- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Blake's 7
Blake's 7
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Voor iedereen die deze geweldige Britse S.F. serie vroeger gevolgd heeft, hier een lijst van mijn favoriete episodes:
1. Star One
2. Pressure point
3. Duel
4. Cygnus alpha
5. Space fall
6. Redemption
7. The web
8. Terminal
9. Blake
10. Gambit
11. Moloch
12. Power
13. Children of Auron
14. Project Avalon
15. Seek - locate -destroy
16. Assassin
17. Hostage
18. Orac
19. Killer
20. Orbit
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Alles wat je over deze serie wilt melden, kan je in dit Topic kwijt.
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
De eerste twee seizoenen van deze serie kwamen op de Nederlandse televisie in 1979 en 1982 en werden daarna herhaald op Belgie en de BBC. Opvallend waren de uitstekende dialogen, geweldige acteurs en de interessante verhalen, waardoor het minder opviel dat er vergeleken met de huidige tijd eenvoudige effecten gebruikt werden. Het maximale werd uit het minimale gehaald en daardoor kon het de concurrentie met films als Star wars doorstaan.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Op het moment kan ik alleen melden dat het een briljante serie betreft. De special effecten zijn weliswaar zwaar gedateerd maar de synergie die de totaal uiteenlopende personages met elkaar teweegbrengen is samen met het scenario veelal briljant te noemen.
Blake's 7 is science fiction pur sang.