• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.389 stemmen

FC de Kampioenen

zoeken in:

reinbertio

• 23 berichten
  • 44 stemmen

Hier was nog geen topic over

dus ik dacht laat eens zien wat jullie van FC de Kampioenen vinden

Ik vind t de allerbeste serie van België

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

reinbertio schreef:

Ik vind t de allerbeste serie van België

Wel de allermeest herhaalde. Maar de beste? Simplistisch gezien misschien wel...

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

Ik snap niet wat daar nu zo grappig nog aan is. De laatste goeie afleveringen dat ik mij nog kan herrineren dateren uit de tijd van DDT. Allemaal zo voorspelbaar, altijd datzelfde scenario met die zelfde grappen. Ik vraag me toch af wie al die mensen zijn op die lachband? Sommigen kunnen het daar blijkbaar niet meer houden van het lachen

En beste vlaamse serie ooit? Neen. Absoluut niet naar mijn mening. Dan verkies ik toch meer Het Eiland, In De Gloria en het fantastische Alles Kan Beter.

reinbertio

• 23 berichten
  • 44 stemmen

Pieter Montana schreef:

Ik snap niet wat daar nu zo grappig nog aan is. De laatste goeie afleveringen dat ik mij nog kan herrineren dateren uit de tijd van DDT. Allemaal zo voorspelbaar, altijd datzelfde scenario met die zelfde grappen. Ik vraag me toch af wie al die mensen zijn op die lachband? Sommigen kunnen het daar blijkbaar niet meer houden van het lachen

met ddt zijn inderdaad de leukste maar ik kan ook om nieuwe afleveringen lachen

en al zie ik een aflevering voor de 100ste keer ik blijf er om lachen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Pieter Montana schreef:

De laatste goeie afleveringen dat ik mij nog kan herrineren dateren uit de tijd van DDT.

En laat dat voor mij nu net de zwakste reeksen zijn. Ik ben een geweldige humorist, maar als er één is in Vlaanderen waar ik niet mee kan lachen is het Jacques Vermeire.

Heeft enkel zijn 'smoel' en voor de rest niets. Is niet grappig, kan helemaal niet acteren en is enkel redelijk in scetches, die dan weer door iedere andere, zichzelf een beetje respecterende acteur kunnen gedaan worden.

Hij presenteert nu al het tweede seizoen van 'Sterren Op De Dansvloer' en ik mag in alle bescheidenheid zeggen dat hij een regelrechte ramp is. Zijn sterkste kant daarin is het schofferen van de mensen.

Hilarious

• 1856 berichten
  • 2234 stemmen

Ja daar geef ik je wel gelijk in, geen wonder dat ze hem een kalf noemen, of met een Jacques-pop gaan gooien.

Over F.C. De Kampioenen. Ik vind het een geweldige serie! Er is geen enkele serie in Vlaanderen die je zo lang kunt blijven kijken en toch niet beu wordt. Neem nu Carmen om wie ik blijf lachen, de eeuwige vrouwenzot Boma,... Je mag F.C. De Kampioenen ook niet al te serieus nemen. Het is gewoon leuk als je naar iets wil kijken waarbij je niet te veel moet nadenken. Alle 16 seizoenen blijven voor mij even vermakelijk, hoeveel ik ze ook kijk. Bij de kampioenen is het plezant!

(afbeelding)

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Het is me nog nooit gelukt er langer dan een minuut naar te kijken.

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

even walgelijk als thuis, familie, de pfaffs, emma, wittekerke, the nanny, felice,...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

gondwana schreef:

even walgelijk als thuis, familie, de pfaffs, emma, wittekerke, the nanny, felice,...

Je begrijpt het verkeerd. Ik spreek niet over tv-programma's, maar over Vermeiren.

Dead01

• 1167 berichten
  • 1975 stemmen

Vind dit eigenlijk een leuke serie.

Blijf er niet voor thuis ofzo maar als ik thuis ben als ze deze spelen dan zal ik er naar kijken.

Het is een serie dat wel blijft duren maar toch nog iets vlaams heeft vind ik.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Wouter schreef:

Het is me nog nooit gelukt er langer dan een minuut naar te kijken.

