• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.276 gebruikers
  • 9.390.350 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Is er al een Beckenbauer-standbeeld? We zijn gewoon oernuchter.

In Brazilie is Pele hun god en in Argentinie is Maradona dat. Daar staat op elke hoek denk ik wel een museum of standbeeld.

Cruyff krijgt hem nog wel, maar pas als hij dood is. Gebeurt hier minder bij leven denk ik.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Hmm dat zou kunnen, al had de Arena destijds gewoon het Cruyff stadion genoemd moeten worden wmb.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

In het stadion van Veendam hebben we een kop van Henk Nienhuis staan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Die moest ik even googelen als je het niet erg vindt.

(afbeelding)

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Wie kent hem niet.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

otherfool schreef:

Hmm dat zou kunnen, al had de Arena destijds gewoon het Cruyff stadion genoemd moeten worden wmb.

Het Rinus Michels Stadion wordt het ook wel in de volksmond genoemd.

(afbeelding)

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

0 zelfs, maar dat lag niet aan hem.

Zou kunnen, ik weet niet wat hij in Uruguay allemaal gewonnen heeft. Daarnaast kun je de beker opzich ook als titel beschouwen (al zal Suarez dat niet bedoelen neem ik aan).

in Nederland snappen we er (buiten Heerenveen) ook helemaal niks van en komt het woord standbeeld pas ter sprake als iemand als een dorpsidioot op een treurig podium opruiende teksten staat te krijsen.

Dan is Cruijff wel aardig aan het solliciteren.. Die columns van hem nemen met de dag triestere vormen aan

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Deze wedstrijd was overigens wat mij betreft dé doorbraak van Luis in Grunn en tevens één van de leukste wedstrijden die ze hebben gespeeld:

Harris FC Groningen supporters site - trotsvanhetnoorden.nl

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

49€ het goedkoopste losse kaartje voor Ajax - Milan

Dan nog 360km afstand overbruggen naar A'dam: 40€ kosten.

Goedkoopste optie : 90€.

Als ik hier niet meer terugkeer deze avond, dan sta ik overmorgen vast in de krant.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

otherfool schreef:

Mooi trouwens dat ze in Lahti een standbeeld voor Litmanen neerzetten

Wat heeft Litmanen nu helemaal gepresteert om een standbeeld te verdienen . Als we in Nederland dezelfde maatstaf gaan hanteren dan staan er straks in elk willekeurig klotedorp in NL tig standbeelden.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Verreweg de beste van je land aller tijden zijn in een wereldsport, alles winnen wat er maar enigszins mogelijk is, recordinternational zijn en de allergrootste clubs achter je naam hebben staan?

Toch benieuwd welke inwoners van Zevenhuizen, Schubbekutteveen, Doodstil en Noordburgum-noord dat ook kunnen zeggen...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Het Rinus Michels Stadion wordt het ook wel in de volksmond genoemd.

(afbeelding)

Nou, het is dat jij het nu noemt want dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Nauwelijks een 'volksmond' lijkt me...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Wat heeft Litmanen nu helemaal gepresteert om een standbeeld te verdienen .

Dit meen je serieus?

Litmanen is 1 van de beste spelers die Ajax ooit gehad heeft. 1 van de architekten van de Europese en wereldwijze dominantie van Ajax halverwege de jaren 90. Daarnaast een echte clubjongen want toen iedereen vertrok bleef Jari nog jaren (en kwam zelfs nog weer terug begin deze eeuw).

Overigens ben ik geen Jari fanboy gezien mijn naam. Maar wel ben ik fan van zon geweldige speler.

Ik vind een standbeeld voor Jari in Amsterdam bij de Arena in de buurt ook niet gek. Is toch een legende voor veel Ajacieden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

De ArenA is niet van Ajax. De ArenA is in eigen beheer, zoals Gelredome dat ook is. Buiten het feit dat Ajax er jaarlijks in voetbalt wordt de Arena voor veel meer evenementen gebruikt. Dan moet zon toko dus een neutrale naam hebben.

