- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Teenage Mutant Ninja Turtles (2003)
Teenage Mutant Ninja Turtles (2003)

Wolfenstein
-
- 96 berichten
- 0 stemmen
Wat vinden jullie van deze serie, die een tijdje is uitgezonden op Jetix? Beter dan de oude serie? Of juist slechter? Geef hier je mening.

veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Van de oude weet ik niet meer zoveel, maar wel dat ik die leuker vond. Toen had ik er ook meer de leeftijd voor.

wo2-Freak
-
- 834 berichten
- 0 stemmen
De oude Ninja Turtles was leuker!!!
Ik heb nog een verzameling van liggen van lang geleden, ik heb die rat nog en de 4 schildpadden en ook nog zo'n kwaad monster en nog iets van 3 kaarten van Ninja Turtles

deTuinman
-
- 1186 berichten
- 0 stemmen
tuurlijk is de oude serie beter dan die jetix crap

tommykonijn
-
- 4809 berichten
- 2146 stemmen
Vroeger toen net de eerste aflevering van deze serie werd uitgezonden vond ik het echt geweldig, op de school was het toen ook meestal het gesprek van de dag. De oudere serie is ook leuk en in sommige gevallen wel wat leuker, maar ik blijf ook dit een echt jeugdsentiment vinden.
Ps : Fox Kids zende eerst deze serie uit, toen Jetix het overnam duurde het niet lang meer of de serie werd niet meer uitgezonden.

korp
-
- 151 berichten
- 0 stemmen
Een remake van een oude tekenfilm is bijna nooit beter, aangezien de nostalgische waarde van de oude tekenfilm veel en veel zwaarder weegt. Afgezien daarvan, is de oude serie uit de begin 90's nog steeds beter. De originaliteit en puurheid stralen er gewoon van af.
De leeftijdsverschil speelt ook wel een rol. Ook denk ik niet dat de nieuwe serie een dergelijke nostalgische waarde bij deze generatie zal krijgen.

nognooit
-
- 304 berichten
- 1780 stemmen
Dit was een van de beste tekenfilm remakes ooit.
Zoals hier boven al word opgemerkt, zijn remakes van tekenfilms zelden goed, maar bij deze van de Turtles pakte dat gelukkig heel anders uit.
De tekenfilm uit de jaren '90 is, nu ik er naar terug kijk, té knullig. Duidelijk gemaakt om er een hele franchise mee op te bouwen, wat uiteindelijk ook gelukt is. Helaas leverde dat erg simpele verhaaltjes op.
De tekenfilm serie uit 2003 brengt de Turtles naar hun roots. Die halver wege de grimmige jaren '80 comics liggen. De persoonlijkheden van de Turtles zijn dieper en komen meer overheen met die uit de comics, hoewel Michaelangelo nog steeds iets té lollig is. De actie is ook wat rauwer en ze mogen hier ook eindelijk écht hun wapens gebruiken.
De serie kent ook lange verhaallijnen die meerdere epsides duren. De serie maakt zelfs soms gebruik van subplots. Twee punten waar de oude serie nooit aan deed.
De tekenstyle is te vergelijken met die van de Batman, Superman en Justice League style van Bruce Timm. Strak en toch elegant.
Kortom, de 2003 serie van de TMNT is volwassener en ik raad iedere fan aan om deze serie een kans te geven.

The Oceanic Six
-
- 57455 berichten
- 3738 stemmen

JulesTMNT
-
- 286 berichten
- 198 stemmen
Mooi gezegd nognooit. Couldn't agree more.

Jaii Jordan
-
- 51 berichten
- 325 stemmen
Weet er iemand waar ik de serie van 2003 kan vinden van de Teenage Mutant Ninja Turtles ? Vind hem nergens

TheLionKingFan
-
- 904 berichten
- 127 stemmen
Voor de fans van de oude en de 2003 serie is er in 2009 een film verschenen, waarin de 1987 turtles de 2003 turtles ontmoeten: Turtles Forever. Hij is op internet gewoon te bekijken, en geloof me: het is een geweldige film.