• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.568 stemmen

FC de Kampioenen

zoeken in:

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

De serie haalt het niveau van vroeger absoluut niet meer.. Vroeger waren mijn vader en ik ontzettend fan, namen elke aflevering op en keken ze wel 10 keer..Dat hoef je nu niet meer te doen, want na 1 keer de aflevering te zien, heb je er wel genoeg van.. Na zoveel jaren zijn ze een beetje door hun 'goeie' humor heen.. DDT die mollen plaatst op het voetbalveld, en BTW vond ik ook nog wel eens grappig. Maar nee, leuk is anders, jammer!

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Ieperman schreef:

Overlaatst al zappen wist ik weer waarom ik al 10 jaar niet meer kijk. Xavier verkleed in een Arabier en niemand die hem herkent. In Samson en Gert doen ze dat ook.

pakt dat iedereen buiten Boma hem herkende

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

die scene in de taxi, vond ik echt lachwekkend!

'' Boerrr zegt 'm tegen mij! ''

Ieperman

• 527 berichten
  • 1934 stemmen

Tja, geef mij toch maar Friends

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Friends en de kampioenen valt niet te vergelijken, totaal ander soort humor. Ofja, in mijn ogen dan.

Ieperman

• 527 berichten
  • 1934 stemmen

Elineloves schreef:

Friends en de kampioenen valt niet te vergelijken, totaal ander soort humor. Ofja, in mijn ogen dan.

Daar heb je misschien wel gelijk in Eline. De Kampioenen zag ik ook graag vroeger met Dimitri, Pico en Oscar. Met die laatste twee die vertrokken was het voor mij al een stuk minder. Later ging dan nog Dimitri weg en dan heb ik het niet meer lang volgehouden.

Het ging ook steeds minder en minder over voetbal. Wat sterk opvalt in vergelijking met hun begin periode.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Met Jacques Vermeire was de reeks nog vermakelijk. Nu is alles een stuk minder en is het enkel Boma die nog voor de nodige humor zorgt. Je kan trouwens ook volledige afleveringen bekijken op Youtube.

Score met DDT 3/5

Score nu 1,5/5

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Het beste van DDT !

alcapachino

• 293 berichten
  • 108 stemmen

Shit serie noodgedwongen twee maal gezien op vakantie de dag van aankost en nacht voor vertrek thanl god there's BVN :S

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Dit is puur Vlaams.

yeyo

• 6351 berichten
  • 4613 stemmen

Dan schaam ik me even Vlaming te zijn.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

yeyo schreef:

Dan schaam ik me even Vlaming te zijn.

bwoah, ik heb het toch een hele tijd een amusant programma gevonden....

Trippy

• 75 berichten
  • 53 stemmen

de eerste 4..5 seizoenen waren zeer geslaagd met DDT & oscar in mijn jeugd vond ik het top & als ze terug zie nog altijd top nu is het meer voor de kids ipv volwassen

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Van de eerste series vond ik vooral Pico een onuitstaanbaar personage.

Blij toen die eruit ging.

In de loop der jaren zijn de personages meer en meer 'stripfiguren' geworden, sterk aangedikt.

Marc werd alsmaar dommer.

DDT was moeilijk te vergeten, en zijn opvolger, die roodharige restauranthouder, was een flinke miskleun.

Totaal niet grappig, maar zeer irritant.

Ik dacht dat het einde van de serie toen gekomen was.

Fernand, de ' voddenmarchant' bracht het weer wat op peil.

Maar vooral Maurice vind ik een zeer geslaagd typetje.

Zoals die uit zijn slof kan schieten.

Ik kan nog wel lachen met de serie.

Maar toch is het een wijs besluit dat men ermee gaat stoppen na het komende seizoen.

Ik denk wel dat we de herhalingen nog vele jaren langs zullen zien komen.

JanDahler

• 199 berichten
  • 262 stemmen

Ik heb de eerste 4seizoen (met oscar) dan ook op dvd, en dit blijft een vn men favoriete series. Na het vertrek van oscar zakt het niveau al maar na het vertrek van DDT is het werkelijk niet meer om aan te zien.

Om een af andere reden (slecht smaak?) blijven mn ouders zelfs alle nieuwe afleveringen kijken en zie ik er dus af en toe ook iets van. Wat heeft deze serie zich verlaagd, het niveau van de humor ligt nog lager dan van de doorsnee aflevering van samson en gert of kabouter plop.

Die laatste seizoenen zijn werkelijk te belachelijk voor woorden, uitmelkerij ten top!

