- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nou, Slowakije heeftg op die wedstrijd tegen Italie na ook verschrikkelijk voetbal laten zien.
Ook niet veel maar wel beter hoor. Bovendien hebben de goals die ze gescoord hebben ook zelf gecreëerd en hadden ze geen fortuintjes nodig als een slippertje van de doelman of een eigen doelpunt ofwhatsoever. En als je toch ziet hoe Hamsik zich af en toe manifesteerde. Nee, Slowakije maakt een betere indruk dan Nederland. Niet veel beter maar wel wat beter.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik kijk natuurlijk vooral uit naar maandag om 20:30 uur. Chili mag niet onderschat worden. Ze speelden heel goed tegen Spanje tot de onnodige fout die tot het openingsdoelpunt van Villa leidde.
Eens. Een erg goede ploeg, echt enorm veel snelheid, Alexis is onnavolgbaar maar ik maak me een beetje druk om hun defensie. Volgens mij hebben ze twee of drie spelers die geschorst zijn.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4752 stemmen
Ik vond die Weiss wel goed spelen bij Slovakije in de eerste matchen. Verder inderdaad Hamsik en natuurlijk de makkelijk scorende spits als Vittek. Als Nederland zo speelt als in de groepsfase wordt die match zeker geen walk-over...
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4752 stemmen
Eens. Een erg goede ploeg, echt enorm veel snelheid, Alexis is onnavolgbaar maar ik maak me een beetje druk om hun defensie. Volgens mij hebben ze twee of drie spelers die geschorst zijn.
Inderdaad, maar ze recupereren wel M. Fernandez en Carmona op het middenveld. Voor mij twee van de dragers van de ploeg in de eerste twee matchen. Ik heb niemand zo consequent goede vrije trappen en corners zien trappen als Fernandez op dit WK.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Weiss starte niet in deb asis toch tegen Italië, te maken met de druk op de trainer omdat het zijn zoon is misschien?
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
En geef ze eens ongelijk.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ja hoor, Kaka is er weer bij.
Beter ook. Ik denk dat ik van al de 1/8e finalisten Nederland het beroerdste spel op de mat heb zien leggen (samen met Engeland denk ik).
Die 2, allicht aangevuld met Slowakije en Japan, lijken de zwakke broeders van de 1/8e finales inderdaad (op basis van hun poule).
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Beter ook. Ik denk dat ik van al de 1/8e finalisten Nederland het beroerdste spel op de mat heb zien leggen (samen met Engeland denk ik).
Je maakt een fout. Je moet een onderscheiding maken tussen goed voetbal en aantrekkelijk voetbal. Nederland speelt ook niet heel goed, hoor, maar Oranje geeft eigenlijk niks weg, staat goed en scoort tijdig. Oranje is zo moeilijk te verslaan. Maar ik ben het met je eens dat het er erg beroerd uitziet. Daarnaast heb je niet eens alle wedstrijden van Oranje gezien.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4752 stemmen
Zie net dat beide centrale verdedigers van Chili, Ponce en Medel geschorst zijn tegen Brazilië. Dat is dus inderdaad een groot probleem... Die rode kaart is minder problematisch aangezien Carmona die plaats weer inneemt. Hopelijk zitten er nog goede verdedigers op de bank of kan Vidal naar een centrale positie schuiven.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nederland-Chili lijkt me wel wat voor een keer, dan Uruguay en dan Argentinië.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4752 stemmen
Ik zie Nederland niet winnen van Chili eigenlijk... Japan en Denemarken waren aanvallend nogal onmondig. Chili speelt zowat het beste aanvallend voetbal van alle teams. Van Bronckhorst tegen Sanchez? Gio zal sterretjes zien...
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Nederland krijgt het net zo zwaar tegen Slowakije dan Brazilië tegen Chili. Dat zeg ik niet als Oranje hater. Dat ben ik namelijk niet al maken sommigen me daarvoor uit. Maar goed. Daar ga ik geen energie meer aan verspillen. Ik zeg dit als realist. Ik sla Slowakije hoger aan dan Denemarken en Japan waar Oranje het heel moeilijk tegen had. Vooral als het eventuele openingsdoelpunt van Oranje tot diep in de tweede helft uitblijft.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Je verspilt er al 100 keer geen energie aan 
Slowakije is niet zwak nee, maar graven zich minder in dan de Japanners. En met echte buitenspelers moeten we dat zooitje gewoon kunnen oprollen.
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1027 stemmen
Ik sla Slowakije hoger aan dan Denemarken en Japan waar Oranje het heel moeilijk tegen had..
Welke wedstrijden heb jij gezien? Het scoren ging moeilijk, verder was er bijna totale dominantie.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hoewel NL tot nog toe belabberd speelt neem ik toch aan dat de individuele kwaliteiten tegen Slowakije de overhand nemen en er een simpele 3-0 op het scorebord komt. Ze hebben echt mazzel gehad met deze loting. Daarna zal het Nederlandse schip stranden met een 0-0 en een traditioneel penalty-drama tegen de Goddelijke Kanaries.
