menu

Overig / Televisie / Pokémon

zoeken in:
Uiteraard voor een Charmander gekozen(ik ben een kerel). Het was even lastig in het begin bij Brock, maar voor de rest toch redelijk makkelijk door het spel aan het wandelen. Ook fijn dat ik gelijk aan het begin al een wilde Pikachu ving. Nu ben ik op volle oorlogssterkte met een Charizard, Pidgeot, , Raichu, Nidoking, Articuno en een Lapras.
Zit nu op die nieuwe eilanden voordat ik weer tegen Giovanni moet vechten en eindig in de Pokémon League.

Ik begin ook niet aan al die nieuwere shit, nostalgie heb ik toch niet met al die andere Pokémon waar ik de naam niet van weet.

Eén van mijn mooiste herinneringen moet in die cave zijn geweest waar je flash moet gebruiken om überhaupt iets te zien. Ik had een Magikarp en ik zette die altijd als eerste in om dan direct te wisselen zodat die wat xp kreeg. Maar ik was enorm slecht bezig en mijn voorlaatste pokémon ging er bijna aan maar ik slaagde er nog in om een zubat af te maken. Met dat beetje xp evolueerde mijn Magikarp naar een Gyarados en heb ik werkelijk een complete rampage gehouden in die grot

Ik ging altijd voor Charmander, Nidoking, Kadabra, Pidgeotto, Pikachu en een watertype.

Pidgeotto en Pikachu niet laten evolueren? Heb ik wel gedaan Verder heb ik zo ook mijn "wilde" Pokemon op niveau gekregen. Standaard het gevecht met ze beginnen en dan gelijk wisselen zodat ze de helft van de experience points krijgen. Doen veel mensen volgens mij.

Pidgeotto wel (in ieder geval tot laatste vorm: Pidgeot?) maar Pikachu kon je niet laten evolueren in de Yellow

Pokemon Red - Blue - Yellow Beter werd het nooit.

Gelukkig....ben hier niet de enige nerd van binnen

De hele Pokemon rage is toen langs me heen gegaan en nu nog steeds. Vond en vind er geen reet aan. Pikachu was alleen leuk in de Super Smash Bros games.

Die tekenfilm, inclusief Nederlandse stemmen, was helemaal schurftvervelend.

Heb daardoor de Gameboy spellen ook nooit geprobeerd, dus daar kan ik weer niet over oordelen.

Hehe, ik denk dat er wel meer zullen zijn die met de originele reeks zijn opgegroeid. Een tijd geleden (op het vliegtuig naar New York) eens terug opnieuw begonnen met Yellow maar het bizarre was dat ik nu meer last heb om het verhaal door te spelen dan vroeger xD Ik was compleet de weg kwijtgeraakt in die Ghost Tower.

Trouwens @AL1: was jij simpelweg al niet te oud voor Pokémon? Je scheelt 6 jaar met mij en ik heb toch de indruk dat mijn leeftijdscategorie de eerste was die in aanraking kwam met de hype.

Denk ik ook, ik keek het zo rond groep 7/8 en een heel klein stukje eerste klas volgens mij. Ik denk wanneer je rond de eind jaren 90 al een stuk ouder was dat je dit aan je voorbij liet gaan.

Klopt, ik was er ook te oud voor. Ik ben van de Dragonball Z generatie

Nja dat vond ik rond dezelfde periode ook leuk, toen ik 12/13 was

Gewoon allebei gevolg.

Inderdaad, heb ook beide meegekregen

Hier hetzelfde Was grotendeels ook wel dankzij mijn oudere broer die dan naar DBZ keek en ik naar Pokémon.

Pokemon, DBZ, Yu-Gi-Oh, en wat boeit het... Beybladezzzzzzzzzz!

Pokémon, Dragonball Z, Yu-Gi-Oh (weinig gevolgd), Beyblade, Digimon zijn enkele die ik vroeger heb gevolgd. Man, wat een geweldige tijd was dat toen.

Maar als ik nu naar zo'n Pokémon poster kijk, krijg ik gelijk kriebels van de serie van toen. Dan heb ik het over het allereerste, met Brock en Misty. En dan nog zo'n 150 Pokémon ofzo.

Vroeger heel fanatiek Pokémon kaarten gespaard en had vele goeie. Maar wat zou het geweldig zijn als je een compleet set ergens in een kast vind... echte emotionele waarde.

Er was een 'comicshop' in Den Haag die kaarten verkocht. Je had vele mooie en zeldzame, maar wat ik het allermooist blijf vinden zijn toch die van het 1ste 'seizoen'... ik ken vele kaarten en hun zeldzaamheid nog uit m'n hoofd, zó erg spaarde ik die dingen vroeger haha.

