- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Neveneffecten
Neveneffecten

JJ_D
-
- 3749 berichten
- 1288 stemmen
Na 2 afleveringen hou ik het voor bekeken met de Belgische zogezegde 'Monty Python'-variant 'Neveneffecten'.
De eerste aflevering was redelijk grappig, enkel het Engelse accent van Jonas Geirnaert (Belgische bekendheid omwille van 'Flatlife') moet op zijn zachts gezegd pijnlijk genoemd worden.
Verder zag ik ook de 4e aflevering, over wilde dieren. Hier heel wat echt absurde situaties, oa. het superkomische eindlied ("Dood ons, bedreigde diersoorten!"), maar ook wat ronduit boertige en zwakke momenten, met als voorbeeld bij uitstek het paringsritueel. Waarom zo ranzig er tegenaan gaan als het ook verbaal hoogstaand kan? Ik weet het niet, en ik hoop dat hun tweede seizoen, in samenwerking met Bart de Pauw, beter wordt.
2,5*

donnie darko
-
- 6133 berichten
- 2594 stemmen
Ik vind dit denk ik echt het minst grappige belgische programma ooit. Wat een fakers, jong. Ik vond dit echt verschrikkelijk en dat engels accent was inderdaad verschrikkelijk pijnlijk.
0.5*

Miss Daisy
-
- 321 berichten
- 2291 stemmen
Ik vind het echt wel goed...
Het is vrij absurde humor maar sommige stukken zijn echt wel grappig. Zoals de zoektocht langs de autostrade met die wegensignalisatoren. Dat vond ik hilarisch
Ik ben ook naar hun theatershow geweest. Dat vond ik iets minder. Leek enorm op de televisieshow.
Er komt trouwens een nieuw woestijnvisprogramma met de gasten van Neveneffecten en Bart De Pauw.

JJ_D
-
- 3749 berichten
- 1288 stemmen
Ik ben ook naar hun theatershow geweest. Dat vond ik iets minder.
Inderdaad niet zó denderend als je ziet wat de Belgische comedy-scène de laatste jaren heeft voortgebracht...

Improvision
-
- 24 berichten
- 0 stemmen
Ik vond de theatershow "zinloos geweldig" best wel hilarisch.

JDSsmetje
-
- 6546 berichten
- 2114 stemmen
Hilarische serie waarvan ik alle afleveringen gezien heb.
De beste : De bron van de E40
En dan met die wilde dieren.

Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Blijkbaar kunnen de hollanders de platvloerse scrupuleuze humor van neven-effecten niet echt vatten. Het wordt allemaal zo heerlijk luchtig gebracht en ze nemen zichzelf nergens serieus.
Die band of brothers parodie !!
'' ik heb er ene met floshkes, da zen dubbele punten"
Dat er soms een scheve schaats wordt gereden is dan ook niet meer dan normaal. Alsof alle monthy pythons sketches zo geslaagd zijn...

Frozen_Devil
-
- 57 berichten
- 398 stemmen
Alles gezien nu, en geweldige serie. Beste afleveringen waren over het onderzoeksteam (E40 en shoppingscenter).

JDSsmetje
-
- 6546 berichten
- 2114 stemmen
Sinds kort (2 weken) elke vrijdag om 22h10 op Canvas.

Spiny Norman
-
- 8 berichten
- 43 stemmen
Blijkbaar kunnen de hollanders de platvloerse scrupuleuze humor van neven-effecten niet echt vatten. Het wordt allemaal zo heerlijk luchtig gebracht en ze nemen zichzelf nergens serieus.
Die band of brothers parodie !!
'' ik heb er ene met floshkes, da zen dubbele punten"
Dat er soms een scheve schaats wordt gereden is dan ook niet meer dan normaal. Alsof alle monthy pythons sketches zo geslaagd zijn...
Dat ging voornamelijk over de eerste serie. Helaas is die niet meer herhaald of uitgebracht, dus ik heb daarvan nooit alle afleveringen gezien.
De tweede serie is iets leuker. Al moet je wel weten wie Jommeke is om de eerste aflevering te snappen.

AGE-411
-
- 10191 berichten
- 706 stemmen
Tegenwoordig hebben ze ook een nieuw programma: BASTA

Musicer
-
- 614 berichten
- 652 stemmen
^^Idd, sterke televisie vandaag trouwens; de code van de belspelletjes kraken Gaat hier in België waarschijnlijk nog wel voor wat ophef zorgen, chapeau

JDSsmetje
-
- 6546 berichten
- 2114 stemmen
Weg met de belspelletjes!
Helden!

AGE-411
-
- 10191 berichten
- 706 stemmen
Weg met de belspelletjes!
Helden!