- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Doe maar Normaal
Doe maar Normaal
Spartaan1986
-
- 3593 berichten
- 2083 stemmen
Iemand gezien?
Nieuwe muzikale quiz met als presentator Sander Lantinga en team captains Arie Koomen, Ricky Koole, Dennis vd Geest en Pepijn van De Jeugd van Tegenwoordig
Ik vond het wel aardig alleen er is wel heel veel gejat van Dit was het nieuws
starbright boy (moderator films)
-
- 21684 berichten
- 4625 stemmen
Ik heb het niet gezien (maar ga het wel online kijken), maar Dit was het nieuws is gebaseerd op het BBC programma Have I got news for you en Doe Maar Normaal is gebaseerd op het BBC programma Nevermind the Buzzcocks. Die programmas lijken nou eenmaal op elkaar.
Spartaan1986
-
- 3593 berichten
- 2083 stemmen
De gelijkenis was sprekend. Zeker als de presentator grappen gaat voorlezen op de autocue
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8410 stemmen
Vond het wel aardig alleen is Lantinga niet zo geschikt; Ricky, Arie en Pepijn waren dan weer wel erg leuk.
Knisper
-
- 13006 berichten
- 1255 stemmen
Ik denk dat iedereen die 'Never mind the Buzzcocks' hier niet zoveel aan vinden. De Engelse versie is namelijk vele malen orgineler en grappigers en dat vooral omdat zij wel de juist gasten weten uit te nodigen.
AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Vond het wel grappig. Alleen ze proberen soms te grappig te willen zijn en dan komen de grappen wat geforceerd over. Het is een beetje Dit was het nieuws, maar dan over muziek.
gotti
-
- 14041 berichten
- 5724 stemmen
Dit was het Nieuws is er duidelijk in terug te vinden inderdaad, maar zoals Quintin al zei is Lantinga totaal niet geschikt om zo'n show te leiden (misschien heeft Harm Edens tijd over?).
Wel leuk overgens...
Knisper
-
- 13006 berichten
- 1255 stemmen
Mensen die 'Dit was het Nieuws leuk' vinden moeten eens naar het Engelse 'Have I got news for you' kijken. Dan kan je zien wat een satirisch programma is en zie je dat de Nederlandse versie een soort van politiek praatprogramma is geworden met een spaarzame grap.
Veel Engelse programma's hebben overigens zo'n presentator die af en toe aan het einde van een ronde een paar grappen maakt.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Heleboel spellen in het programma waren letterlijk overgenomen uit het programma 'Stenders late vermaak' van Talpa (of tien, whatever). Beetje raar.
-
- 21684 berichten
- 4625 stemmen
Heeft Stenders die spellen niet weer overgenomen van Nevermind the Buzzcocks?
Quido
-
- 14638 berichten
- 6059 stemmen
Worden er in televisieland niet altijd formats en onderdelen van elkaar overgenomen?
Spartaan1986
-
- 3593 berichten
- 2083 stemmen
Kijk alleen al naar De TV draait door
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Mensen die 'Dit was het Nieuws leuk' vinden moeten eens naar het Engelse 'Have I got news for you' kijken. Dan kan je zien wat een satirisch programma is en zie je dat de Nederlandse versie een soort van politiek praatprogramma is geworden met een spaarzame grap.
Veel Engelse programma's hebben overigens zo'n presentator die af en toe aan het einde van een ronde een paar grappen maakt.
Dit Was Het Nieuws wordt inderdaad met het seizoen slechter... 't lijkt nu idd meer een promotieprogramma voor GroenLinks ofzo...
-
- 21684 berichten
- 4625 stemmen
Ik vind het ook nog niet half zo leuk als een jaar of vijf terug. Misschien een idee om er eens flink de bezem door te halen. Nieuwe schrijvers, nieuwe panelleden, beter gekozen gasten. Alleen Edens mag blijven.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Ik vind persoonlijk Dit was het nieuws leuker, omdat er gewoon weg minder politiek gezeik in zit, waar ik mij vroeger nog wel eens aan ergerde. Maar ja, ik ben ook niet geintreseerd in de politiek, en ik ben van een jongere generatie, denk ik dan...
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8410 stemmen
... en een 'jongere' generatie geeft niets om politiek ?
Spartaan1986
-
- 3593 berichten
- 2083 stemmen
Gister idd een dieptepunt bij Dit was het Nieuws
Die rapper was enorm irritant
Goodfella_90
-
- 10402 berichten
- 2533 stemmen
... en een 'jongere' generatie geeft niets om politiek ?
Ik heb wel het idee dat het percentage jongeren dat er iets om geeft schrikbarend laag ligt.