• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.081 seizoenen
  • 649.214 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.116 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Met de Jong en Bommel? Alsof je een blok van twee man nodig hebt. Het mag wel wat minder conservatief. Je moet gewoon minimaal zeven keer scoren.

Wordt gewoon een handbal wedstrijd, kan je wel tig aanvallers inzetten, maar dat maakt weinig uit. Van Marwijk houdt gewoon vast aan zijn vaste elftal, en terecht.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

otherfool schreef:

Gemiddeld bijna 5 hoor.

Stuk minder dan zeven dus.

Alles onder de 5 is voor Nederland een blamage, 7 a 8 normaal, en als je het goed doet haal je de 10 wel.
Niet meer realistisch in deze tijd. Vijftien jaar geleden kon dat nog. Tegenwoordig zie je het steeds minder. Dat je voetballend stukken beter bent zegt juist in dit soort wedstrijden niks. Met een 0-5 doe je het prima en is heel de natie tevreden. Op een enkeling na dan.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Commentaar na afloop van de wedstrijd:

''Ja, dit zijn echt van die wedstrijden waarvan iedereen verwacht dat je er even met 10-0 overheen gaat. Maar zo wérkt het niet meer in het hedendaagse voetbal. Ze trekken zich massaal terug in hun eigen strafschopgebied en dan is het een kwestie van rustig de bal rondspelen tot er een opening komt. En vooral niet in de counter trappen van San Marino, want die spits is lévensgevaarlijk.''

Mark my words.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Stuk minder dan zeven dus.

Ja uuuh gemiddeld. Tegen teams als Noord-Ierland en Slovenie.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

otherfool schreef:

Ja uuuh gemiddeld.

Ja, punt is (en moge toch inmiddels wel duidelijk zijn): tegenwoordig winnen de 'groten' niet meer met grote cijfers van de allerkleinsten (tenminste, niet meer structureel, zoals vijftien jaar geleden). Dan hebben de landen die je opnoemt inderdaad nog meer kans om veel te scoren, omdat die kleintjes zich dan niet massaal ingraven en nog enigszins aanvallende intenties hebben. Het is tegenwoordig precies zoals Don Dijk het zegt, alleen dan zonder die laatste zin.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Ruud Ruud Ruud Ruud mag van mij in de basis beginnen. Ook leuk voor die jongens van San Marino, je zal hem maar mogen dekken ( ) en z'n shirtje mogen krijgen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Zou wel lullig zijn voor Ruud als ie tegen deze chirurgen een doodschop tegen zn knie krijgt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ja, punt is (en moge toch inmiddels wel duidelijk zijn): tegenwoordig winnen de 'groten' niet meer met grote cijfers van de allerkleinsten (tenminste, niet meer structureel, zoals vijftien jaar geleden). Dan hebben de landen die je opnoemt inderdaad nog meer kans om veel te scoren, omdat die kleintjes zich dan niet massaal ingraven en nog enigszins aanvallende intenties hebben. Het is tegenwoordig precies zoals Don Dijk het zegt, alleen dan zonder die laatste zin.

Tja, jij zegt (over een score van 7-0) Dat gebeurt in het hedendaagse internationale voetbal nog maar zelden. Maar ze krijgen er gemiddeld bijna 5 tegen (overigens in 3 v/d 10 duels 7 of meer). Mijn statistiek is roestig maar dat strookt niet met elkaar.

Dat is net zoiets zeggen als Ajax scoort zelden 4 keer, want ze scoren er gemiddeld maar 3.

Overigens kreeg San Marino in de laatste EK kwalificatie er 57 tegen in 12 duels, weer bijna 5 per wedstrijd. Oa. tegen het altijd lastige Cyprus en Wales...

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Don Dijk schreef:

Zou wel lullig zijn voor Ruud als ie tegen deze chirurgen een doodschop tegen zn knie krijgt.

Mja zullen ze zo spelen, zijn toch geen schoffelaars geloof ik? Gewoon de zestien dichtmetselen en genieten van de minuten tegen grote Europese landen.

