• 12.229 nieuwsartikelen
  • 165.666 films
  • 10.697 series
  • 30.882 seizoenen
  • 623.247 acteurs
  • 194.923 gebruikers
  • 9.098.873 stemmen

The King of Queens

zoeken in:

The Oceanic Six

• 59789 berichten
  • 3989 stemmen

Mja. Heb gister seizoen 1 afgekeken en het is nog niet hilarisch ofzo. Er zitten wel wat leuke afleveringen tussen, maar het is allemaal wat braaf. Doug houdt me iets teveel van Carry en durft ook weinig stiekems te doen. Leuker was als bv schoonvader een beetje een hekel aan Doug had gehad, of andersom. Dan waren de dialogen wat scherper geweest. Ik krijg soms zo'n Cosby Show gevoel, veel te klef allemaal.

Gelukkig zijn de drie hoofdpersonages wel te pruimen en is de humor soms best wel te doen, zeker als die nerd die bij zijn psycho moeder woont erbij gehaald wordt.

Benieuwd of S2 scherper weet te zijn.

Nicolage Rico

• 20154 berichten
  • 2254 stemmen

Het wordt zeker beter. De schoonvader en Doug krijgen zeker een hekel aan elkaar (alleen diep in hun hart houden ze van elkaar ). Ik had alleen het idee dat ze in seizoen 1 ook al een "hekel" aan elkaar hadden.

Er komen wel komische situaties.

The Oceanic Six

• 59789 berichten
  • 3989 stemmen

In S1 hebben ze geen hekel aan elkaar, maar stoort Doug zich wel eens aan hem. Die schoonvader is natuurlijk een wereldvreemde man he

Ben benieuwd. Serie kent 9 seizoenen, dus de populariteit zal ergens op gebaseerd zijn.

Nicolage Rico

• 20154 berichten
  • 2254 stemmen

Laatst zag ik nog een aflevering van het begin. Ik kon duidelijk zien dat het nog wat onwennig was, als je het vergelijkt met latere afleveringen.

Ik vind Doug sowieso al fantastisch. Zou zo een vriend van me kunnen zijn.

The Oceanic Six

• 59789 berichten
  • 3989 stemmen

Had tot een tijd terug de eerste vijf seizoenen gekeken. Daarna een hele tijd niks en nu weer een week of 2 met seizoen 6 bezig.

Geen hele beste serie moet ik zeggen. Het is best wel amusant, maar zo gigantisch voorspelbaar (Doug doet iets stiekem, Carry ontdekt het, Doug zet het door, krijgt spijt en maakt het goed met Carry..pfff).

Het zijn allemaal van die eendimensionale rollen. Carry boeit weinig, Arthur kan maar 1 kunstje en dan heb je alleen Doug en Deecan die ik wel leuk vind. Al hebben zij ook genoeg minpunten.

Spence is nog wel de leukste bijrol. Jammer dat hij niet vaker een hoofdrol in afleveringen had. Lekker nerdy en kansloos.

Die vrouw van Deecan (Kelly) is echt afschuwelijk vervelend

Maar ik wil wel alles afkijken, dus nog maar even doorkijken...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vind het ook maar een bedenkelijk niveau deze serie. Echt erg slecht.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

De verhouding tussen de man (ik zuip en ik vreet) en de vrouw (je moet niet steeds zuipen en vreten) is best lollig, maar dat heb je na drie afleveringen ook wel gezien. Nee, doe mij dan de min af meer vergelijkbare serie According to Jim maar!

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3196 stemmen

Of Still Standing, die is nog briljanter imo. Bill

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Belushi is sowieso geestiger en Campbell kan er ook wel wat van.

The Oceanic Six

• 59789 berichten
  • 3989 stemmen

Als je dit soort sitcoms kijkt dan ga je echt geniale sitcoms als Seinfeld nog meer waarderen

The Oceanic Six

• 59789 berichten
  • 3989 stemmen

Zo, heb net even de dubbele slotaflevering afgekeken, waarna de serie er dus op zit.
Het einde vond ik allemaal erg geforceerd met de plotselinge bruiloft van Arthur en de adoptiebaby van Doug en Carrie, die daarvoor natuurlijk een persoonlijke crisis moeten overleven. Gelukkig was alles op die vreemde bruiloft wel geinig, doch voorspelbaar.

Dat voorspelbare is uiteindelijk ook een zwakte van de serie in mijn ogen. De personages zijn eigenlijk niet veranderd van aflevering 1 tot eind en het is na een aantal seizoenen wel erg op elkaar gaan lijken. Op een gegeven moment is dat overdreven gedrag van Arthur, het nonchalante gedrag van Doug en het pittige gedrag van Carry me wel bekend. Gelukkig heb ik wel vaak moeten lachen om afleveringen met Spencer, Danny en Deecan. Zeker Spencer was erg leuk als kansloze nerd. Die Kelly van Deecan was weer met afstand het stomste personage. Gelukkig kwam ze maar af en toe terug.

Het is eigenlijk best een vermakelijke serie, mits je geen hele hoge eisen stelt. Het is niet vernieuwend en ook niet elke aflevering even scherp. Er zit weinig diepgang in en bepaalde onderwerpen komen soms wel vaker terug, zoals afleveringen waarin Doug en Carry een nieuw stelletje zoeken om wat mee te doen. Toch vind ik het altijd jammer om afscheid van een langdurende serie te nemen. Heb er toch heel wat maanden best vaak naar gekeken. Maar het einde van bv Friends vond ik emotioneler voor mij als kijker, omdat daar meer verhaal door de seizoenen zat.

Ik zou The King of Queens 3,5* in totaliteit geven. Best leuk.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.