menu

Overig / Televisie / Mad Men

zoeken in:
Nog meer liefhebbers van deze serie? De snelle reclamejongens van Madison Avenue uit de jaren '60 worden onder de loep genomen. De serie komt van de hand van de mensen die ook achter the Sopranos zaten en in Amerika erg populair.

Ik vind het briljant in ieder geval!

Erg goede serie, erg veel gebeurd er niet maar Donald Draper is een van de meest fascinerende personages op tv op dit moment.

Ik ben benieuwd, ik hou sowieso van de persoonsgeschreven series zoals HBO ze maakt (-- al zit deze zender echt in een slop.

starbright boy (moderator)
Ik ben geen serievolger, maar dit lijkt me met afstand de meest interessante serie die momenteel in de VS loopt. Misschien toch eens een aflevering proberen. Is het eigenlijk al aangekocht voor de Nederlandse TV?

starbright boy schreef:
Ik ben geen serievolger, maar dit lijkt me met afstand de meest interessante serie die momenteel in de VS loopt. Misschien toch eens een aflevering proberen. Is het eigenlijk al aangekocht voor de Nederlandse TV?

Vermoedelijk niet, kwaliteit wordt hier zelden opgepikt.

Toch wel, vanaf 17 juni te zien bij de Vara op woensdagavond.

starbright boy schreef:

Ik had het ook gezien, ja. Nu maar hopen op een schappelijk tijdstip en ik zit zeker klaar. Scheelt toch weer aan dure dvd-boxen of tijd verspillende torrents zoeken/downloaden.

23:00 heb ik begrepen.

Een grote teleurstelling deze serie. De marketing via Volkskrant website was effectief ironisch genoeg. Flinterdun verhaallijntje vol cliches. Oninteressante personages. "Van de makers van Sopranos" maar waar is de inspiratie de bevlogenheid van die serie? Peperduur artwork helpt niet want blijft steriel. Uberclean deze productie. Misschien beter verteerbaar laat in de avond voor de TV als je moe bent niets verwacht en niets anders te doen hebt.

qaz
Mooie serie, kost wat meer tijd dan Sopranos en zal wellicht veel kritiek te verduren krijgen van personen die niet verder kijken dan de eerste aflevering maar ik ben na seizoen 1 wel enthousiast.

en ja, het barst van de clichés. Precies zoals in de Soprano's...je zou gaan haast denken dat het expres gedaan is

qaz schreef:

en ja, het barst van de clichés. Precies zoals in de Soprano's...je zou gaan haast denken dat het expres gedaan is

Daar kon ik me echt aan irriteren, van die mensen die The Sopranos als ''cliché'' zagen, dan mis je echt zo het punt waar die serie om ging.

starbright boy schreef:

Dope, ben wel benieuwd dan. Hoor/lees er best goeie dingen over.

Ik heb tot nu toe alleen seizoen 1 gezien en vond het uitstekend. Volgende maand is seizoen 2 in R1 op DVD en dan begint seizoen 3 in augustus.

Nice nice, ik ga t woensdag allemaal zien.

starbright boy schreef:

Oei, ik dacht dat morgen pas het eerste deel uitgezonden zou worden. Morgen dus seizoen 1, deel 2 neem ik aan..? (voor de zekerheid)

Nee, morgen zijn aflevering 1&2 van seizoen 1 als een combi te zien. Sla uw slag!

Ah, dank.

Nice, vanavond ff goed voor zitten. Ben benieuwd.

dragje
Gisteravond de eerste aflevering bekeken, ik moet zeggen dat ik blij verrast was. Sowieso leuk om te zien dat het allemaal in het wereldje van de reclame afspeelt (ik zit zelf in de reclame....vandaar).

Wat me wel opviel was dat de serie een stuk zwaarder en duisterder was dan ik had verwacht. Op sommige momenten vond ik het zelfs een tikkeltje beklemmend worden hoe vrouwen behandeld werden in die periode. Weg onschuldige, vrolijke jaren '60.

