menu

Overig / Televisie / Mad Men

zoeken in:
Gelukkig, seizoen vier is begonnen. Dit is namelijk zó een ontzettend goede serie. Cast, verhaallijn, camerawerk, alles is fenomenaal. Art department verdient ook een pluim, alles ziet er werkelijk prachtig uit. En last but not least is hoofdpersoon Don Draper zo mogelijk nóg charismatischer dan Tony Soprano in zijn serie. Van harte aanbevolen!

AC1
Season 4 krijgt 92% op Metacritic.

Eerste 2 afleveringen gezien, Don lijkt zijn Mojo een beetje kwijt. Stomme scheiding

Respekked schreef:
Don lijkt zijn Mojo een beetje kwijt.
Dat niet, anders had-ie Peggy nooit zo op haar plaats gezet, maar mrs. Draper mis ik wel.

Apollinisch schreef:
(quote)
Dat niet, anders had-ie Peggy nooit zo op haar plaats gezet, maar mrs. Draper mis ik wel.

Hij lijkt zichzelf toch wel wat te verliezen. Hij had anders nooit met zijn secretaresse geslapen. Daarnaast heb ik hem ook nog nooit zo zien reageren tijdens een presentatie.

AHWA
Vijf afleveringen van het eerste seizoen gehad nu. Het zit op zich goed in elkaar, en het acteerwerk is prima, maar het pakt me nog niet echt zoals de anderen hier. Misschien dat de komende afleveringen dat wel doen.

Samen met AMC's Breaking Bad de grote winnaars van de Emmy uitreikingen van vanavond. Beste drama en beste scenario voor MM en beste acteur en best steunende acteur (beide drama) voor BB.

Grappig, ik wist niet eens dat ook hiervan een rubriek werd bijgehouden. Zal 'm in de gaten gaan houden.

Zojuist afl. 7 van seizoen 4 binnengehaald.

Voor die mensen die deze serie nog niet zo goed kennen: deze serie is fantastisch! Bijna net zo goed als The Soprano's.

kos
Zijn er ook 'I Adore Joan' T-shirts?

kos
Ik ben na een half seizoen groot fan.

Duurde lang dan . Welcome to the club.

kos schreef:
Ik ben na een half seizoen groot fan.

En ook hier geldt, it only gets better.

AHWA
Wat is het beste seizoen van Mad Men?

Ik vind het een heel constant niveau hebben, geen seizoen springt er echt uit.

Ik vind 3 het beste. Seizoen 2 heeft één vervelende verhaallijn. Maar over het algemeen is het idd wel constant.

AC1
Seizoen 3 is inderdaad friggin good. Ik wou dat ik de Blu-ray versie had gekocht.

kos
Ik baal er van dat ik niet meer rook, maar ik probeer in ieder geval een glaasje whisky te drinken bij elke aflevering.

Een glaasje maar? Je moet ze wel bijhouden.

AHWA
Larisa Oleynik in Mad Men? Fok, nu moet ik een inhaalslag gaan maken.

AHWA
Ik ben pas bij 109, maar stiekem begint het toch te groeien. Het knappe aan Mad Men is hoe ontzettend goed ze zijn in dingen niet zeggen, niet nog eens met dialoog extra te hoeven verduidelijken wat al subtiel door de hele aflevering geinsinueerd wordt. Daar ligt de kracht voor mij, het ingehoudene, het subtiele. 109 was daar een heel goed voorbeeld van, voor mij de beste episode tot nu toe.

AHWA schreef:
Larisa Oleynik in Mad Men?
Ja, maar bepaald niet met een rol van betekenis.

"Why I am quitting tobacco" (04x12)

Anatolia schreef:
"Why I am quitting tobacco" (04x12)

Wa's daar precies 'hilarisch' aan?

Een kon er bij mij wel vanaf hoor.

Apollinisch schreef:
Een kon er bij mij wel vanaf hoor.

Was wel meer op zijn plaats idd, wat er hilarisch is aan de mogelijke ondergang van Sterling-Cooper-Draper-Price had ik heel even niet door.

Bewondering ervoor als plotvoortzetting heb ik wel.

Maar die hele scène gewoon, absurd bijna. Dat-ie neerploft aan z'n tafeltje bij het raam, glaasje whisky erbij, bureaulampje aan, paar bladzijden uit z'n notitieboekje scheurt, nog eens even goed peinst en dan de bewuste woorden neerpent. Wordt gebracht als de vondst van de eeuw, even ga je er zelfs in mee, en bam, daar wacht de echte wereld. Blijkt-ie de schlemiel van het werk te zijn. Heerlijk ironisch. En toch buitengewoon grappig?

Apollinisch schreef:
En toch buitengewoon grappig?

Hamm speelt het zo recht-toe-recht-aan dat ik er het komische er haast niet aan kan zien, wat ik dan wel grappig vondt waren de kleine dingen erom omheen zoals Peggy en co. die mee aan het luisteren waren met 't oor tegen de muur aan. Dat ziet er dan weer zo kinderachtig uit dat je niet anders kan doen dan glimlachen

Lower.. your.. voice..

Die nieuwe secretaresse van Draper

Wat een koning blijft Draper toch, eerst Betty, dan Faye en nu Megan. Hij weet ze wel te kiezen.

Roger's eerste reactie ook: "Who?"

Gast
geplaatst: vandaag om 08:05 uur

geplaatst: vandaag om 08:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.