- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Balans, niet onderschatten, verdedigende taken, controle, er zijn geen kleintjes enz. enz. Je kent de riedel van het Grijze Muisje inmiddels toch wel?
Trouwens, ik zie dat vandaag ook België - Mannschaft is, live op Sporza, dus ik switch effe. Dat lijkt me een mooie pot!
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Je staat waarschijnlijk toch met 10 man op de helft van San Marino. Als je er dan nog een extra spits bijzet, zet je de boel alleen maar op slot.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Het zal ff lekker worden, dat ze beroep aantekenen, omdat hij lekker los is gekomen. Elleboog is een elleboog. Alleen al omdat ze in hoger beroep gaan moeten er 6 duels voor hem bijkomen. Het was een overduidelijke elleboog.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Je staat waarschijnlijk toch met 10 man op de helft van San Marino. Als je er dan nog een extra spits bijzet, zet je de boel alleen maar op slot.
Met 7 man achter de bal spelen lijkt me anders ook niet ideaal... 2 diepe zijkanten, 2 spitsen en 2 aanvallende middenvelders en het wordt een nulletje of 10 a 12. Types als Braafheid en Nigel de Jong stel je in dit soort wedstrijden gewoon voor niks op. Vol wordt het toch wel, dan heb je mensen nodig met techniek en dus niet de Kuyten of Heitingas van deze wereld.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Ik vind een standbeeld voor Jari in Amsterdam bij de Arena in de buurt ook niet gek. Is toch een legende voor veel Ajacieden.
Denk niet dat ze in Amsterdam happig zijn op dat soort dingen. Cruijf heeft volgens mij ook geen standbeeld, want er zijn wel meerdere ajacieden die een standbeeld verdienen, zoals van Gaal, Swart, Michels, Rijkaard en Krol. (ik weet btw niet of deze spelers/coaches al een standbeeld hebben.) Dan vergeet ik er misschien nog wel een paar. Bij dit soort ploegen heb je teveel toppers in de historie. Bij Heerenveen heb je natuurlijk alleen maar Abe.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Met 7 man achter de bal spelen lijkt me anders ook niet ideaal... 2 diepe zijkanten, 2 spitsen en 2 aanvallende middenvelders en het wordt een nulletje of 10 a 12. Types als Braafheid en Nigel de Jong stel je in dit soort wedstrijden gewoon voor niks op. Vol wordt het toch wel, dan heb je mensen nodig met techniek en dus niet de Kuyten of Heitingas van deze wereld.
Ze gaan voor de handbalopstelling. denk ik. met z'n allen om de verdediging van San Marino heen en dan 1 speler ertussen.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Maar 4 verdedigers tegenover de plaatselijke slager lijkt me ook wat teveel van het goede hoor. Dan maar een drukbezet strafschopgebied bij de tegenstander, de bal vliegt er echt wel een keer door.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Balans, niet onderschatten, verdedigende taken, controle, er zijn geen kleintjes enz. enz. Je kent de riedel van het Grijze Muisje inmiddels toch wel?
Trouwens, ik zie dat vandaag ook België - Mannschaft is, live op Sporza, dus ik switch effe. Dat lijkt me een mooie pot!
Hehe, ik dacht toch al. Waar blijft die Bert-basher en die Mannschaft zuiger...maar hij is er weer.
Ben overigens niet rouwig erom dat ik vanavond weg ben met verplichtingen en dus niet kan kijken.
Sowieso heb ik er grote moeite mee om iets van Oranje te zien na die WK finale die nog altijd pijnlijk is. Oekraine uit miste ik vorige maand toevallig al en deze vanavond ook. Ik vind het niet erg.
Op fucking 4 minuten van penalty's in de WK finale vandaan verliezen doet echt zeer.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik dank God nog elke dag op de blote knietjes dat Iniesta het anti-voetbal aan flarden schoot. Elke dag effe nagluren op de joetoep.
Ze gaan voor de handbalopstelling. denk ik. met z'n allen om de verdediging van San Marino heen en dan 1 speler ertussen.
Dan zou ik gewoon zoiets spelen:
Steek
Wiel - Bommel - Matthijsen
Affelay - Sneijder - Vaart
Lens - Hunter - Ruud - Elia
En prijsschieten maarrrr
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik heb ook nog lang geen zin in een nieuw E.K. (sowieso een stuk minder dan een W.K.). Die oefenwedstrijden en kwalificatie-reeks zijn sowieso nooit bijster interessant.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik dank God nog elke dag op de blote knietjes dat Iniesta het anti-voetbal aan flarden schoot.
Alsof Spanje zo mooi speelde, hebben nog een pak minder gescoord dan Nederland. Saai 1-0 ploegje....
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Belgie - Duitsland is toch echt een fijn potje lijkt me zo, Rico...
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Belgie - Duitsland is toch echt een fijn potje lijkt me zo, Rico...
Je hebt er leuke wedstrijden tussenzitten. Niet veel in de poule van Nederland...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Alsof Spanje zo mooi speelde, hebben nog een pak minder gescoord dan Nederland. Saai 1-0 ploegje....
Sterker, als Paraguay die penalty gewoon raak had geschoten tegen hen, dan had Spanje de halve finales waarschijnlijk niet eens bereikt want hun scorend vermogen was bedroevend.