Zegt althans mijn glazen bol. Doe er uw voordeel mee bij de gokkantoren!
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nou als ze he niet redden tegen Brazilië, dan kan Bert er denk ik ook wel gewoon mee op gaan houden. Het volk zal deze manier van spelen EN niet ver komen niet accepteren denk ik.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik help het je hopen, mafketel. Misschien komt mijn Oranje shirtje dan nog eens uit de ladenkast. Dromen over een attractief Oranje onder Koning Co of Guus Geluk...
Maar het zal wel weer Henk ten Catenaccio worden, of Ronald 'niet op één middenveld' Koeman ofzo 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Met sommigen bedoel ik slechts drie niet nader te noemen gebruikers die mij niet toestaan sympathie voor Brazilië te hebben. Daar behoor jij en bijvoorbeeld Reinbo niet toe, omdat jullie deze sympathie wel vreemd vinden maar ook heel goed weten dat het hier geen Noord-Korea is.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Welke wedstrijden heb jij gezien? Het scoren ging moeilijk, verder was er bijna totale dominantie.
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1027 stemmen
In de wedstrijd tegen Denemarken was er een volledig onnodige verdedigingsfout van Simon Poulsen voor nodig om de boel open te breken. Er stond geen Oranje aanvaller in zijn buurt. Dat geluk voltrok zich toen begin tweede helft. Dat ben je toch niet vergeten?
Tuurlijk, helemaal waar. Maar om nou te zeggen dat het Oranje het moeilijk had. Nee, alleen het scoren ging moeilijk. Maar wat verwacht je tegen zulke tegenstanders?
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Luis Alberto Suarez
2009/2010
---------------
AFC Ajax
W 48 G 49
---------------
Uruguay
W 12 G 6
---------------
Total
W 60 G 55

speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Slowakije is niet zwak nee, maar graven zich minder in dan de Japanners. En met echte buitenspelers moeten we dat zooitje gewoon kunnen oprollen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Gisteren zei Gijpie wat ik hier al tijden roep: NL speelt met 6 verdedigers en daarvoor 4 middenvelders en 0 spitsen. Het is extreem verdedigend. Maar zelfs met dat soort lafhartig spel zul je de semi-profs uit Slowakije nog wel op kunnen rollen. Die raken al in de war als ze Sneijdertje zien en zullen vooral bezig zijn de juiste shirts te mogen ruilen. Die mensen denken nog echt dat Dirkie Kuyt kan voetballen.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Nou als ze he niet redden tegen Brazilië, dan kan Bert er denk ik ook wel gewoon mee op gaan houden. Het volk zal deze manier van spelen EN niet ver komen niet accepteren denk ik.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je maakt een fout. Je moet een onderscheiding maken tussen goed voetbal en aantrekkelijk voetbal. Nederland speelt ook niet heel goed, hoor, maar Oranje geeft eigenlijk niks weg,
Grote kansen misschien niet maar zonder het fortuin had Nederland de eerste twee gewoon gelijkgespeeld. De tegenstand is nihil maar zowel Denemarken, als Japan hebben wel grote kansen gehad. Ze geven wel degelijk iets weg, dat het niet geresulteert heeft in een treffer is een tweede.
Nogmaals met het fortuin van slippertjes in de defensie, dit houden ze niet vol. Het staat best goed als je tegen een dwergenland speelt als Denemarken. Daar heb je in de kwartfinale weinig aan.
Ik weet het zo net nog niet of ze lastig zijn te verslaan. Zulke goede tegenstanders hebben nog niet gehad. Maar ik hoop van harte met je mee dat je gelijk hebt, maar Oranje weet ook geen indruk te maken tegen dit soort landen, ik zie niet in waarom ze dat wel zouden doen tegen de big guns.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik zie Nederland niet winnen van Chili eigenlijk... Japan en Denemarken waren aanvallend nogal onmondig. Chili speelt zowat het beste aanvallend voetbal van alle teams. Van Bronckhorst tegen Sanchez? Gio zal sterretjes zien...
Oh wat een pot zal dat zijn. Nederland weet niet waar ze het zoeken moeten. Wat hebben die Chilenen veel beweging en ja Alexis op Gio
. Nee, het wordt hoe dan ook een lastige kwartfinale.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
En als ze onverhoopt op Brazilië stuiten Naomi. Wat is dan jouw analyse?
Onderhond
-
- 87646 berichten
- 12945 stemmen
Hoewel NL tot nog toe belabberd speelt neem ik toch aan dat de individuele kwaliteiten tegen Slowakije de overhand nemen en er een simpele 3-0 op het scorebord komt.
Aangezien het tegen Japan 5-0 zou worden gaat Nederland er dus waarschijnlijk uit met een 0-1 verlies?
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Bij de onderschatting van Slowakije kan ik me nog iets voorstellen. Maar echt niet bij de onderschatting van het elftal van Dunga.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.