menu

Overig / Televisie / Mad Men

zoeken in:
Acht geeft elke week acht boxen weg, ik kan mij één van de gelukkigen noemen .

hdk-nl
Iemand enig idee of de VARA ook van plan is om seizoen 2 uit te zenden?

Ik hoop het. Ik weet eigenlijk niet hoe de kijkcijfers zijn van dit eerste seizoen.

De laatste aflevering van seizoen is inmiddels uitgezonden. Het is nog niet bekend of Mad Men bij de VARA terug komt in de vorm van herhaling of een tweede seizoen.

Home: VARA - omroep.vara.nl

Om Martin Lawrence uit Bad Boys 2 maar even te quoten:

"Shit just got real."

Alhoewel Dexter en Californication voornamelijk de zondagavond domineren was dit toch de echte topaflevering van afgelopen zondag. Hamm kan zijn tweede Globe komende januari alvast gaan ophalen, misschien zelfs Jones. 't Is alweer een tijdje geleden sinds ik mijn adem in moest houden voor zulk goed acteer- en schrijfwerk.

Eens.

Ik vraag me af of ze de moord op Kennedy nog gaan halen dit seizoen. Zojuist Halloween gevierd, dus nog 23 dagen te gaan; moet lukken in 2 episodes. Afgezien van de sublieme drama, zijn de verwijzingen naar de sociaal-politieke gebeurtenissen toch ook altijd hoogst interessant.

AMC - Blogs - Mad Men - 1960s Handbook - blogs.amctv.com

Dat maakt het inderdaad af. Bv. die vliegtuigcrash, de koude oorlog en de verkiezingen waren toch wel opvallend en goed verwerkt in het plot.

Zag Vrijdag de DVDbox van Season 1 in de schappen liggen.. Ik had al veel positieve dingen over deze serie gehoord, dus besloot de gok maar te wagen.

Zit inmiddels bij aflevering 7. Nog net niet zo verslavend als Twin Peaks (30 episodes in 7 dagen), maar voor mijn doen nog steeds behoorlijk (ik kijk namelijk nooit series).

Vind het tot nu toe een erg verrassende serie. Met name omdat ik zelf een tijdje bij een soortgelijk reclamebureau heb gezeten: er zitten heel wat herkenbare elementen in

Binnenkort seizoen2 maar eens op de kop tikken, is die al op DVD?

De finale van seizoen 3
Het lijkt wel alsof alle drie seizoenen gewoon hebben toegewerkt naar deze climax..

Nu ik helemaal bij ben met Californication weer wat nieuws moeten zoeken. Had Mad Men al een paar maanden liggen, maar 48 minuten per aflevering deden mij wat terugdeinzen. Toch maar aan begonnen nu, en eerste drie afleveringen beloven veel goeds. Don Draper is een zeer interessant hoofdpersonage. Lekker jaren 50/60 sfeertje! En toen kon men nog elegant roken!

Even gewacht met de derde jaargang tot alle afleveringen beschikbaar waren en zonet het hele seizoen in sneltempo verorberd. Compléét weggeblazen!

Wat een magistrale reeks is dit toch, komt nu echt in de allerhoogste regionen terecht van mijn serie-top, daar waar onder andere ook The Sopranos zich schuilhoudt. Qua toon leunt Mad Men zoals ik hier al eens zei wel zéér dicht aan bij die andere topper waar Matthew Weiner aan meewerkte, ook al omdat Don Draper in wezen erg goed lijkt op Tony Soprano: allebei hebben ze iets autoritairs over zich, iets onwrikbaars, maar anderzijds dragen ze een melancholie met zich mee die hen ondoorgrondelijk maakt voor de kijker, nooit krijg je volledig vat op wie ze nu echt zijn. Hierbij vind ik Draper eigenlijk nóg intrigerender dan de maffiabaas uit New Jersey omdat hij een subtieler personage is, meer klasse heeft dan de soms ronduit lompe Big T.

Een kwaliteitsreeks van de allerbovenste plank met veel diepgang, die ondanks het eerder trage tempo onwaarschijnlijk weet te boeien en heel verslavend werkt. Uitmuntend.

Net begonnen aan seizoen 1....en dat belooft veel kwaliteit!!!!!

Heeft even geduurd, maar seizoen 1 is in the pocket. Echt weer een klasse product van HBO. Goed verhaal, zeer interessante setting, prachtige hoofdrol van Hamm en een aantal mooie vrouwen! En als ik de reacties hier lees wordt het alleen maar beter. Knap hoe HBO het toch telkens voor elkaar krijgt.

Mad Men is niet van HBO hoor. AMC.

Hmm idd, vreemd dat ik telkens in die veronderstelling heb gekeken. Naja doet niks af aan de kwaliteit van de serie.

Dat komt waarschijnlijk door de link met The Sopranos, die wel op HBO werd uitgezonden.

Anatolia schreef:
De laatste aflevering van seizoen is inmiddels uitgezonden. Het is nog niet bekend of Mad Men bij de VARA terug komt in de vorm van herhaling of een tweede seizoen.

