• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.946 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.980 gebruikers
  • 9.370.617 stemmen

Breaking Bad

zoeken in:

delvohii

• 54 berichten
  • 2 stemmen

vond dat een beetje een ongeloofwaardige scene. De keer daarvoor dat die jonge kerel naar hem toe ging, kraakte die kerel de Meth eerst kapot met zn mes, als ie dat nu had gedaan was zn hele plan al gelijk verneukt. Daarnaast vond ik het ongeloofwaardig dat ie er geen schrammatje aan over hield, of dat ie niet gelijk werd doodgeschoten op het moment dat alles onploftte.

dulcinea

• 923 berichten
  • 818 stemmen

Na alle goeie reacties heb ik deze ook maar geprobeerd maar na 3 afleveringen toch afgehaakt, het wist me nergens echt te boeien of te raken En ik heb ook al helemaal niks met drugs en het drama rond kanker hoef ik niet te vaak te zien in series, dus die verhaallijnen doen het ook niet echt voor mij. Jammer, maar niks voor mij deze.

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

Macmanus schreef:

Overigens was the Fly juist heel sterk, prachtig hoe een episode helemaal rond een vlieg zich kan afspelen.

Vond ik ook 1 van de beste episodes.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1228 stemmen

Jammer dat series geen posters kunnen hebben hier, deze is gaaf!

(afbeelding)

De Knip

• 1885 berichten
  • 3681 stemmen

Erg leuke serie, alleen wat een irritant mens is Walt's vrouw, zeg!

Je zal maar zo'n vrouw hebben. Ze speelt het wel erg sterk, alleen het is zo'n irritant personage...

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Halverwege de pilot inmiddels, vanmiddag de rest afkijken. Het heeft wel iets, dus ik denk dat ik ook maar naar de rest op zoek moet. Ik hoop alleen niet, maar dat zal wel, dat het de kant van The Big C op gaat, en dat hij zich in alle bochten moet wringen om te blijven liegen over z'n aandoening maar we zullen zien.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Coole eerste ep. Hier ga ik af en toe wel eens een aflevering van meepikken. Goede rol van Cranston.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1228 stemmen

Leuk! Waar jij bang voor bent wordt in mijn optiek extreem goed/creatief mee omgesprongen. Verder groeit deze serie ook per aflevering.

Zandkuiken

• 1743 berichten
  • 1428 stemmen

De eerste afleveringen een beetje moeten doorworstelen, waarschijnlijk door verkeerde verwachtingen. Het loopt initieel nogal mis voor Mr. White en Jesse, waardoor het eerste seizoen vrij aarzelend begint. Maar dat is eigenlijk allemaal set-up voor een geweldige finale. Van dan af had ik de smaak te pakken en meteen maar de tweede en derde jaargang er ook doorgejast. Erg verslavend spul!

Een aantal formidabele personages ook in Breaking Bad. Uiteraard met Walter White zelf op kop. Aanvankelijk een sufferd eerste klas, maar hij ontpopt zich tot een echte bad ass. Jesse vond ik in het begin niet al te overtuigend overkomen, maar het blijkt toch een interessante figuur. Zijn onberekenbare gedrag wordt door de makers naar mijn gevoel wel iets té vaak gebruikt om het dramatisch spannend te houden. Daarnaast zijn er een paar heerlijke nevenpersonages. Saul Goodman om er maar eentje te noemen .

Heel sterke serie die zowel op dramatisch als komisch vlak scoort. Komt makkelijk in m'n top-10 aller tijden van series. Na 33 afleveringen zo kort na elkaar is wachten tot juli 2011 wel een kleine eeuwigheid.

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

Bril fucking jant. Echt een van de, of nee wacht, de beste serie die ik ooit heb gezien. Ben echt helemaal verslaafd en als ik meer tijd had, waren de 3 seizoenen achter elkaar bekeken ! Begin zodadelijk aan het derde seizoen..

bladerunner63

• 56 berichten
  • 0 stemmen

idd, 1 van de beste series van de laatste jaren ... ik zit nu halfweg seizoen 3 (Prime TV)

seizoen 1 & 2 bij amazon UK besteld, goedkope prijs in vergelijking met de Benelux

SaViBo

• 14 berichten
  • 11 stemmen

Mijn god wat een fijne serie! Echt weer dat soort dat je al 2 jaar in toplijsten ziet, maar nooit echt naar op zoek gaat. Ik ben nu bij aflevering 7 van seizoen 2. Cranston is, net als in Malcom in the Middle, uitmuntend. Al is het wel op een geheel andere manier en vanuit een heel ander personage. Bij de rest van de cast moest ik even wennen, maar het goede aan series is, dat personages meer tijd krijgen zich te ontwikkelen. De serie is ongelofelijk goed geschreven met veel originele ideeën en sterke dialogen, maar gaat wel van het bekende Shakespeare principe uit: "Één man tegen de wereld." En daar is niks mis mee, maar ik hoop niet dat deze serie dezelfde fouten maakt als Dexter, die serie is een beetje een tease-serie geworden(die serie heeft toch te weinig ballen en ook de beelden zijn te mild, en blijft te zwaar steunen op het Jambers concept van: "Politieagent overdag, moordenaar 's nachts"), en is zo om het hoofdpersonage heen gebouwd dat de rest van de cast gewoon niet kan boeien.

