- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik pis me nu al in mn broek als ik weer dat gezicht zie, en dan moet ik het filmpje nog bekijken. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Is Celtic - Utrecht donderdag ergens live te zien op TV? Op RTL zenden ze Feyenoord en AZ uit ...
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Anelka geschorst voor 18 interlands! 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Is Celtic - Utrecht donderdag ergens live te zien op TV? Op RTL zenden ze Feyenoord en AZ uit ...
Eredivisie Live toch?
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Dat is iets te zwaar vind ik... Ik had 10 interlands genoeg gevonden
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Haha die Fransen maken zich compleet belachelijk. Had liever niks meer gezegd over dat WK en had Blanc lekker spelers laten selecteren. Als Frankrijk 4 slechte wedstrijden speelt met weinig goals dan halen ze Anelka er toch wel weer bij als ze hem nodig hebben.
Dit is toch lachwekkend? Iemand als Evra moet je weer nooit voor Frankrijk laten spelen. Die veroorzaakte die staking. En waarom Anelka 18 duels schorsen (alleen voor Domenech beledigen?) en andere een paar potjes of zelfs niet?
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Laat ze maar lekker, nu winnen ze de komende tijd al helemaal niet 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Oja, lekker helder beleid van Ajax naar de buitenwereld toe:
Slop zegt:
Voetbalzone - Meepraten over voetbal. 'Ajax moet spelers verkopen bij missen van Champions League'
Van den Boog zegt:
Wat een zulthoofden zeg 
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Omdat Vitesse het meest kwetsbaar is op dit moment, qua financiele huishouding.
Maar die Oostblokkers moeten toch ook weten dat het enige goeie dat uit Arnhem komt, de bus naar Nijmegen is?
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Slop zegt:
Voetbalzone - Meepraten over voetbal. 'Ajax moet spelers verkopen bij missen van Champions League'
Van den Boog zegt:
Wat een zulthoofden zeg
Ja idd, ik las het ook net. Ze doen het geen haartje beter dan Jaake en de rest.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Jeroen Slop moet gewoon optyfen met z'n gore bek. Hij zit al jarenlang achter het financiële wanbeleid en dan komt hij ook nog is met dit soort uitspraken. Ik word behoorlijk agressief van die man.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja idd, ik las het ook net. Ze doen het geen haartje beter dan Jaake en de rest.
Dat doen ze wel. Maar de communicatie naar buiten toe is soms wel bedroevend. Sowieso, waarom ga je dit nou precies allemaal roepen op de dag van Kiev-Ajax, zeer belangrijke wedstrijd? Ze leren het ook nooit.
Vraag me trouwens af wat die Slop de hele dag bij Ajax doet als financieel directeur. Zijn cijfertjes zijn niet bepaald rooskleurig.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Dat doen ze wel. Maar de communicatie naar buiten toe is soms wel bedroevend. Sowieso, waarom ga je dit nou precies allemaal roepen op de dag van Kiev-Ajax, zeer belangrijke wedstrijd? Ze leren het ook nooit.
Vraag me trouwens af wat die Slop de hele dag bij Ajax doet als financieel directeur. Zijn cijfertjes zijn niet bepaald rooskleurig.
De club armer maken, wat anders? Ik vraag me overigens nog steeds af wat dit Ajax bestuur volgens jou beter doet. Ik heb het al aangegeven aan de hand van dat rapport wat allemaal minder gaat. Nu wil ik ook wel weten wat ze zo fantastisch doen waardoor wij als supporters er rooskleurig naar moeten kijken? Het enige verschil wat ik merk is dat alles duurder wordt en dat zij meer gaan verdienen.
Het enige wat ze duidelijk wel hebben nagestreefd is het verhuizen van de A selectie naar de Toekomst, een goede stap!
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De club armer maken, wat anders? Ik vraag me overigens nog steeds af wat het Ajax bestuur volgens jou beter doet. Ik heb het al aangegeven aan de hand van dat rapport. Nu wil ik ook wel weten wat ze zo fantastisch doen waardoor wij als supporters er rooskleurig naar moeten kijken? Het enige verschil wat ik merk is dat alles duurder wordt en dat zij meer gaan verdienen.
Je kan het zelf ook wel zien. In de ArenA zijn dingen positief veranderd. De club Ajax heeft een wat beter imago gekregen. Ze voeren lange termijnbeleid met oa het verbeteren van de jeugdopleiding en bv het lang willen behouden van Jol. Er is veel meer rust binnen Ajax. Vorig seizoen was het erg rustig bij Ajax. Deze zomer was het wel rommelig maar dat kan je het bestuur niet volledig aanrekenen. Als Ajax 1 punt meer pakte vorig seizoen speelde je nu CL en had je deze zomer geen soaps gehad over wel of niet mogen investeren. Zo klein kan het verschil zijn.
