menu

Overig / Televisie / Damages

zoeken in:
The Last

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://pukaseries.files.wordpress.com/2008/10/damages.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Damages draait rond Ellen Parsons, een pas afgestudeerde briljante advocate die gaat werken voor Patty Hewes, een keiharde tante die aan de top van de New Yorkse advocatenwereld staat. Ze wordt meteen toegewezen aan de belangrijkste zaak van het kantoor: de gezamenlijke rechtszaak van 5000 ex-werknemers tegen de directeur van hun bedrijf Arthur Frobisher. Die laatste zou verzwegen hebben dat het slecht ging met zijn bedrijf en intussen zijn aandelen tegen goede prijs verkocht hebben. De pilootaflevering begint met het einde van de serie: Ellen Parsons die halfnaakt en bebloed door de straten dwaalt terwijl haar verloofde vermoord in hun appartement ligt.

Hoewel ik zeer weinig feedback verwacht, maar iemand anders hier die dit kijkt? Van de makers van o.a. The Shield. Ik ben sinds kort min of meer serieloos (Prison Break gaat in april verder en Dexter begint pas weer in september), dus moet ik iets nieuws hebben om te volgen. Ben hier een maandje terug aan begonnen en heb afgelopen weekend seizoen 1 afgerond. Seizoen 2 volgt op de voet.

Ik vind het een erg fijne serie. Op het eerste gezicht lijkt het dodelijk saai door het niet zo boeiende thema, maar zodra je de eerste 2 a 3 afleveringen hebt gezien blijf je gehaakt. Er wordt een interessante verhaallijn neergezet, met veel thrillerelementen, mysterie en natuurlijk de onvermijdelijke plottwists, waardoor dit eigenlijk bij iedereen die het uitprobeert zal aanslaan. Daarnaast zijn meeste acteurs uitstekend gecast, vooral Glenn Close en Ted Danson stelen geregeld de show. Aanrader dus bij deze.

Seizoen één was echt heel erg goed, raakte geinteresseerd door de serie nadat iemand mij het aanraadde na het zien van Michael Clayton, die beiden zeer veel overeenkomsten tonen.

Byrne is altijd prettig om naar te kijken maar de bijrollen waren uitermate goed, voornamelijk Ivanek als Frobisher's advocaat.

Seizoen twee is tot nu toe niet al te interessant, het volgt allemaal iets teveel hetzelfde verhaalstructuur van het vorige seizoen waardoor het niet allemaal zo spannend of nieuw meer is. Maar kijken blijf ik nog zeker wel.

Met veel plezier de eerste serie afgekeken en momenteel begonnen aan het tweede seizoen op de BBC. Het is een lekker harde serie met een mentale bitch fight tussen Glenn Close en Rose Byrne. Ik hou daar wel van. Eeuwig zonde dat T-bag's neef helaas uit de serie is geschreven. Zijn karakter maakte het eerste seizoen wel af. Ted Danson valt ook reuze mee als de vriendelijke schurk die zijn ''empire'' uit zijn handen voelt glijden.

Donkerwoud schreef:
Eeuwig zonde dat T-bag's neef helaas uit de serie is geschreven. Zijn karakter maakte het eerste seizoen wel af.

Ik ben nu sterk aan het nadenken maar ik kom er maar niet over uit naar wie je nu verwijst.

'' Ivanek als Frobisher's advocaat. ''

Die dus, aanvankelijk stond het wel vermeld, maar ik had dat weggehaald.

Donkerwoud schreef:
'' Ivanek als Frobisher's advocaat. ''

Die dus, aanvankelijk stond het wel vermeld, maar ik had dat weggehaald.

Oké, maar vanwaar de vergelijking/verwijzing tussen hun twee? Zie zelf erg weinig overeenkomsten namelijk.

Van Nunen
'Damages' staat bij deze als 7e genoteerd om te gaan volgen. De andere 6 zijn:

Big Love
Burn Notice
Dexter
Extras
Life
Oz

Ben wel benieuwd naar 'Damages'. Het plot klinkt erg goed, nu de verslavingsfactor nog even afwachten..

2de seizoen te zien op BBC woensdag en zondagavond

jacobine_rodijk schreef:
(quote)

Oké, maar vanwaar de vergelijking/verwijzing tussen hun twee? Zie zelf erg weinig overeenkomsten namelijk.

Backstabbing sleazebags met een accent uit dezelfde regio.

The Last
Nu je het zegt ja.... erg grappig.

Maar dan wel te bedenken dat de acteur die Ray Fiske speelt niet eens een Amerikaan is.

The Last
Ik heb er inmiddels 5 afleveringen opzitten van het tweede seizoen en ik moet zeggen, het bevalt mij toch wel een stuk beter dan de eerste reeks. Komt denk ik vooral omdat er minder advocatengeouwehoer aan te pas komt. Veel meer complot en mysterieuze samenzweringen, en ook erg detectiveachtig met die FBI-agenten. Het doet mij allemaal (hoe gek het ook mag klinken) opeens veel denken aan het vierde seizoen van Prison Break, waar ook iedereen elkaar constant zit te naaien in één groot complot met belachelijke plottwists e.d.

Ik had die associatie met PB S4 ook inderdaad. Enige verschil is dat ik de plotwendingen in Damages vooralsnog veel overtuigender vind. Hier is het meer dat je steeds een stukje nieuwe informatie krijgt van het hele plaatje, bij PB veranderde het plot elke episode...meerdere keren.