Tot zover bevalt de serie heel goed.

4.5+* (Als The Wire niet bestond, waren het 5* geweest)

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

SaViBo schreef:

Bij de rest van de cast moest ik even wennen, maar het goede aan series is, dat personages meer tijd krijgen zich te ontwikkelen.

Ik ben ondertussen tot de conclusie gekomen dat Aaron Paul (Jesse) toch minstens even goed is en dat Breaking Bad de zoveelste serie is dat de vloer veegt met de meeste hedendaagse filmproducties.

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

AC1 schreef:
Ik ben ondertussen tot de conclusie gekomen dat Aaron Paul (Jesse) toch minstens even goed is en dat Breaking Bad de zoveelste serie is dat de vloer veegt met de meeste hedendaagse filmproducties.

Helemaal mee eens. Jesse vond ik in het begin lichtelijk irritant met z'n wannebe straattaal, maar zijn karakter ontwikkeld zich en hij acteert inderdaad erg sterk.
Verruit de beste serie sinds tijden, voor mij persoonlijk de beste. Visueel bij vlagen ook geweldig, evenals sommige audio design elementen. Kan me nog een aflevering herrineren als de Mexicaanse neven achter Hank aanzitten..Ronduit geniaal!

Fortune

• 4312 berichten
  • 2769 stemmen

Goede serie inderdaad.

Heb nu 3 afleveringen gekeken en vind het geweldig.

Het duo Walter en Jesse is gewoonweg geweldig.

Heb wel vernomen dat er een aantal zinloze afleveringen tussen zitten die niet veel nuttigs toevoegen maarja dat heb je altijd wel in series.

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

Na drie afleveringen een aantal zinloze afleveringen en welke zijn er precies zinloos?

Fortune

• 4312 berichten
  • 2769 stemmen

Nou, ik bedoel dat ik van mensen gehoord heb dat er nogal wat zinloze afleveringen in zitten.

Nu heb ik alles van Breaking Bad gezien.

Hele toffe serie maar moet wel zeggen dat hoe langer de serie duurt hoe langdradiger hij wordt.

Zaten bijvoorbeeld in het 3e seizoen wel wat afleveringen waarin vrij weinig gebeurt.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

Dan moet je misschien beter naar 24 e.d. kijken.

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

Hij zei toch ook gewoon dat hij het een toffe serie vond. Ik vond seizoen 3 bij vlagen ook wat minder dan de vorige twee seizoenen. Plots was daar episode..7(?) One minute de aflevering met de aanslag op Hank door de twee neven
Ronduit briljante aflevering!
Overall de beste serie die ik heb gezien en ik kijk echt gruwelijk uit naar het nieuwe seizoen!

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

SilverGun schreef:

Na drie afleveringen een aantal zinloze afleveringen en welke zijn er precies zinloos?

In het eerste seizoen zijn de laatste paar afleveringen wat minder van kwaliteit. Dat was te wijten aan de grote writer's strike die toen voor de deur stond. Seizoen twee is over de ganse lijn veel standvastiger en is ook beter gefilmd trouwens. Seizoen 3 ken ik niet omdat die nog niet is uitgebracht. Ik zit er wel ongeduldig op te wachten. Een vraagje: Bekijken jullie alles op de laptop?!

FlyLo schreef:

Dan moet je misschien beter naar 24 e.d. kijken.

Boring! Serietjes voor de ADHD lijdende meute. Net zoals Lost

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

AC1 schreef:

Boring! Serietjes voor de ADHD lijdende meute. Net zoals Lost

Maar er gebeurt wel lekker veel hé.

FYI: 24 e.d. zijn ook niet aan mij besteed. Lang leve trage series à la Mad Men, The Wire, Breaking Bad..

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

AC1 schreef:

(quote)

In het eerste seizoen zijn de laatste paar afleveringen wat minder van kwaliteit. Dat was te wijten aan de grote writer's strike die toen voor de deur stond.

S1 heeft 7 afleveringen als gevolg van de staking ja, maar die heeft geen invloed op de kwaliteit van de afleveringen zelf gehad.

Bekijken jullie alles op de laptop?!

S1 en 2 heb ik gekocht, S3 gedownload omdat ie nog niet te koop is en die kijk ik ook gewoon op TV via m'n PlayStation3.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

SilverGun schreef:

S1 heeft 7 afleveringen als gevolg van de staking ja, maar die heeft geen invloed op de kwaliteit van de afleveringen zelf gehad.

Ik kan geen andere verklarig vinden. Begrijp me niet verkeerd, de laatste 2 afleveringen zijn goed maar halen net niet het uitzonderlijke niveau van de eerste 5 afleveringen.

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

AC1 schreef:

(quote)

Ik kan geen andere verklarig vinden.

