V

EmDee
-
- 7193 berichten
- 1417 stemmen
Wie weet welke DVD ik moet hebben zodat ik de complete serie van deze SF in mijn bezit heb.
Ik zie soms V - the miniseries en V - The Battle staan, maar deze zijn volgens mij beide niet compleet. Wie kan mij helpen?

JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
V - The Miniseries en V The Final Battle vormen samen 1 verhaal (beide DVD's duren ongeveer 190 minuten).
Een paar jaar later kwam er ook nog een tv-serie van V. Deze viel bitter tegen, voornamelijk omdat er met een klein budget werd gewerkt (zo hebben de Aliens bv. geen 'coole' stem meer omdat dit te duur was) en het verhaal stelde ook niet veel meer voor.
Met V-MS en V-FB ben je dus wel compleet.

EmDee
-
- 7193 berichten
- 1417 stemmen
Maar Joe, ik moet ze dus beide hebben om compleet te zijn?
Er is er niet ééntje waar alles op staat?
En zou je me misschien kunnen vertellen wat er precies op die 2 staat, die jij beschreef?

JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
Je moet ze beiden hebben om een afgerond verhaal te hebben, ja. Er is jammer genoeg niet 1 DVD waar alles op staat.
Er is een duidelijke tweedeling in het verhaal (spoilers).
V-MS laat zien hoe de alien visitors op aarde komen met zgn. vriendelijke bedoelingen
terwijl ze in feite grote voorbereidingen treffen om de boel over te nemen. Dit doen ze op een politieke manier ipv. een grote aanval, waardoor er een soort van fascistisch systeem ontstaat.
In V-FB is er veel meer actie en volgen we de rebellen die zich met geweld verzetten tegen de aliens.

EmDee
-
- 7193 berichten
- 1417 stemmen
Oké thanx Joe, heb ze allebei vanochtend gekocht bij de MediaMarkt in Nordhorn.
Ze heten wel: V - Die ausserirdischen besucher kommen 1 und 2
Maar ja maar voor 16 euro en meer dan 7 uur film doe ik niet moeilijk.

Jos2
-
- 1730 berichten
- 0 stemmen
V - the miniseries is een uistekende aankoop, maar The Final Battle is van beduidend lager niveau.

606
-
- 23754 berichten
- 11718 stemmen
is de eerste deel van v nog om MM te zien
heb alleen the final battle

GinolaEHV
-
- 2126 berichten
- 2523 stemmen
V... dat was toch die serie over een invasie van aliens die precies op mensen leken, maar die eigenlijk slijmerige kanarie-etende monsters waren? En die van die dubbele stemmen hadden...?
V for victory... (of toch: V for visitors?)

armand 1
-
- 178 berichten
- 5376 stemmen
Ik heb
V:(1983) 2 dvd's en The Final Battle (1984) ook 2 dvd's.
Is dat alles wat er van bestaat ?

streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
Ik heb
Nee, er is ook V: The Series. Het was maar 1 seizoen en kwam na V en V: The Final Battle. Het is in R1 op DVD uitgebracht.

GinolaEHV
-
- 2126 berichten
- 2523 stemmen
Goed... ik heb een tijdje geleden 'V - the original miniseries' op dvd aangeschaft en ben net klaar met kijken. Deze 2 discs bevatten echter niet het gehele verhaal van de toenmalige serie.
Staat de rest van het verhaal op de dvd van 'V - the final battle'?

louisvf
-
- 1462 berichten
- 2520 stemmen
Man, wat is deze miniserie goed...
Was eigenlijk begonnen met de nieuwe serie en vond die ook al goed maar kon maar niet wachten op het vervolg en ben dus maar de originele versie beginnen kijken...!
Deze miniserie is zoveel meer als alleen maar entertainment.
Het is zelfs niet alleen een allegorie op de hollecaust en de Nazi's maar tevens laat het ook mooi zien hoe ondankbaar (met onze planeet), manipuleerbaar (televisie) en materialistisch wij wel niet zijn...! Buiten deze enorme inhoud is het natuurlijk top vermaak met prachtige acteerprestaties en een aangename cameravoering, ondersteund met de beste special-effects die je in die tijd maar kon hebben...!
Heb de eerste 2 delen erop zitten en kan niet wachten om the final battle te bekijken...! De serie die daarop volgt blijkt niet zo goed te zijn maar dit had ik dan ook niet verwacht...! (omwille van andere regie, kleiner budget en er was eigenlijk al een einde (dat ik echter nog moet bekijken) ).
Is het niet mogelijk om deze miniserie hier in moviemeter op te nemen? Je kan namelijk de eerste miniserie (200min) en the final battle (ook zoiets neem ik aan) als appart zien en toevoegen en volgens de voorwaarden hier op moviemeter is de speelduur kort genoeg om dit te realiseren (zo vind je hier ook bijvoorbeeld the prisoner dat zelfs 360min duurt...)!
Ik geef de miniserie alvast een 4.5* en verwacht van the final battle juist hetzelfde...!
Dit moet iedereen gezien hebben...

louisvf
-
- 1462 berichten
- 2520 stemmen
Ik heb
Het heeft toch een volwaardig einde?!
Hou het daar maar bij want de serie was een flop...! Nuja dat lees en hoor ik toch overal...

Franklin1975
-
- 342 berichten
- 418 stemmen
Als ukkie heb ik de serie op tv gevolgd rond 1983/1984. Een aantal jaar geleden weer eens iets terug gezien, maar het heeft de bijna geen indruk meer achter gelaten.
Al zoekend op imdb kwam ik via de acteur Joel Gretsch (Steven Spielberg's Taken en The 4400) erachter dat er ook van deze oude serie een remake is gemaakt! Of een nieuwe versie a la Battlestar Galactica eigenlijk. Tegenwoordig komt bijna elke week wel een remake van een oude horror of sf-film uit. Gaan ze nu ook met tv-series beginnen..... *huil*
Straks gaan ze series als Twin Peaks, Earth2 en The X-Files 'nieuw' leven inblazen....

El Guap0
-
- 107 berichten
- 42 stemmen
De nieuwe serie valt tegen inderdaad, de V zien eruit als zakenlui en het komt lang niet zo aggresief over als de V destijds.
Wat een heerlijke serie was dat, Donovan was echt mijn held, Julie was ook een kanjer.

El Guap0
-
- 107 berichten
- 42 stemmen
Als ukkie heb ik de serie op tv gevolgd rond 1983/1984. Een aantal jaar geleden weer eens iets terug gezien, maar het heeft de bijna geen indruk meer achter gelaten.
Al zoekend op imdb kwam ik via de acteur Joel Gretsch (Steven Spielberg's Taken en The 4400) erachter dat er ook van deze oude serie een remake is gemaakt! Of een nieuwe versie a la Battlestar Galactica eigenlijk. Tegenwoordig komt bijna elke week wel een remake van een oude horror of sf-film uit. Gaan ze nu ook met tv-series beginnen..... *huil*
Straks gaan ze series als Twin Peaks, Earth2 en The X-Files 'nieuw' leven inblazen....
Galactica was super!
Renovatie geslaagd!