- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #4
Studio Sport #4
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1704 stemmen
Oh boy, vanavond. 
Vanavond gaan we VOETBAL zien. Dans, kwaliteit, schoonheid, eenheid, techniek, poëzie op het veld, swing, salsa, koppen, schouders, benen, Latijns-Amerikaanse passie. Vanavond gaan we voetbal zien.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Volgens de Braziliaanse pers is het voetbal van Brazilie op dit moment alleen maar resultaatvoetbal en is er geen sambavoetbal te zien. Ben dus erg benieuwd hoe het er uit ziet vanavond. Dunga schijnt in ieder geval een hele slechte band met de pers te hebben en speelt verdedigend. Maar ja, het was zelf natuurlijk ook een geweldige verdediger.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1704 stemmen
Volgens de Braziliaanse pers is het voetbal van Brazilie op dit moment alleen maar resultaatvoetbal en is er geen sambavoetbal te zien
Dat is natuurlijk flauwekul. Brazilië heeft altijd al swingend voetval gehad.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Oh boy, vanavond. 
Vanavond gaan we VOETBAL zien. Dans, kwaliteit, schoonheid, eenheid, techniek, poëzie op het veld, swing, salsa, koppen, schouders, benen, Latijns-Amerikaanse passie. Vanavond gaan we voetbal zien.
(embed)
Is al lang geleden dat Brazilië sambavoebal liet zien. Zelfs in 2002 niet, toen ze kampioen werden.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Haha, ik wou net zeggen; de laatste decennia speelt er geen ploeg zo saai dan Brazilie.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1704 stemmen
Oke, wat is de definitie van sambavoetbal?
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Sambavoetbal: voetballen met verrassende schijnbewegingen (als in een dans) zoals dat in Brazilië gespeeld wordt.
Voor mij is het ook de manier van spelen, swingen, mooie aanvallen over meerdere schijven, dat soort dingen.
Dat laat Brazilië al heel lang niet zien.
Joy4ever
-
- 4636 berichten
- 1861 stemmen
Haha, ik wou net zeggen; de laatste decennia speelt er geen ploeg zo saai dan Brazilie.
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1926 stemmen
Hahaha die nr.9 van Nieuw Zeeland staat als een zak aardappelen naar die bal te kijken, kans verkeken... 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Swingend is het nog wel maar Dunga staart zich niet blind op mooi spel. Resultaat staat voorop, dan pas mooi voetbal. En het werd tijd. Het swingende blijft bij de kanaries aanwezig, zo mooi, zo sierlijk, zo elegant. Daar kan niemand aan tippen. Ook al spelen ze verstandiger nu, buitenaards blijft het.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1704 stemmen
Voor mij is het ook de manier van spelen, swingen, mooie aanvallen over meerdere schijven, dat soort dingen.
Precies! En dat is wat we dus vanavond te zien gaan krijgen. Mensen hebben hier geen idee wat sambavoetbal inhoudt. Brazilië heeft nooit iets van z'n swingende voetbal ingeboet. Zelfs niet onder de leiding van Dunga. En zoals Bebeto ooit eens zei: Brazilië verliest nooit zijn dans.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1704 stemmen
Swingend is het nog wel maar Dunga staart zich niet blind op mooi spel. Resultaat staat voorop, dan pas mooi voetbal. En het werd tijd. Het swingende blijft bij de kanaries aanwezig, zo mooi, zo sierlijk, zo elegant. Daar kan niemand aan tippen. Ook al spelen ze verstandiger nu, buitenaards blijft het.

Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Nou, dan hebben ze dat geswing goed verborgen gehouden voor mijn ogen.
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2388 stemmen
Vergeleken met wat we nu te zien krijgen zou zelfs Telstar - FC Oss swingend zijn dus laat die kanaries maar komen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Precies! En dat is wat we dus vanavond te zien gaan krijgen. Mensen hebben hier geen idee wat sambavoetbal inhoudt. Brazilië heeft nooit iets van z'n swingende voetbal ingeboet. Zelfs niet onder de leiding van Dunga. En zoals Bebeto ooit eens zei: Brazilië verliest nooit zijn dans.
