menu

Overig / Televisie / Freddy's Nightmares (1988)

zoeken in:
Meer mensen bekend met deze kortlopende TV serie?

Na A Nightmare on Elm Street 4 werd een TV serie gestart rondom Freddy Krueger. Gedeeltelijk althans, want inhoudelijk heeft de TV serie niet veel te doen met de filmreeks of het personage. De serie bestaat uit losse afleveringen met in elke aflevering nieuwe karakters en een nieuw verhaallijn. Terugkerende elementen in elke aflevering zijn de nachtmerries, de woonplaats Springwood en Fred Krueger (Robert Englund), die als gastheer af en toe opduikt voor een snelle one-liner. In slechts een paar afleveringen speelt Krueger ook daadwerkelijk een rol in het verhaal.

De pilot van de serie gaat, net als nog een stuk of zes tot acht afleveringen, wel over Freddy. Hierin zien we onder andere hoe Freddy in de rechtbank wordt vrijgesproken. Deze best vermakelijke aflevering werd geregisseerd door Tobe Hooper. Onder andere Ken Wiederhorn (Return of the Living Dead 2), William Malone (House on Haunted Hill), John Lafia (Child's Play 2) en Robert Englund zelf namen ook plaats in de regiestoel voor een aflevering. En een jonge, nog onbekende Brad Pitt speelde in één van die afleveringen een hoofdrol.

Wat betreft de kwaliteit is de serie niet al te hoogstaand. De afleveringen die inhoudelijk om Freddy draaien zijn nog enigszins vermakelijk, maar het acteerwerk is op soap- niveau, het is allemaal bijzonder braaf (er is zelden een spatje bloed te zien) en de verhaallijnen vaak behoorlijk idioot. Het campy jaren '80 sfeertje en de lollige onderbrekingen van Krueger maken het echter nog wel te doen voor de echte fan.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=DAYcLUFelQA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

IcU
Hier was ik een hele tijd geleden naar op zoek, maar tevergeefs. Nooit gevonden. Daarna heb ik er nooit meer aandacht aan besteed, maar ben nog steeds nieuwsgierig.

Erg benieuwd naar eigenlijk. Net als naar de FRiday the 13th serie. Heeft naar horen zeggen ook niet veel met de filmreeks te maken. Ahh, goeie ouwe tijd dat er nog series gebaseerd op horrorfilms werden uitgezonden...

dit kende ik nog niet. even kijken dan maar. De serie bedoelde ik dan

Zelf een tijd achter gezocht maar nooit echt gevonden.

Gisteren hier een tape van gevonden met de episodes Mother's Day en Black Tickets. Erg benieuwd naar eigenlijk. Ik zal hier een korte bespreking plaatsen wanneer gezien.

Een aantal afleveringen zijn nu op YouTube te zien, waaronder de pilot met de rechtszaak rondom Freddy. Het is allemaal niet al te sterk, maar voor een liefhebber van de films zoals ik best vermakelijk.

Gisteren in de Kringloopwinkel een tape gevonden met daarop 2 afleveringen (It's a Miserable Life en Love Stinks) maar wat een teleurstelling! Brakke kwaliteit en een zwarte band bovenaan met daarop hoe lang het al draait maar vooral de aflevering Its a Miserable Life is ontzettend saai. Ik was hier altijd benieuwd naar maar ik pas toch even voor de volgende aflevering..

dutchtuga schreef:
Gisteren hier een tape van gevonden met de episodes Mother's Day en Black Tickets. Erg benieuwd naar eigenlijk. Ik zal hier een korte bespreking plaatsen wanneer gezien.

We wachten nog steeds met smart.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:37 uur

geplaatst: vandaag om 01:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.