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

JanDahler schreef:

Ik heb de eerste 4seizoen (met oscar) dan ook op dvd, en dit blijft een vn men favoriete series. Na het vertrek van oscar zakt het niveau al maar na het vertrek van DDT is het werkelijk niet meer om aan te zien.

Om een af andere reden (slecht smaak?) blijven mn ouders zelfs alle nieuwe afleveringen kijken en zie ik er dus af en toe ook iets van. Wat heeft deze serie zich verlaagd, het niveau van de humor ligt nog lager dan van de doorsnee aflevering van samson en gert of kabouter plop.

Die laatste seizoenen zijn werkelijk te belachelijk voor woorden, uitmelkerij ten top!

Inderdaad, bij mij thuis hetzelfde. Mijn pa blijft kijken, al vindt ie er zelf niet veel meer aan. Persoonlijk vind ik zelfs Boma irritant nu, en de rest is ook ontzettend over the top gemaakt grappig. Nouja, grappig..

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2569 stemmen

Ik vond markske vroeg leuk, maar de laatste paar seizoenen zo flauw. Boma is altijd mijn favoriet gewees mijn gedacht. En die lach van Boma hahah.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Haha, ik zap nu voor het eerst sinds tijdens langs 'nieuwere' afleveringen, waar DDT in de gevangenis zit en marcske als cipier werkt. Schitterend.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Kan natuurlijk niet tippen aan de eerste seizoenen. Iedereen heeft zijn charme ondertussen wel al verloren. Marc, Maurice, Pol, Xavier, Fernand & co slagen er niet meer in om maar een grijns op mijn gezicht te toveren. Alleen met Balthazar 'Mijn Gedacht' Boma lig ik telkens mee in een deuk. Zojuist ook gekeken naar F.C. De Kampioenen waar Boma toch weer boven iedereen uitspringt. Vooral de manier waarop hij Engels praat blijf ik lachen vinden.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

'' With Balthazar Boma, Pie Die Gie frum de vleesch industry En Fie. ''

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2569 stemmen

Binnenkort het nieuwe en laatste seizoen.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Vandaag ging de laatste serie van start.

Zwak begin, hopelijk zijn de volgende afleveringen sterker, want eindigen met een dieptepunt ( de hoogtepunten hebben we al lang gehad denk ik) zou jammer zijn.

Ik hoop dat men zich nog iets heeft laten invallen, maar heb mijn twijfels.

Boma (Marijn De Valck) blijft de beste van het gezelschap.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2569 stemmen

Ik vond deze aflevering wel geweldig. Wat was er slecht aan dan. Ik heb heel vaak kunnen lachen en dat was ook de bedoeling van de serie. Oké het verhaal is wel niet origineel, want er zijn wel vaker nieuwe arogante spelers bij gekomen, maar toch. Ik vond hem wel leuk.

Ik ben het met je eens Boma is de enige die in al die seizoenen een goed niveau haalt..

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Eigenlijk dat wat je zelf al noemde, weer een beetje hetzelfde dat we al vaker gezien hebben.

Ik ben wel een liefhebber van de serie, maar de situaties zijn allemaal uitgemolken.

Om het grappig te maken leggen ze het er steeds dikker bovenop, en voor mij werkt dat niet.

De meeste rollen vond ik flets ingevuld overkomen.

(nou ja, het rode haar van Fernand werkte wel op mijn lachspieren)

Maar ik zal, zoals gewoonlijk, ook deze serie weer helemaal volgen.

Het is een gewoonte geworden

Ik hoop wel dat Maurice nog eens flink uit zijn slof mag schieten in een van de volgende afleveringen.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ik zeg altijd; wie geduld heeft, wordt beloond.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ik heb het gisteren gemist, en mijn pa was ook al bezig dat hij hem niet kon zien. Even de aflevering zien te downloaden, ben toch wel van plan om dit seizoen een beetje te gaan volgen. De Vooral de laatste seizoenen vond ik toch wel minder, vanaf de komst van Fernand eigenlijk.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Voor mij is Fernand toch wel een aanwinst, en grote verbetering t.o.v. die roodharige kok.

Dat vond ik de zwakste periode van De Kampioenen eigenlijk.

Ik heb toen ook wel eens gedacht om te stoppen met het volgen van de serie.

Ook de herhalingen met afleveringen uit die bepaalde periode sla ik liefst over.

De andere bekijk ik nog wel eens.

Van de herhalingen zijn we voorlopig ook nog niet af denk ik

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Het leukste blijft voor mij toch de tijd van Oscar, DDT en zelfs Pico.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ik ook. Marcsken was toen zelfs nog een verstandige jongen? Zal na de laatste reeks wel terug herhaald worden voor de zoveelste keer. En voor de zoveelste keer zal ik er terug naar kijken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.