Naja, zo swingend is het de laatste jaren niet meer. In 2006 speelden ze ook matig. Uiteraard blijft Brazilië een ploeg die mooi voetbal kan laten zien. Ik ben benieuwd, we zullen het vanavond wellicht zien. Ze hebben er de tegenstander voor. 
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1704 stemmen
Vergeleken met wat we nu te zien krijgen zou zelfs Telstar - FC Oss swingend zijn dus laat die kanaries maar komen.
Wanneer Telstar of FC Oss de meest geliefde ploegen ter wereld zijn mag je weer iets komen posten. Goal!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik verwacht ook niet dat Nederlanders 'samba'voetbal kunnen onderscheiden van houthakkersvoetbal
. Ik heb ze gister zien 'dansen' o pde tribunes gezien, als je dat al dansen noemt
. Pijnlijk gewoon.
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1926 stemmen
Whahaha gerechtigheid voor die laffe Slowaken! 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
haha, lullig voor mijn poule, maar verder erg grappig natuurlijk.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1704 stemmen
Ik verwacht ook niet dat Nederlanders 'samba'voetbal kunnen onderscheiden van houthakkersvoetbal
. Ik heb ze gister zien 'dansen' o pde tribunes gezien, als je dat al dansen noemt
. Pijnlijk gewoon.
Haha.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Hehe, eindelijk. En wat super voor mn pool! 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
. Pijnlijk gewoon.
Haha.
Wij Nederlanders hebben de polonaise he. 
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1926 stemmen
Zo... Telstar - FC Emmen zit erop en dan gaan we zo een mooie pot zien denk ik. Ik heb best vertrouwen in Ivoorkust en die Portugezen hebben een niet al te beste voorbereiding achter de rug...ik hoop stiekum op een stunt van Ivoorkust. Alleen jammer dat Drogba niet fit genoeg is voor de basis.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
I LOVE NIEUW ZEELAND.
Lekker lopen juichen hahaha, 2 pools gered in de 92e minuut 
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2388 stemmen
Whahaha gerechtigheid voor die laffe Slowaken!
Inderdaad zeg! Had Slowakije op winst staan maar na die buitenspel goal en dat laffe gedoe kon ik een klein vreugdekreetje niet laten na die goal
.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Portugese ster Nani na doping uit selectie gezet?
Zowel de Portugese als de internationale media blijven gissen naar het late en mysterieuze afhaken van middenvelder Nani bij Portugal. De flankspeler van Manchester United, die de voorbije maanden in topvorm stak, trok zich drie dagen voor het begin van het WK terug. Volgens een officieel communiqué van de Portugese bon ondervond Nani te veel last van een schouderblessure.
Maar in het geruchtencircuit blijven dopingperikelen (drugs?) of een vermeende ruzie met ploegmaats (Ronaldo?) de ronde doen. De Portugese bobo's reageren verontwaardigd en lachen de geruchten weg. Bondscoach Carlos Queiroz, die het met de Portugezen om 16u opneemt tegen Ivoorkust, wil er geen woord meer over horen. "Er valt niks te zeggen. Geen commentaar", glimlachte hij. "Het is de hoogste tijd om te gaan voetballen. Daar zijn we hier voor gekomen en daar zijn we ook goed in." (odbs/hln.be)
GinolaEHV
-
- 2127 berichten
- 2612 stemmen
Hm... ik had bij mijn 'vriendenpool' 1-0 voor Slowakije ingevuld... erg leuk dus dat die Nieuw Zeelanders 1-1 maken in de zowat laatste seconde...
Verder (wederom) een vrij slechte wedstrijd. Hopelijk wordt de eerste echte topper van dit WK wel een leuke.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.