• 155.446 films
  • 9.298 series
  • 27.662 seizoenen
  • 604.333 acteurs
  • 346.575 gebruikers
  • 8.762.626 stemmen

Battlestar Galactica (originele serie)

zoeken in:

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1008 stemmen

Iedereen heeft het altijd over de Nieuwe Batlestar Galactica series.Dat terwijl bijna niemand omkijkt naar de originele oude en klasieke series. Je hebt 2 sezoenen."Battlestar Galactica"(1978) en "Battlestar Galactica"(1980),beter bekend onder de naam "Galactica 1980". De eerste serie heb ik op DVD inclusief Pilot/film. Ik zou graag de 2de serie zien.Weet iemand of deze op DVD is?

Ik heb ooit eens in een blad deze DVD box zien staan
maar weet niet meer welke winkel(ExtraZone,denk ik).
Heb onlags gelezen dat deze serie nooit op DVD is verschenen(ondaks de DVD covers op het internet).
Alleen als illegale DVD en/of oude VHS.
En op andere sites staat dan weer dat hij wel is uitgebracht.Blijkbaar is de serie ook op het internet te vinden.Spijtig maar het zij zo.

Ik heb deze topic geopend omdat ik graag veel over de serie wil weten en vertellen.Deze reeks is een van mijn lievelings reeks.Starbuck,Apollo,The Cylons
met hun fantastische oneliner:"Are You Command".
Noem maar op.Ik vondt het dan ook spijtig toen ik de serie hed uit gezien.Het had een open einde vond ik.
Ik wou meteen de 2de serie zien maar las op het internet dat deze niet uitgegeven was.De vond ik zeer spijtig.De pilot van de serie is wel heel anders
dan de film.In de film word Baltar vermoord
en in de serie word ie in leven gehouden en krijgt hij zijn eigen leger
.
Verbluffende hoofdrollen en verbijsterende special effects maken die film tot een superspannende science-fiction.
Ik weet natuurlijk niet of ze de aarde nu vinden of niet,Maar ik denk het wel.
In de tweede serie krijgen we het antwoord.

De tweede serie was in ieder geval geen sucses en werdt halverwegen stop gezet.Wat waarschijnlijk ook de reden was dat deze niet op DVD verschijnt.
Leuk detail:Op amazon of Ebay kun je de DVD box kopen
onder de naam:Galactica 1980:Illegal DVD.Grappig
Ik zal uit voorzorg nog eens het hele internet uitkammen naar een legale DVD of een andere manier om deze serie te zien(VHS of internet video's).
Volgens mij was de laatste aflevering van de serie
terug O.K.,maar dat kon de serie niet redden.
De plots werden minder en de afleveringen kinderachtig.
Toen ik op Wikipedia de afleveringen las,zag ik iets van een Cylon invasie die een zekere boer hadden beroofd op een vrachtschip[?]`
De eerste serie was op 6 DVD's en de tweede serie op 2 DVD's geloof ik

Als iemand nog iets meer weet v-van de relase van de DVD van "Galactica 1980" of zijn mening over de serie wilt geven dan doet die dat gewoon.
Het zou natuurlijk fijn zijn als iemand meer info over de tweede serie zou hebben maar dat moet niet.
De nieuwe serie vind ik persoonlijk niks maar ieder zijn mening hé.Veel mannelijke personages zijn daar veranderd in vrouwelijke personen(Boomer,Starbuck).
De serie is goed en spannend.Een saga op zich.
Zoiets als Star trek en Star wars.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Was zelf ook erg geïnteresseerd in heel de Battlestar Galactica saga en ben dan ook aan de reeks begonnen. In één woord: geniaal. Het ziet er allemaal wat verouderd uit maar Starbuck, Apollo, Adama, Boomer, ... Geweldig om naar te kijken. Ik ben ondertussen aan Galactica 1980 begonnen (zit ongeveer in de helft) en dat is ook wel leuk, ik wacht alleen nog altijd op de terugkeer van Apollo en/of Starbuck.

Galactica 1980 is trouwens op DVD in de Fnac te vinden ondertussen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.