Dan is de writer's strike niet opeens de juiste verklaring Het is simpelweg onzin. De laatste twee afleveringen zijn net als alle andere afkomstig van Vince Gilligan en een medeschrijver, die elk ook aan andere afleveringen van de serie hebben meegeschreven (zie IMDb). Ze wijken ook nergens af van de rest van het seizoen qua dialogen of plotting (ze behoren zelfs tot de betere imo). De enige invloed die de staking had is dat S1 niet 9 maar 7 episodes heeft gekregen.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

SilverGun schreef:

Dan is de writer's strike niet opeens de juiste verklaring

Het is de enige verklaring.

SilverGun schreef:

De enige invloed die de staking had is dat S1 niet 9 maar 7 episodes heeft gekregen.

En dat weet je omdat?

SilverGun schreef:

De laatste twee afleveringen zijn net als alle andere afkomstig van Vince Gilligan en een medeschrijver, die elk ook aan andere afleveringen van de serie hebben meegeschreven. Ze wijken ook nergens af van de rest van het seizoen qua dialogen of plotting

Wat heeft dat in hemelsnaam met kwaliteit te maken? Dezelfde persoon, dezelfde kwaliteit? Ik leer hier elke dag weer wat bij!

SilverGun schreef:

(ze behoren zelfs tot de betere imo).

Uiteraard.

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

AC1 schreef:

(quote)

Het is de enige verklaring.

Jij vindt de laatste twee afleveringen minder goed dus de staking is de enige verklaring... Ik vind 'm leuk.

(quote)

En dat weet je omdat?

There were 9 episodes planned for the first season but this was cut short by the writer's strike.

(quote)

Wat heeft dat in hemelsnaam met kwaliteit te maken? Dezelfde persoon, dezelfde kwaliteit? Ik leer hier elke dag weer wat bij!

Het gaat om het verband tussen de staking en de kwaliteit van de laatste twee afleveringen, niet om jouw mening over de kwaliteit. Wanneer ze door dezelfde persoon zijn geschreven is de staking onmogelijk de oorzaak.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Om een voorbeeld te geven van de 'mindere kwaliteit': In de eerste 5 afleveringen zit een heel sterke cohesie ... het was alsof we hier te maken hadden met een lange speelfilm. Het gaat over de verandering van het hoofdpersonage, het nieuwe leven en de relatie ervan tot zijn vrouw en kind. In de laatste 2 afleveringen verandert de focus van het verhaal door onder meer te veel aandacht te besteden aan het eigenaardige gedrag van de zuster van de vrouw van het hoofdpersonage. Uiteindelijk hebben daarna besloten (in het begin van Seizoen 2) om die richting niet meer te bewandelen. Het verlies van die focus zorgt ervoor dat de bijdrage van de laatste 2 afleveringen niet veel bijdragen aan het geheel.

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

In die laatste twee doet Walt's alter ego Heisenberg zijn intrede, nogal een significante gebeurtenis waar flink wat tijd aan gespendeerd wordt en misschien wel de grootste verandering die hij doormaakt. Sowieso is de "This is not meth" aanvaring met Tuco één van de beste scenes uit de serie. Zoveel screentime heeft het lijntje met Skyler en Marie in verhouding helemaal niet en dit deel loopt wel degelijk door in seizoen 2. Bovendien maakt het kleptomaan zijn van Marie haar een veel interessanter personage. Juist die laatste twee episodes zijn dus van een aanzienlijk belang in het geheel.

Dit draagt trouwens weinig bij aan de discussie over de staking (die dus geen invloed had op die laatste twee eps), maar die zal wel afgesloten zijn dan.

Kanisz

• 152 berichten
  • 0 stemmen

Super mooie serie, inderdaad 'lekker traag', net als The Wire bijvoorbeeld. De karakterontwikkeling van Walther is erg sterk neergezet. Ik kan niet wachten op seizoen 4... Helaas half juli pas weer te zien...

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

Omdat de zomermaanden er weer aan komen (en er op tv dus bar weinig te zien is) ben ik op zoek naar nieuwe series. Na wat goede recensies heb ik maar de pilot gedownload.

Meestal kan ik aan 1 aflevering wel zien of het een serie is voor mij of niet. Series als bijvoorbeeld The Tudors, Dexter en The Borgias kregen een plusje. Een serie als True Blood kon mij niet boeien.

Breaking Bad is er weer een uit de eerste categorie. Prima spel (vooral van Cranston), een leuk idee en wat catchy momentjes. Bijvoorbeeld die scène in de wasstraat waar Walter de auto van één van zijn studenten schoon moet maken of het stukje waar Walter zijn zoon z'n bullies een opsodemieter geeft.

Ik kan me alleen niet vinden in de vergelijking Dexter<>Breaking Bad. Persoonlijk zie ik bar weinig overeenkomsten. Misschien het feit dat beide een ziekte hebben die ze voor zichzelf houden.

Hoe dan ook, prima pilot. Binnenkort maar eens de boxen oppikken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.