- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- FC de Kampioenen
FC de Kampioenen
Brix
-
- 19371 berichten
- 4800 stemmen
Hier moet ik Eline even bijspringen Ieperman.
In deze bewuste aflevering bleek namelijk aan 't eind dat Xavier Carmen vanaf het begin wel degelijk doorhad.
filmliefhebber92
-
- 1195 berichten
- 2506 stemmen
Hetzelfde bij Roger de broer van xavier iedereen had hem door.
Elineloves
-
- 24051 berichten
- 3597 stemmen
Het hele doel is toch ook vrij spottend? Denk dat niemand als kijker dat serieus heeft kunnen nemen, het lag er metersdik bovenop en eigenlijk werd de hele situatie een beetje belachelijk gemaakt, dat vond ik wel tof. Ze namen zichzelf ook compleet niet serieus.
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1845 stemmen
Hetzelfde bij Roger de broer van xavier iedereen had hem door.
Ja, juist Roger was zijn naam dan. Iedereen hem door? Boma en co toch niet in het middenstuk, op het einde ja dan nemen zij hem eens beet.
Soit, de eerste 4 seizoenen zijn goed de rest is al een heeeeel stuk minder. De laatste seizoenen heb ik zelf niet meer gevolgd. Met Mark die niets meer goed kan doen dat het niet meer normaal is. Dat je er begint aan te ergeren.
filmliefhebber92
-
- 1195 berichten
- 2506 stemmen
Ja, juist Roger was zijn naam dan. Iedereen hem door? Boma en co toch niet in het middenstuk, op het einde ja dan nemen zij hem eens beet.
Soit, de eerste 4 seizoenen zijn goed de rest is al een heeeeel stuk minder. De laatste seizoenen heb ik zelf niet meer gevolgd. Met Mark die niets meer goed kan doen dat het niet meer normaal is. Dat je er begint aan te ergeren.
Klopt Mark was op het laatst erg slecht. Maar met een Boma, Fernand en Pol kon ik nog altijd lachen. Ook al waren de verhalen niet veel soeps. de sfeer bleef goed (al was dat vroeger ook veel beter).
AGE-411
-
- 10279 berichten
- 730 stemmen
Vakanties zijn ideaal om series te herbekijken.
Vandaag eens aan FC de kampioenen begonnen. Aangezien ik niet naar de herhalingen keek, is het geleden van toen ik klein was dat ik ooit nog een aflevering met DDT zag.
En wat een wereld van verschil met de laatste reeksen, die rotslecht waren. Relatief originele verhalen en echt grappige situaties.
Tiany
-
- 508 berichten
- 733 stemmen
BRT-(één) heeft die serie al zoveel keer herhaald dat ik de kriebels krijg als ik de titel nog maar lees. Net hetzelfde voor Keeping Up Appereances, Allo-Allo, Fawlty Towers, Are you being served...enz...allemaal super series, de eerste 10 keer, maar genoeg is genoeg...!! Er zijn toch nog series om eens te herhalen, bv R.I.P over een begrafenisonderneemster en haar neefje, mag dat ook eens voor de verandering ?
Brix
-
- 19371 berichten
- 4800 stemmen
Er zijn toch nog series om eens te herhalen, bv R.I.P over een begrafenisonderneemster en haar neefje, mag dat ook eens voor de verandering ?
Of ' Freddytex' (en zoveel meer)
Beertje45
-
- 815 berichten
- 513 stemmen
dit is zo'n serie die ik regelmatig kan terug zien. Ik hou persoonlijk meer van oudere vrt series zoals 'De kollega's' en 'Slisse en Cesar'. Toch is de kampioenen één van de beste vlaamse serie's ooit op de vlaamse tv vertoond
Brix
-
- 19371 berichten
- 4800 stemmen
Ik hou persoonlijk meer van oudere vrt series zoals 'De kollega's' en 'Slisse en Cesar'.
Beide series zijn onvergetelijk
Vele malen gezien, en gelukkig ook in bezit op DVD.
