ad
  • 139.813 films
  • 6.656 series
  • 20.201 seizoenen
  • 434.466 acteurs
  • 281.394 gebruikers
  • 8.105.744 stemmen

Retro cartoons

zoeken in:

dutchtuga

• 16922 berichten
  • 4028 stemmen

Onlangs heb ik de Transformers en Teenage Mutant Ninja Turtles serie op DVD aangeschaft en deze nostalgische trip heeft me geïnspireerd een topic te openen gewijd aan cartoons uit vooral de jaren '80. De tijd dat er nog kwalitatief goede tekenfilms werden vertoond op tv!

Waar keken jullie vroeger naar, of waar pik je zo nu en dan nog een afleveringkje van mee?

Voorbeelden van cartoons waar ik bijzonder graag naar keek:

Teenage Mutant Ninja Turtles

Transformers

Jayce and the Wheeled Warriors

Mask

Dungeons & Dragons

Inspector Gadget

The Adventures of Teddy Ruxpin

David de Kabouter

etc

Dit is trouwens een erg leuke site, waar ik al wat verloren herinneringen aan heb opgehaald:

Retro Junk | Hey I remember that - retrojunk.com

stephan73

• 6192 berichten
  • 13360 stemmen

Heel vroeger (rond 1985) keek ik altijd naar de DJ Cat Show op Sky. Daar kwamen dan erg leuke tekenfilmseries voorbij.

Transformers, G.I. Joe, He-Man, etc. zijn wat namen die me nu te binnen schieten.

Ook keek ik op de Duitse zender ARD altijd naar Signor Rossi!

(afbeelding)

dutchtuga

• 16922 berichten
  • 4028 stemmen

De DJ Cat show idd. Elke zaterdagmorgen om 8u He-Man kijken. De ARD is me waarschijnlijk ontgaan destijds, want die Signor Rossi zegt me bijzonder weinig.

kos

• 44896 berichten
  • 7775 stemmen

DJ Cat Show .

Ik keek ook He-Man, Mask, GI Joe, Topcat! , Nils Holgersson, Inspector Gadget, Foofur (of zoiets), Er was eens...,

Ajax&Litmanen1

• 54260 berichten
  • 3371 stemmen

Turtles, mijn favoriete tekenfilm in mijn kinderjaren!

Couwabunga dude!

Die treurige rip off die ik vorig jaar eens voorbij zag komen was echt waardeloos.

stephan73

• 6192 berichten
  • 13360 stemmen

dutchtuga schreef:

De DJ Cat show idd. Elke zaterdagmorgen om 8u He-Man kijken. De ARD is me waarschijnlijk ontgaan destijds, want die Signor Rossi zegt me bijzonder weinig.

Signor Rossi Cerca la Felicità, Il (1976)

Op de ARD werd deze als serie uitgezonden. Het is dus een film van Bruno Bozzetto, waarin het hoofdpersonage op zoek gaat naar het geluk. Hierbij komt hij steeds in verschillende tijden en situaties terecht, samen met de hond van de buren Gaston.

Als ik het zo opschrijf klinkt het nogal suf, maar ik vondt het briljant.

Nog steeds trouwens, want ik heb ooit de 3 DVDs vanuit Duitsland laten komen!

Chainsaw

• 8549 berichten
  • 2992 stemmen

Top Cat, Johan en Pierewiet, The Flintstones ... eigenlijk teveel om op te noemen.

Maar bovenal toch wel De Tovenaar Van Oz.

dutchtuga

• 16922 berichten
  • 4028 stemmen

Inderdaad, De Tovenaar van Oz haha. Mooi voorbeeld van een tekenfilm die ik allang kwijt was. Goed, Chainsaw!

belchinees

• 4182 berichten
  • 2199 stemmen

Wacky Races .

Ajax&Filmfreak

• 2961 berichten
  • 3115 stemmen

Heman

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

Thundercats, Boes-Boes, Smurfen, He-Man, Turtles, M.A.S.K., Dungeons & Dragons, Captain N...

Teveel om op te noemen, en allemaal waren ze geweldig! Heb medelijden met de kids van tegenwoordig, geen enkele tekenfilm die ook maar in de buurt komt met de cartoons van mijn kindertijd...Klink oud zeg..

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.