menu

Overig / Televisie / Arte

zoeken in:

Mug schreef:
Staat er wel op, ik heb niet voor niets klikbare linkjes gemaakt van de titels...

O ja....

Heb ik nog niet op gestemd, maar wel gezien. Weer een film van mijn wachtlijstje af...

En drie oktober pas toegevoegd.... = verzachtende omstandigheid, toch?

Aangezien de crew 'Duitse' zenders niet serieus neemt (zie andere fora) en ARTE de meest serieuze filmzender is van dit moment (met meestal ondertitelde zeldzaamheden) misschien toch handig dit forum vaker te gebruiken.

Gisteravond (met vanmiddag een herhaling) van There was a Father van Ozu. Vrijdag in ARTE-thrash Egomania van Christoph Schlingensief. Tussendoor komen er nog vandaag nog Caché van Haneke en La Nina Santa van Lucrecia Martel.

Topzendertje!

Mug
De crew staat hier geheel buiten. Van de Duitse zenders wordt 99% van de niet-Duitstalige films nagesynchroniseerd uitgezonden. Tevens is ARTE van oorsprong een Franse zender...

Als ik tijd heb zal ik later nog wel een overzichtje van de komende periode geven. Cache wordt overigens nagesynchroniseerd uitgezonden.

Ik ben het er nog steeds niet mee eens. De crew staat hier wat mij betreft helemaal niet buiten. Zij hebben aangegeven de Duitstalige zenders niet te willen opnemen, omdat deze nagesynchroniseerde films uitzenden. ARTE is hierop een gunstige uitzondering (enkele gevallen uitgezonderd). Alle reden om de zender wel te vermelden lijkt me. Maar goed deze discussie is al vaker gevoerd (in de juiste topics). Maar zenders vermelden die films verminken door het halve beeld eraf te snjiden (NPS met The Graduate etc etc) kan blijkbaar wel, maar verminking door nasynchronisatie is blijkbaar niet toelaatbaar en levert geen vermelding in het TV overzicht op. Ik vind het meten met twee maten, maar dat was al langer duidelijk. Wat mij betreft is ARTE (samen met de BBC en Canvas) de enige TV-bron voor serieuzere cinema. Waar ook genoeg liefhebebrs hier actief zijn. En dus reden om daar en overzicht van te maken. Ik vnid de ART site nogal weerbarstig, maar kom gelukkig voldoende tegen. Maar Ozu dus bijna gemist.

Jouw inspanningen worden uiteraard erg op prijs gesteld.

Mug
Overzichtje (beginnetje) dan maar, alleen films die niet nagesynchroniseerd zijn (Duits ondertiteld) + Duitse films. Veel films worden 's nachts of 's middags herhaald. Voor die data, check de ARTE site.

* donderdag 7 februari (vandaag dus)
- Ozu's Chichi Ariki, 14.55 uur
- Denn Sie Kennen Kein Erbarmen - Der Italowestern, 22.50 uur

* vrijdag 8 februari:
- Mr. und Mrs. Right, 21.00 uur
- Egomania - Insel ohne Hoffnung, 23.20 uur (nog niet op de site)

* zaterdag 9 februari:
- Wut, 1.05 uur

* maandag 11 februari:
- Marie et le Loup, 23.40 uur (nog niet op de site)

* woensdag 13 februari:
- Tian Bian Yi Duo Yun / The Wayward Cloud, 22.55 uur

Dank, uiteraard.

Mug schreef:
- Egomania - Insel ohne Hoffnung, 23.20 uur (nog niet op de site)

Onderneem jij actie tot toevoegen, of kan jij net zo slecht plaatjes van 200pixels leveren als ik?

Ga de film zeker kijken. Schlingensief is toch een begrip. De Trash films op ARTE zijn vrijwel zonder uitzondering de moeite waard. Altijd op vrijdagen rond half twaalf!

Mochizuki Rokuro schreef:
Wat mij betreft is ARTE (samen met de BBC en Canvas) de enige TV-bron voor serieuzere cinema.

Helaas kan ik Arte niet ontvangen. Ik doe het derhalve maar met de BBC.Zo nu en dan heeft TV5 trouwens ook wel eens interessante films (laatste weken wat minder). Heb er echter toch al films van Truffaut, Chabrol, Demy, Clouzot, Klapisch, Techine en Tavernier voorbij zien komen de afgelopen maanden.

Klopt. TV5 heeft toch ook wel interessante dingen, maar dan alleen Franse. Met de NL-se ondertitels is natuurlijk top. Met de Franse gaat het redelijk. Ook inderdaad mijn collectie 'films gezien' ook voor een deel te danken aan TV5.

