menu

Overig / Televisie / De Filmzomer

zoeken in:
neo (crew)
Ça Commence Aujourd? Die komt op NL1.

Leuk initiatief van de publieke omroep.

Er zitten enkele films bij die ik al gezien heb.

Ik ben vooral benieuwd naar Habla Con Ella ( mijn 1ste kennismaking met Almodovar ), Machuca en Sexo Por Compasion.

Oh, dus ik hoef niet met vakantie...

Mooi inititief, mooie films.

Bedankt Neo, dat je dit hier even gemeld hebt.

neo (crew)
Misschien ook leuk om te melden dat Nl3 altijd al veel 'betere' films uitzend

Is er al iets bekend over een Spaanse filmzomer editie 2007? Afgelopen vrijdag was Hable Con Ella weer op tv.
Was dat een onderdeel van een nieuwe Spaanse filmzomer? Ik kan er niets over vinden, ik heb wel weer zin in een paar Spaanse films.

Mug
MTV komt wel met een soort van Spaanse filmzomer door 4 films van Bigas Luna uit te zenden.

Art
Dat is leuk! Ben vooral benieuwd naar de films met Javier Bardem, groeit langzaamaan uit tot een persoonlijk favoriet!

Jamón, Jamón is er één die ik niet wil missen. Javier Bardem én Penélope Cruz... wow.

Art
Ik had dezelfde reactie Twee Spaanse toppers, dan kan toch haast niet mis gaan?!

Hannibal schreef:
Is er al iets bekend over een Spaanse filmzomer editie 2007? Afgelopen vrijdag was Hable Con Ella weer op tv.
Was dat een onderdeel van een nieuwe Spaanse filmzomer?

Ik geloof dat er deze week weer een Almovodar op het programma staat, dus volgens mij hebben ze wat films van Pedro op het programma gezet.

starbright boy (moderator)
Na twee jaar geleden een Spaanse filmzomer te hebben gehad is er dit jaar een Italiaanse filmzomer op Nederland 2:

4 juli:
Le Consequenze dell' amore
5 juli
Il Postino
Ladri di Biciclette
11 juli
Il Ladro di Bambini
12 juli
A Room With A View (2008)
La Dolce Vita
18 juli
Il Più Bel Giorno della Mia Vita
19 juli
My House in Umbria
Morte a Venizia
25 juli/26 juli
Kaos (in twee delen)
26 juli
Malèna

kappeuter (crew)
Aardige titels, helaas wel het bekendere werk.

En een leuke Zweede filmzomer in de Uitkijk:

BERGMAN: FANNY OCH ALEXANDER
Film in het kader van het Ingmar Bergman retrospectief.
Do 10 t/m zo 13/7 20.30; do 17 t/m 20/7 20.30; do 24 t/m zo 27/7 20.30

BERGMAN: SOMMAREN MED MONIKA
Film in het kader van Ingmar Bergman retrospectief.
Ma 14 t/m wo 16/7 20.30

BERGMAN: PERSONA
Ma 21 t/m wo 23/7 20.30

BERGMAN: SAMMERNATTENS LEENDE
Ma 28 t/m wo 30/7 20.30

ZWEEDSE ZOMER: FUCKING AMAL
Puber Agnes is nog maar net in het gehucht Åmål komen wonen wanneer ze ontdekt dat ze verliefd is op het coolste meisje van de school, Elin.
Do 31/7 t/m zo 3/8; do 7 t/m zo 10/8

ZWEEDSE ZOMER: AS IT IS IN HEAVEN
Zweeds drama waarin een beroemde dirigent zich om gezondheidsredenen terugtrekt in zijn geboortedorp.
Do 14 t/m zo 17/8; do 21 t/m zo 24/8; do 28 t/m zo 31/8

ZWEEDSE ZOMER: LILYA 4-EVER
Schokkend drama van Lukas Moodysson over een naïef Russisch meisje dat in de wereld van loverboys en prostitutie belandt.
Ma 4 t/m wo 6/8

ZWEEDSE ZOMER: SONGS FROM THE SECOND FLOOR
Eigenaardige maar originele Zweedse film waarin een dag lang een aantal personages wordt gevolgd die schijnbaar niets met elkaar te maken hebben.
Ma 11 t/m wo 13/8

ZWEEDSE ZOMER: TOGETHER
Hartverwarmend komisch drama over het wel en wee van een Zweedse woongemeenschap in de jaren zeventig - van de regisseur van Fucking Åmål.
Ma 18 t/m wo 20/8

ZWEEDSE ZOMER: JALLA! JALLA!
Twee vrienden hebben beide problemen: de een wordt gedwongen te trouwen, de andere heeft last van impotentie.
Ma 25 t/m wo 27/8

neo (crew)
En dit jaar weer een Scandinavische Filmzomer op Nederland 2. Het programma wat op NL2 staat vermeldt klopt niet helemaal. De tweede film op 7 en 14 augustus zal gewoon wat later beginnen.

Vrijdag 30 juli
After the Wedding (VPRO) 23:15 uur

Zaterdag 31 juli
As it is in Heaven (NPS) 22:45 uur

Vrijdag 6 augustus
Mifune’s Last Song (VPRO) 23:15 uur

Zaterdag 7 augustus
Festen (VPRO) 22:45 uur
Italian for beginners (VPRO) 00:15 uur

Vrijdag 13 augustus
Frozen Land (VPRO) 23:15 uur

Zaterdag 14 augustus
Insomnia (VPRO) 22:45 uur
Nightwatch (VPRO) 00:15 uur

Vrijdag 20 augustus
Manderlay (NPS) 23:15 uur

Zaterdag 21 augustus
Dancer in the Dark (VPRO) 23:15 uur

kos
Waarom nou weer films die ze de vorige keer ook al hebben uitgezonden? .

Saai zeg.
Waarom geen giallo filmzomer?

Ik ben toch wel benieuwd naar Mifune `s Last Song, Frozen Land, Dancer in the Dark en Manderlay ( wel eerst nog even Dogville kijken ). Leuk initiatief weer.

Madecineman (moderator)
Vind het maar het standaard NL 3 lijstje Staat niet veel tussen waar ik thuis voor zou blijven iig . Jammer, erg veilige keuze weer van de publieke omroep.

neo (crew)
Ik heb gemengde gevoelens bij deze selectie. Er zitten een stel prachtfilms bij, maar het is op Pahaa Maa (Frozen Land) na eigenlijk een herhaling van ''succesnummers''.

starbright boy (moderator)
Wel een heel erg voorspelbaar rijtje met arthousehits-op-herhaling. Jammer dat er 0,0 risico in zit.

Ik doe het gewoon met mijn dvd spelertje.

Inderdaad niet overtuigend, al ben ik wel blij dat Mifune's Last Song op tv komt. Maar ik mis wel bijvoorbeeld iets Noors en iets van Refn was ook wel leuk geweest.

neo (crew)
Ik zie nu dat aankomende vrijdag en zaterdag weer twee films langskomen van eerdere Scandinavische filmzomers; Italiensk for Begyndere en Mifunes Sidste Sang. Ik heb voor dit jaar nog geen aankondiging gezien, maar ik heb sterk het vermoeden dat ze weer (stilletjes) een boel al eerder vertoonde films van stal gaan halen...

Gast
geplaatst: vandaag om 08:20 uur

geplaatst: vandaag om 08:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.