Beertje45
-
- 815 berichten
- 513 stemmen
heb ook vele van die goede vlaamse series op dvd: Lili en Marleen, Slisse en Cesar (de jaren zeventig), die latere serie van Slisse en Cesar op Vtm vond ik tenenkrommend. Verder ook nog 'Bompa' en ' 3 mannen onder 1 dak'. Topamusement van vlaamse bodem
Brix
-
- 19371 berichten
- 4800 stemmen
Ik ken alleen de Slisse & Cesar serie met de schitterende acteurs Jan Reussens en Ward De Ravet.
Van de latere VTM serie had ik tot nu nooit gehoord.
Geen enkele VTM TV serie heb ik ooit gezien, want die zender is in Nederland niet te ontvangen.
Op DVD aanschaffen is de enige optie om die series te kunnen zien.
De grootste blunder ooit die de BRT/VRT gemaakt heeft, is het niet opnemen en bewaren van 'Schipper naast Mathilde'.
Een legendarische klassieker.
We moeten het doen met een klein aantal afleveringen op DVD, die men heeft weten te redden.
Gelukkig heb ik vrijwel de hele serie destijds op TV gezien, en nog vrij goed in herinnering.
Ook in Nederland (in de grensstreek tenminste) zeer geliefd.
De hele familie zat wekelijks voor de beeldbuis om de hilarische lotgevallen van schipper Mathias (Nand Buyl) en zijn kornuiten te volgen.
Ik zou er heel wat voor over hebben om dat nog eens allemaal opnieuw te kunnen bekijken.
Beertje45
-
- 815 berichten
- 513 stemmen
Die serie 'Schipper naast Mathilde' ken ik enkel van verhalen van mijn ouders, ik was net iets te jong om de verhalen van de schipper te hebben kunnen beleven. Een reeks uit de oude Vrt archieven heb ik een aantal jaren gezien in herhaling, namelijk 'Wij, heren van Zichem'. 'Bompa' en '3 mannen onder 1 dak, is een serie gebasseerd op 2 toneelstukken van de familie De Ridder, een erg populair toneelgezelschap uit Antwerpen. Sven De Ridder zal je misschien wel kennen van tv.
Beertje45
-
- 815 berichten
- 513 stemmen
Ik ken alleen de Slisse & Cesar serie met de schitterende acteurs Jan Reussens en Ward De Ravet.
Van de latere VTM serie had ik tot nu nooit gehoord.
Geen enkele VTM TV serie heb ik ooit gezien, want die zender is in Nederland niet te ontvangen.
Op DVD aanschaffen is de enige optie om die series te kunnen zien.Als je ooit de serie Lili en Marleen zou vinden, aanschaffen zou ik zeggen. Top Antwerpse humor die zich afspeelt tijdens de oorlogsjaren in het Antwerpse schipperskwartier in een volkscafé
De grootste blunder ooit die de BRT/VRT gemaakt heeft, is het niet opnemen en bewaren van 'Schipper naast Mathilde'.
Een legendarische klassieker.
We moeten het doen met een klein aantal afleveringen op DVD, die men heeft weten te redden.
Gelukkig heb ik vrijwel de hele serie destijds op TV gezien, en nog vrij goed in herinnering.
Ook in Nederland (in de grensstreek tenminste) zeer geliefd.
De hele familie zat wekelijks voor de beeldbuis om de hilarische lotgevallen van schipper Mathias (Nand Buyl) en zijn kornuiten te volgen.
Ik zou er heel wat voor over hebben om dat nog eens allemaal opnieuw te kunnen bekijken.
Beertje45
-
- 815 berichten
- 513 stemmen
Wacht met ongeduld op de eerste speelfilm van de kampioenen.
Brix
-
- 19371 berichten
- 4800 stemmen
Hier alvast wat info over de speelfilm >
Balthasar
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik ben hier behoorlijk fan van geweest of eigenlijk nog steeds. Althans, tot reeks 11 ongeveer. Daarna ging het hard achteruit.