Mug
* dinsdag 19 februari
- Marie et le Loup, 1.10 uur

* woensdag 20 februari
- Podvig Razvedchika, 22.45 uur

* donderdag 21 februari
- Sommer vorn Balkon, 21.00 uur
- Tian Bian Yi Duo Yun / The Wayward Cloud, 1.05 uur

* vrijdag 22 februari
- Ag-o / Crocodile, Ki-duk Kim, 0.05 uur
- Bubbles Galore, 3.00 uur

* maandag 25 februari
- Neobychainye Priklyucheniya Mistera Vesta v Strane Bolshevikov, 0.05 uur

* dinsdag 26 februari
- Egomania - Insel ohne Hoffnung, 3.00 uur

* donderdag 28 februari
- Le Rêve de São Paulo, 1.15 uur

* vrijdag 29 februari
- Menu Total, 0.35 uur

* zaterdag 1 maart
- 48 Angels, 0.00 uur

* dinsdag 4 maart
- Panorama, 0.35 uur

* vrijdag 7 maart
- Coming Apart, 0.50 uur

Mug schreef:
*- Ag-o / Crocodile, Ki-duk Kim, 0.05 uur

Mug schreef:
* vrijdag 29 februari
- Menu Total, 0.35 uur

Dank! Fijn!

Vanaf zaterdag 15 maart gaat Arte de film Dekalog van Kieslowski in delen uitzenden. Wat betreft taal en ondertiteling doe ik geen uitspraken.

Mug
Helaas nagesynchroniseerd...

Ja, dat denk ik ook. Bij ondertitelde films staat in het programma op www.arte.de erbij VO/ST, hetgeen zoveel betekent als Version Originale/Sous-Titrée.

Op 21 maart zendt ARTE om 23.30u de film Themroc uit. En aangezien er geen (bestaande) gesproken taal in de film zit is dat dus prima te doen.

Co Jackso schreef:
Vanaf zaterdag 15 maart gaat Arte de film Dekalog van Kieslowski in delen uitzenden. Wat betreft taal en ondertiteling doe ik geen uitspraken.

Ik kon het niet laten de film toch proberen te kijken. Hoewel mijn Duits van een aardig niveau is, heb ik de film toch moeten uitzetten. De synchronisatie was namelijk te ergerlijk, en past duidelijk niet bij de kwaliteit van de rest van de film. Ik kijk dan ook uit naar een mogelijke dvd release, zodat ik de film kan kijken zoals het hoort. Volgens starbright boy zou de dvd uit moeten komen op 25 maart.

Mochizuki Rokuro schreef:
Op 21 maart zendt ARTE om 23.30u de film Themroc uit. En aangezien er geen (bestaande) gesproken taal in de film zit is dat dus prima te doen.

Interessant, zal hem zeker proberen te bekijken!

Co Jackso schreef:
(quote)

Ik kon het niet laten de film toch proberen te kijken. Hoewel mijn Duits van een aardig niveau is, heb ik de film toch moeten uitzetten. De synchronisatie was namelijk te ergerlijk, en past duidelijk niet bij de kwaliteit van de rest van de film. Ik kijk dan ook uit naar een mogelijke dvd release, zodat ik de film kan kijken zoals het hoort. Volgens starbright boy zou de dvd uit moeten komen op 25 maart.

Er is ook een Engelse release van Artificial Eye. 1 t/m 5 en 6 t/m 10 op 2 DVD's. Momenteel ligt deze bij Fame (bijv.) voor 15 euro per stuk.

Ik heb 3 en 4 opgenomen. Mijn Duits is goed genoeg en ik probeer het eerst weer eens zo...

Ik weet niet of mensen hier aandacht aan schenken, maar in ieder geval komen er weer een aantal interessante film op Arte:

La Double Vie de Véronique dinsdag 22 april om 14:55
El Topo vrijdag 25 april om 23.30
The Holy Mountain zaterdag 26 april om 03:00 (ochtend dus)
Madame Dubarry maandag 28 april om 23:30 (Ernst Lubitsch uit 1919)

El Topo in het Duits Alleen al voor de briljante roulette scène zal ik hem nogmaals bekijken.

Mug
The Holy Mountain is vanavond reeds om 23.35 uur. Originele versie (ondertiteld) net als El Topo. De Kieslowskis zijn allemaal nagesychroniseerd.

Rampspoed en ellende!!!

ARTE is van de kabel af in Utrecht (ik denk sinds 1 september). Ten faveure van TVE Internacional. Weg alle fijne films!

En niet dat je daarover iets kan lezen in die vele reclame mailings die Ziggo uitkotst op de deurmat of hun glossy website. Heb Ziggo alvast gemaild dat dit de druppel was. De kabel gaat in huize Mochizuki definitief verdwijnen!

Arte is in Den Haag er ook helaas af, en we hebben er weer een k*zender erbij zoals zovelen "Het Gesprek", wie zit daar nou op te wachten?

