- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Densha Otoko (2005) (anime-miniserie)
Densha Otoko (2005) (anime-miniserie)
Onderhond
-
- 87389 berichten
- 12356 stemmen
Densha Otoko (2005) (II)
Japan
Komedie / Romantiek
670 minuten (miniserie)
geregisseerd door Hideki Takeuchi
met Atsushi Ito, Misaki Ito en Mokomichi Hayami
Een jongen redt in de trein een meisje van een dronken man. Na verloop van tijd begint hij te geloven dat hij alles gedroomd heeft, totdat hij een geschenkje toegestuurd krijgt van het meisje. Hij valt voor haar, maar weet niet hoe hij de situatie het best kan aanpakken. Hij wendt zich dan maar tot Japan's meest populaire internet site, waar hij hulp krijgt van de leden.
Net de eerste aflevering gezien, en zwaar overdreven, slecht geacteerd en visueel brakke reeks. Nu verwacht ik meestal ook niet veel meer van TV reeksen en miniseries. Zal wel ergens uitkomen op 1 of 1.5*, maar wie interesse heeft in het verhaaltje, kijk gewoon de film. Ben je op 100 minuten klaar, en heb je ten minste iets degelijks gezien.
Onderhond
-
- 87389 berichten
- 12356 stemmen
Na 5 afleveringen is het nog maar weinig gebeterd. Atsushi Ito blijft echt een irritant acteur, Misaki Ito weet bij momenten wel te overtuigen.
Het internet/forum concept is wel leuk, maar veel stelt het allemaal niet voor. 1.5*-2* op dit moment.
Onderhond
-
- 87389 berichten
- 12356 stemmen
En uiteindelijk dan toch maar 2.5*.
Al blijf ik vinden dat zo'n reeks veel te lang duurt, en uiteindelijk veel te weinig teruggeeft. Einde was nog wel aardig, maar om daar nu 12x45 minuten voor door te worstelen.
Verder ook allemaal erg cliché, bij momenten ook erg irritant. Die 2.5* staan er grotendeels voor het engelachtige verschijnen van Misaki Ito en het hele netcommunity aspect. Niet dat het erg sterk uitgewerkt was, meer omdat het voor een keertje gebruikt werd.
Anyway, niet meteen aan te raden, al was het uiteindelijk toch nog net te pruimen. Blijf het toch liever bij films houden. Kort maar krachtig. Of het moesten gansterfilms zijn natuurlijk
2.5* dus
SilverGun
-
- 1150 berichten
- 818 stemmen
Waarom zoveel tijd verspillen aan zo'n serie wanneer het je in het begin al totaal niet boeit?
Onderhond
-
- 87389 berichten
- 12356 stemmen
Tijdelijk gebrek aan alternatieven
J.T.O
-
- 790 berichten
- 1047 stemmen
Sorry hoor, maar deze film verdient echt geen 2.5.
Het concept is al origineel genoeg en in vergelijking tot de andere series is het best wel interessant. Om te beginnen met de sterke introductie, geweldige muziek en een mooie afwisseling van scenes.
Zelf kijk ik best wel veel anime en daarom vond ik het juist extra leuk. Ik geef toe dat je niet 5 afleveringen op 1 dag moet kijken, want dat verneuk gewoon je kijkplezier. Elke dag 1 aflevering is genoeg.
Ironisch ben ik helemaal niet met je eens dat Atsushi Ito een irritante acteur is. Hij deed zijn werk echt goed en Ito Misaki was gewoon om te spugen. Zij deed haar rol echt zwaar onder de maat.
Helaas was het ook cliché, maar goed hoe kon het ook anders. Ik bedoel een otaku en een rijke vrouw, gok de uitkomst maar.
3.5 ~ Leuke serie, kijken mocht je anime en Japan leuk vinden.
Ps: Alternatieve titel voor de westerlingen is "The Train Man".
Onderhond
-
- 87389 berichten
- 12356 stemmen
Ik kijk (keek) erg veel anime en vind Japan leuk. Wil niet zeggen dat ik alles zomaar schaamteloos moet goedvinden.
J.T.O
-
- 790 berichten
- 1047 stemmen
Ik kijk (keek) erg veel anime en vind Japan leuk. Wil niet zeggen dat ik alles zomaar schaamteloos moet goedvinden.
Hoeft ook niet, maar ik vind persoonlijk een 2.5 gewoon een beetje laag en ik ben ook niet met eens wat betreft de acteerwerk van sommigen. Maar goed, respect voor beide meningen en de kijkers mogen het zelf wel beslissen of ze het slecht of goed vinden ^^