Heb ik ook, vervolgens denk ik dan "dit begrijpen waarschijnlijk alleen vlamingen" en zap verder.

italian

• 1391 berichten
  • 262 stemmen

Vroeger moest ik die afleveringen zien, als klein kind, en lanzamerhand ben ik ook gaan denken dat deze afleveringen niet voor een oudere doelgroep bestemd zijn... een concept dat al jaren uitgemolken wordt, met personages waarbij men er niet in geslaagd is om gedurende vele jaren een deftigere uitwerking te geven dan de gemiddelde stereotypering, een banale en voorspelbare "het komt toch goed op het einde"-structuur en grapjes die de laatste jaren erg schaars zijn en bovendien een erg groot onderbroekenlolniveau hebben.

Ik geloof niet dat er nog veel mensen naar FC De Kampioenen kijken, zeker wanneer je weet dat er betere series te vinden zijn.

De strips zijn zo mogelijk nog erger...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

italian schreef:

Ik geloof niet dat er nog veel mensen naar FC De Kampioenen kijken, zeker wanneer je weet dat er betere series te vinden zijn.

Niet veel naar kijken? Dan vergis je je erg hoor. Bekijk even de Vlaamse top 20 van de kijkcijfers van de week van 19 tot 25 februari. Op een tweede plaats met 1.565.000 kijkers is in Vlaanderen echt een hoog en benijdenswaardig aantal.

italian

• 1391 berichten
  • 262 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Niet veel naar kijken? Dan vergis je je erg hoor. Bekijk even de Vlaamse top 20 van de kijkcijfers van de week van 19 tot 25 februari. Op een tweede plaats met 1.565.000 kijkers is in Vlaanderen echt een hoog en benijdenswaardig aantal.

Jezus, wat triestig...

Zullen ze dan ooit nog stoppen ?! Of zal vieze oude Boma voor altijd Pascalleke bedriegen en Markske eeuwig de loser uithangen ? Dit zal toch de perfect weerspiegeling van het Vlaamse volk zijn anders waren ze er al een tijdje mee gekapt, niet waar ?

black_shadow

• 113 berichten
  • 5 stemmen

Eén van de beste Vlaamse komische series ooit, en ook de enige die het zolang uithoudt, ondertussen zitten ze al aan jaargang 17 chapeau, daar kunnen veel series nog iets van leren en ook bijna de hele cast is nog bij elkaar op een paar akteurs na.

Jupilerman

• 61 berichten
  • 0 stemmen

Beetje raar gevoel dat ik bij die serie heb.Ik lach nooit,maar toch kijk ik best graag.Over Jacques Vermeire ben ik niet akkoord,vind hem wel goed(natuurlijk met een door iemand anders geschreven scenario,gewoon op zichzelf is hij inderdaad vreselijk)

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

als kind kon ik deze serie wel appreciëren, maar tegenwoordig erger ik mij dood als ik nog maar één minuutje kijk. Verschrikkelijk, hemeltergend en onbegrijpelijk populair. Moesten ze onlangs niet afgekomen zijn met "Emma" was dit het slechtste wat Vlaanderen in tv-landschap te bieden heeft.

en nu: wachten op een Kampioenen-film zeker?

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

Inderdaad afschuwelijke serie, het toppunt van non-humor.

Jupilerman

• 61 berichten
  • 0 stemmen

De laatste tijdkunnen ze zelfs geen tegoeie misverstanden meer verzinnen.Bieke en Maurice zitten in een beddenwinkel en zitten vijf matrassen van elkaar en bewegen er wat op.Iemand anders staat er drie meter vanaf en denkt dat ze het aan 't doen zijn,WTF?

Spijtig dat die serie zonodig zo lang moest doorgaan,vroeger zat er nog iets van humor in,nu proberen ze zelfs niet meer voor grappige uitspraken te zorgen,gewoon compleet zoutloze vertellingen van verhaaltjes die al twaalf keer zijn geweest.En als ze dat doen dan beginnen alle personages om een of andere reden ook te lachen,om toch maar te overtuigen dat het allemaal grappig is

killerfreak

• 846 berichten
  • 1066 stemmen

kan er toch nog altijd om lachen. De personages zijn zo goed uitgewerkt, en zitten na zoveel jaar nog steeds helemaal in hun rol. Meer zelfs, na DDT (zovele jaren geleden) kende de serie voor mij even een dieptepunt (met de rosse bernard), maar de fernand mag er ook wel zijn. Alleen wordt z'n 'man man man miserie miserie miserie' een beetje afgezaagd.