Inderdaad jammer dat Arte hier (Utrecht) plaats heeft moeten maken voor TVE. Heb nochtans enkele mooie films/interessante documentaires/kortfilms/kunstprogramma's mogen aanschouwen..

Ze geven binnenkort de Lawyers Cut van Monty Python maar is dat dan gedubt of gewoon ondertiteld? Eerste keer dat ik naar die zender kijk

stinissen (crew)
The Secret Life of Words (2005)
ARTE (The Secret Life of Words, donderdag 19 april, 2:20 uur)

All or Nothing (2002)
ARTE (All or Nothing, zaterdag 21 april, 1:50 uur)

L'Enfant Lion (1993)
ARTE (L'enfant lion, zondag 22 april, 20:15 uur)
ARTE (L'enfant lion, woensdag 25 april, 15:05 uur)

Die Blaue Grenze (2005)
ARTE (Die blaue Grenze, zondag 22 april, 1:10 uur)

Naissance des Pieuvres (2007)
ARTE (Naissance des pieuvres, zondag 22 april, 4:40 uur)

Confidences Trop Intimes (2004)
ARTE (Confidences trop intimes, maandag 23 april, 14:40 uur)

Geliebte Clara (2008)
ARTE (Geliebte Clara, maandag 23 april, 20:15 uur)

Rosemary's Baby (1968)
ARTE (Rosemary's Baby, maandag 23 april, 22:00 uur)
ARTE (Rosemary's Baby, dinsdag 24 april, 0:00 uur)

On a Clear Day (2005)
ARTE (On a Clear Day, maandag 23 april, 3:05 uur)

Vitus (2006)
ARTE (Vitus, dinsdag 24 april, 14:35 uur)

Mar Adentro (2004)
ARTE (Mar adentro, woensdag 25 april, 20:15 uur)

Abschied von Gestern - (Anita G.) (1966)
ARTE (Abschied von gestern, woensdag 25 april, 23:10 uur)

stinissen (crew)
Le Bon Plaisir (1984)
ARTE (Le bon plaisir, donderdag 26 april, 14:40 uur)

Mar Adentro (2004)
ARTE (Mar adentro, donderdag 26 april, 1:00 uur)

stinissen (crew)
Chinjeolhan Geumjassi (2005)
ARTE (Sympathy for Lady Vengeance, vrijdag 27 april, 2:20 uur)

stinissen (crew)
Geliebte Clara (2008)
ARTE (Geliebte Clara, woensdag 2 mei, 15:05 uur)

13 Semester (2009)
ARTE (13 Semester, woensdag 2 mei, 20:15 uur)

This Is Love (2009)
ARTE (This is love, woensdag 2 mei, 23:20 uur)

L'Enfant Lion (1993)
ARTE (L'enfant lion, donderdag 3 mei, 15:15 uur)

Un Lac (2008)
ARTE (Ein See, donderdag 3 mei, 0:15 uur)

stinissen (crew)
Mogambo (1953)
ARTE (Mogambo, vrijdag 4 mei, 14:55 uur)

Los Viajes del Viento (2009)
ARTE (Los viajes del viento, vrijdag 4 mei, 21:40 uur)

stinissen (crew)
The Promise (2010)
ARTE (Gelobtes Land, zaterdag 5 mei, 1:15 uur)

The Promise (2010)
ARTE (Gelobtes Land, zaterdag 5 mei, 2:35 uur)

Le Président (1961)
ARTE (Le président, zondag 6 mei, 20:15 uur)

Almasty, la Dernière Expédition (2009)
ARTE (Almasty, la dernière expédition, zondag 6 mei, 1:20 uur)

Nicht Alle Waren Mörder (2006)
ARTE (Nicht alle waren Mörder, maandag 7 mei, 14:55 uur)

Mujeres al Borde de un Ataque de Nervios (1988)
ARTE (Mujeres al borde de un ataque de nervios, maandag 7 mei, 20:15 uur)

Le Plaisir de Chanter (2008)
ARTE (Le plaisir de chanter, maandag 7 mei, 21:40 uur)

Mogambo (1953)
ARTE (Mogambo, maandag 7 mei, 1:15 uur)

This Is Love (2009)
ARTE (This is love, dinsdag 8 mei, 1:40 uur)

Abschied von Gestern - (Anita G.) (1966)
ARTE (Abschied von gestern, dinsdag 8 mei, 3:25 uur)

13 Semester (2009)
ARTE (13 Semester, woensdag 9 mei, 14:55 uur)

Los Abrazos Rotos (2009)
ARTE (Los abrazos rotos, woensdag 9 mei, 20:15 uur)

Einayim Petukhoth (2009)
ARTE (Du sollst nicht lieben, woensdag 9 mei, 23:10 uur)

Gast
geplaatst: vandaag om 07:59 uur

geplaatst: vandaag om 07:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.