slowakije is echt geen sprake. Ik denk eerder het omgekeerde.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Natuurlijk hebben zij het goed gedaan. Had het eerder over het 'niveau' van de spelers op zich. Bij Honduras speelt Palacios toch mee, bij NZ toch echt alleen maar kleinere spelers. Maar Spanje en Chili lijken me toch beter dan Italië en Paraguay, dus haalt Honduras ook resultaten die zeker niet slecht zijn. Houden toch maar de Zwitsers op 0-0 ondanks dat die moésten winnen.

Edit: Ik zou Honduras willen vergelijken met Algerije. Een goed blok en een aardige defensie maar naar voren toe een totale ramp.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Noord-Korea is ook geen zwak land. Brazilië had in de poule des doods - waaruit beide finalisten gaan voortkomen - de pech als eerste topland tegen hun te moeten. Ze speelden alsof hun leven er van afhing. Ze vochten voor elke meter. Na de uiteindelijke nederlaag tegen Brazilië waren ze uitgeblust tegen Portugal en Ivoorkust en de Keizer zal hun niet warm onthalen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Nee tuurlijk niet, je moet er niet meer van maken dan wat ze zijn, dat geef ik toe. Zoals ik al zei, verwacht ook gewoon een overwinning van NL, maar niet zo eenvoudig als jij dat verwacht.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Noord Korea is gewoon zeer zwak gebleken met 0 punten, 1 gemaakte goal en slechts 12 tegen....

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Ze zaten ook wel in de makkelijkste poule van allemaal. Dus inderdaad een schande!

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Noord Korea is gewoon zeer zwak gebleken met 0 punten, 1 gemaakte goal en slechts 12 tegen....

En omdat Brazilië slechts met 2-1 van dat land wint is het elftal van Dunga vergelijkbaar met de Jupiler League?

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Finisterra schreef:

Ze zaten ook wel in de makkelijkste poule van allemaal. Dus inderdaad een schande!

Heb je het nu over Noord-Korea? Dat mee je toch niet? Zo wel, ben ik oprecht benieuwd waarom je dat vindt.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

(quote)
En omdat Brazilië slechts met 2-1 van dat land wint is het elftal van Dunga vergelijkbaar met de Jupiler League?

De speranza manier van teksten verklaren zal ik gelukkig nooit begrijpen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Heb je het nu over Noord-Korea? Dat mee je toch niet? Zo wel, ben ik oprecht benieuwd waarom je dat vindt.

En de speranza manier van cynisme leren begrijpen ken ik gelukkig ook niet

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Noord-Korea, ja. Brazilië, Portugal en Ivoorkust stellen toch nauwelijks iets voor. Italië, Slovakije en Paraguay zijn toch veel sterkere ploegen!

....

Nee, was natuurlijk sarcastisch bedoeld. Ik vond Noord-Korea tegen Brazilië en de eerste helft tegen Portugal aardig meevoetballen. Sterker dan wat ik bijvoorbeeld van Nieuw-Zeeland zag. Alleen is de veer daarna gebroken...

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

@ Ajax&Litmanen1 Laat ik de vraag dan maar eenvoudig aan je voorleggen. Denk jij net als René van der Gijp en Johan Derksen dat Oranje vrijdag even over Brazilië heenloopt?

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

@ Ajax&Litmanen1 Laat ik de vraag dan maar eenvoudig aan je voorleggen. Denk jij net als René van der Gijp en Johan Derksen dat Oranje vrijdag even over Brazilië heenloopt?

Tuurlijk niet. Brazilie is een absoluut topland. Goede kans dat je tegen hen verliest. Maar we zijn nooit kansloos. Onze voorhoede doet niet onder vergeleken met die van hen.

Leland Palmer

• 23790 berichten
  • 4915 stemmen

Ik vind de selectie van Oranje sterker dan die van Brazillië eigenlijk. Die hebben nogal wat afdankertjes erin staan. Een paar jaar geleden vond ik ze sterker.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

De verdediging van Brazilië vind ik, bijna zonder twijfel, de sterkste van alle landen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Finisterra schreef:

De verdediging van Brazilië vind ik, bijna zonder twijfel, de sterkste van alle landen.

Ik niet. Hun centrale duo is best traag en statisch. Daar liggen zeker kansen. Hun backs, zeker Maicon, zijn wel echt heel goed. En met Cesar hebben ze ook een sublieme keeper. De beste van allemaal misschien wel.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4752 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik niet. Hun centrale duo is best traag en statisch. Daar liggen zeker kansen. Hun backs, zeker Maicon, zijn wel echt heel goed. En met Cesar hebben ze ook een sublieme keeper. De beste van allemaal misschien wel.

Klopt wat je zegt hoor. Ik zei dan ook niet dat het perfect was maar ik zie geen land met een sterkere defensie. Als Ferdinand niet uitviel, was dat waarschijnlijk Engeland. Met Carragher zeker niet. Vind Spanje en Portugal nu het dichtst in de buurt komen.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Leland Palmer schreef:

Ik vind de selectie van Oranje sterker dan die van Brazillië eigenlijk. Die hebben nogal wat afdankertjes erin staan. Een paar jaar geleden vond ik ze sterker.

Doel je dan op 2006? Dat heeft hun toen weinig opgeleverd. Eens met de analyse van Finisterra over de verdediging van Brazilië. Luis Fabiano is voorin een killer en Kaka moet nog opstaan. Maar in andere linies dan de verdediging is het elftal van Dunga niet beter dan bijvoorbeeld Argentinië, Spanje, Portugal of Nederland. De wereldkampioen zal uit één van deze vijf landen voortkomen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.