In het begin, tot vertrek DDT, waren de verhalen nog wat realistisch, zaten er leuke grappen in en waren de personages niet verworden tot simpele stripfiguren. Enkel Pico vond ik vervelend. Die ging er gelukkig vrij snel uit.
Na het vertrek van DDT werd het in rap tempo minder. Bernard vond ik nog wel gaan op dat geforceerde "rijmen" en overdreven beterweter gedoe na. Met Bernard zijn er toch nog enkele zeer goede afleveringen gemaakt.
Daarna is het in snel tempo in elkaar gestort. Fernard met zijn "zieke kinderen" vond ik al meteen erg vervelend. Ook die rommelbazaar van hem. Bij de garage kwam iedereen voor z'n auto en Doortje werkte er, in het restaurant kwamen ze nog weleens eten en Doortje werkte er, maar bij Fernand had niemand wat te zoeken eigenlijk.
De scenarioschrijvers hebben er vanaf toen een potje van gemaakt. Sommige acteurs ook. Overacting en het overdreven uitvergroten van sommige personages.
Markske bijvoorbeeld was het leukste tot en met seizoen 8 of 9. Daarna werd het al te overdreven. Na seizoen 13 / 14 was hij als personage helemaal niet meer te pruimen. De acteur zelf is ook aan overacting gaan doen. Net zoals Carmen dat op een gegeven moment is gaan doen. Boma vind ik een goede acteur, maar ook hij is wat aan overacting gaan doen en zijn personage was een stuk minder nadat Goedele in het verhaal is gekomen.
De nieuwe typetjes sloegen ook helemaal niet aan. Ronaldinho is een slechte acteur en had ook een saai personage. Goedele hetzelfde verhaal. De laatste seizoenen gingen zelfs Pol en Boma aan overacting doen. Kennelijk om toch nog net te doen alsof het leuk was.
Eerste 8 seizoen was elke aflevering leuk, tijdens de periode Bernard waren er een paar niet leuk en daarna waren er nog slechts een paar wel leuk. Ik kijk het nog regelmatig, maar dan wel afleveringen t/m seizoen 10. De rest kan me gestolen worden eigenlijk. De film heb ik niet eens meer gekeken. Ik zou me toch alleen maar ergeren aan de overacting van de acteurs. Dat nog even los van het feit dat het na 21 jaar natuurlijk een stel bejaarden zijn.
Ik denk dat ze zelfs even nog overwogen hebben om beetje bij beetje de originele crew te vervangen door Ronaldinho-figuren. Blij dat ze dat niet hebben gedaan eigenlijk. Daarmee zouden ze de naam FC de Kampioenen definitief hebben verkracht.
Overigens datz e zijn doorgegaan begrijp ik wel. Er keken nog altijd 1 mio + mensen naar. aan die herhalingen kun je je ergeren, maar er kijken veel mensen naar. En TV dient toch vooral om kijkers te trekken.
The main man!!
-
- 284 berichten
- 206 stemmen
Echt een hele zielige serie, te triest voor woorden eigenlijk!!
Brix
-
- 19371 berichten
- 4800 stemmen
De 2e speelfilm is in de maak.
De titel is " Jubilee Général ".
Oscar (Carry Goossens) en DDT (Jacques Vermeire) keren daarin beiden terug!
Regisseur is Jan Verheyen.