Zal me verder geen zorg zijn of het 1-4 wordt of 0-8.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

otherfool schreef:

Tja, jij zegt (over een score van 7-0) Dat gebeurt in het hedendaagse internationale voetbal nog maar zelden. Maar ze krijgen er gemiddeld bijna 5 tegen (overigens in 3 v/d 10 duels 7 of meer). Mijn statistiek is roestig maar dat strookt niet met elkaar.

4,7 of 7 is nog altijd een groot verschil. Zeker relatief. Scheelt op tien wedstrijden toch 23 doelpunten.

Dat is net zoiets zeggen als Ajax scoort zelden 4 keer, want ze scoren er gemiddeld maar 3.
Otherfool-logica pur sang.

Overigens kreeg San Marino in de laatste EK kwalificatie er 57 tegen in 12 duels, weer bijna 5 per wedstrijd. Oa. tegen het altijd lastige Cyprus en Wales...
Weer 4 komma nogwat dus, heel wat anders dan zeven. Waarmee ik dus - nogmaals - niet wil zeggen dat het onmogelijk is, maar gebruikelijk in het hedendaagse voetbal is het allerminst. En ik heb het dan ook niet alleen over San Marino (wat waarschijnlijk nog wel het zwakste broedertje is), maar over de kleintjes in het algemeen. En structureel.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Anita . Hij is te klein en te lelijk. Echt een aanfluiting voor Oranje.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Zitten toch wel meer kleinerds en lelijkerds in Oranje

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Quido schreef:

(quote)
4,7 of 7 is nog altijd een groot verschil. Zeker relatief.

Hint: niemand heeft het over 7 gemiddeld. Volgens mij is jouw statistiek nog veel roestiger...

(quote)
Otherfool-logica pur sang.

Hoezo? De analogie lijkt me helder.

(quote)
Weer 4 komma nogwat dus, heel wat anders dan zeven. Waarmee ik dus - nogmaals - niet wil zeggen dat het onmogelijk is, maar gebruikelijk in het hedendaagse voetbal is het allerminst. En ik heb het dan ook niet alleen over San Marino, maar over de kleintjes in het algemeen. Structureel.

San Marino is kleiner dan klein. Ik schat zo in dat ze 1 op de 3 potjes verliezen met 7 goals of meer verschil, inclusief wedstrijden tegen Noord-Ierland, Wales en Cyprus. 7-0 is tegen San Marino een hele normale uitslag.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8222 stemmen

otherfool schreef:

Gemiddeld bijna 5 hoor. Tegen niet echt de grootste voetbalnaties. Alles onder de 5 is voor Nederland een blamage, 7 a 8 normaal, en als je het goed doet haal je de 10 wel.

Hoezo is minder dan 7 een blamage?

In de laatste 40 thuiswedstrijden heeft San Marino anders maar 1 keer met 7 doelpunten of meer verloren, dus spreken van een blamage lijkt me lichtelijk overdreven.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kom op, een Wk finalist. Je moet die semi-amateurs afdrogen.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8222 stemmen

Natuurlijk maar zeggen dat 0-5 een blamage is, is onzin.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Een blamage is een groot woord als je maar met 5 goals verschil wint, maar kom op, het is fucking San Marino. Laat Oranje het publiek maar eens een keer trakteren op een goede, aanvallende pot voetbal. Daar hebben we onderhand ook wel recht op. Een 3-0 tegen San Marino zou echt een aanfluiting zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Spetie schreef:

Ook figuurlijk gesproken natuurlijk. Een goede prestatie is het ook niet.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

otherfool schreef:

Hint: niemand heeft het over 7 gemiddeld. Volgens mij is jouw statistiek nog veel roestiger...

Nee hoor, vroeger werd er met regelmaat een score van een nulletje of zeven - twaalf geregistreerd, tegenwoordig blijft de teller vaak hangen op drie of vier. Dat is het enige wat ik zeg en wil zeggen; vandaar dat ik ook reageerde op dat het 'minstens zeven nul moest worden, anders is het een blamage'.

Bovendien begon je zelf over zoveel in zoveel wedstrijden (dus impliciet over gemiddeldes).

