menu

Overig / Televisie / Mad Men

zoeken in:
De sfeer zit er idd weer goed in. Erg blij om Sally weer een keer te zien, blijven toch dynamische en interessante scènes waarbij Don steevast herinnert wordt aan een stukje verleden dat hij liever vergeet.

Fantastische aflevering. Oh wat gaat dit seizoen schitterend worden, zie je het al voor je, Draper reporting to Lou, priceless.

Heerlijke aflevering!

Dat einde, wow!

Geweldige aflevering. Don die lekker ongemakkelijk weer op kantoor komt. Lekkere tension builder en Don die voor Lou moet gaan werken. Oh boy.. Roger blijft een baas, kan een lul zijn ,aar wat een trouwe peer. Voor zijn vrienden . Don die alles op een rijtje heeft blijft ook fijn.

Weer een goede aflevering, maar zo eeuwig zonde dat er ze de 14 afleveringen van seizoen 7 over twee seizoenen doen. Nu nog maar 3 afleveringen over en dan weer een lang lang jaar wachten. Had gehoopt op iig 8 afleveringen per gesplitst seizoen.

Ontwikkelen deze aflevering lijken me weinig goeds voor Don te brengen. Ben benieuwd hoe lang hij het vol gaat houden om zo vernedert te worden.

Sterke episode weer. Don's 'oude' patroon en nu ook met een flinke career struggle, sterke character development maar het is toch weer Roger die de aflevering 'maakt'. Erg blij met zijn karakterontwikkeling, vooral omdat er voorheen geen hoogte te krijgen van hem was, echt erg sterk. Veel existentiële thema's zoals je mag verwacht van een levensbeschouwende serie als Mad Men. Terug denken aan Sally's woorden deze aflevering is essentieel. Zo goed.

Threesome!!!!! Fijne aflevering alleen wel jammer van het Ginsberg lijntje. Voelt wel heel ongepast aan.

Ja, weet ook niet zo goed wat ik daar mee aan moet. Goede cliffhanger ook weer, ongelofelijk zeg . Dat krijgen ze toch elke keer wel weer goed voor elkaar. Zal na aflevering 7 een bijzonder lange zit worden tot de laatste afleveringen beginnen.

Mooie voorspoedige romantische aflevering in een normaal gesproken een zeer onvoorspoedige onromantische serie. Prachtig. Don en Peggy .

Mooie aflevering. Don's reactie op Cutler, Armstrong, Bert's, de mooie heartbreaking breakup van Don en Megan, Sally's driften, fijne Peggy development en Roger = a class act. Erg fijne voortkabbelende episode met een niets aan de hand 'feel' maar iets is minder waar. Mooi eind ook. Het afwachten zal taai worden.

Het zal een zware en lange zit worden na deze mooie mid season final. Overigens vind ik het erg knap hoe de schrijvers het hebben weten te brengen nadat AMC ze meedeelde dat er een gesplit seizoen moest komen. Knap staaltje werk om er toch voor te zorgen dat het nog niet af is, maar er midden in het seizoen wel een groots event is (de dood van Bert). Blijf het jammer vinden dat AMC voor deze aanpak blijft kiezen in zijn series.

Naomi Watts schreef:
alleen wel jammer van het Ginsberg lijntje. Voelt wel heel ongepast aan.

Daarmee dacht ik toch wel de grootste domper van het eerste deel van seizoen 7 gehad te hebben, maar toen vroegen de makers zich zeker af hoe ze zich nog verder voor lul konden zetten door met een belachelijk einde te komen.

Sterk seizoen though.

Erger me in seizoen 3 kapot aan die vent van de Hilton hotels.

Heb pas, bijna voor niets, de eerste 3 seizoenen (gebundeld in een verzamelbox) kunnen scoren. Binnenkort, wederom veels te laat, eens zien what all the fuzz is about. Veel van de mensen hier die er mee weglopen heb ik hoog zitten dus dat zou nog wel eens goed kunnen komen.

AC1
De Blu-ray van S6 is eindelijk uitgebracht en ik al 4 afleveringen bekeken. Ik had vernomen dat S6 wat te soapy is maar voorlopig blijft het toch wel heel goed, hoor. Een paar hoogtepunten: Don Draper kijkt uit het raam van zijn kantoor en hoort de branding van Hawai (ik weet niet waarom maar dat shot was absorberend). Draper's verborgen 'zelfmoordcampagne' voor de hotelketen. De confrontatie tussen het team van Draper en het concurrerende team van Peggy Olson voor het kantoor van Heinz ...

AC1
Oei, de Martin Luther King aflevering was toch wel een pak minder ...

AC1
Maar episode 7 ('Man With A Plan') was toch weer briljant. Waarschijnlijk het hoogtepunt van het seizoen. Alles klopte.

AC1
Aflevering 8 (The Crash) AKA 'de drugs aflevering' was best oké. Het was wel eens interessant om de ijskoude Don Draper helemaal 'out of control' te zien. Misschien mocht het toch nog een tikje grappiger zijn ...

Onlangs, onder het motto 'beter laat dan nooit', hier maar eens aan begonnen. Typisch zo'n serie die al jaren op de radar stond, maar er nooit van kwam. Altijd ging er wel weer iets voor en dat terwijl ik notabene zelf bij een reclamebureau werk. Dat geeft het voor mij toch wel een extra dimensie, in grote lijnen kom ik wel herkenbare aspecten tegen.

Verder bevalt het me allemaal erg goed tot dusverre. Inmiddels in seizoen 3 aanbeland kan ik concluderen dat Mad Men veel goed doet op het gebied van sfeer en dialogen. Het plot kabbelt maar een beetje voort, maar toch blijft het boeien op de één of andere manier. Al zijn er ook zeker mindere episodes. Sowieso ben ik wat minder geïnteresseerd in terugblikken etc over Don, in deze show.