Momenteel filmt men in Thailand.
filmliefhebber92
-
- 1195 berichten
- 2506 stemmen
Hopelijk is deze beter (maar ik ben bang van niet). Hopelijk is Carmen en Mark weer normaal.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Hier heb ik ook mijn twijfels bij, maar het hele idee achter fc. de kampioenen kan wat mij betreft best doorgaan. Nog één film, die echt een leuke toevoeging kan zijn naar de serie toe in plaats van de eerste film die erg tegenviel, lijkt mij wel interessant om vervolgens er een punt achter te zetten. Dan hoop ik echter wel dat de rol van ddt wel noemenswaardig is en niet zo heel klein nietszeggend bijrolletje. Leuk ook dat zowel Ddt als Fernand Costermans meedoen. En laat Oscar maar weer een bal door de ruit trappen van Ddt
Brix
-
- 19371 berichten
- 4800 stemmen
Ik hoop zelf ook dat ze met deze film de vorige goedmaken, en 'm als afsluiter gebruiken.
alexspyforever
-
- 21089 berichten
- 2328 stemmen
Ik kijk vooral uit naar de rol van DDT, toen hij uit de reeks verdween was het ook een pak minder goed. Noch btw noch Fernand konden zijn rol overtuigend vervangen.
Misschien dat ze Pico nog eens kunnen optrommelen, al denk ik dat ze die aan een ketting moeten leggen...
GoodOldJack
-
- 1206 berichten
- 4507 stemmen
Ben hier ingeschreven: https://www.facebook.com/events/2228199390792580/ .
Ben wel eens benieuwd als fan van het eerste uur (zij het dat ik de eerste reeksen pas in herhaling gezien heb aangezien de serie ouder is dan ik zelf ).
Brix
-
- 19371 berichten
- 4800 stemmen
De 4e film komt eraan De eerste beelden: F.C. De Kampioenen 4: Viva Boma! - YouTube
Brix
-
- 19371 berichten
- 4800 stemmen
Onverwacht (voor mij tenminste)
F C De Kampioenen komen terug..op TV !
N.a.v. "30-jaar F C De Kampioenen: werkt men momenteel aan 8 nieuwe TV afleveringen, die in 2020 opgenomen zullen worden en begin 2021 op het VRT scherm te zien zullen zijn.
Het is de bedoeling om de oude sfeer van de serie weer terug te brengen, hetgeen (ook volgens uitspraken van de acteurs zelf) in de speelfilms niet mogelijk is gebleken.
Gelukkig is Jacques Vermeire als DDT er ook weer bij.
Dat zou wel weer eens echt leuk kunnen worden, ondanks de gevorderde leeftijd van de meeste acteurs en actrices.
Die hebben er allemaal geweldig veel zin in, zoals gisteravond bleek uit gesprekken in een live uitzending ("Vandaag") op VRTeen.
Brix
-
- 19371 berichten
- 4800 stemmen
Het is nog maar de vraag of Xavier/Johnny Voners mee zal kunnen doen aan de nieuwe serie.
Hoorde zojuist dat hij kanker heeft
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30650 berichten
- 5276 stemmen
Altijd gevaarlijk als series een laat vervolg krijgen. Ben zelf geen liefhebber van F.C. De Kampioenen, maar je kan niet om het succes heen in Vlaanderen. De acteurs zijn al een pak ouder geworden, zoals Brix al zei is het de vraag of Johnny Voners nog meespeelt. Hij liet zich onlangs vervangen in een theaterstuk. Nostalgie teert net op de terugblik naar het verleden. Maar het succes van de films en de jubilee van 30 jaar Kampioenen speelt ook mee natuurlijk.
GoodOldJack
-
- 1206 berichten
- 4507 stemmen
Het is nog maar de vraag of Xavier/Johnny Voners mee zal kunnen doen aan de nieuwe serie.
Hoorde zojuist dat hij kanker heeft
Men heeft er vertrouwen in (opnames zijn pas voor ergens halfweg volgend jaar ofzo) dat hij tegen dan terug in orde zou moeten zijn .
Fantastisch nieuws overigens dat de serie terugkomt, geen serie die ik vaker gezien heb dan FC De Kampioenen, zeker de seizoenen met DDT (de eerste 6 geloof ik) zijn cultureel Vlaams erfgoed. DDT komt ook gewoon terug in de serie dus ik kijk er nu al naar uit.
PS: Op die quiz nu bijna een jaar geleden was ik met mijn team toen tweede