Hoezo? De analogie lijkt me helder.
Omdat het me daar dus niet om ging. De grote uitslagen van vroeger vind je tegenwoordig niet meer structureel terug. Zelfs tegen San-Mario niet. Het voetbal is veranderd.

Overigens kreeg San Marino in de laatste EK

San Marino is kleiner dan klein. Ik schat zo in dat ze 1 op de 3 potjes verliezen met 7 goals of meer verschil, inclusief wedstrijden tegen Noord-Ierland, Wales en Cyprus. 7-0 is tegen San Marino een hele normale uitslag.

Ik sluit die mogelijkheid ook niet uit, maar had het dus over de kleintjes in het algemeen. Waarvan San Marino, zoals ik al zei, waarschijnlijk inderdaad ook het zwakste is. Blijven er nog tig over die zich - met relatief succes - vaak genoeg goed weten in te graven en de schade beperkt weten te houden tot drie of vier tegendoelpunten.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Spetie schreef:

(quote)

Hoezo is minder dan 7 een blamage?

In de laatste 40 thuiswedstrijden heeft San Marino anders maar 1 keer met 7 doelpunten of meer verloren, dus spreken van een blamage lijkt me lichtelijk overdreven.

San Marino uit en thuis schijnt inderdaad een heel verschil te zijn. Als nummer 2 van de wereld moet je daar lak aan hebben. Ik zou een nulletje of 4 een blamage vinden, ja.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8222 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ook figuurlijk gesproken natuurlijk. Een goede prestatie is het ook niet.

Nee hij bedoelt het letterlijk. 0-5 zou ik normaal vinden ja, niet goed nee, dan hebben we het inderdaad over 7 of meer doelpunten.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Spetie schreef:

Lijkt me sterk dat het ook meer dan 0-5 zal worden, denkt iedereen wel gok ik zo dus het is allemaal een beetje pré-zeiken. Om dan na afloop weer verder te zeiken

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nou als je er niet meer dan 7 inlegt tegen die veredelde gastarbeiders dan weet ik het ook niet meer.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8222 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Lijkt me sterk dat het ook meer dan 0-5 zal worden, denkt iedereen wel gok ik zo dus het is allemaal een beetje pré-zeiken. Om dan na afloop weer verder te zeiken

Inderdaad. Sommige hebben misschien een roze bril op hier, maar anderen daarentegen lijken alles door een zwarte bril te bekijken. De waarheid ligt zoals altijd ergens in het midden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als je gewoon niet behoudend speelt win je gewoon met 0-12 hoor.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Bottleneck schreef:

Zitten toch wel meer kleinerds en lelijkerds in Oranje

Ik zie ze niet. Anita is echt het toppunt van lelijkheid. En dat waggelt ook nog eens als een eend over het veld.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nou als je er niet meer dan 7 inlegt tegen die veredelde gastarbeiders dan weet ik het ook niet meer.

Ik denk dat Spanje er met 1-0 van zou winnen.

Blessuretijd: Iniesta.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik denk dat Spanje er met 1-0 van zou winnen.

Blessuretijd: Iniesta.

. Maar Spanje geeft de supporters titels, grote scores is niet nodig .

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Nee hoor, vroeger werd er met regelmaat een score van een nulletje of zeven - twaalf geregistreerd, tegenwoordig blijft de teller vaak hangen op drie of vier. Dat is het enige wat ik zeg en wil zeggen; vandaar dat ik ook reageerde op dat het 'minstens zeven nul moest worden, anders is het een blamage'.

Bovendien begon je zelf over zoveel in zoveel wedstrijden (dus impliciet over gemiddeldes).

Uit een gemiddelde van 4,8 over de laatste 22 wedstrijden, ook gezien de tegenstanders, volgt volgens mij vanzelf dat 7 of meer geen gekke uitslag is. Overigens had ik het over minstens 5-0. Anders zou NL nota bene onder het gemiddelde duiken.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Naomi Watts schreef:

Als je gewoon niet behoudend speelt win je gewoon met 0-12 hoor.

Een kenner!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.