Oranje heeft helemaal geen anti voetbal gespeeld, in tegendeel. Als je anti voetbal speelt, dan speel je Brazilie niet 1 helft van de mat en laat je Spanjaarden na afloop zeggen dat ze enorm vreesden dat Oranje de genadeklap ging uitdelen.
Maar kunnen we het over iets anders hebben? Ik probeer dat WK te verdringen! 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je hebt er leuke wedstrijden tussenzitten. Niet veel in de poule van Nederland...
NL-Zweden en Zweden-NL is interessant. De rest is suffe shit.
Ik vind die kwalificatiegroepen sowieso niet meer leuk. Je moet het als topland wel heel slecht doen wil je struikelen in je groep.
En helemaal irritant dat ik door Oranje vandaag en dinsdag in het weekend niet naar Ajax kan kijken. Ik geef echt 100% voorkeur aan competitievoetbal, buiten de EK en WK eindronde om dan.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Toevallig las ik gister een interview met Luis Fabiano, die ook zei dat Oranje terecht had gewonnen en de 2e helft volledig heeft gedomineerd.
Wicked. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat stond enkele weken terug al in de VI. Dat was wel leuk om te lezen ja. Itt wat otherfool ons wil doen geloven heeft Oranje in het buitenland veel respect afgedwongen. Oa bij Nigel de Jongs ploegmaten:
Voetbalzone - Meepraten over voetbal. De Jong: 'Door het WK andere status gekregen bij Man City'
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De foto bij dat stukkie zegt alles. Ach en iedereen heeft ook 'respect' voor dat afschuwelijke Griekenland in 2004. En die wonnen tenminste nog.
Sowieso terecht want Brazilië raakte compleet de weg kwijt na die rare 1-1 uit het niets. Inderdaad zijn ze de 2e helft weggespeeld.
Maar ik denk niet dat er ook maar 1 Nederlander was die in de rust een stuiver voor de kansen van Oranje had gegeven...
(nu komen er natuurlijk een paar wijsneuzen die zeggen Nou ikke wel maar ik geloof er geen snars van)
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De foto bij dat stukkie zegt alles.
Sowieso terecht want Brazilië raakte compleet de weg kwijt na die rare 1-1 uit het niets. Inderdaad zijn ze de 2e helft weggespeeld.
Maar ik denk niet dat er ook maar 1 Nederlander was die in de rust een stuiver voor de kansen van Oranje had gegeven...
(nu komen er natuurlijk een paar wijsneuzen die zeggen Nou ikke wel maar ik geloof er geen snars van)
Ik zeg niet dat Oranje nooit mazzel heeft gehad dit WK ( Slowakije die bij 1-0 2 grote kansen op 1-1 mist, Brazilie 1e helft, Uruguay zo net na de 1-1) maar Oranje heeft wel degelijk aanvallend gevoetbald, ook al wil jij het niet geloven. Je zou het interview met van Marwijk in VI van deze week eens moeten lezen. Die legt het allemaal netjes uit. Spanje speelt ook elke wedstrijd met 2 controleurs om eens wat te noemen. Nederland heeft geen wereldklasse achterin in de achterhoede, dus moet je wel als team met zijn allen meeverdedigen. Maar jongens als Robben, van Persie, Elia, Huntelaar, vd Vaart en Sneijder hebben toch veel gespeeld en ook erg aanvallend.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Die 0-1 van Iniesta lijkt me trouwens niet eens zo onhoudbaar als ik het zo terugzie, Steek toucheerde de bal nog.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Maar 4 verdedigers tegenover de plaatselijke slager lijkt me ook wat teveel van het goede hoor. Dan maar een drukbezet strafschopgebied bij de tegenstander, de bal vliegt er echt wel een keer door.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Die 0-1 van Iniesta lijkt me trouwens niet eens zo onhoudbaar als ik het zo terugzie, Steek toucheerde de bal nog.
We hadden op dat moment de 1-0 binnen moeten koppen uit een corner waar we recht op hadden op dat moment 
Maar is er niet ander voetbalnieuws om te bespreken? 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
San Marino-Oranje inderdaad liever 
ligt de competitie weer op zn gat voor zo'n flutduel
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar is er niet ander voetbalnieuws om te bespreken?
Wist je al dat Ajax het kampioenschap op 1 puntje heeft gemist? 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Oranje heeft wel degelijk aanvallend gevoetbald
Wist je dat Pasen en Pinksteren dit jaar op 1 dag vallen?
Ik ga liever gewoon dood.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik ga liever gewoon dood.
Tip vd dag:
FOK.nl / Nieuws / Man drinkt zoutzuur na ontslag en sterft / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl

otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Lijkt me nog altijd minder pijnlijk dan een interview met Bange Bert lezen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Lijkt me nog altijd minder pijnlijk dan een interview met Bange Bert lezen.
Eerst allebei proberen, dan pas oordelen! 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen

Trouwens, ik heb dat interview ook gelezen maar ik vind dat wel een beetje vertekend hoor.
Je kan Bommel en De Jong imo niet vergelijken met Alonso en Busquets die toch wat meer voetballend en opbouwende kwaliteiten hebben, integendeel tot Bommel en De Jong die meer verdedigende kwaliteiten hebben.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De Defensieve Deventer vond toch ook al dat Schweini bij Duitsland hetzelfde speelt als Nasty Nigel? En Müller vergelijkbaar met Kuyt? Die man is helemaal van't padje. Probeert gewoon zijn ultra-verdedigende spelopvatting te verdoezelen. Drie maal raden wie er in trapt 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.