- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Breaking Bad
Breaking Bad
Ik Doe Moeilijk
-
- 1145 berichten
- 197 stemmen
Vanmorgen de eerste twee aflevering gezien op het witte doek: ik ben verkocht! Zijn ze ook nog eens spotgoedkoop op Blu-ray te krijgen bij Amazon.com: ik ben blut...
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
Nou, niet echt. Gewoon uit respect voor de makers. Elke serie die ik pindakaas koop ik dan ook. Of ik het nou goed of slecht vond, uit solidariteit naar de makers en mijn gejat voorheen. Dat is ieder voor zich, maar als ik iets 'leen' zorg ik dat ze het ook terug krijgen. Al heb je door wat exclusive beelden wel een extra reden het aan te schaffen.
Ik wil de downloaden = diefstal discussie niet opstarten hoor, dat dat even duidelijk moge zijn
.
Ik betaal belasting, als Breaking bad nu uitgezonden wordt door de PO heb ik er toch voor betaald
.
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
. Vond ik ook. met een simpel shot zoveel kunnen zeggen. Of sterker: zoiets expliciets kunnen zeggen. Heisenberg
.
Dat eindshot redde voor mij wel het seizoen, want het einde van S3 vond ik prachtig en aflevering 8,9,10 was een sublieme aanloop naar een geniaal eind, echter bleef dat in de laatste 2 afleveringen een beetje uit.
Probleem met zo'n shot is wel dat het restje sympathie voor Walter volledig verdwijnt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eens, al is de persoon Walter diep terug gedrongen, soms zie je nog een glimpje maar hij is toch vooral steeds meer Heisenberg geworden, en loskomen daarvan kan ie niet. Heel gek, maar ondanks dat ie zo ver was bereid te gaan laat mijn sympathie voor hem niet afnemen. Al vind ik het erg logisch dat dat bij anderen wel gebeurt. Ook ode aan de schrijvers trouwens.
Zandkuiken
-
- 1743 berichten
- 1428 stemmen
Nu ook seizoen 4 gezien, ongeveer een jaar nadat ik alle afleveringen van S1 tem S3 belachelijk snel na elkaar heb bekeken. Toen zat ik er echt kniediep in, dus ik vroeg me af of de nieuwe afleveringen wel voor een even intense beleving gingen kunnen zorgen.
Daarbij komt nog dat ik dit seizoen er niet in 1 ruk kon doorjagen, maar dat bleek allemaal geen probleem. Deze vierde jaargang is ronduit top, misschien wel de beste tot dusver. Jesse krijgt nu ook voluit de kans om te schitteren en die Gus blijft een geweldig personage. Breaking Bad evolueert echt en elk seizoen zie je de personages veranderen.
Zo houdt Breaking Bad zich makkelijk staande in mijn persoonlijke top-10 van series (wel nog wat achter de Mad Mens, The Wires, Tremes en The Sopranos van deze wereld) en ik kijk nu al uit naar het ongetwijfeld zinderende slotseizoen.
caelers8
-
- 83 berichten
- 178 stemmen
Fantastische finale van het mindste seizoen tot nu toe.
Ik vond het wel raar dat Jesse en Walter zich niet afvroegen wat er dan met die sigaret is gebeurd,, als dat dus niet de oorzaak van de vergiftiging was.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2931 stemmen
Die heeft Walt toch gewoon gepakt?
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Dit ga ik zeker proberen!
Dus: maandag 2 januari 2012 om 22:45u op Nederland 3!
Fortune
-
- 4312 berichten
- 2769 stemmen
Zou deze niet op televisie gaan kijken, in ieder geval zou ik daar nooit van mijn leven geduld voor hebben. Een serie waar je het liefst zoveel mogelijk afleveringen achter elkaar van wilt zien. En dan is het midden in de nacht rond een uur of drie en je moet om zeven uur op staan dan zet je toch nog een aflevering op. Verslavende shit!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eens. Wenselijk om een seizoen in zijn geheel in een kort tijdsbestek te kijken, maakt de serie veel krachtiger.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vond het wel raar dat Jesse en Walter zich niet afvroegen wat er dan met die sigaret is gebeurd,, als dat dus niet de oorzaak van de vergiftiging was.
Met dat laatste shot weet je toch dat Walt het is geweest. Leek me vrij duidelijk hoor.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb dit nog nooit gekeken, is het een beetje de moeite?
Kan iemand kort zeggen wat het voor soort serie is? Plot, sfeer, humor, stijl etc.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een dramaserie met een sterk uitgewerkte suspense storyline. Als ik jou was gewoon proberen, samen met Mad Men de beste lopende serie en beste serie ooit. Als ik BrBa in een woord moet omschrijven is het ingenieus.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Zou deze niet op televisie gaan kijken, in ieder geval zou ik daar nooit van mijn leven geduld voor hebben. Een serie waar je het liefst zoveel mogelijk afleveringen achter elkaar van wilt zien. En dan is het midden in de nacht rond een uur of drie en je moet om zeven uur op staan dan zet je toch nog een aflevering op. Verslavende shit!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Een dramaserie met een sterk uitgewerkte suspense storyline. Als ik jou was gewoon proberen, samen met Mad Men de beste lopende serie en beste serie ooit. Als ik BrBa in een woord moet omschrijven is het ingenieus.