Wat wil jij? Weer een nieuw bestuur? Nee, dat schiet op. Met Coronel en vd Boog hebben we 2 capabele mensen waar ik op vertrouwen. Zoals ik ook in de technische staf van Ajax geloof. Dit kan best wel eens een mooi seizoen worden.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Een nieuw bestuur heb ik ook geen vertrouwen in, alleen we staan wel elk seizoen dik in de rode cijfers. Enkel het verkopen van spelers heeft dat de afgelopen vijf seizoen verbloemd. Ik weet het eerlijk gezegd ook niet meer, als dit bestuur zich gewoon aan het rapport zou gaan houden?
Rust zou ik het ook niet kunnen noemen, vorig jaar viel het enigzins mee, maar dit seizoen heeft bij mij al bijna weer het stresspunt bereikt. En we zitte nota bene pas halverwege augustus. Of het puur hun schuld is wil ik niet zeggen, maar rust zou ik het niet noemen. Ik ga zaterdag en woensdag alweer voor de 4e en 5e keer naar de ArenA(al is dit meer persoonlijk natuurlijk). Ik word er al weer helemaal gek van 
De veranderingen in en rondom de ArenA zijn wat mij betreft positief veranderd , maar dan wel door de supporters. Als VAK410 er niet zou zijn waren de gevolgen nog desastreuzer geweest, ben ik 100% van overtuigd.
Vind het ook behoorlijk flauw dat de supporters steeds meer opdraaien voor het wanbeleid in de top. Mijn seizoenkaart is in 2 jaar tijd 40 euro duurder geworden. De top blijft maar meer verdienen met hun bonusjes. Overigens zie ik het vertrek van een speler als Rommedahl wel als puur wanbeleid, alleen omdat ze hem maar een 1 jarig contract wilden aanbieden. Nu betalen we weer miljoenen voor spelers, dan is het geld er opeens wel?
Ook het aantrekken van veel spelers getuigt van weinig vertrouwen in het scoutingsapparaat en staat haaks op het rapport Coronel. 80% van de aankopen lijken via Jol's contacten te zijn gegaan. Iets wat nog gruwelijk werd afgezworen in het rapport. De trainer heeft weer teveel macht, ondanks dat het een goede trainer is.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Face it, bijna alles draait om geld. Ajax miste een paar x CL voetbal en dat voelen we nu. Kan dit bestuur niet zoveel aan doen want zij moesten eerst puinruimen. Heb je geld, haal je betere spelers en is er rust. Had je vorig jaar 1 puntje meer gepakt, dan was dit een heel rustige zomer geweest.
Wat heb je liever? Dat we weer a la Sneijder, Chivu of Zlatan vlak voor de deadline onze topspeler verkopen? Sta je financieel er wat beter voor maar is elke supporter boos en heb je sportief weer een matig jaar. Ik vind het juist goed dat dit bestuur de ploeg bij elkaar wil houden met de visie dat je door dat te doen weer meer wint en dus meer geld zal genereren.
Vanavond moet Ajax vlammen. Ik kijk er wel echt naar uit. De belangen zijn enorm, sportief en financieel.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Daarom zijn de vele verliezen ook een beetje verbloemd door de verkopen van spelers als Sneijder. Maar ik geef maar aan dat er weinig inventiteit heerst in het bestuur. We plassen overal naast de pot en er worden de hele tijd spelers gehaald die alsnog miljoenen kosten en verdienen. Dat is toch wel iets wat ik het bestuur aanreken.
Daarom ben ik ook blij dat ik spelers als Bonavacia en Josefzoon heb gezien, die een goede 1e indruk hebben achter gelaten. Heb je veel meer aan dat nutteloze aankopen als de Ridder. Wat gelukkig niet door gaat. Nu nog hopen dat Beerens ook niet doorgaat.
En hoeverre wil het bestuur dit elftal bij elkaar houden, van der Boog wil het wel. Maar de financiele directeur, Slop, wil dit weer niet zodat hij z'n slechte cijfers weer kan verbloemen. Alles wat er op het veld gebeurt is een (in)direct gevolg van het beleid dat is gevoerd.
Ik hoop ook echt dat we doorgaan, zodat Slop z'n bek kan houden. Dat is al 1 van de redenen 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Franse voetbalbond keihard: Anelka 18 matchen geschorst, Evra 5 en Ribéry 3.
De Franse voetbalbond heeft keihard uitgehaald naar de spelers die op het WK in Zuid-Afrika de veelbesproken staking op touw gezet hebben. 'Rotte appel' Nicolas Anelka kreeg uiteraard de zwaarste straf en wordt maar liefst achttien (!) matchen geschorst.