Rinus Michels Stadion zou ik trouwens eerder kiezen dan iets met Cruijff. Cruijff heeft heel veel betekent voor Ajax, maar dat is van heel lang terug. Tegenwoordig is het een verzuurde ouwe chagrijn die alles denkt af te moeten kraken. Kwam ook niet eens opdagen bij de begraafnis van Bobby Haarms, wat bij veel Ajax supporters niet goed is gevallen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

PSV gaat in beroep tegen vier duels schorsing Berg

Donderdag, 2 september 2010 om 21:57

De tuchtcommissie van de KNVB heeft besloten Marcus Berg voor duels uit te sluiten van competitievoetbal. De aanklager betaald voetbal stelde maandag een onderzoek in naar de Zweedse spits van PSV, die een achterwaartse klap uitdeelde aan zijn tegenstander in de wedstrijd tegen ADO Den Haag (2-2). Na het ontvangen van het verweerschrift stelde de aanklager voor de aanvaller vier duels te schorsen.

PSV ziet dat echter totaal niet zitten, zeker niet omdat Berg, die wordt gehuurd van Hamburger SV, na een periode van gewenning net begon los te komen bij de club. Tegen AZ maakte hij twee doelpunten en in de Europa League-voorrondewedstrijd tegen Sibir Novosibirsk ook één. De Eindhovense club tekent dan ook beroep aan bij de aanklager.

Timothy Derijck, het slachtoffer van de elleboog van Berg, sprak zich maandag al uit over de gebeurtenis. “Er kwam een lange bal via hun keeper en Berg en ik hingen een beetje aan elkaar”, zei de verdediger toen. “Toen kreeg ik een elleboog vol op mijn keel. Maar goed, dat kan gebeuren in een duel en het blijft tenslotte voetbal.”

Dag Berg

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

En Ooijer verdedigde Berg nog bij SV.

Ajax&Filmfreak

• 3372 berichten
  • 3736 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Dit meen je serieus?

Litmanen is 1 van de beste spelers die Ajax ooit gehad heeft. 1 van de architeksten van de Europese en wereldwijze dominantie van Ajax halverwege de jaren 90. Daarnaast een echte clubjongen want toen iedereen vertrok bleef Jari nog jaren (en kwam zelfs nog weer terug begin deze eeuw).

Overigens ben ik geen Jari fanboy gezien mijn naam. Maar wel ben ik fan van zon geweldige speler.

Ik vind een standbeeld voor Jari in Amsterdam bij de Arena in de buurt ook niet gek. Is toch een legende voor veel Ajacieden.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Nou, het is dat jij het nu noemt want dat is voor het eerst dat ik dat hoor. Nauwelijks een 'volksmond' lijkt me...

Zijn nog vele acties voor geweest hoor. Dat spandoek heeft er een paar jaar gehangen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Tja, ja, ja. Dat kan zijn maar ik heb er nooit iemand over gehoord (ook niet in dit forum). En in de Arena ben ik nog nooit geweest...

The Oceanic Six schreef:

De ArenA is niet van Ajax. De ArenA is in eigen beheer, zoals Gelredome dat ook is. Buiten het feit dat Ajax er jaarlijks in voetbalt wordt de Arena voor veel meer evenementen gebruikt. Dan moet zon toko dus een neutrale naam hebben.

Het 1e wist ik niet maar van het laatste ontgaat me de logica.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Wat heeft Litmanen nu helemaal gepresteert om een standbeeld te verdienen . Als we in Nederland dezelfde maatstaf gaan hanteren dan staan er straks in elk willekeurig klotedorp in NL tig standbeelden.

Je zou goed beschouwd gewoon een Ajax-standbeeld moeten hebben in Amsterdam.. Individuele spelers vind ik al wat lastiger, alhoewel er wel pleintjes en straten naar Van Basten en Cruyff zijn vernoemd, en niet alleen in Amsterdam trouwens

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik heb het ook altijd onbegrijpelijk gevonden waarom het niet het Cruijff stadion is gaan heten. Misschien omdat destijds mensen binnen Ajax moeite hadden met Johan Cruijff? Ik zou overigens niet weten waarom de naam neutraal moet zijn. Het Johan Cruijff stadion zou van meer aanzien genieten dan De ArenA.