Maar goed, ik blijf voorlopig rustig verder kijken. Heerlijk dat jaren '60-sfeertje. Je zou bijna weer beginnen met roken . Thanks again Naomi Watts voor de eerste paar seizoenen!

Graag gedaan merijn82 . Fijn dat het bevalt.

Met koorts en griep op bed liggen is toch het beste vol te houden wanneer je een goede serie hebt om te volgen dus afgelopen week, toen dit het geval was, heb ik dit maar als kans aangegrepen om dan eindelijk eens te beginnen aan mijn inmiddels met een laagje stof begroeide box te beginnen. Vanmiddag ergens halverwege seizoen 2 aanbeland en moet zeggen dat ik niet zo onder de indruk ben als dat ik had gehoopt maar de drang wel groot is door te kijken. Het is vooral een hele relaxte serie om te volgen en de casting is briljant. Ik kijk altijd graag naar films die zich in de jaren 50/60 afspelen, een tijd waar het leven een bepaalde eenvoudige charme leek te hebben. Mad Men gaat een beetje in op die zelfkant van dat beeld, want wat ben ik me toch een partij dankbaar dat ik geen vrouw was in die tijd zeg. De seksistische opmerkingen vliegen al net zo snel over lippen of onder tafels door als het tempo waarop de heren hun whisky achterover slaan en de onderdrukking (mannen gaan aan de lopende band vreemd en als hun vrouw in een bikini loopt wordt ze nog net niet aangekeken als of ze de hoer spelen) is goed voelbaar. Wel is dit (gelukkig) vaak op een subtiele maar dermate humoristische wijze gedaan dat een glimlach niet uit kan blijven, maar zeker toen ik er nog in moest komen vond ik het niet makkelijk me te sympathiseren met Draper en co. Nog steeds niet altijd maar het begint te komen... Fijn ook dat je als kijker weet met welke interessante ontwikkelingen en (politieke) gebeurtenissen de wereld te maken kreeg en je als vooruit kunt fantaseren hoe de serie hier mee om zal gaan. Lijkt me vooral grappig als de hippie cultuur eenmaal om de hoek komt. Al zal Don dat wel net zo cool belachelijk maken als dat hij deed met die beat-snotneusjes.

Dit is echt zo'n show die iets heeft maar je weet niet wat. Er gebeurt eigenlijk vrij weinig en het gaat op een ontzettend traag tempo en dat maakt het zo ontzettend relax waardoor je niet kunt stoppen met kijken. Ook de cast is geniaal met Roger Sterling als mijn favoriete karakter.

Ik kan niet wachten tot de lente wanneer Mad Men voor de laatste keer (helaas) terugkomt. Van mij hadden ze nog wel 12 seizoenen mogen maken.

Wat een bazenserie is dit achteraf gebleken zeg! Heb er best wel spijt van dat ik in de afgelopen weken geen balans heb opgemaakt want ik kan de seizoenen inmiddels amper meer uit elkaar halen wat betreft kwaliteit. Inmiddels bij 6 aanbeland en het is sinds Six Feet Under (nog steeds mijn favoriet aller tijden op serie gebied) geleden dat ik me zo om personages heb bekommert. Iedereen heeft wel iets wat ze soms ronduit onuitstaanbaar maakt maar net wanneer dit gevoel je kijk begint te veranderen winnen ze op zo een onverwachte, bijna onnavolgbare manier je hart terug dat je gewoon niet meer weet wat ze in eerste instantie eigenlijk fout deden in jou ogen. Zelden zo'n stabiel en vloeiend aanvoelend scenario meegemaakt ook. Onderwerpen worden vaak gewoon afgekapt/stopgezet om ergens 2 jaar later weer opgepakt te worden als of het nooit weg waren geweest. Inmiddels ook veel veranderingen meegemaakt in decors, opstellingen en character development en waar ik daar normaal gesproken altijd wat moeite mee heb en minstens een kwart seizoen moet acclimatiseren voelde het hier bijna allemaal heel naturel aan, alsof het zo moest zijn. Best bijzonder eigenlijk...

Eindelijk eens een serie ook die ik ook nog live op tv kan gaan volgen straks, zoooo benieuwd hoe dit naar de moderne tijd gezet zal worden.

AC1
Ja, het is inderdaad heel moeilijk om precies aan te duiden of uit te leggen aan iemand waarom je gefascineerd zit te kijken. Ik denk dat het in de eerste plaats een 'writers' serie is. Het is echt gewoon heel knap geschreven door mensen met een inzicht in de wereld.

Heerlijke dromerige episode zeg. Heerlijke surreële sfeer, de serveerster als Don's fulcrum en de dood van Rachel. Reaser heeft ook echt iets mysterieus over zich. Ook erg genoten van Peggy en Joan in deze aflevering. Mad Men is terug en hoe. Wat ga ik Mad Men missen.

AC1
Ik zag gisteren de eerste aflevering van S7 en had het gevoel dat ik een eerdere aflevering had gemist. Die nieuwe baas van Peggy Olson, bijvoorbeeld, die ken ik helemaal niet. Heb ik zijn introductie gemist?

AC1
Aflevering 3 (Field Trip) van S7 was fantastisch. Don Draper is toch wel heel belangrijk voor de serie. Dat wachten op Rod Sterling was zo 'grijpbaar'.

Pffff zo geniaal ik baal nu al dat seizoen 7 de laatste is. Ik lus er nog wel 7.

kos
Ik zit nu in seizoen 5 en inderdaad, het blijft geniaal.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:29 uur

geplaatst: vandaag om 08:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.