menu

Overig / Televisie / De Filmzomer

zoeken in:
In Overigen > Televisie > Scandinavische filmmaand nederland 3:

Vanaf 27 juli als ik het goed heb.
Al bekend welke films ze uit faan zenden?

Hopelijk iets van Ingmar wat ik nog niet heb gezien

Moodysson zou leuk zijn. Persoonlijk alles gezien, behalve Rabbits, maar voor degenen bij wie er nog wat ontbreken zou dat interessant zijn

Art
Heeft Moodysson een film gemaakt met de titel Rabbits? Ik denk dat Elling ook wel een film is die ze misschien gaan uitzenden. Die wil ik namelijk graag zien

Nee, die is van Lynch, dat haalde ik door elkaar Van Moodysson heb ik A Hole in My Heart nog niet gezien

Elling zou heel erg fijn zijn. Net als Reconstruction en Breaking the Waves, die moet ik ook nodig zien.

kappeuter (crew)
Waar staat informatie over deze filmmaand en welke omroepen doen hier aan mee?

NPS en VPRO

Het is eigenlijk 'de scandinavische filmzomer'.
Een maand lang (van 27 juli t/m 26 augustus 2005) presenteren NPS en VPRO de beste scandinavische films.
Om te beginnen wo 27 juli om 20.10 (!) Italian For Beginners en vrijdag 29 juli OKAY.

Ongetwijfeld zullen de standaard (voor zo ver je daar over kan spreken) films uitgezonden worden.
De eerste heb ik iedergeval al gezien.
Toch wereldklasse dat zo'n maand georganiseerd wordt.
Leve de komkomertijd!

Hele goede zaak! Moet nog een boel zien. Ik hoop dat ze wel iets spectaculairder gaan uitpakken als met OKAY en Italian for Beginners.

Toevallig zou ik Lilya 4-ever eens enorm graag zien

Weet er trouwens iemand waar je kan zien welke films er uitgezonden worden (zoals 39.9)?

Nee, zeer mondjesmaat komt er wat info vrij.
Op internet is er bijvoorbeeld helemaal niets over te vinden.
Uit TV Magazine van VA!RA komt de summiere info die een paar posts terug al gegeven heb.

Woensdag 27/7: 23u20 - Italiensk for Begyndere (Den. 2000).
Vrijdag 29/7: 20u10 - Okay (Den. 2002).

Volgende week dinsdag meer.

Hier nog een paar titels tijdens de Scandinavische Filmzomer:

-Lad de Små Børn
-Dogville
-Lilya 4 Ever
-Tillsammans

sydney
Jalla! Jalla! toegevoegd aan het lijstje. Vrijdag over 2 weken geloof ik...

-Okay
-Italiensk for Begyndere
-Lad de Små Børn
-Dogville
-Lilya 4 Ever
-Tillsammans
-Jalla! Jalla!

-Lilya 4 Ever
-Tillsammans
-Jalla! Jalla!

/ /

Mooi, Dogville moet ik nog zien! Alhoewel ik bijna zeker weet dat ik er geen ruk aan ga vinden, maar ach, daar kun je maar op 1 manier achterkomen natuurlijk

Ik moet Dogville ook nog zien en enige commentaar die ik van wat mensen (jong en oud) gehoord heb is dat ie ongelooflijk saai is...

JoeCabot schreef:
Ik moet Dogville ook nog zien en enige commentaar die ik van wat mensen (jong en oud) gehoord heb is dat ie ongelooflijk saai is...

Maar soms kan dat heel goed zijn!

Als je er niet veel van verwacht dan zijn ze meestal het best hé

Lad de Små Børn

Lilya wordt toevallig op canvas gepresenteerd op zondag.
Komt dus over een paar weken op de hollander.

Kan ik dan eindelijk Lilja 4-ever zien

Ik vond Dogville wel erg goed. Je moet alleen door de minimale decoratie heen kijken (figuurlijk gesproken).

Het knappe aan Dogville is dat het 'de mens' laat zien zoals ie is of uiteindelijk kan worden, zonder daar veel decor of andere middelen voor nodig te hebben.

neo (crew)
Zoals sommige misschien al wisten, worden in juli en augustus op Nederland 3 Spaanse filmhuis films uitgezonden.
Leuk initiatief, al zijn de meeste niet geheel onbekend. Heb er zelf enkele nog niet gezien.

Het programma:

-13 juli Hable Con Ella & Lucia y el Sexio
-20 juli Machuca
-27 juli Los Amantes Del Circulo Polar
-3 augustus Abre Los Ojos
-10 augustus A Mid Madre Le Gustan Las Mujeres
-17 augustus Tacones Lejanos
-24 augustus Sexo Por Compasion
-31 augustus La Blasa de Piedra (Het Stenen Vlot)

Jammer, alleen die van 13 juli zal ik zien. Tijdens de rest ben ik op vakantie.

neo (crew)
Sommige titels zullen ook nog met gemak weleens worden uitgezonden. Dus een ware ramp is het niet, net als h feit dat ze allemaal makkelijk te koop/huur zijn.

Jammer, wij hebben regelmatig nogal wat storing op Nederland 3. Op Nederland 2 is er op zaterdagavond nu al voor de tweede of derde maal een leuke Franse film.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:47 uur

geplaatst: vandaag om 12:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.