menu

Overig / Televisie / Meest irritante / slechte reclame?

zoeken in:
starbright boy (moderator)
Reclames verkopen steeds vaker een levensstijl. Soms op het lachwekkende af. Tegenwoordig zie je in de bioscoop vaak een reclame van iemand die geïnspireerd raakte het kanaal over te zwemmen en die wat brabbelt over dat je leven maar kort is en je doorzettingsvermogen moet hebben en durven wat anders te doen, onder het motto "waarom niet nu?". En wat moet er verkocht worden? Een suffe burgerlijke doorsnee auto van Seat..... Echt, rot alsjeblieft op.

Die nieuwe reclame van Hornbach, over de geur van het voorjaar, is een juweeltje.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=uzeZtYpW1ms

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

@ kappeuter
Dat heet slapend rijk worden. Slapend op de bank en je hoeft niet te kunnen acteren.

En het is makkelijk om zo'n reclame in elkaar te flansen. Slechts 5 minuten werk. Men slaat twee vliegen in een klap!

Zoiets als de slogan van de belastingdienst: leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!

Die reclame over asperges.

Sodastream met nagesynchroniseerde kip zonder kop stem

De nieuwe Kinderbueno (chocolade) reclame met die kinderen op het piratenschip. Echt hemeltergend. Wie verzint het dat mensen dit leuk zouden vinden zeg. Brrr.

Nou kijk ik nauwelijks nog tv, maar dit soort bagger valt me dan wel op in de spaarzame tijd dat ik wel kijk.

Conimex met zeer irritant gesjeesd "Ik ben een Nederlander in Indonesië arrogantie" figuur.

Verder bar weinig nog want skip alles meteen weg meestal

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=OInK2cXDsc0

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Te erg gewoon. Ik vind Sjaak Swart sympathieke man, maar die tekst en intonatie... en die neppe rapper Maradonnie...
Nou zal die commercial wel expres fout en vals zijn, toch blijft ie irritant.

De reclame van Lampdirect met de collega die in het trappenhuis precies onder het rokje van de vrouwelijke collega valt. pffff. Loden Loekie materiaal.

kappeuter schreef:

Ik vind Sjaak Swart sympathieke man.. .

Er zijn maar weinig mensen op de aardbol te vinden die onsympathieker zijn dan Sjaak Swart.
Vind zichzelf nog steeds de beste en heeft een rood-witte bril die vastgelast zit op zijn hoofd.

-

Die NRV radio-reclame met Hans Kesting is oervervelend.

Die klimaat propaganda reclame van het wereld natuur fonds.

Ik zie nu al maandenlang in de bioscoop een uiterst stompzinnige M&M reclame, over zo'n rode die in bed ligt met een vrouw en dat dan de man binnenkomt.
Al de eerste keer dat ik die zag ergerde ik me er aan wegens totaal gebrek aan leukheid. En in al die maanden heb ik ook nooit iemand in de zaal ook maar een beetje horen lachen.
Wat bezielt reclamemakers om dergelijke rommel te produceren?

https://www.youtube.com/watch?v=0BJFkALUTL8

Deze commercial. Niet zozeer irritant maar wel opmerkelijk.
Niet iedereen zal hier van gediend zijn, ondanks de goede bedoeling die hierachter zit.

Panta Rei schreef:
(embed)

Deze commercial. Niet zozeer irritant maar wel opmerkelijk.
Niet iedereen zal hier van gediend zijn, ondanks de goede bedoeling die hierachter zit.

Het is maar net wat je goede bedoelingen vindt.

LapraS schreef:
(quote)

Het is maar net wat je goede bedoelingen vindt.

Quod erat demonstrandum

Dat fake Albert Heijn gezin.
Ze proberen zeker Jumbo bij te blijven maar die doen dat toch beter, al is die Frank ook wel over de haalbaarheid.

Curry schreef:
Dat fake Albert Heijn gezin.
Ze proberen zeker Jumbo bij te blijven maar die doen dat toch beter, al is die Frank ook wel over de haalbaarheid.

Ik vind dat mens zo irritant, doet me meer denken aan een dom wicht van hrm dan aan iemand die daadwerkelijk iets weet. Werd in 3 seconden ook helemaal weggespeeld door de oude manager en ook door haar moeder (was dat vroeger niet de stem van AH?)

Coca-Cola Kerst - Wat ons verbindt is sterker - YouTube

Deze kwam ik een paar keer tegen in bios waar de kerstman met asielzoekers wordt vergeleken (ofzo), dacht eerst met een vervelende reclame van vluchtelingenwerk te maken te hebben, blijkt dit van Coca Cola te zijn. Nog ergerlijker dus, ik verwacht geen politieke boodschappen van bedrijven.