The Last
Ik ben weer compleet up-to-date na 10 afleveringen. Het wordt alsmaar gekker en gekker dit, maar ook veel spannender. Heerlijke naaiboel weer en iedereen kent iedereen lijkt het wel.

Ook duidelijk beter dan het eerste seizoen. De makers hebben gewoon lak aan de geloofwaardigheid en zetten dat hele trieste advocatenwereldje op z'n kop. En zo hoort het.

Maar uiteindelijk wel knap hoe strak het allemaal in elkaar blijkt te steken. 't Is in feite ook 1 grote puzzel, waar je telkens weer een nieuw puzzelstukje krijgt voorgeschoteld. Die vertelstructuur werkt erg goed.

Ik volg hem netjes via de BBC en daarom zal ik vanavond pas de vijfde aflevering zien. Ben wel een gewoontedier, wat dat betreft.

Niet dat het iemand wat kan schelen (waarschijnlijk ), maar toen ik in Los Angeles was, waren de vier hoofdrolspelers (2 mannen & 2 vrouwen) in het hotel waar ik verbleef voor een persconferentie. Ik kon op dat moment Glenn Close niet plaatsen, maar ik herkende 'r wel. Ook Rose Byrne deed op dat moment geen belletje rinkelen, maar ze was toendertijd (juli '08) akelig dun.
Over prikkelingen op de set hoef je je geen zorgen te maken. Ik zat later die avond vlak bij ze in het restaurant en ze hadden het er aardig naar hun zin kon ik me herinneren.

matthijs_013 schreef:
Niet dat het iemand wat kan schelen (waarschijnlijk ), maar toen ik in Los Angeles was, waren de vier hoofdrolspelers (2 mannen & 2 vrouwen) in het hotel waar ik verbleef voor een persconferentie. Ik kon op dat moment Glenn Close niet plaatsen, maar ik herkende 'r wel. Ook Rose Byrne deed op dat moment geen belletje rinkelen, maar ze was toendertijd (juli '08) akelig dun.
Over prikkelingen op de set hoef je je geen zorgen te maken. Ik zat later die avond vlak bij ze in het restaurant en ze hadden het er aardig naar hun zin kon ik me herinneren.

Altijd grappig zulke verhalen. War had je in L.A. eigenlijk te zoeken?

Seizoen drie is sinds gister weer van start gegaan.

Martin Short, Lily Tomlin, Reiko Aylesworth (24), Sarah Wynter (24) en Keith Carradine (Dexter) zijn de nieuwe spelers dit seizoen.

Ik ben net pas begonnen met het derde seizoen, heb te weinig gezien om er een goed oordeel over te vellen.

deze serie begon pas op foxlife en na 1 aflevering heb ik ze gelijk allemaal maar binnen gehaald, wat een briljante serie!! heb er 2 seizoenen opzitten en ga nu met de derde beginnen.
wat ik zo gaaf vind is dat je in de eerste aflevering al stukjes ziet van 6 maanden later en steeds als je denkt het door te hebben blijkt het toch anders, briljant gebruik van flashforwards en heel sterk gespeeld!
wilde er een topic over starten en na even zoeken zag ik dat er dus toch meer mensen naar keken.....blij deze serie gevonden te hebben

Seizoen vier is een kleine twee weken geleden van start gegaan, ditmaal in samenwerking met Audience Network nadat FX bereidt was om de serie te annuleren na tegenvallende kijkcijfers.

De gastrollen zijn dit jaar van Chris Messina (Devil), John Goodman (Big Lebowski) en Dylan Baker (Spider-Man). De gespannen zaak is dit keer tegen een militaire huurlingen organisatie die verdacht wordt van corruptie, nadat Parsons licht schijnt op een geheime operatie van hun in Afghanistan die fatale gevolgen had voor een hoop mensen. Messina speelt de getraumatiseerde soldaat die als enige terug is van de operatie.

Zit er gelijk weer in, de structuur is hetzelfde gebleven met flashforwards en flashbacks, de afleveringen zijn 5/10 minuten langer en blijkbaar is de Audience Network ook een betaalkanaal want het ge-'fuck' vliegt je om de oren. Leuke toevoeging.

vond het vierde seizoen een tegenvaller, nooit echt spannend, beetje saai en soms voorspelbaar, voor mij miste het die edge en verrassing van de eerste 2 seizoenen, vond de flashforwards ook niet spannend, en de hele verhaallijn saai en oninteressant, hoop dat het volgende seizoen beter wordt....heel jammer, want de eerste 2 seizoenen vooral, waren voor mij briljant

Pas geleden begonnen met deze serie en ik zit nu ongeveer halverwege seizoen 2.

Een serie waarin een gezonde dosis paranoïa wel op z´n plaats is.

In de X-Files werd er wel eens gezegd "Trust no one". Dat advies gaat ook zeker in deze serie op. Allemaal nemen ze het niet zo nauw.

Alleen al die Uncle Pete, gatverdamme wat een ouwe klerelijer is dat.

Maar mevrouw Byrne, wow, wat een classy lady.

wanneer seizoen 4 op dvd bij ons?

Gaat vanavond weer van start op FX, laatste seizoen tevens.

Loepsaal
Goede serie, wel een beetje zwaar op de hand; een hoogoplopend conflict per 10 minuten is wat veel.
Rose Byrne is een mooie vrouw, dat helpt.

Loepsaal
gut, verhaal zit nu zowat letterlijk in Assange, wie was eerder?
geklooi met hallucinaties stoort verschrikkelijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:47 uur

geplaatst: vandaag om 20:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.