Ik ben op zoek naar een nieuwe serie van meerdere seizoenen. Ik denk dat ik inderdaad hiermee ga beginnen. 23 seizoenen Simpsons achter elkaar kiijken wordt ook wat saai 
Mad Men lijkt me overigens ook wel wat.
Kanisz
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Beide hebben super goede sfeer en top acteerwerk. Breaking Bad bevat wat meer spanning.. Beide topseries 
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Dus vanavond begint deze series op NL3. Precies vier jaar later dan de rest van de wereld. Ze hebben vast gewacht tot het spotgoedkoop was voordat ze voor gingen betalen? 
Musicer
-
- 614 berichten
- 652 stemmen
Nog altijd beter dan België, waar nog geen enkele zender er van gehoord lijkt te hebben. Nu kunnen we wel met NL meekijken natuurlijk 
En de volgende dvd-release blijft maar uit... 
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
Pinkman's camera footage kan Walt wellicht nog opbreken in S5 . Of wordt daar later in S1 nog wat mee gedaan? Kan me niet meer herinneren.
Vet om de pilot weer te zien.
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
Ik ben op zoek naar een nieuwe serie van meerdere seizoenen. Ik denk dat ik inderdaad hiermee ga beginnen. 23 seizoenen Simpsons achter elkaar kiijken wordt ook wat saai 
Mad Men lijkt me overigens ook wel wat.
The Wire, Southland, Treme, The Walking dead, Sopranos.
Geen meerdere seizoenen, wel geniaal: Generation kill.
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
Fantastische finale van het mindste seizoen tot nu toe.
Dat is nu net iets wat niet boeiend is. Of Walt heeft hem of Pinkman is hem kwijtgeraakt of hij is door de 2 maanmannetjes gestolen. Who cares.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Juist wel relevant, dat laatste shot zit er niet voor niks in. Die visual cues zijn nou juist een groot goed van Breaking Bad.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Dat zeker. Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat in seizoen 5. Ergens had ik aan het einde van seizoen 4 ook wel het gevoel van 'moeten ze er nog wel mee verder gaan'. Maar goed waar ik dan op hoop is een kat- en muisspel tussen Henk en Walt.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Zit nu ergens halverwege seizoen 2. Begint steeds beter te worden. Echt mooi om te zien hoe Isenberg steeds groter gaat denken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
. Die ontwikkeling dat Walt steeds meer Heisenberg wordt is grandioos.
de-alchemist
-
- 167 berichten
- 87 stemmen
Ben deze serie gister begonnen te kijken, dankzij de VPRO. Vind het al een genot om naar te kijken. Het kan zelfs uitgroeien tot een van mijn favorieten en daartoe behoren niet de minste series; Sopranos en The Wire staan wat mij betreft op onbereikbare hoogte.
Maar goed, een aantal waarvan ik verwacht dat ze ook sterk zijn moet ik nog zien; Boardwalk Empire, Mad Men en Breaking Bad dus.
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
Juist wel relevant, dat laatste shot zit er niet voor niks in. Die visual cues zijn nou juist een groot goed van Breaking Bad.
Maar dat laatste shot heeft niets met het enkele feit waar die sigaret nu is gebleven te maken. Mij boeit het ook niet, het is omdat het aangehaald wordt dat ik nu pas besef dat het een onbeantwoorde vraag is, maar als ik alles tot in den treure uitgelegd wil hebben ga ik wel Dexter kijken

Walt is geen domme jongen denk je niet dat Walt wel weet dat the lily white en ricine 2 verschillend soorten gif zijn en dat men daar in een ziekenhuis echt wel achter komt en ook dat het op zal duiken tijdens een autopsie als het de bedoeling was het kind om te brengen (dat bedenk ik pas net, dat is eigenlijk een veel interessantere vraag), juist door die sigaret legt Jessie in eerste instantie de schuld bij Walt, terwijl het voor Walt makkelijker overtuigen was geweest als Jessie die sigaret nog wel had, Walt kan de sigaret gepakt hebben of het kan een toevallige samenloop van omstandigheden zijn, want Jessie staat nu niet bekend als de meest ordelijke van het stel, maar het is niet relevant voor het verhaal om te weten waar die sigaret is gebleven.
Edit: extra spoilertag toegevoegd.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Zit nu ergens halverwege seizoen 2. Begint steeds beter te worden. Echt mooi om te zien hoe Isenberg steeds groter gaat denken.
Better Call Saul!
SaveMyMovies
-
- 53 berichten
- 18 stemmen
Pas ontdekt!
Schitterend!!!
Zit halfweg eerste seizoen nu, te bekijken op NED3