- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Fans van 24 en Six Feet Under gezocht!
Fans van 24 en Six Feet Under gezocht!

hormann
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Ben een verhaal aan het schrijven voor Aktueel over de spannendste tv-series van nu en binnenkort. Kijk je nagelbijtend uit naar 24 of heb je genoten van Six Feet Under op Canal+? Laat dan hier je reactie achter of mail naar: [email protected].

Jordy
-
- 22563 berichten
- 2952 stemmen
Er zit hier ergens een grap in... kan er alleen even niet opkomen...

hormann
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Heel leuk heren. Maar ik heb inmiddels vier thrillers op mijn naam staan, dus een béétje schrijven moet ik wel kunnen...
Gerhard Hormann

hormann
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Okay, daar gaan we. Bij uitgeverij Luitingh-Sijthoff zijn verschenen: Sporen van Angst (1996), De Plaag (1997), Dubbel Bedrog (1999) en Terugslag (2002). Regisseur Paul Verhoeven heeft De Plaag in zijn kast staan. En Dubbel Bedrog (gebaseerd op de zaak van de Utrechtse serieverkrachter) was zo levensecht dat ik mijn DNA moest afstaan aan de Utrechtse politie. Eind dit jaar: mijn eerste jeugdboek.

tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Ah, je werkt voor Audax (zie ik aan je mailadres). Heb ik ook 3 jaar voor gewerkt.

hormann
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Leuk. Kleine Wereld! 24 gisteren gezien op de BBC?

tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Nee,
ik heb van 24 en Six Feet Under allebei nog geen aflevering gezien. 24 kwam laatst toch ook op een Nederlandse zender? Het is toen namelijk ook compleet langs me heen gegaan.

hormann
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Too bad. Zeker ook nog niks van mij gelezen?

hormann
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Okay, ga weer aan de slag. Heb vrijdag een interview met Johnny Knoxville gehad. Ga daar nu een "verhaal" over "schrijven"... Volgende week in Aktueel.

pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Waarom schrijf je eigenlijk voor de Aktueel? - 'Brood op de plank' questie of kan je je wel vinden in de 'kwaliteit ' van het blad....?

hormann
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Wat dacht je van deze: leukste baan van Nederland. Films recenseren (en ze bekijken maanden voordat ze in de bioscoop komen), interviews doen met acteurs, schrijvers, popsterren, af en toe een cd/dvd bespreken, plus het opdoen van waardevolle contacten. Door mijn werk ontmoet ik rechercheurs, ouders van spoorloos verdwenen kinderen, paragnosten, etc. Je hoort veel, ziet veel, leest veel, en dat is allemaal inspiratie. Maar los van dit alles heb je als Nederlandse misdaadauteur sowieso een (bij)baan nodig. Boeken leveren hooguit een leuke dertiende maand op.

pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Daar kan ik inkomen en het lijkt me verdomd interressant om die voorrechten te hebben.
Ook snap ik dat inspiratiebronnen van uitermate groot belang zijn maar van de Aktueel heb ik eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet op...
Als iemand met een creatief beroep wordt je denk ik ook afgerekend op waar je artikelen geplaatst worden..(hoe goed ze ook zijn..) en daar zou ik wel moeite mee hebben.

hormann
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Is helemaal waar. Ik heb altijd lak gehad aan wat mensen zeggen en wat ze van me vinden, maar ik besef wel dat ik nooit de Gouden Strop zal krijgen zo lang ik hier werk. Zelfs niet als ik elk jaar de spannendste thriller van het jaar schrijf. Maar ja: alles heeft een prijs. Hier werken alleen maar leuke mensen en je hoort in de wandelgangen wel eens verhalen over zuurpruimen bij serieuze kranten.

pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Tja en die zuurpruimen hebben het dan ook vaak weer té hoog in de bol....;-)

Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ben een verhaal aan het schrijven voor Aktueel over de spannendste tv-series van nu en binnenkort. Kijk je nagelbijtend uit naar 24 of heb je genoten van Six Feet Under op Canal+? La
24 heb ik niet gevolgd, maar Six Feet Under spannend? Ik vind het een comedy, niets spannends aan.

hormann
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Dat laatste klopt. Mijn verhaal (inmiddels gepubliceerd) ging over tv-series die zich kwalitatief konden meten met Hollywood. Six Feet Under werd daarin genoemd als voorbeeld van een top-serie vol zwarte humor. In het verhaal werd tevens verwezen naar Taken, Band Of Brothers en The Sopranos.

Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Six Feet Under werd daarin genoemd als voorbeeld van een top-serie vol zwarte humor.
Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens.

kos
-
- 45854 berichten
- 8338 stemmen
Ging dat verhaal alleen maar over recente series of ook over wat oudere 'echte' topseries als La Piovra, Brideshead Revisited, I Claudius, The Jewel in the Crown, Roots etc.? Lijkt me wel handig om er bij te vermelden voor de volledigheid enzo

hormann
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
Nee, dat ging puur over series die nu te zien zijn of binnenkort verwacht worden/werden.

Wolverine
-
- 525 berichten
- 878 stemmen
24 heb ik helemaal gevolgd, net de laatste aflevering gezien. Leuk verhaal, jammer dat het niet klopt.

senseoaddict
-
- 132 berichten
- 837 stemmen
ik was zo hooked on 24 dat ik afgelopen zomer seizoen 3 heb gedownload die nu in NL draait. Nu ben ik Six feet under aan het kijken en die is wel gewoon nog veel beter!! Eerder keek ik niet zoveel series maar met die Seizoensboxen gaat het aardig hard!

MaryCorleone
-
- 391 berichten
- 282 stemmen
Totaal verslaafd aan six feet under! geweldige cast en mooie verhaallijnen. Kan niet wachten tot het weer begint!