Ik amuseer me er nochtans goed mee.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://oi46.tinypic.com/122hoyd.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Oldschool gameboy stijl

Elineloves schreef:
Ik amuseer me er nochtans goed mee.

(afbeelding)

Dat is de neppe al. Eerste 151 Pokémon ftw!

Mijn favorieten destijds waren Magmar, Alakazam en Mewtwo. Ik had de kaarten zelfs van, 2 glimmend en 1 normaal en zelfs of ze zeldzaam, bijzonder of gewoon waren. Zoiets vergeet ik gewoon nooit

http://cdn100.iofferphoto.com/img/item/983/048/13/qLxqfzWB4S5CsuF.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

http://static.flickr.com/28/67069210_7681f736c0_o.jpg

http://www.totalpokemon.com/images/tcg/base/010.jpg

Verder weet ik nog dat een kaart van Charizard destijds 120 gulden heeft gekost!

Ze zijn blijkbaar nog steeds erg gewild. Pokémon-rover gepakt door politie - AT5 Nieuws

Minotaures schreef:
Verder weet ik nog dat een kaart van Charizard destijds 120 gulden heeft gekost!

Volgens mij zelfs meer, 200 ofso (als het de 1st edition was). Nu zelfs 2.000-2.500 dollar waard (klik). Ik herinner nog dat ik hem kreeg in een pakje voor mijn verjaardag, alleen had hem vrijwel meteen geruild voor een aantal andere kaarten. Kon ik maar wat rationeler denken als kind

Ik moet zeggen dat het toch heerlijke spellen zijn. Een tijd geleden op een rommelmarkt de klassieke Pokémon Red op de kop getikt voor 1 euro en sindsdien regelmatig aan het spelen gegaan. Ik heb zelf vroeger nooit de Red gehad (bij mij begon het vanaf Yellow en wat daarna kwam) en hoewel er bitter weinig verschil zit met diezelfde Yellow blijft het toch erg leuk om te spelen.

Mijn team op moment van schrijven bestaat uit:
Gyarados
Hypno
Machoke
Charizard
Snorlax
Pidgeot

In één trek de Elite Four wat rammel gegeven dus nu volop bezig met levelen om dan het gevecht met Mewtwo en Ash aan te gaan

Ik wil gewoon de beste zijn. Zo goed als niemand ooit was.

rep_robert schreef:
Ik heb een GBA emulator op mijn Samsung(Android) geinstalleerd en sindsdien speel ik Pokemon FireRed(opgepoetste versie van Pokemon Red) helemaal grijs. Heerlijke nostalgie. Net zoals iedereen hierboven zijn ze al snel de mist in gegaan met die honderden andere Pokémon, maar de originele versie blijft toch baas boven baas.
Kan ik dit ook op m'n iPhone krijgen? Zou die gave oldschool Pokemon spellen die ik vroeger op de Gameboy had wel op m'n telefoon willen spelen.

Leland Palmer schreef:
(quote)
Kan ik dit ook op m'n iPhone krijgen? Zou die gave oldschool Pokemon spellen die ik vroeger op de Gameboy had wel op m'n telefoon willen spelen.

Volgens mij gaat dit lastiger met een Iphone omdat Apple behoorlijke ristricties oplegt. Wel ideaal hoor, heb tig uren gameplezier ervan gehad en nog steeds...
Ik heb nu Gameboid. Probeer eens op "emulator" te zoeken...
Of jailbraiken...ben geen Apple fan, dus ook geen expert haha

Ok.

Vroeger ook veel gespeeld op de gameboy, vreselijk verslavend. Zal wel ff kieken of ik wat kan vinden.

Weet waar je aan begint... Ik speel het ook nog steeds regelmatig.

Ik heb een tijd geleden hetzelfde als rep_robert gedaan maar gekozen voor Leaf Green (gewoon omdat ik die nooit heb gespeeld) maar werkt inderdaad nog erg verslavend. Erg dat ik bij sommige punten echt nog exact weet wat ik moet doen dus het heeft vroeger zeker een indruk nagelaten.

@HarmJan: Misschien is dit wel iets voor jou
This ordinary-looking App Store app has a hidden GBA emulator - idownloadblog.com

Ben zelf ook Android user dus geen idee of dit effectief werk

Elineloves schreef:
Weet waar je aan begint... Ik speel het ook nog steeds regelmatig.
Haha, ben benieuwd. Eerst maar eens zien of het uberhaupt wel kan. Anders installeer ik 't wel op m'n laptop. Ik zal en moet dat spel weer hebben.

@Metalfist: thanks, zal ff op zoek!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:36 uur

geplaatst: vandaag om 01:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.