Ik ken die specifieke reclame niet en sta ook niet afwijzend tegenover de politieke boodschap die je bespeurt, maar dragen al die kerstreclames van Coca Cola niet zo'n 'alle menschen werden bruder'-boodschap uit? In elk geval heeft het nooit en te nimmer iets met het consumeren van frisdrank uit een plastic fles te maken.
Breder verschijnsel is dat banken en energie-maatschappijen met name ook van die feel-good mensverhalen over je uitbraken zonder dat dit, bij het merendeel, enige aanwijsbare relatie heeft met hun businessmodel.

Overigens zat ik laatst met mijn broer in de bioscoop en toen herkende ik na 3 seconden dat een reclame van Coca Cola was. Het zal de mierzoete look zijn.

eRCee schreef:
sta ook niet afwijzend tegenover de politieke boodschap die je bespeurt
.

Ik sta tegenover elke politieke boodschap (althans, zo overduidelijk politiek en actueel als deze) of ik het er nu mee eens ben of niet. Daarnaast slaat die hele vergelijking in de commercial nergens op dus gaat die reclame nog vrij mank ook, dat stoort overigens nog veel meer. Samsung doet het veel beter in hun filmpjes wat dat betreft, en Coca Cola heeft het altijd vrij algemeen gehouden, veel meer op een blije levensstijl ("share happiness") en niet zo specifiek als nu (zelfs die Ramadan-reclame van hun eerder dit jaar viel nog mee vergeleken hierbij).

Ik vraag me wel af welke specifieke reclames je zo bedoelt van banken en energiemaatschappijen, dat valt in de regel toch wel mee?

Flat Eric schreef:
De reclame van Lampdirect met de collega die in het trappenhuis precies onder het rokje van de vrouwelijke collega valt. pffff. Loden Loekie materiaal.

dingdingding

Sodastream...een druk op de knop en simpel kraanwater BRUIST!

irrrriiiiii, en het gaat maar door...

mjk87 schreef:
Ik vraag me wel af welke specifieke reclames je zo bedoelt van banken en energiemaatschappijen, dat valt in de regel toch wel mee?

In de bioscoop volgens mij Rabobank en ABN die dan uitstralen dat ze een betere wereld nastreven en mensen verbinden enzo. Shell die doet alsof ze duurzaamheidspionier zijn. En je hebt ook zo'n vreselijk irritant gedrocht van een verzekeringsmaatschappij volgens mij waar mensen elkaar vertellen wat ze voor elkaar voelen, heel vreselijk is dat.

Nou, hoera.

(Dergelijk cynisme is erg jaren '90, dat zou jij als millenial ook moeten verafschuwen. )

Toont, wederom, aan dat degenen die eea agenderen incompetent zijn in het verkopen van hun boodschap. Als men dat niet erkent en verbetert wordt het sowieso niks.

Eye Love is de ergste momenteel, met die gozer Froger die nog steeds niet kan zingen: Ear Hate, is een betere aanduiding.

[email protected] schreef:
Eye Love is de ergste momenteel, met die gozer Froger die nog steeds niet kan zingen: Ear Hate, is een betere aanduiding.

(RF) "Ik kom voor een multifocale bril."
(EM):Ah, u bedoelt onze Eyelove multifocale bril."

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-1/p720x720/29196557_435208286915295_90819707698937856_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_ohc=1YOakBZGLkIAQlbuM93CRcIUwIgqGhS1jbLBM6-hJIvQ6NMIYUcxNJHeQ&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=2aa4df4f8b64fff23af8be0d22e157cc&oe=5E6AC7AD

mjk87 schreef:
(quote)

Ik vind dat mens zo irritant, doet me meer denken aan een dom wicht van hrm dan aan iemand die daadwerkelijk iets weet. Werd in 3 seconden ook helemaal weggespeeld door de oude manager en ook door haar moeder (was dat vroeger niet de stem van AH?)

Nu met die voetballers is het nog meer een Jumbo kopie. Jumbo had Max Verstappen dus het AH fake gezin moet ook een connectie met bekende sporters hebben plus sullige vader en heel bijdehand kind. Dat is het cheape kopieergedrag van Albert Heijn

kappeuter (crew)
geplaatst:
Douwe Bob met z'n zouteloze en ongeinspireerde versie van What a Wonderful World (Prijsvrij vakanties)

Gast
geplaatst: vandaag om 20:38 uur

geplaatst: vandaag om 20:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.