Rinus Michels Stadion zou ik trouwens eerder kiezen dan iets met Cruijff. Cruijff heeft heel veel betekent voor Ajax, maar dat is van heel lang terug.

Geldt toch ook voor Michels (nog langer geleden), en wat maakt het uit dat het al even geleden is.

Tegenwoordig is het een verzuurde ouwe chagrijn die alles denkt af te moeten kraken.

Ajax is al 10 jaar een puinhoop (geweest) en Cruijff mag daar zijn kanttekeningen bij maken. Ajax gaat Johan Cruijff meer aan het hart dan de mannen in pak in ieder geval. Waar val je dan over bij Cruijffs kritiek?

Kwam ook niet eens opdagen bij de begraafnis van Bobby Haarms, wat bij veel Ajax supporters niet goed is gevallen.

Iets wat die supporters geen sodemieter aangaat natuurlijk, Cruijff zei zelf overigens dat hij andere verplichtingen had. Daarin moet je hem respecteren.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Kritiek op Cruyff slaat nergens op inderdaad. De man heeft enorm veel voor die club betekend, heeft Ajax op de kaart gezet, zoals Van Hangem Feynoord en Di Stefano Madrid. Kun je alleen maar als clubicoon beschouwen, en zijn kritiek snijdt meestal meer hout dan de kritiek van de meelullende massa

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Stadions vernoemen naar personen zal er idd niet vaak inzitten in NL, als het niet is vanwege eigen beheer dan is het wel voor sponsors, zoals de prachtige naam GN Bouw Stadion.

We hebben natuurlijk wel de Gerard Meijer Tribune

Vind het overigens prima zo om het bij een tribune te laten ipv een heel stadion te vernoemen naar één persoon, zeker in het geval van De Kuip.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dit meen je serieus?

Ik meen het serieus. Ik vind net als jij Litmanen een geweldige voetballer, geen discussie. Ook een zeer sympathieke jongen! Maar om nou een standbeeld voor hem neer te gaan zetten gaat me toch wat ver. Standbeelden zijn imho enkel voorbehouden aan de allergrootsten. En daar valt Litmanen niet onder. Komt bij dat ik het sowieso onzinning vind om voor mensen een standbeeld te maken. Maar dat is een andere discussie.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ok dan, vanavond is de BIG MATCH!!! De clash tussen 2 voetbalgiganten.

Ik zeg 1-7.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Ik meen het serieus. Ik vind net als jij Litmanen een geweldige voetballer, geen discussie. Ook een zeer sympathieke jongen! Maar om nou een standbeeld voor hem neer te gaan zetten gaat me toch wat ver. Standbeelden zijn imho enkel voorbehouden aan de allergrootsten. En daar valt Litmanen niet onder. Komt bij dat ik het sowieso onzinning vind om voor mensen een standbeeld te maken. Maar dat is een andere discussie.

Je zegt het zelf, voor de allergrootsten en dat is hij ook in z'n eigen land.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Don Dijk schreef:

Ik zeg 1-7.

Ze zullen het te druk hebben met wegschieten om

een doelpunt te maken, dus 0-6.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Don Dijk schreef:

Ik zeg 1-7.

1-4

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Twee handbalverdedigingen tegenover elkaar?

Of gaat Bertje ein-de-lijk eens aanvallender spelen?

San Marino scoort van ze lang zal ze leven niet, het zal wel 0-3 worden ofzo. En met een aanvallend middenveld een nulletje of 7.

Ik ga kijken voor Ruud, die op de bank begint...

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ja? Dat had ik niet verwacht.

Waarom zet hij nu niet gewoon 2 spitsen in en haalt er een verdediger of een middenvelder uit?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.