Home: VARA - omroep.vara.nl

Tja, waarom zouden ze überhaupt moeite doen, vraag je je af. Veel kunnen we helaas niet verwachten van degenen die het volstrekt achterlijke tijdstip hanteerden van een doordeweekse avond, om 22.30h, in hoogzomer. Hoe bedenk je het?!?? Laat staan dat VARA toen al een dikke twee jaar vertraging liep met MM. Er is voor de serie ook nooit enige vorm van reclame gemaakt, dus geen hond die er dan naar gaat kijken. Volgens mij hadden The Sopranos en Six Feet Under ook zo'n kijker-onvriendelijk uitzendtijdstip.

Idealiter zou MM gewoon primetime televisie moeten zijn, maar dat lijken ze bij de Nederlandse televisie niet te (willen) begrijpen.

Ik betwijfel of de grote massa Mad Men kan waarderen.

Mescaline (moderator)
1 aflevering van gezien, kon me aandacht er slecht bij houden, niet mijn soort serie

Seizoen 2 klaar. Blijf dit een sterke serie vinden, al zijn niet alle verhaallijnen even interessant. Vooral dat gedoe tussen Peggy en die priester kan me totaal niet boeien. Eigenlijk is alles met Don Draper geweldig, en alles zonder hem veel minder. Het is een beetje jammer dat een serie zo sterk leunt op zijn hoofdpersoon. Moet wel zeggen dat Roger Sterling ook een koning is. Wat wel sterk is, is dat veel zaken die in seizoen 1 terloops werden gebracht, in seizoen 2 weer terug komen.

Natuurlijk wel gewoon verder met S03

dit is een meesterwerk, ik ben nu seizoen 3 aan het kijken!

Het duurde even, maar ook seizoen 3 zit erop. Wat mij betreft een stuk beter dan seizoen 2, minder focus op Peggy, meer op Don - het stoerste karakter in serieland - Draper. Ook interessantere ontwikkelingen rondom het Sterling Cooper kantoor. Ben alleen wat teleurgesteld in de afsluitende episode. Hoewel er wat gezegd kan worden voor de toewerking naar een climax in alle voorgaande afleveringen, begint het eigenlijk weer van voor af aan met een kantoor in afgeslankte vorm. Verwachtte dat er iets meer los zou komen rondom het "geheim" van Draper. Maar de scheiding geeft genoeg stof daartoe voor nog een seizoen of twee. .

Maar afgezien van dit kleine minpuntje gewoon een zeer goed seizoen van een zeer sterke serie.

Die relatie tussen Draper en Connie Hilton ook . Zo goed geschreven!

's Werelds beste sporters (Federer), invloedrijkste zakenmannen (Jobs) en machtigste politici (Obama) hadden het nakijken. Niet zij, maar ene Don Draper werd door ask men uitgeroepen tot man van het jaar. Betere reclame kan een serie niet wensen. De mannen van sterling cooper zouden dat desgevraagd beamen. En zo geschiedde: ik ging mad men kijken.

Een week later zit het er alweer op. Vooral met het hondenweer van de afgelopen twee dagen heb ik nauwelijks iets anders gedaan. Zelfs de ontknoping van de eredivisie is compleet aan me voorbijgegaan. Daar zat ik dan vanmorgen, licht verbijsterd naar teletekstpagina 819 te staren...

Ach, voor een serie die me meer dan dertig uur van de jaren zestig laat genieten heb ik dat graag over. De kapsels, de vrouwen en inderdaad:
toen kon men nog elegant roken!
Heb meermaals de neiging moeten onderdrukken er toch maar een keertje aan te beginnen... En was sterke drank ooit zo aanlokkelijk?

Hoofdattractie is echter Don Draper. Staat alsof hij magnetische krachten bezit altijd en overal in de schijnwerpers, wordt zowel begeerd als gevreesd en is even kwetsbaar als onaantastbaar. Übermensch, maar ook weer niet.

Geweldige serie.

Inmiddels is VARA terug met het tweede seizoen, maar wat natuurlijk heuglijker is: 25 juli begint eindelijk het vierde seizoen in de VS.

AC1
Net seizoen 3 beeindigd. Zo stijlvol en onwaarchijnlijk goed geschreven. Je kan als kijker de zinnen van de karakters niet afmaken en daar hou ik wel van. Plus, ik krijg altijd het gevoel dat de schrijvers weten waarover ze schrijven. Ik wou alleen dat ik het op Blu-ray had gekocht. De kwaliteit op DVD is deze keer niet altijd goed. De serie verdient beter! Een hoogtepunt is wanneer Don Draper naar de schooljuf keek terwijl hij het gras onder z'n stoel aaide. De combinatie van de beelden en de dromerige muziek is voor mij het mooiste filmische moment van het jaar.

Ben er net aan begonnen en heb 2 keer de eerste aflevering gekeken, maar het kan mij nog niet erg boeien. Even doorbijten maar denk ik.

Ben er net aan begonnen en heb 2 keer de eerste aflevering gekeken
Waarom?

De eerste keer kon ik mijn aandacht er helemaal niet bij houden, was ook al vrij laat op de avond dat ik keek.

Ik vond het in het begin ook niet zo geweldig. Vrij karikaturaal allemaal. Ik zou toch blijven kijken als ik jou was want het wordt al snel heel erg interessant.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:44 uur

geplaatst: vandaag om 08:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.