Zeker geen onaangename eerste kennismaking, maar ik heb nog geen echte binding met de karakters, vooral omdat ik waarschijnlijk nog steeds met het idee in mijn achterhoofd zit dat het afkomstig is van "de makers van The Sopranos" (niet helemaal waar, weet ik) en probeer daar qua casting maar eens aan te tippen als televisieserie.

Maar goed, mijn woensdagavonden zijn voortaan volgeboekt. Jaren '60, heerlijk.

Mooie serie, heb seizoen 1 in no-time erdoorheen gejast. Het ziet er allemaal zo stijlvol uit en de personages zijn erg interessant. Het loopt vrij langzaam maar dat bevalt me goed. Beste serie van het moment voor mij. Ben zeer benieuwd naar seizoen 2.

Ik ben gisteren ook in de serie gestapt; voor de Belgische digitale tv-kijkers, ze zenden dit nu ook uit op Acht.

Ik was vooral onder de indruk van de stijl en artwork van de serie en ook de muziek kan mij bijzonder bekoren. Het verhaal liet mij voorlopig een beetje op mijn honger, kan mij nog niet direct boeien. Zeker een serie met potentieel, ik kijk ook volgende week.

Het karakter van Don Draper spreekt mij wel aan als de gemankeerde alfa-man met schitterende Clark Gable-looks. Mysterieus, sympathiek, onuitstaanbaar maar desondanks toch ook een persoon om naar te blijven kijken. Voor mij toont hij een andere vorm van mannelijkheid dan Tony Soprano of Hank Moody. Alleen is het zo sneu dat hij die blonde stoot als zijn vrouw niet koestert als de ontzettend lekkere chick die het is. Geen van zijn scharrels is zo mooi als zij.

Maar hoe boeiend Don Draper ook is, de andere karakters zijn toch een slag minder. Alleen Pete weet me nog te boeien als de jonge hond die iedereen op stang jaagt. Ik hoop dat de serie zich ook beter weet te ontwikkelen rond die andere karakters.

Ja, de serie moet duidelijk nog groeien (en dat zal hoogstwaarschijnlijk ook gebeuren gezien de 16 Emmy-nominaties voor het tweede seizoen).

AHWA
Eerste aflevering bood genoeg leuks om de serie een kans te geven. Weer een serie die ik wil kijken. Het loopt de spuigaten uit hier.

Zit nu aan de laatste aflevering van het eerste seizoen en 'k vind Mad Men een uitstekende serie. Het vergt wel wat tijd om erin te komen maar daarna ga je er volledig in op. Ook boeiend omdat ik zelf in de reclamewereld werk, maar de reeks focust toch vooral op de lotgevallen van de personages, waarbij het enigma Don Draper de show steelt.

Duidelijk te zien overigens dat het brein hierachter aan The Sopranos heeft meegewerkt, met eenzelfde mix tussen opwindende passages en trage, soms dromerige scènes waarin de kijker bij wijze van spreken in het hoofd kruipt van het personage.

Prachtig vormgegeven ook: de Sixties worden als het ware opnieuw tot leven gewekt en Mad Men ademt pure klasse uit. Hierbij is het inderdaad vaak eens slikken bij de ondergeschikte positie van de vrouw (en dat ze dan vandaag de dag zomaar een eigen willetje kunnen hebben - 'k Ben aan het gekscheren he.)

Erg benieuwd naar het tweede seizoen!

Anatolia schreef:
Ja, de serie moet duidelijk nog groeien (en dat zal hoogstwaarschijnlijk ook gebeuren gezien de 16 Emmy-nominaties voor het tweede seizoen).

Zelfs het sublieme The Sopranos had zijn beste seizoenen pas na de eerste (voor mij persoonlijk 2, 4 en 6).

Voor de geïnteresseerden: op de Facebook-fanpagina maak je kans op een dvd van het 2e seizoen. Je moet hiervoor een MadMen-plaatje van jezelf dat je hier hebt gemaakt uploaden naar de Wall.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://photos-b-2.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs155.snc1/5774_108339054860_661079860_2035633_4478205_n.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

dragje
Heerlijke serie. Gisteravond laatste aflevering gezien van seizoen 1. Seizoen 2 inmiddels besteld op DVD bij play.com.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:42 uur

geplaatst: vandaag om 09:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.