- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat zal otherfool wel zijn met zijn 2 persoonlijkheden. De irritante anti Oranje persoonlijkheid vertoont ie op Moviemeter, de andere daar 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6115 stemmen
Steek is nu al 1 van de betere keepers dit toernooi en ik voorspel dat hij na Ajax naar een hele grote Europese topclub zal gaan.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Wat een beelden van VD Vaart die een techneut bijna KO schiet voor de wedstrijd. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Haha, ik zag het net ook. Geniaal 
Dat filmpje van de NOS gister met die gozer die zon andere gast met de vuvuzela in het oor toetert was ook hilarisch 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Nee, dat was de gemiste pingel van Prince Podolski
Gevolgd door de rode kaart van Klose. En dat weer gevolgd door alle missers voor open goal van wederom Prince Podolski 
Je krijgt de groeten van Bange Bert met de 6 punten!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wie het laatst lacht, A&L, wie het laatst lacht...
Maar gefeliciteerd met jullie punten, jij schrikt na zovele jaren Arena blijkbaar niet meer zo van dat anti-voetbal
Persoonlijk ben ik meer liefhebber. Ieder z'n ding.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Maar gefeliciteerd met je 6 punten, jij schrikt na zovele jaren Arena blijkbaar niet meer zo van dat anti-voetbal
En jij kijkt schijnbaar Ajax niet erg vaak. Juist bij Ajax was het de laatste jaren aanvallend voetbal met veel goals. Maar wel gefaald in die paar duels toen het echt moest.
Oranje draait het om.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Maar gefeliciteerd met jullie punten, jij schrikt na zovele jaren Arena blijkbaar niet meer zo van dat anti-voetbal
Persoonlijk ben ik meer liefhebber. Ieder z'n ding.
Zegt de gloryhunter die sinds een jaar of wat het Duitse elftal volgt.. Ook de finale van 1990 gezien? 1996? De grootse bemazzelde 1-0tjes in de blessuretijd? Je hebt geen flauw idee van wat het Duitse voetbal voorstaat, anders zou je je woorden over anti-voetbal kunnen opvreten.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
NY Times
DURBAN, South Africa (AP) -- The Netherlands is showing it doesn't have to be flashy to win.
Wesley Sneijder scored the only goal Saturday and the Netherlands beat Japan 1-0, its second straight World Cup win and the second time the Dutch couldn't produce the kind of offensive show they were expected to bring to South Africa.
Sneijder's 53rd-minute strike finally broke through a Japanese defense that had stifled Oranje creativity in front of 62,010 fans at Moses Mabhida Stadium.
''Why do we focus on good soccer instead of winning?'' Netherlands coach Bert van Marwijk said. ''Let me assure you that we really, really want to win and if we can do that in style, then great. But you have to be able to win ugly games.''
Despite scoring just twice themselves so far in the tournament -- the Dutch got an own goal in their 2-0 win over Denmark -- they will advance to the knockout phase of the tournament if Cameroon and Denmark tie later Saturday.
Striker Robin van Persie missed chances for the Dutch before finally setting up Sneijder's goal. He laid the ball back and the Inter Milan midfielder fired a powerful right-footed shot that goalkeeper Eiji Kawashima could only deflect into his net.
''We pressed in the second half and got a goal,'' Sneijder said. ''This is the kind of game (when) we maybe could have got two or three goals, but we won it and that's great.''
Japan responded by going on the attack and Yoshito Okubo had two shots in quick succession, the first saved by Maarten Stekelenburg and the second over the bar.
Substitute Ibrahim Afellay came close to doubling the Dutch lead in the 84th and again in the 88th minute when he twice bore down on the Japan goal, but he was foiled both times by good saves from Kawashima diving at his feet.
Japan nearly made the Netherlands pay for those misses in the final minutes when substitute Shinji Okazaki latched onto a deep cross at the far post but shot just over the bar.
''It shows you there are no easy games. Look at France and Germany,'' Van Marwijk said, referring to the World Cup losses for the European powerhouses.
The Netherlands is a two-time World Cup finalist -- losing in 1974 and 1978 -- while Japan's best finish was reaching the round of 16 when it co-hosted the tournament with South Korea in 2002.
The win set a new record of 10 straight victories for the Netherlands in World Cup qualifiers and finals matches -- a run that includes eight qualification matches and its two victories in South Africa.
It also extended the Dutch record of never losing to an Asian team. It has now won eight matches and tied one against Asian opponents.
The Netherlands controlled possession -- particularly early in the match -- with Rafael van der Vaart, Dirk Kuyt and Van Persie all switching positions across the midfield to confuse Japan's defense.