Ma goed, geen kwaad woord over fc de kampioenen he :s. Zonder twijfel dé best bekeken serie (als ge het bekijkt over de intussen 17! jaren). Ge hebt natuurlijk ook Witse en flikken ed (stuk voor stuk topseries van Belgische makelij), maar eens ge weet wie het gedaan heeft is de spanning er ook een beetje af natuurlijk, dus herhalingen komen daar niet al te vaak van. Bij FC de Kampioenen daarentegen zijn alle afleveringen al een stuk of 10* heruitgzonden geworden, met nog steeds +1 miljoen kijkers. Ga dus niet vertellen dat hier niemand naar kijkt

*kelly*

• 281 berichten
  • 380 stemmen

Ik ben al jaren fan van F.C. de Kampioenen en kan gewoon niet stoppen met er naar te kijken!

Echte slapstick humor, verstand op nul en gewoon genieten.

Ookal worden ze al jarenlang herhaald, hoge kijkcijfers blijven ze krijgen en terecht!

Echt, Vlaamse humor!

BlueVelvet

• 1316 berichten
  • 785 stemmen

*kelly* schreef:

verstand op nul

Dat is het enige waarmee ik het eens ben

*kelly*

• 281 berichten
  • 380 stemmen

Het heeft natuurlijk alles te maken met de humor waar je van houdt hé.

Als Markske begint met zijn kinderachtig gedoe draai ik ook mijn ogen eens rond hoor.

Ik kijk vooral voor de reacties van Carmen en de versprekingen en dergelijke.

davy jones

• 138 berichten
  • 121 stemmen

Dit is en blijft de beste vlaamse serie ooit. Het eiland en In de gloria zijn ook fantastisch maar De Kampioenen heb net dat klein beetje meer dat het zo geniaal maakt. Nu wachten tot 2009 voor de film

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

davy jones schreef:

Dit is en blijft de beste vlaamse serie ooit.

Nog zeer jong zeker? Man, man, man...

ninoboy1

• 222 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind alleen de afleveringen goed waar dimitri detremerie in meesspeelt! Aan de andere afleveringen met btw en fernand erger ik me rot!! conclusie: eerste paar seizoenen waren goed, de rest trok op niet veel.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

ninoboy1 schreef:

Ik vind alleen de afleveringen goed waar dimitri detremerie in meesspeelt! Aan de andere afleveringen met btw en fernand erger ik me rot!! conclusie: eerste paar seizoenen waren goed, de rest trok op niet veel.

idd, de afleveringen met DDT staken er bovenuit. Eindelijk hebben ze beslist om er binnenkort mee te stoppen.

aunuscus

• 591 berichten
  • 115 stemmen

Ik vindt het plot te simpel. Dat vinden de mensen op dit moment. Dit was heef doorbrekend in 1990 maar heeft veel van z,n glans verloren nu in 2009. Zal stoppen in 2011, na meer dan twintig jaar! Dat gebeurt zelden.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Kan er tegenwoordig niet meer mee lachen. Ook zijn de verhaaltjes alsmaar hetzelfde en voorspelbaar ! Vroeger vond ik het wel nog leuk met Dimitri DeTremerie. Nu vind ik enkel Boma af en toe nog grappig. Fernand en De kok zijn om me te ergeren. Markske is dan weer te voorspelbaar, bieke zegt of doet nooit iets grappig. Pascal acteert niet slecht maar is nooit grappig. Xavier kan af en toe grappig zijn, maar daar blijft het bij. Die venten op de achtergrond irriteren mij ook (puur versiering). Carmen is niet grappig bij het over-acting. Doortje brengt me ook maar zelden aan het lachen. Heb er een tijdje elke zaterdag naar gekeken maar ben nu toch al een jaar of twee gestopt.

Ieperman

• 527 berichten
  • 1934 stemmen

Onvoorstelbaar dat dit programma nog zoveel kijkers haalt. Overlaatst al zappen wist ik weer waarom ik al 10 jaar niet meer kijk. Xavier verkleed in een Arabier en niemand die hem herkent. In Samson en Gert doen ze dat ook.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.