Ook de andere onruststokers kregen echter de wind van voren. Zo moet gewezen aanvoerder Patrice Evra vijf matchen werkloos toekijken en ziet sterspeler Franck Ribéry drie wedstrijden aan zijn neus voorbijgaan. Jérémy Toulalan wordt voor één partij geweerd uit de selectie van 'Les Bleus'. De commissie die zich over de sancties boog, kon zich wel verzoenen met de uitleg van Eric Abidal: hij werd niet gestraft.
De poppen gingen aan het dansen toen Anelka tijdens de rust van een wedstrijd zwaar uithaalde naar bondscoach Raymond Domenech. L'Equipe legde hem de woorden "Va te faire enculer, sale fils de pute" (Kruip de boom in, vuile hoerenzoon; nvdr) in de mond, waarna het hek helemaal van de dam was. Anelka werd naar huis gestuurd, maar die beslissing viel in slechte aarde bij zijn ploegmaats. Frankrijk moest uiteindelijk na drie nederlagen Zuid-Afrika met het schaamrood op de wangen verlaten. (svm)

The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Daarom zijn de vele verliezen ook een beetje verbloemd door de verkopen van spelers als Sneijder. Maar ik geef maar aan dat er weinig inventiteit heerst in het bestuur. We plassen overal naast de pot en er worden de hele tijd spelers gehaald die alsnog miljoenen kosten en verdienen. Dat is toch wel iets wat ik het bestuur aanreken.
Daarom ben ik ook blij dat ik spelers als Bonavacia en Josefzoon heb gezien, die een goede 1e indruk hebben achter gelaten. Heb je veel meer aan dat nutteloze aankopen als de Ridder. Wat gelukkig niet door gaat. Nu nog hopen dat Beerens ook niet doorgaat.
Sja, Ajax begrootte CL voetbal en als je dat een paar jaar niet speelt, dan weet je het wel. Dom dus. Tegenwoordig begroten ze dat niet meer zoals toen gelukkig. Ajax moet weer eens een jaar of 3 CL spelen. Dan ben je er weer helemaal bovenop financieel gezien. Beetje saneren en verstandig investeren. Af en toe een echt goede speler verkopen en het loopt weer zoals het hoort.
Ben het sowieso met je eens over de jeugd. Heerlijk om zulke jongens weer te zien. Ik hoop ook dat de Ridder en Beerens wegblijven. Dan gewoon lekker Mido heel goedkoop erbij nemen en Sulejmani houden. De jeugd blijft het sterkste punt van onze club. Ik geloof dat er zondag 9 spelers uit eigen kweek aan de aftrap begonnen? Alleen al onze keeper en achterhoede is volledig Ajax jeugd. Dat is goed. Zo werd Ajax groot.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik geloof dat er zondag 9 spelers uit eigen kweek aan de aftrap begonnen?
Idd en van de 18 spelers die Jol mee had genomen, waren er maar liefst 14 (!) van de eigen jeugd.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Maar die Oostblokkers moeten toch ook weten dat het enige goeie dat uit Arnhem komt, de bus naar Nijmegen is?
Naar Grunn zeker?
Oh nee, die gaat vanaf Heerenveen. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Slop zegt:
Van den Boog zegt:
Wat een zulthoofden zeg
Was ook een ontzettend achterlijke uitspraak van Slop, ook al is dat zo dan mag je dat nooit zo zeggen. Alle spelers in één klap 20% minder waard. Immers weten alle clubs dat Ajax niets te willen heeft.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Oleguer naast Vertonghen, Alderweireld op de bank. Jol gaat dus blijkbaar voor routine tegen de Oekraiense club (tenzij Toby geblesseerd is geraakt). Suarez/Mounir/Urby in de voorste linie.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Urby. Dat worden weer een hoop mislukte solo's en matige balletjes....
Hopelijk is het duo El H-Suarez in vorm.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Hoe laat beginty het en waar is het te zien?
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik vond dat Urby juist goed speelde de afgelopen wedstrijden. Hij was de enige man waar dreiging vanuit ging en dat mistte ik wel bij afwezigheid van Suarez.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hoe laat beginty het en waar is het te zien?
2045 uur, NED3.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Ik vond dat Urby juist goed speelde de afgelopen wedstrijden. Hij was de enige man waar dreiging vanuit ging en dat mistte ik wel bij afwezigheid van Suarez.
Plus dat hij een van de weinigen is die uit zichzelf een aantal mannetjes passeert. Dan mag je wat mij betreft ook wel is stranden in de schoonheid, net zoals Suarez. Blij dat kleurloze spelers als Kennedy weg zijn.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Koval; Leandro Almeida, Betão, Mikhalik, G. Popov; Gusev, Eremenko, Garmash, Vukojević; Yarmolenko, Shevchenko.
Ik mis Milevski.
En Popov van Heerenveen in de basis 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.