Kuyt had the most spectacular Dutch effort before the break, a bicycle kick in the 10th minute after a cross from Giovanni van Bronckhorst, but defender Yuji Nakazawa headed the effort clear.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zegt de gloryhunter die sinds een jaar of wat het Duitse elftal volgt.. Ook de finale van 1990 gezien? 1996? De grootse bemazzelde 1-0tjes in de blessuretijd? Je hebt geen flauw idee van wat het Duitse voetbal voorstaat, anders zou je je woorden over anti-voetbal kunnen opvreten.
Ik heb alles gezien en met het jaar geniet ik meer van de Mannschaft. Nederland speelt al een jaar of 10 afschuwelijk voetbal, met dit toernooi als absoluut dieptepunt. Ik kan het niet langer over mijn hart krijgen om daar de ogen voor te blijven sluiten. Vandaag kon ik niet juichen bij de 1-0 en hoopte ik stiekem op een late gelijkmaker. Die emotie liegt niet; Duitsland is mijn team.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
over WK 1986:
t was leuk dat argentinie won, maar afgezien van de pass van M op caniggia kan ik me er niets memorabels van herinneren. Easy overwinning.
Nu sla je de plank toch een tikkie mis, reinbo.
Caniggia zat in 1986 nog niet eens bij de selectie. De finale was juist erg leuk met Argentinie dat op 2-0 voorsprong kwam, de wedstrijd leek gespeeld, maar de duitsers waren de duitsers en kwamen terug tot 2-2. Uiteindelijk wonnen de Argentijnen vlak voor tijd met 3-2.
Ik denk dat Reinbo hier in de war was met Brazilie - Argentinië op WK '90, waar Maradona een sublieme steekpass gaf op Caniggia. Geweldige wedstrijd was dat: Bra speelde Arg helemaal zoek, maar kreeg in de 85ste minuut (ofzo) opeens de 0-1 om zijn oren. 
kappeuter (crew films)
-
- 74678 berichten
- 5987 stemmen
Duitsland is mijn team.
Deutschland
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Veel Leuke potjes van het Nederlands elftal worden trouwens vaak 's avonds gespeeld. Ergens leeft het voor mij 's middags altijd iets minder.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik heb alles gezien en met het jaar geniet ik meer van de Mannschaft. Nederland speelt al een jaar of 10 afschuwelijk voetbal, met dit toernooi als absoluut dieptepunt. Ik kan het niet langer over mijn hart krijgen om daar de ogen voor te blijven sluiten. Vandaag kon ik niet juichen bij de 1-0 en hoopte ik stiekem op een late gelijkmaker. Die emotie liegt niet; Duitsland is mijn team.
2 jaar terug nog afschuwelijk ja.. 3-0 Italië, 4-1 Frankrijk, 2-0 Roemenië.. wie speelt er nu zulk voetbal?? Nee, dan Duitsland.. lekker via penalties van Argentinië verder.. onvergetelijk!
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Irritant dat je de shirtjes van Kameroen en Denemarken haast niet uit elkaar kunt houden.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zal ik je helpen? In 2008 zag hun voetbal er in de groepsfase niet uit. Slechts in de knockout tegen Portugal was het behoortlijk.
2006 was wel op zich een goed toernooi, al wonnen ze pas na pingels van Argentinie en gingen ze er zonder goals te maken tegen Italie uit. In 2004 was het Duitse voetbal echt heel slecht, met als dieptepunt de 1-2 nederlaag tegen de B ploeg van Tsjechie.
In 2002 was het Duitse voetbal helemaal treurig in niveau. 8-0 op een Saudi Arabie was echt een giller qua niveau was. In de knockout duels hele zuinige winsten van 1-0 op Paraguay, de VS en Korea, waarbij zeker die laatste 2 onterecht werden gewonnen. In de finale zwak weer gespeeld en verloren van Brazilie. En ik zal maar zwijgen over 2000 en 1998, met echt heel zwak spel van Duitsland.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Irritant dat je de shirtjes van Kameroen en Denemarken haast niet uit elkaar kunt houden.

Cosoco
-
- 10908 berichten
- 5185 stemmen
En Australië met een man meer wegtikken is nou ook niet echt indrukwekkend.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Duitsland is door Klinsmann toch wel een stuk aantrekkelijker gaan spelen, die heeft de Mannschaft toch redelijk omgevormd na een paar mindere jaren (met 2000 als dieptepunt).
Ik hoop zelf dat Nederland nog fatsoenlijk gaat voetballen. Die 6 punten zeggen me niet zoveel eigenlijk. 2 jaar geleden speelden we fantastisch en heb ik in ieder geval 3 mooie avonden beleefd met vrienden en aansluitend feest (op straat). Nu is het enkel wat obligaat getoeter, omdat we nu eenmaal gewonnen hebben. Met plezier heeft het niet veel te maken. Ik hoop dat we in de volgende wedstrijd een iets frivoler Nederlands Elftal te zien krijgen in ieder geval. Maar voorlopig beleef ik meer plezier aan Paraguay, Chili en Argentinië. Dit is duidelijk niet het WK van de Europese landen (zoals in 2006), maar misschien komt het nog.
maxcomthrilla
-
- 15581 berichten
- 2865 stemmen
Hebben de Denen toevallig toch echt geen vervroegde Sinterklaastraditie?!
kappeuter (crew films)
-
- 74678 berichten
- 5987 stemmen
Als je alle goals die door (onbegrijpelijke) blunders zijn veroorzaakt weghaalt, houd je nauwelijks nog goals over.
Dit WK is gekocht door goksyndicaten. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Jammer voor de Socceroos, ook erg sneu voor de meest sympathieke voetballer op dit toernooi; Harry Kewell. Zonder zijn send-off waren ze wel over die Ghanezen heen gegaan, al was die zoon van Pele wel goed bezig op momenten.
Nederland was weer behoorlijk apathisch. Totaal geen beleving, geen volledige inzet en totaal geen idee achter de acties. Het was op momenten ook erg zielig, en japan stond behoorlijk goed. Maar Oranje heeft veel geluk, en dat moet je ook hebben maar het geluk is wel erg aan hu nzijde, zonder veel af te dwingen. Ze mogen zich gelukkig prijzen. Als je ziet hoeveel teams enorme pech hebben, of niet het geluk wat Nederland heeft, dan beginnen de contrasten wel heel scheef te staan. Nederland had zomaar op twee punten kunnen staan nu. Echt een zielige vertoning. Gelukkig hebben ze zes punten behaalt, maar dat is echt door extreem fortuinlijke gebeurtenissen. Dit blijft niet zo natuurlijk. Zielige vertoning.
Oranje heeft wel een Anelka nodig, want dit kan zo niet langer. Als Robben straks ook nog op links wordt gezet zal ik Bert toch veroordelen tot levenslang.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Leuk spel en dan na 1 knockoutje eruit liggen hebben we in 2008 al gehad. Nu maar eens stugger spelen en het betere spel bewaren voor tegen de ploegen waar dat ook echt voor nodig is Naomi.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Kunnen ze niet eens klaarspelen denk ik. Niet met een conservatieve coach als Bert. Ik hoop voor Nederland dat ze Italie treffen want Paraguay gaan ze niet trekken denk ik. Het is natuurlijk onzin dat het goede spel bewaard wordt, op deze voet gaat het er nooit uit komen. Ik zie totaal geen aanknopingspunten dat er schwung in het spel zit.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Als er nu niet wordt omgeschakeld in spel is het hetzelfde verhaal als 2006 inderdaad.. leuk hoor om met kutspel de poule te overleven, maar dan moet het er wel staan. Als ik Kameroen zo bekijk is de laatste poulewedstrijd de uitgelezen kans om nog iets van fatsoenlijk spel op de mat te leggen voor de KO fases. Enoh speelt prima trouwens!
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Kunnen ze niet eens klaarspelen denk ik. Niet met een conservatieve coach als Bert. Ik hoop voor Nederland dat ze Italie treffen want Paraguay gaan ze niet trekken denk ik. Het is natuurlijk onzin dat het goede spel bewaard wordt, op deze voet gaat het er nooit uit komen. Ik zie totaal geen aanknopingspunten dat er schwung in het spel zit.
Nou, het feit dat van Persie vele malen beter kan dan dat hij laat zien? Of dat Robben er nog niet eens bij is, ons grote wapen voorin? Of dat Bert nu vast eens een echte flankspeler aan de linkerkant zal zetten?
Positief is ook dat Oranje altijd controle heeft dankzij Bommel en Jong en dat we niet eens een goal nog tegen hebben.
Genoeg goede aanknooppunten. Ik weet zeker dat het flitsende voetbal nog wel zal komen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Leuk spel en dan na 1 knockoutje eruit liggen hebben we in 2008 al gehad. Nu maar eens stugger spelen en het betere spel bewaren voor tegen de ploegen waar dat ook echt voor nodig is Naomi.
Ik moet het nog maar zien. Liever leuk spel en dan na 1 knockoutje eruit dan voetbal dat niet om aan te zien is en dan alsnog na 1 knockoutje eruit. Als ze zo doorgaan vliegen ze er gewoon uit tegen Italië of Paraguay. In dat laatste geval zou ik er niet eens rouwig om zijn: Paraguay speelt leuk en verdient het ook wel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.